Sri lanka yleisesti

Sorjuli

Moi!

Varattiin nytten lennot srilankaan 25pv tammikuuta.

Intiassa olen käynyt 5 kertaa reppureissaamassa.

Aluksi: Onko sielä samanlaisia guest houseja ja "bambu majoja" rannoilla missä asua kun Intiassa?

Jos on, mikä on suunnilleen hinta per yö?

Intiassa saannut useasti vatsataudin mikä varmaan myös yleistä Sri lankassa?

Mikä on skootterin hinta jos vaikka vuokraa viikoksi?

Miten valokuvaaminen? Onko ollut sen kanssa ongelmia missään tilanteissa?

Saatiin halvat lennot kun lennetään Helsingistä kööpenhaminaan, sieltä Dubaihin ja samana yönä Dubaista lankaan, 280e suunta (meillä vaan menolippu :)

Oottekos muuten ottanut malaria lääkitystä? Itse en millään haluaisi..

Mikäs on muuten normi ravintolassa kasvisruoka annoksen hinta? Entä yhden tuopposen?

Saa kertoa myös käymisen arvoisia paikkoja :)

Kiitos etukäteen :)

7

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sorjuli

      Nin ja vielä, saako kalastamista harrastaa joka paikassa?

    • Pupsipuu

      Moi!

      Itse olen käynyt kolme kertaa lankassa ja olen menossa nyt ennen vuoden vaihdetta. Enimmäkseen olen pyörinyt rannikolla ja nimenomaan länsirannikolla.

      Bambumajoja rannoilla ei mun käsittääkseni Lankalla harrasteta, edullisia guest houseja löytyy kyllä sitten kuin sieniä sateella. Varmaan keskiarvo about 10 euroa yö, tosin saattaa löytää halvemmallakin, etenkin jos sopii että viipyy pidemmän aikaa samassa paikassa.

      Ravintoloissa ruoka maksaa 3-5 euroa keskimäärin. Mutta jos ostaa perus rice'n'curryt paikkureilta, pääsee alle euroonkin. Itse en oo saanut kun kerran vatsataudin Lankalla, sekin tuli kanasta. Vähän oma moka oli se. Silleen ruoka on mun mielestä sielä aika turvallista, toki maalaisjärki. Paikallisethan juo ihan vesijohtovettäkin, mutta mä en oo sitä tehnyt. Hampaani olen kyllä muistaakseni sillä pessyt. :D Mutta paikallinen ruoka on niin hyvää! Maistakaa ainaki rottyja, hoppereita ja semmosia ihania leivonnaisia, ne on niinkuin sämpylöitä joiden sisälle on leivottu currya. Nom nom! Hikkaduwassa pyörii sellainen söpö leipomo-tuk tuk:in mistä niistä saa ja ihan kaupoista toki.

      Olutta myydään sellaisissa pienissä pulloissa ja sitten isommissa. Ne maksaa about 1,5-3 euroa baareissa mutta hotelleissa toki ryöstöä :) Kaupoissa joku 1-2? Arrack on Sri lankassa syntisen hyvää!

      Malaria lääkitystä en ole koskaan syönyt. Juuri lueskelinkin, että suosituksen muuttuneet ettei sitä edes suositella ellei mene erityisen riskialttiille alueelle. Hyttysiltä toki kannattaa suojautua hyvin, mua ovat ainakin syöneet elämänsä edestä!


      Mutta siinä nyt jottain :)

    • sorjuli

      Kiitos tiedoista :) kuulostaa hyvältä!

      Vähän on kalliimpaa kun Intiassa mutta täytynee vaan säästää vähän enemmän rahaa :)
      Lueskelinkin nyt että malaria lääkitystä ei tarvitse.

      Mitenkäs Beruwela? Ajateltiin sinne mennä Colombosta, onko kiva paikka?
      Entä kalkudah, arugam ja bentotan rannat?

      Mikä olisi hyvä paikka jos vuoristossa viettää aikaa?
      Kiitos taas etukäteen
      :)

    • Chappedude

      Hei Sorjuli,

      Oon katsellu kanssa lentoja Lankaan. Mikä/mitkä yhtiöt sulla on, kun on noin halpa??

    • Sorjuli

      Moikka!
      Varattiin lennot n, 2 vkoa sitten. Löysin ne momondo sivustolta.

      Lentoyhitö on Norwegian, sillä lennetään Dubaihin.
      Dubaissa odotellaan muutama tunti ja sitten hypätään MIHIN LANKA lentoyhtiön koneeseen.

      Meillä vaan meno lento että en tiedä tuleeko se halvemmaksi.
      Onnea etsintöihin :)
      Toi momondo on aika hyvä hakukone.

    • terrrrr1

      Malarialääkettä ei tarvitse. Eihän sitä ikinä tiedä vatsataudeista, mutta itse en sellaista saanut, vaikka söin mereneläviä, kanaa ja salaattia yms. Sen saa jos on saadakseen, näin ajattelin:D

      Valokuvata saa, mutta varaudu maksamaan tippiä. Colombossa saatiin tuhlattua kahden hengen illalliseen 60e( mikä on hirvittävästi), mutta yleensä pärjättiin n10e kaks henkee.. Sillä sai jo ihan hyvät ruuat juomineen. Olut maksoi alle euron.

      Meillä Sri lankan reissu oli eka ja sen opimme että kehenkään ei voi oikein luottaa. Joka asiasta yritettiin saada rahaa. Ryöstämisen/väkivallan vaaraa ei ollut(eli ei tarvinnut pelätä), mutta rahaa yritettiin saada ns.rehellisillä palveluilla, mm. pitämällä pikkusateessa sateenvarjoa yllä. Ärsyttävää.. mutta muuten paikka luonnon puolesta upea ja osa ihmisistä myös ihania.

    • Chappedude

      Jep,
      nyt on lennot meilläkin Mihin Lankalla pari viikkoo sun jälkeen. Norjalainen ei toiminu, mut turkkilainen natsas. 2 aikuista, skidi vauva 1860€ edestakas eli kiitos vaan vinkistä.
      Jos näät kyseisen ryhmän, niin tarjoon bisset samantien..
      (Voidaan vaikka vertailla Intiankokemuksia. Itsekin 8 kertaa käyneenä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      212
      34381
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      256
      22014
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      440
      11119
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      83
      7449
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6665
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      5045
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4097
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      45
      1714
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      34
      1656
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1627
    Aihe