Pisteet pilkuiksi

Hermopalo

Palaa hermot! Miten saa excelistä tuodun pylväsdiagrammin pystyakselin lukujen pisteet pilkuiksi? Eli minulla on excelissä pylväsdiagrammi, jonka pystyakselin arvot on oikein 0,1; 0,2; 0,3 jne. mutta kun siirrän pylväsdiagrammin excelistä wordiin, niin pystyakselin arvot on muuttuneet 0.1, 0.2, 0.3 jne. En ole keksinyt ratkaisua ongelmaan. Ärsyttävää...

10

2017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cxzcxzcxzcxzcxz

kaipa sekin wordin asetuksissa on... desimaalierotus piste...

• Hermopalo

En tiedä olenko täysin puusilmä, mutta on tullut katsottua asetuksista useampaan kertaan eikä siellä tuollaista desimaalierotus kohtaa näy olevan. Minulla on siis word 2010. Excelissä kyllä osaan pisteet vaihtaa pilkuiksi, mutta tuo ongelma tulee kun word muuntaa pilkuilla olevan pystyakselin desimaalierottimet pisteiksi

• ota susta selvää.

Se desimaalierotin määritellään Ohjauspaneelin maa- ja kieliasetuksista.

Ja siis jos siellä on määritelty desimaalierottimeksi pilkku, niin Excel ei ymmärtääkseni osaa edes laskea pisteellisiä desimaalilukuja. Ja vissiin sitten päinvastoin myös.

Onko sulla tuolla Excelin puolella kanssa kysely?

• Hermopalo

Ehkä en osaa kuvata ongelmaa ymmärrettävästi? Excelissä voi kyllä ihan excelin asetuksissa vaihtaa desimaalierottimeksi pilkun tai pisteen, eikä sillä ole mitään väliä mikä desimaalierotin ohjauspaneelin asetuksissa on. Minulla on siis ohjauspaneelin asetuksissa pilkku desimaalierottimena ja excel laskee ihan oikein olipa excelissä piste tai pilkku erottimena. Ongelmani ei siis ratkea edes ohjauspaneelin desimaalierottimen asetuksen takia. Ei ole kyselyä excelin puolella..

• no, sori sitte.

Aha, no, mulla sitten on jotain vikaa excelissä ja wordissä. Kun mulla on ohjauspaneelissa laitettu pilkku desimaalierottimeki. Nyt on kokeiluversio 2010:stä ja siellä excelin asetuksissa on ruksattu kohta käytä järjestelmän erottimia. Ja näillä asetuksissa pistettä ei hyväksytä desimaaliluvun erottimeksi eli sellaisia lukuja excel ei ainakaan minulla laske, joissa on piste. Vai johtuneeko asia siitä, että kun käyttää vaikkapa yhteenlaskussa sigmaa, niin sehän tekee sitten järjestelmän mukaisesti pilkullisen summan, eli ristiriita merkinnöissä, mutta tähänhän ei itse voi vaikuttaa.

Ehkä joku guru ymmärtää mikä sun ongelma on.

• hjälp.
        no, sori sitte. kirjoitti:

Aha, no, mulla sitten on jotain vikaa excelissä ja wordissä. Kun mulla on ohjauspaneelissa laitettu pilkku desimaalierottimeki. Nyt on kokeiluversio 2010:stä ja siellä excelin asetuksissa on ruksattu kohta käytä järjestelmän erottimia. Ja näillä asetuksissa pistettä ei hyväksytä desimaaliluvun erottimeksi eli sellaisia lukuja excel ei ainakaan minulla laske, joissa on piste. Vai johtuneeko asia siitä, että kun käyttää vaikkapa yhteenlaskussa sigmaa, niin sehän tekee sitten järjestelmän mukaisesti pilkullisen summan, eli ristiriita merkinnöissä, mutta tähänhän ei itse voi vaikuttaa.

Ehkä joku guru ymmärtää mikä sun ongelma on.

Lisään vielä omaan juttuuni. Eli kun kirjoitan noilla järjestelmän pilkku-erotinasetuksilla exceliin pisteellisen numeron, niin se asettuu soluun vasempaan laitaan. Laskennalliset numerothan asettuvat oikealle. Eikä vaikuta, vaikka solun muotoilussa olisi luku.
        Ja näin ollen kyseisillä luvuilla ei todennäköisesti mitään pylväs- tai muitakaan diagrammeja saa aikaiseksi.

Mutta tässähän on niin, että mun excelissä on vikaa.

• Hermopalo

Ei sinun excelissä ole mitään vikaa. Koska olet ruksinut excelissä kohdan käytä järjestelmän asetuksia, niin silloin ohjauspaneelin asetuksilla on väliä. Jos ruksit kohdan Käytä järjestelmän asetuksia pois, niin kohdan alapuolella kohtaan desimaalierotin voi vapaasti laittaa pilkun tilalle pisteen. Tällöin excel ymmärtää pisteelliset desimaaliluvut oikein riippumatta siitä, mikä desimaalierotin on käyttöjärjestelmässä.

• Hermopalo

Niin siis tarkoitin kohtaa Käytä järjestelmän erottimia, en Käytä järjestelmän asetuksia

• Eskelinen 2013

Oletko jo kokeillut, että otat Excel-kuvan Wordissa vastaan kuvana, ei siis Excel-kaaviona? Liitä määräten - kuva (tai miten lieneekään Excel 2010:ssa).

Olen käyttänyt paljon Exceliä eikä koskaan ole tullut tuollaista vastaan. 2010-versioita en ole käyttänyt.

• Anonyymi

Avaa tiedosto Excelissä, mene sitten Tiedosto > Asetukset > Aluekohtaiset asetukset ja valitse Suomi. Tämän jälkeen Excelissä pisteet muuttuvat pilkuiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      37
      2051
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      179
      1467
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1088
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1040
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      15
      975
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      950
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70