Huomasin juuri että mustalta gerbiililtäni irtoaa karvoja. Huomasin kun silitin sitä tämän. Onko tämä normaalia? Mikä voi olla syynä tähän? Onko gerbiileillä niitä ns. "karvanlähtöaikoja"? Huomasin tämän noin. 15min sitten.
Gerbiililtäni irtoaa karvat
6
1538
Vastaukset
- hyppymyyrä
En ole ennen huomannut mitään että gerbiileiltäni lähtisi karvoja. Onhan sinulla kaksi gerbiiliä? Ja eikai se ole tapellut tai jäänyt johonkin hankalasti kiinni ja siitä on lähtenyt tapellessa / juuttuessaan kiinni karvoja?
- kkgerbiili
Ei meidän gerbuilta ainakaan karvoja lähde. Otapa selvää asiasta. Gerbiili on ehkä raapinut itseään ja tämän takia karvoja sitten irtoaa.
- gerbsu rakas<3
Jos gerbsusi on hangannut itseään, siltä on saattanut lähtee karvoja, tai jos gerbsusi on tapelleet, niillä voi olla karvattomia kohtia turkissa. Vatsarauhasen kuuluu olla karvaton!( gerbiili erittää sillä omaa hajuaan :) ) Karvanlähtö voi myös johtua vitamiininpuutteesta. Kannattaa kysäistä eläinlääkäriltä reseptiä, ja ostat sitten sen mukaan apteekista vitamiinia gerbiileillesi. Voit pistää sitä pari tippaa juomapulloon, kunhan huolehdit että gerbiilisi sitten juovat siitä. Toivottavasti oli hyötyä!
- fannylove
Kiitos vastanneille! Juu ei ole tappeluja ollut ja molemmat tyttö gerbiilejä eli 2 gerbiiliä, mutta tein juuri havainnon että molemmmilta irtoaa vähän karvaa muttei PALJON joten ei se vakavaa juurikaan voi olla =) Kiitos avusta!! ;)
- Anonyymi
Minä itsekkin huomasin äsken että mustalta gerbiiriltäni on lähtenyt karvoja koska niitä on tuppoina terraariossa😰 enkä näe yleensä lähelle tulevaa gerbiiliäni missään onko se kuollut?
- Anonyymi
olisko jooko tääl ketään 2024 ? mul on kaksi tyttö gerbiilii ja ei tappele lainkaan, niiltä kummaltakin on alkanut lähiaikoina irtoamaan karvaa. pelottaa et se on joku juttu mut voubs niiltä lähtee pentukarva tai jotai? ne on siis jo puol vuotiaita ?? auttakaa jooko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578517Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123349Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262490Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801980Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3511663Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411412FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01191Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661020