Minulle on tulossa piilokarsastukseen prismalasit.
Optikon suosituksesta en ottanut tuleviin linsseihini ohennusta, koska
korjailtavat arvot ovat sen verran pieniä, ettei linssien ohennus ollut tarpeen optikon mielestä.
Nyt täällä aprikoin, minkälaiset pullonpohjat sieltä minulle onkaan tulossa.. :D
Kokemuksia? Miten paksut ovat linssit, joita ei ole ohennettu?
Vaikuttavatko kuinka paljon lasien ulkonäköön?
Linssien ohennus
5
421
Vastaukset
- ei paljon eroja
Ostin ensin halvat ilman ohennuksia. Sitten samat, kalliit ohennetuilla. Ei ainakaan ulkoapäin erota mitään.
Ehkä vähän painavammat.. - kji
Kiitos paljon vastauksestasi! Ehkei sieltä siis olekaan tulossa paljon pelkäämiäni pullonpohjia.. ;)
- Paljonko miinuksia??
Se linssien paksuus riippuu ihan siitä, minkälaiset arvot silmissäsi on ? Eli paljonko on miinuksia tai plussia.?
esim. jos on -1, ei ohennuksesta ole paljon hyötyä.
- DI12
Eikä ole olemassa mitään linssien ohennusta vaan linssejä tehdään eri taitekertoimien materiaaleista, ja mitä isompi taitekerroin sitä ohuempi on linssikin tietyllä vahvuudella. Lisähinnasta linssejäsi ei siis ohenneta vaan saat linssin korkeammalla taitekertoimella, jotka ovat ohuemmat kuin tavalliset.
- mualikko
Se on totta,että taitekerroin määrää miltä linssit
näyttävät ulospäin.
Yleensä puhutaan ohennetuista linsseistä niin maalikkojen kuin
ammattilaistenkin piirissä.
Pelkkä taitekerroin tuskin sanoo tavalliselle pulliaiselle mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781