600D vs. 650D?

tiedon tarpeessa

Olen suunnitellut entisestä 1100D:stä uuden kameran vaihtoon ja karsinnan jälkeen jäi käteen kaksi mallia, 600D ja 650D. Minulle tärkeintä kameran rungossa on hyvä videokuva, ja nopea sarjakuva. Olen käsittänyt että 650D on päivitetympi versio 600D:stä, mutta myös vähintään satasen kalliimpi. Omaan budjettiini molemmat kamerat ovat kuitenkin sopuhintaisia. 650D:ssä on ilmeisesti käsisäädöt videossa ja jatkuva tarkennus. Onko 600D:ssä näitä ominaisuuksia? Ja toimiiko tämä jatkuva tarkennus kunnolla?

Video-otosten koko 1 920 × 1 080 (29,97, 25, 23,976 kuvaa/s)
1 280 × 720 (59,94, 50 kuvaa/s)
640 × 480 (30, 25 kuvaa/s)
650D:n tuotetidoissa lukee tuolla tavalla. Mitä tuo tarkoittaa kun lukee monta eri vaihtoehtoa eri resoluutioiden kohdalla? Mikä niistä on oikea fps? Voiko full hd videon fps:n laajentaa tarvittaessa jopa 97:ään?

Pikaisia ja asiallisia vastauksia kiitos!

7

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedon tarpeessa

      Unohdin mainita että muistakin tuohon käyttöön sopivista Canonin järkkäreistä saa mainita!

    • Dol Biong

      Minusta nyt ei kannata vaihtaa kameraa.
      Kuvan laatu ei paljon parane runkoa vaihtamalla, käytä rahat paremman objektiivin hankintaan.

      Mitä tuo tarkoittaa kun lukee monta eri vaihtoehtoa eri resoluutioiden kohdalla?
      - resoluutio tässäkin tarkoittaa kuvan kokoa pikseleinä. Mitä enemmän pikseleitä sitä enemmän yksityiskohtia kuvassa

      Mikä niistä on oikea fps?
      – ei ole olemassa mitään oikeata nopeutta. Kaikki ne on oikein mitä haluat käyttää.
      Suomessa television ”noemaali” kuvanopeus on 25 kuvaa eli 50 kenttää sekunnissa. Se johtuu verkkovirran jaksoluvusta 50 Hz. Elokuvan ”normaali” kuvanopeus on 24. Tästä johtuu myös, että sama elokuva on televisiossa lyhyempi kuin elokuvateatterissa

      • gnjh

        No kyllähän siinä viedokuvan laati paranee oleellisesti sillä 1100D:ssä on vain HD ja 600/650D on FullHD.

        Ja noista kahdesta valilntaa päätyy kyllä 650D.hen jos viedokuvaus on aatoksissa.

        Ja oikea kuvanopeus on aina se suurin mahdollinen koska siitä saa aina hitaanpaa . 30 fps on nykyään auttamattoman hidas jos ja kun haluaa tehdä hidastuksia.


    • radsada

      Maksimissaan kamera ottaa 29,97 fpssää eli pyöristettynä 30fps on maksimi 1080 pikselisellä hd:lla. nuo muut ovat toisia vaihtoehtoja. niillä tietysti tulee hieman hitaammin muisti täyteen.

    • Canon EOS C300

      "Minulle tärkeintä kameran rungossa on hyvä videokuva"

      Siinä tapauksessa ehdottomasti Canon EOS C300

      täältä lisätietoja: http://cpn.canon-europe.com/content/product/cinema_eos/canon_eos_c300_c300pl.do

      "8.3 Megapixel Super 35mm Canon CMOS sensor optimised for high-quality Full HD imaging"

      ja niin edelleen

      Objektiiveiksi sitten nämä

      CN-E24mm T1.5L F
      CN-E50mm T1.3L F
      CN-E85mm T1.3L F

      CN-E14.5-60mm T2.6L S
      CN-E30-300mm T2.95-3.7L S

    • tiedon tarpeessa

      Valitettavasti tämä kyseinen C300 karkeasti arvioituna kaksikymmenkertaistaa oman budjettini.

      • Canonisti minäkin

        Entä 5D mark II poistomyynnistä? Se on nyt kohtuuhintainen. Olen pitkään miettinyt uutta runkoa ja tuo oli loppusuoralla toisena. Nyt näyttää, että merkki vaihtuu ja rungoksi tulee Fuji. Canon 5D mark II on parempi juuri videossa, mikä taas minulle ei ole tärkeä osa-alue.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe