Lapsi syntyi 39 5 mutta napanuorasta puttuui yksi suoni joten lapsi oli aika pieni.. 48cm ja 2360g Lapsi nyt lastenosastolla ollut hoidossa jo 7pv Lapsi syö heikosti kurkussa jotain vikana.. Tällä viikolla laittavat menemään helsinkiin kirurgille tutkittavaksi.. Eli ei ainakaan tämän viikon aikana vielä pääse kotiin.. Ikävä on suuri.. Miten te muut keskos lapsien äidit ollette jaksaneet odottaa että saatte sen oman pienen nykerön kotiin.. Mulla on vaan niin paha olla.. Kun kaipaan toista niin kovasti.. Aina kun olen yksin kotona purskahdan itkuun kun ajattelen sitä pientä viatonta mitä joutuu kestää.. Toivotaan et saadaan oma kulta edes jo jouluksi kotiin
Suuri ikävä :(
7
543
Vastaukset
- Suruvaippanen
Itse en ole vastaavaa kokenut, mutta kovasti voimia pikkuiselle kasvaa ja teille vanhemmille raastavaan erossa oloon!
- mama16012012
heips poikani syntyi rv 33 1 ja oli 46cm ja 2700g oli keskolassa 17 päivää joista 5 päivää nasaalissa eli hengityskoneen tapaisessa, että keuhkot kuivuisivat, nämä päivät olivat ne kamalimmat että selviääkö ilman konetta. tulin synnytyksen jälkeen (24h) joka oli pakko olla sairaalassa, kotia se oli kamalaa tulla tyhjin käsin itkin paljon ja varsinkin yöllä.öisin katselin kännystä kuvia joita olin pojasta ottanut. aamulla menin heti sairaalaan ja taas illalla kotia. se oli raskasta mutta toisaalta, se hoito jonka poikani sielä, olen ikuisesti kiitollinen joitajille keskolassa. itke niin paljon kuin itkettää kohta saat nyytin kotia. itken jopa vieläkin kun ajattelen asiaa, poika nyt 10kk. muista ottaa kuvia!! se auttaa.
- ............
Anteeksi tyhmyyteni, mutta voidaanko puhua keskoslapsesta, jos lapsi on täysiaikainen, kuten avaajan tapauksessa, mutta vain kooltaan pieni?
Oletan, että napanuorasta puuttui toinen valtimo, mikä on verrattain yleistä.- hoitsu sininen
Täysiaikaisuudestaan huolimatta kuvaillulla lapsella kehitys on jäänyt ravinnon ja hapen puutteen vuoksi muista ikäisistään jälkeen raskauden loppupuolella, joten vastaa fysiologisilta ominaisuuksiltaan keskosta ja hoito on samaa, joten aivan hyvin voidaan mielestäni puhua keskosesta. Ennen nykyisiä menetelmiä, jolla ulralla pystytään alkuraskaudesta määrittää sikiön ikä, ei olisi mitenkään pystytty erottamaan tällaista lasta "oikeasta" keskosesta.
Keskonen on Arvo Ylpön keksimä sana ja se tarkoitti hänen määritelmänsä mukaan alle 2500 grammaisena syntynyttä. Raskausviikoilla ei siis vaikutusta. Nykyään keskonen viittaa sekä alipainoiseen (raskausviikoista riippumatta) että ennenaikaiseen ( syntymäpainosta riippumatta) lapseen.
- eisitätiiä
oisko matoja...?
- tarjouserä
Hoitsu sininen,otappas asioista selvää.
Raskausviikkojen mukaan juuri määritellään keskosuus.Ennen 37 rvk syntyneet ovat keskosia.
Aloittajan tapauksessa kyseessä on täysaikainen lapsi,viikkoihin nähden vain pienipainoinen.Mutta ei siis keskonen.
Täysaikaisen,pienipainoisen hoitokaan ei ole yks yhteen sama kuin keskosella,vaan oireiden mukainen.
Mistä näitä bessewissereitä oikein sikiää?? - lindu
Alle 2,5 kiloiset katsotaan keskosiksi sekä myös ennen raskausviikkoa 37 syntyneet. Tämä ihan luettu brosyyreistä, joita keskoslapsen äitinä Naistenklinikalta huhtikuussa sain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949