hamsterin raskaus

tietämätön

mistä tietää odottaako hamsteri poikasia? tarkoitan onko selvästi fyysisiä merkkejä? yritin ettiä netistä muttei löytyny tietoa.

4

3176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verde

      luin jostain ettei sitä näy. paino saattaa hiaman nousta, sit siel luki et hamsteri rupeaa rakentamaan pesää en kyllä muista mitkä sivut ne oli....

    • auringonkukka

      Sanoisin että vasta reilun viikon kuluttua voi olla varma, riippuu tosin hamsun koosta, poikasten määrästä yms. Ja mielestäni sitä painon lisäystä kannattaa enemmin katsella kuin luonteen muutumista tai itse kyllä tyydyn seuraamaan hamsun mahan pullistumista. :)

      Olet varmaan lukenutkin asiasta, mutta muistuttaisin, että järjestät hamsullesi rauhaisan paikan. Etenkin pari viimeistä päivää ovat tärkeät, yleensä synnytys on helppo, ja sinun osuutesi on jaksaa kärsivällisesti odottaa muutama päivä ennen kuin alat kurkkimaan pesään ja silloinkin vain nopeasti sillä aikaa kun emo on poistunut pesästä. Emo voi olla hyvin huolissaan poikasten turvallisuudesta, vaikka kuinka kesy muuten olisikin. Pesästä alkaa kuulua vikinää kun poikaset ovat syntyneet. :) Jos hamsu näyttää tuskaiselta ja laskettuaika meni jo, on mentävä kiireesti eläinlääkäriin!

      Toivottavasti pääset seuraamaan pikkuhamsujen elämää, niitä voisi kyllä katsella vaikka kuinka kauan.

      • hamsukoiruus

        tota, onko hamsterisi kesy? jos on ja antaa silittää, voit koittaa onko tällä kiima. kiima on joka 4 paivän välein ja sen voit koittaan laskemalla sormesi "alaselän" päälle. jos hamsteri jähmettyy, tällä on kiima. raskauden aikana kiimaa ei ole. jos teetät poikasia, tarkasta että hamsulla on silloin kiima kun laitat ne parittelemaan.. kumpa tuosta olisi ollut edes hiukan apua... :o


    • Anonyymi

      En tiedä että onko mun hamsteri (talvikko) saamassa poikasia. Sen pino ja koko an alkanut kasvaa. Se on takentanut pesää ja vienyt kaikki ruuat sinne. Ostin sen akvaariosopista ja sanottiin että se on poika mut näin sen ja se on tyttö. Olen vähän huolissani siitä että selviääkö se. Se on vasta 2 kk vanha. Luin jostain niin jos hamsteri on liian nuori niin se ei kuulemma osaa kauhean hyvin huolehtia poikasistaan. Selviääkö mun hamsteri? Jos se ei saa lähiaikoina poikasia niin mitä mun kannattaisi tehdä? Voiko olla että se on vaan syönyt niin paljon että se kasvun näkee melkeen silmissä? Joka päivä se on vain entistä isompi. Se on kuitenkin pienempi kuin syyrian hamsteri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe