mitäs mieltä olette asiasta että ko. perheessä on 13v lupa tupakoida kotona.
tämä siis ei ole meidän perheessä oleva juttu ja olen aika järkyttynyt asiasta.
13v tupakoi.
6
260
Vastaukset
- Asiamiäs
Itse tunsin tyypin, joka alko polttamaan 16v ja sai polttaa kotona. Kummatkin vanhemmat polttivat ja olivat kuulema sanoneet että "jos olet niin tyhmä, että haluat pilata keuhkosi ja terveytesi niin siitä vaan, mutta tupakit saat hommata itse tienaamillasi rahoilla. Keitäs me olemme toisia neuvomaan kun itsekkin poltamme". Itse olen samaa mieltä, mutta kyllä tuo 13 vuotta on liian nuori ja vielä jos vanhemmat hankkivat tupakat nii terve...
- että täh
talomme alakerrassa asuu perhe, jossa äiti ja tytär käyvät yhdessä tupakalla. tekivät niin jo kun tyttö oli kuudennella eli 12. Muutenkin tuntui ottavan kasvatuksen kaveripohjalta.
- mitäku
Täällä 15-v naapurin likka polttaa posottaa ulkosalla, muttei äidin silmien alla. Minusta pitäisi ilmoittaa lastensuojeluun jos lapsi polttaa ja äiti ei tee mitään.
- sammakko600
ei tuo kuulosta normaalilta ollenkaan.
eipä juuri äitiä kiinnosta lapsen terveys jos moisen sallii. haluaa ehkä vaan päästä helpommalla kun ei tarvitse tapella asiasta tai sitten ollaan vaan vähän niinkun kavereita.
lastensuojelusta tuskin apua löytyy kun sekä lapsi että vanhempi vaan kiistää asian niin siinä sitä ollaan pelkät sanat vastakkain eli mitään ei asialle tehdä.
ainakin minulla on yksi moinen kokemus lastensuojeluilmoituksen tekemisestä. - Sano ei tupakalle !
Moikka !
Olen todella järkyttynyt tästä asiasta, että jonkun vanhemmat antavat oman lapsensa tupakoida ! Jos minä olisin sinä, minä huomauttaisin asiasta. En kyllä tekisi siitä mitään ilmoitusta minnekkään, koska en haluaisi kuitenkaan tuoda lisää ongelmia tälle perheelle. Kuitenkin jonkinlainen muutos tähän olisi tultava ! - Olen tätä mieltä
Jos lapsi jää kiinni tupakoinnista, ei kannata ruveta huutamaan, koska lapsi saattaa stressaantua ja alkaa polttamaan enemmän. Asiasta kannattaa puhua asiallisesti ja rauhallisesti, jotta näin ei kävisi. Teineillä on tapana kokeilla kaikkea kiellettyä, mutta olen sitämieltä että mielummin kokeilisivat/ käyttäisivät alkoholia ja tupakkaa (Kohtuullisesti, ei hirveitä kännejä yms) kuin esimerkiksi huumeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172