600D vs. 650D?

tiedon tarpeessa

Olen suunnitellut entisestä 1100D:stä uuden kameran vaihtoon ja karsinnan jälkeen jäi käteen kaksi mallia, 600D ja 650D. Minulle tärkeintä kameran rungossa on hyvä videokuva, ja nopea sarjakuva. Olen käsittänyt että 650D on päivitetympi versio 600D:stä, mutta myös vähintään satasen kalliimpi. Omaan budjettiini molemmat kamerat ovat kuitenkin sopuhintaisia. 650D:ssä on ilmeisesti käsisäädöt videossa ja jatkuva tarkennus. Onko 600D:ssä näitä ominaisuuksia? Ja toimiiko tämä jatkuva tarkennus kunnolla?

Video-otosten koko 1 920 × 1 080 (29,97, 25, 23,976 kuvaa/s)
1 280 × 720 (59,94, 50 kuvaa/s)
640 × 480 (30, 25 kuvaa/s)
650D:n tuotetidoissa lukee tuolla tavalla. Mitä tuo tarkoittaa kun lukee monta eri vaihtoehtoa eri resoluutioiden kohdalla? Mikä niistä on oikea fps? Voiko full hd videon fps:n laajentaa tarvittaessa jopa 97:ään?

Pikaisia ja asiallisia vastauksia kiitos!

7

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedon tarpeessa

Unohdin mainita että muistakin tuohon käyttöön sopivista Canonin järkkäreistä saa mainita!

• Dol Biong

Minusta nyt ei kannata vaihtaa kameraa.
      Kuvan laatu ei paljon parane runkoa vaihtamalla, käytä rahat paremman objektiivin hankintaan.

Mitä tuo tarkoittaa kun lukee monta eri vaihtoehtoa eri resoluutioiden kohdalla?
      - resoluutio tässäkin tarkoittaa kuvan kokoa pikseleinä. Mitä enemmän pikseleitä sitä enemmän yksityiskohtia kuvassa

Mikä niistä on oikea fps?
      – ei ole olemassa mitään oikeata nopeutta. Kaikki ne on oikein mitä haluat käyttää.
      Suomessa television ”noemaali” kuvanopeus on 25 kuvaa eli 50 kenttää sekunnissa. Se johtuu verkkovirran jaksoluvusta 50 Hz. Elokuvan ”normaali” kuvanopeus on 24. Tästä johtuu myös, että sama elokuva on televisiossa lyhyempi kuin elokuvateatterissa

• gnjh

No kyllähän siinä viedokuvan laati paranee oleellisesti sillä 1100D:ssä on vain HD ja 600/650D on FullHD.

Ja noista kahdesta valilntaa päätyy kyllä 650D.hen jos viedokuvaus on aatoksissa.

Ja oikea kuvanopeus on aina se suurin mahdollinen koska siitä saa aina hitaanpaa . 30 fps on nykyään auttamattoman hidas jos ja kun haluaa tehdä hidastuksia.

• radsada

Maksimissaan kamera ottaa 29,97 fpssää eli pyöristettynä 30fps on maksimi 1080 pikselisellä hd:lla. nuo muut ovat toisia vaihtoehtoja. niillä tietysti tulee hieman hitaammin muisti täyteen.

• Canon EOS C300

"Minulle tärkeintä kameran rungossa on hyvä videokuva"

Siinä tapauksessa ehdottomasti Canon EOS C300

täältä lisätietoja: http://cpn.canon-europe.com/content/product/cinema_eos/canon_eos_c300_c300pl.do

"8.3 Megapixel Super 35mm Canon CMOS sensor optimised for high-quality Full HD imaging"

ja niin edelleen

Objektiiveiksi sitten nämä

CN-E24mm T1.5L F
      CN-E50mm T1.3L F
      CN-E85mm T1.3L F

CN-E14.5-60mm T2.6L S
      CN-E30-300mm T2.95-3.7L S

• tiedon tarpeessa

Valitettavasti tämä kyseinen C300 karkeasti arvioituna kaksikymmenkertaistaa oman budjettini.

• Canonisti minäkin

Entä 5D mark II poistomyynnistä? Se on nyt kohtuuhintainen. Olen pitkään miettinyt uutta runkoa ja tuo oli loppusuoralla toisena. Nyt näyttää, että merkki vaihtuu ja rungoksi tulee Fuji. Canon 5D mark II on parempi juuri videossa, mikä taas minulle ei ole tärkeä osa-alue.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe