Pisteet pilkuiksi

Hermopalo

Palaa hermot! Miten saa excelistä tuodun pylväsdiagrammin pystyakselin lukujen pisteet pilkuiksi? Eli minulla on excelissä pylväsdiagrammi, jonka pystyakselin arvot on oikein 0,1; 0,2; 0,3 jne. mutta kun siirrän pylväsdiagrammin excelistä wordiin, niin pystyakselin arvot on muuttuneet 0.1, 0.2, 0.3 jne. En ole keksinyt ratkaisua ongelmaan. Ärsyttävää...

9

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cxzcxzcxzcxzcxz

      kaipa sekin wordin asetuksissa on... desimaalierotus piste...

    • Hermopalo

      En tiedä olenko täysin puusilmä, mutta on tullut katsottua asetuksista useampaan kertaan eikä siellä tuollaista desimaalierotus kohtaa näy olevan. Minulla on siis word 2010. Excelissä kyllä osaan pisteet vaihtaa pilkuiksi, mutta tuo ongelma tulee kun word muuntaa pilkuilla olevan pystyakselin desimaalierottimet pisteiksi

      • ota susta selvää.

        Se desimaalierotin määritellään Ohjauspaneelin maa- ja kieliasetuksista.

        Ja siis jos siellä on määritelty desimaalierottimeksi pilkku, niin Excel ei ymmärtääkseni osaa edes laskea pisteellisiä desimaalilukuja. Ja vissiin sitten päinvastoin myös.

        Onko sulla tuolla Excelin puolella kanssa kysely?


    • Hermopalo

      Ehkä en osaa kuvata ongelmaa ymmärrettävästi? Excelissä voi kyllä ihan excelin asetuksissa vaihtaa desimaalierottimeksi pilkun tai pisteen, eikä sillä ole mitään väliä mikä desimaalierotin ohjauspaneelin asetuksissa on. Minulla on siis ohjauspaneelin asetuksissa pilkku desimaalierottimena ja excel laskee ihan oikein olipa excelissä piste tai pilkku erottimena. Ongelmani ei siis ratkea edes ohjauspaneelin desimaalierottimen asetuksen takia. Ei ole kyselyä excelin puolella..

      • no, sori sitte.

        Aha, no, mulla sitten on jotain vikaa excelissä ja wordissä. Kun mulla on ohjauspaneelissa laitettu pilkku desimaalierottimeki. Nyt on kokeiluversio 2010:stä ja siellä excelin asetuksissa on ruksattu kohta käytä järjestelmän erottimia. Ja näillä asetuksissa pistettä ei hyväksytä desimaaliluvun erottimeksi eli sellaisia lukuja excel ei ainakaan minulla laske, joissa on piste. Vai johtuneeko asia siitä, että kun käyttää vaikkapa yhteenlaskussa sigmaa, niin sehän tekee sitten järjestelmän mukaisesti pilkullisen summan, eli ristiriita merkinnöissä, mutta tähänhän ei itse voi vaikuttaa.

        Ehkä joku guru ymmärtää mikä sun ongelma on.


      • hjälp.
        no, sori sitte. kirjoitti:

        Aha, no, mulla sitten on jotain vikaa excelissä ja wordissä. Kun mulla on ohjauspaneelissa laitettu pilkku desimaalierottimeki. Nyt on kokeiluversio 2010:stä ja siellä excelin asetuksissa on ruksattu kohta käytä järjestelmän erottimia. Ja näillä asetuksissa pistettä ei hyväksytä desimaaliluvun erottimeksi eli sellaisia lukuja excel ei ainakaan minulla laske, joissa on piste. Vai johtuneeko asia siitä, että kun käyttää vaikkapa yhteenlaskussa sigmaa, niin sehän tekee sitten järjestelmän mukaisesti pilkullisen summan, eli ristiriita merkinnöissä, mutta tähänhän ei itse voi vaikuttaa.

        Ehkä joku guru ymmärtää mikä sun ongelma on.

        Lisään vielä omaan juttuuni. Eli kun kirjoitan noilla järjestelmän pilkku-erotinasetuksilla exceliin pisteellisen numeron, niin se asettuu soluun vasempaan laitaan. Laskennalliset numerothan asettuvat oikealle. Eikä vaikuta, vaikka solun muotoilussa olisi luku.
        Ja näin ollen kyseisillä luvuilla ei todennäköisesti mitään pylväs- tai muitakaan diagrammeja saa aikaiseksi.

        Mutta tässähän on niin, että mun excelissä on vikaa.


    • Hermopalo

      Ei sinun excelissä ole mitään vikaa. Koska olet ruksinut excelissä kohdan käytä järjestelmän asetuksia, niin silloin ohjauspaneelin asetuksilla on väliä. Jos ruksit kohdan Käytä järjestelmän asetuksia pois, niin kohdan alapuolella kohtaan desimaalierotin voi vapaasti laittaa pilkun tilalle pisteen. Tällöin excel ymmärtää pisteelliset desimaaliluvut oikein riippumatta siitä, mikä desimaalierotin on käyttöjärjestelmässä.

      • Hermopalo

        Niin siis tarkoitin kohtaa Käytä järjestelmän erottimia, en Käytä järjestelmän asetuksia


    • Eskelinen 2013

      Oletko jo kokeillut, että otat Excel-kuvan Wordissa vastaan kuvana, ei siis Excel-kaaviona? Liitä määräten - kuva (tai miten lieneekään Excel 2010:ssa).

      Olen käyttänyt paljon Exceliä eikä koskaan ole tullut tuollaista vastaan. 2010-versioita en ole käyttänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe