Mielenkiinnosta kyselen onko täällä ihmisillä kokemusta vestibulaarineuriitin eli tasapainoelimentulehduksen uusimisesta? Itellä oli noin neljä vuotta sitten kyseinen tauti aika rajuna ja siitä vuoden päästä hyvin lievänä uudestaan. En edes itte tajunnu että kyseessä olisi voinut olla sama tauti, kun oli niin lievä. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että taudin uusimisesta oli kyse. Mun kohdalla tämä taudin uusiminen tarkotti yhden päivän kestävää huonovointisuutta. Edellisenä iltana olin jo muutaman kerran horjahtanut vähän omituisesti, mutta laitoin sen vaan väsymyksestä johtuvan huolimattomuuden piikkiin. Ekalla kerralla kuitenkin taudinkuva oli ollu tämä perinteinen seinät pyörii ympärillä, ei pysy pystyssä ja oksennus lentää heti jos pää nousee tyynystä. Kolmen päivän jälkeen ruoka pysy sisällä ja pääsin ekan kerran sängystä ylös muutenki kun vaan seiniä pitkin vessaan. Ite olin 22 vuotias kun sairastin tätä tautia ekan kerran.
Miten rajuna muilla on tauti uusinut ja onko uusinut useemmin kuin kerran? Onko jäänyt pysyvää vahinkoa? Mikä ikäsenä sairastit ekan kerran? Onko suvussa muita, joilla on ollut sama tauti?
Ite kuulin sairastumisen jälkeen, että tädillä ja isoisoisällä on ollut vastaavaa. Aika jännä yhteensattuma, mikä laitto ajatelemaan voisko kyseessä olla jotenkin myös periytyvä alttius.
Vestibulaarineuriitin uusiminen?
tasapaino
1
116
Vastaukset
- Meniere-oireyhtymä
Siis sinullako on Menieren oireyhtymä ?
Siihen kuuluu kierrehuimauskohtaukset ja muu , mistä kerroit. Jokaisella kohtaukset ovat vähän erilaisia voimakkuudeltaan ja kestoltaan. Se uusii satunnaisesti.
Mulla on ollut kahdeksan vuoden aikana muutamia voimakkaita (kamalia) noin 2-4 päivän kohtauksia
ja myös lieviä pitempiä, jopa kahdenkin viikon pahoinvointikausia huimauksineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423