VAROKAA FOCUKSEN TYYPPIVIKAA !!!!!!!

tiedän mistä puhun

Varokaa Focuksen (ainakin vm. 2005-2006) tyyppivikaa. Pissapojan letku valuttaa nesteet sytytystulpille ja ruostuttaa nämä. Itselläni katkesi tulppa ruostumisen johdosta ja pahimmillaan korjaus olisi maksanut noin 2000€, jollei katkennutta sytytystulppaa olisi saatu pois ilman kannen avaamista.

38

7969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltomies kale

      Avaatko ikinä autosi konepeltiä????

    • Tyypivikainen

      auton "omistaja"heh heh heh heheeeeeeeeeee

    • en tiedä mistä puhun

      sori tais olla fiesta johon pissasin penkille

    • tyyppivikaa päässäsi

      Joo, eipä ole kovin uskottava "vika"...

    • ajafgj

      ...Että oikeen tyyppivika! :D :D :D

    • fordman

      Mulla kans focuksessa vikaa paljon. Pissapoika kusi mua silmään kun tuulilasissa oli valmisusvika.

    • Täystoope

      Kauankohan se pissapoika saa valutella tulpan päälle, ennen kuin tilanne on niin paha että tulppa katkeaa sitä irroitettaessa? Luulisin, että melko pitkään. Vuosia kenties?
      Luulisi, että tuossa ajassa alkaa tulla melkoisesti muita ongelmia ennen kuin kyseinen tilanne muodostuu vai mitä? Aloittaja ei taida tosiaan pahemmin konetilan kantta availla. Tyyppivika tuo pissapojan letkun hajoaminen voi tosiaan siltikin olla.

      • pöljiä liikenteessä?

        Mitenköhän se neste pääsisi suoja muovin alle ja "syövyttää" tulpan keraamin poikki!!!

        Ehkä huonoin provo ikinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Täystoope
        pöljiä liikenteessä? kirjoitti:

        Mitenköhän se neste pääsisi suoja muovin alle ja "syövyttää" tulpan keraamin poikki!!!

        Ehkä huonoin provo ikinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Juuri tätä tarkoitin, että aika paljon ja pitkään saisi olla vuotoa ennen kuin itse tulppa ottaisi nokkiinsa noin paljon. Merkkihuollot ainakin fuskaavat itse tulppien vaihdosta. Niillähän ajaa nykyään vaikka kuinka pitkään oikeastikin. Ettei vain olisi tässäkin siiitä kyse?


    • oihppp

      Aloittanut puhuu asiaa. Omistin focuksen vuosia ja tuo ongelma on kyllä tuttu juttu. Muutenkin malliin on tulppien vaihto varsin hankala. Kansi "hapettuu" pahan näköiseksi osittain juuri em. Syyn takia.

      • hiiooppp!!!

        Tuo on kyllä ihan keksitty juttu...tuskin olet edes focusta ajanut!!!

        Ne letkut menee konepellin takaosassa, eli ei putoo neste koneen päälle ja nykyään on suojamuovi moottorinpäällä!!!


      • hiiooppp!!! kirjoitti:

        Tuo on kyllä ihan keksitty juttu...tuskin olet edes focusta ajanut!!!

        Ne letkut menee konepellin takaosassa, eli ei putoo neste koneen päälle ja nykyään on suojamuovi moottorinpäällä!!!

        Mulla oli sama ongelma alkujaan kunnes moottorin päälle asennettin muovisuojus joka siitä puuttui.Auto 05 mallia uudemmalla korimallia ja alkupään tuotantoa.
        Katso lisää arkistosta.


      • tyytyväinen fordisti

        Olen itse vaihtanu omaan focukseen tulpat ja ei ole hankala juttu. vaimon fiestaan tulppien vaihto on asteen verran hankalampi, muttei mikään vaativa homma kuitenkaan. pissa pojan letkut on aina kestänyt ja ei ole ollut ongelmia, kuten ei mitään ongelmaksi luettavia vikoja yleensäkään.


    • Neiti autoilija

      Ihan sama vika, Focus -05. Auto nyt korjaamolla, moottorin vilkkuvalo alkoi viikko sitten vilkuttelemaan. Eipä ole kukaan asiaa huomannut huolloissakaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, kannat kuulemma niin ruosteessa ja hapertuneet, että voi mennä poikki.

      • biiiiiaaattssshhh

        Olisit lukenut kommentit ensin,niin olisit huomannut että kaikki tajuavat jutun pelkäksi tyhmäksi ja mahdottomaksi provoksi!!!???


    • Täystoope

      "Ihan sama vika, Focus -05. Auto nyt korjaamolla, moottorin vilkkuvalo alkoi viikko sitten vilkuttelemaan. Eipä ole kukaan asiaa huomannut huolloissakaan."

      Jos se auto OIKEASTI huolletaan, niin tuollainen vuoto huomataan aivan varmasti. Kukaan ei vaan oikesti huolla/välitä koko jutusta. Raha on ainoa asia joka "merkkihuoltoa" kiinnostaa.

