Mielenkiinnosta kyselen onko täällä ihmisillä kokemusta vestibulaarineuriitin eli tasapainoelimentulehduksen uusimisesta? Itellä oli noin neljä vuotta sitten kyseinen tauti aika rajuna ja siitä vuoden päästä hyvin lievänä uudestaan. En edes itte tajunnu että kyseessä olisi voinut olla sama tauti, kun oli niin lievä. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että taudin uusimisesta oli kyse. Mun kohdalla tämä taudin uusiminen tarkotti yhden päivän kestävää huonovointisuutta. Edellisenä iltana olin jo muutaman kerran horjahtanut vähän omituisesti, mutta laitoin sen vaan väsymyksestä johtuvan huolimattomuuden piikkiin. Ekalla kerralla kuitenkin taudinkuva oli ollu tämä perinteinen seinät pyörii ympärillä, ei pysy pystyssä ja oksennus lentää heti jos pää nousee tyynystä. Kolmen päivän jälkeen ruoka pysy sisällä ja pääsin ekan kerran sängystä ylös muutenki kun vaan seiniä pitkin vessaan. Ite olin 22 vuotias kun sairastin tätä tautia ekan kerran.
Miten rajuna muilla on tauti uusinut ja onko uusinut useemmin kuin kerran? Onko jäänyt pysyvää vahinkoa? Mikä ikäsenä sairastit ekan kerran? Onko suvussa muita, joilla on ollut sama tauti?
Ite kuulin sairastumisen jälkeen, että tädillä ja isoisoisällä on ollut vastaavaa. Aika jännä yhteensattuma, mikä laitto ajatelemaan voisko kyseessä olla jotenkin myös periytyvä alttius.
Vestibulaarineuriitin uusiminen?
tasapaino
1
127
Vastaukset
- Meniere-oireyhtymä
Siis sinullako on Menieren oireyhtymä ?
Siihen kuuluu kierrehuimauskohtaukset ja muu , mistä kerroit. Jokaisella kohtaukset ovat vähän erilaisia voimakkuudeltaan ja kestoltaan. Se uusii satunnaisesti.
Mulla on ollut kahdeksan vuoden aikana muutamia voimakkaita (kamalia) noin 2-4 päivän kohtauksia
ja myös lieviä pitempiä, jopa kahdenkin viikon pahoinvointikausia huimauksineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684