      • Pejke

        Vaimon Focus -05 alkoi moottorin häiriövalo vilkkua,vietiin korjaamolle jossa huomattiin sytytystulppien uivan vedessä.Olivat olleet jo jonkin aikaa koska
        tupissa selvät rannut.Tiedä kuinka tyyppivika mut näin meillä


      • petkeleen pöljät
        Pejke kirjoitti:

        Vaimon Focus -05 alkoi moottorin häiriövalo vilkkua,vietiin korjaamolle jossa huomattiin sytytystulppien uivan vedessä.Olivat olleet jo jonkin aikaa koska
        tupissa selvät rannut.Tiedä kuinka tyyppivika mut näin meillä

        on tainnut olla omassa tupessas rannut!!! Vai eikö sulla ole suojamuovia mooottorin päällä??

        Kyllä joka autossa kannattaa kone pelti avata n.kerran kuussa ja kattoo ainaki öljyt!!
        Kyllä siinä pitäs nähdä jos joku vuotaa ja kyllähän pesuneste käryäisi kovin jos tulee koneen päälle, koska alkoholipitosena haihtuu kuumassa!!


    • köffffffffffffffffff

      Fokkerin tulpat ui vedessä..hahhhaaaaaaaa

      Oikeinko selkäuintia tekevät vai rintauintia...?????????????????


      Hahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • Uimamaisteri

        Köffin aivot uivat kus....


    • köffffff..........

      Juuu...niin uivat..


      hihhhiiiiiii ja fokkerin tulpat vedessä...


      hahhhaaaaaaa

    • köf

      omistaa 2004 mallisen monskun !

    • köfffffff

      Uiko motkukoslankin tulpat vedessä kaimaseni......

      oikeinko uimakilpailu....hahhaaaaaaaaaaaaaaa

    • köf

      2004 mallinen monsku!

    • 9+13

      -> ap

      Voiko tuollaista uusavuttomuutta edes olla........

    • Sumi59

      Ei auta suoja kannenpäälle, koska neste tulpan monttuihin tulee kannessa olevien
      sokkotulppien juuresta. Korjaus sokkotulppien vaihto!

      • Toinen Fokus

        Vaihdettiin takuuseen huollossa tulpat ja pissapojan suuttimet


      • STW-05

        Sama mulla. Korjaamo huomasi, kun vein farkun huoltoon jakoremmin vaihtoon.
        Kaks sokkotulppaa uudet sytysjohdot ja tulpat. Tuo remppa 8v:n määrähuolto ja remmit uusi vesipummu 1500 :(.


    • hoseefttyjtut

      ei se ole lasinpesunestettä vaan sadevettä
      se tulee siitä suuttimen aukosta konepellissä kun tiiviste alkaa jossain vaiheessa valskaamaan
      itellä oli aikoinaan 2005 focus ja siin teki sitä aina sateen jälkeen vettä tulppien päällä

      ite tein näin

      otin suuttimen irti ja laitoin tiivisteeseen ja pellin väliin kuumaa kestävää silikonia ja painoin suuttimen takas ni loppu vuoto siihen paikkaan

    • matias501

      moi osaako kukaan neuvoa omistan fokuksen vm 2005 auto nykii katsoin tulpat jotka on veden vallassa ja hatut myös ihan veden kastelemat onko kellään ollu vastaavaa tilannetta mistä vesi tulee tulpille

      • poikiaaas,

        pissapojan suuttimien aukoista se tulee

        laita vaikka jeesusteippoä sinne pellin sisäpuolelle jos et muuta keksi


    • kentsi 63

      Mulla on ollut 02 focus vuoden ja siinnä on metka vika. Tosinaan satella hanttimiehen puolelle tulee jalkatilaan vettä. Oon katsonut monta kertaa ettei autossa ole missään vuotoa/kosteutta sisällä. Onko kellän ollut samanlaista vikaa/harmia autossa.

      • vuotaa vuotaa

        tutki tuulilasi ympäriinsä. siihen on varmaan vaihdettu joskus uusi lasi.


    • kalle2

      sanokaa mitä sanotte mut kun tulpat ui vedessä on kannessa olevat ns sokkotulpat ruostunu puhki niistä vuotaa vettä tulpille itellä tapahtui juuri näi ja tää asia on tosi ps oon omistanu auton 40v ja nyt ensimmäinen ja viimeinen fokus et se siitä hyvää kevättä kaikille t kalle

      • Jaakko 3

        "oon omistanu auton 40v " Aika vanhan Focuksen olet löytänytkin!!!!


    • perse12666

      Olisko pakkasproppu, joka vuotaa nestettä..

    • Sqeezy

      En tiiä mitä nestettä oli mutta melkeen tulpan kantaan asti oli ku aukasin. -05 focus. Melko pahasti oli ruostunu mutta ei menny poikki.

    • kekeee

      Maksaa muutaman euron päivitetyt pissapojan suuttimet konepeittoon, jossa päivitetyt=paremmat tiivisteet. Monimerkki korjaamoilla ei tätä tiedetä ja luullaan että vesi tulee tulppapoteroissa olevista pakkaspropuista, jotka vaihdetaan tulppien ja sytkäjohtojen ohella, mutta ei vian aiheuttajaa. Toisaalta ne pakkasproput menee puhki, kun pissapojan neste ja vesi seisoo tulppapoteroissa eli ei sinänsä turha homma. Mutta vuosi eteenpäin ilman pissapojan suuttimien vaihtoa, niin on taas sytkähäiriöitä. Ei sillä, menee kyseisten vuosimallien vehkeistä puoliakin ja sytkäjohtoja muutenkin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe