2-vuotiaan pituus ja paino

HKi

Moi,

Minkä pituisia ja painoisia teidän 2-vuotiaat ovat?
Meidän poika täyttää juuri 2-vuotta ja on 11,5kg ja 87 pitkä. Pituus on aiemmin ollut keskiarvon yläpuolella mutta nyt on tippunut alapuolelle.
Vaikuttaako kasvuun sairastelu kun pojalla oli keväällä kolme korvatulehdusta, vesirokko ja flunssaa. Sairastelu onneksi loppui juhannuksen aikoihin.

- HK

10

21400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hexuli

      pituutta oli 90cm ja painoa n.13kg

      • aikku

        poika 1v 11kk paino noin 17kg ja pituus 93cm aina ollut iso ikäisekseen


      • outi-78
        aikku kirjoitti:

        poika 1v 11kk paino noin 17kg ja pituus 93cm aina ollut iso ikäisekseen

        MEILLÄ TYTTÖ OLI 2V NEUVOLASSA 88 CM JA 12.3 KG , HOIKKA TYTTÖHÄN TUO ON , MUTTA MENNYT AINA -1 KÄYRÄLLÄ. NEUVOLASSA SANOIVAT OLEVAN VAIN HOIKANMALLINEN TYTTÖ.


    • viiden mami

      Meillä 2v. painaa 12 kg ja on 87 cm. Lääkärin mukaan ihan normaalikokoinen. Sairastelut varmasti on vaikuttanut jonkin verran kasvuun, mikä tosin varmasti korjaantuu nopeasti kun lapsi paranee ja alkaa syömään paremmin.

    • Mam

      Meidän nuorimmainen on nyt 2v 1kk, ja on 85 cm pitkä ja painaa 12,2 kg. Hän on painavin 2-vuotiaista tytöistämme. Kaksi tyttöä oli n. 10-kiloisia ja pituutta oli 84 cm. Yksi tyttö oli pikkuisen vajaa 12-kiloinen ja 89 cm pitkä, ja poika painoi 13 kg ja pituutta oli 87 cm. Eivät ole kukaan järin suuria olleet. Pojan kasvu jatkuu nyt 16-vuotiaana kiivaana. Nämä pienimmät 2-vuotiaat ovat olleet myös koulussa luokkansa pienimpiä. Odotuspituus on kuitenkin kaikilla ihan normaali, tytöillä lähemmäs 170 cm ja pojalla 185 cm.

    • UmmNoora&Saara

      Just tultiin neuvolasta, tytön mitat olivat 14,4 kg ja 93,5 cm:) pitkä tyttö, mikä on hauskaa kun vanhemmat ei kuitenkaaan olla pituudella pilattu (minä 167 ja mies 173). No varmaan kasvaa nuorena mittansa:)

      • kitten79

        Meillä tyttö 2 vuotta 3kk ja pituus 83cm,painoa vain 9kg...ei syö mitenkään hyvin,joskus ei lainkaan ikävä kyllä,johtunee siitä pienet mitat,muuten terve ja iloinen lapsi.


      • Lyhyenläntä
        kitten79 kirjoitti:

        Meillä tyttö 2 vuotta 3kk ja pituus 83cm,painoa vain 9kg...ei syö mitenkään hyvin,joskus ei lainkaan ikävä kyllä,johtunee siitä pienet mitat,muuten terve ja iloinen lapsi.

        Meidän pojan pituus oli 2-vuotis neuvolassa 85,4 cm ja paino 13,2 kg. Ihan aavistuksen menee keskikäyrän alapuolella. Kysyin, että ennakoiko tämä jo aikuisiän pituutta, jäisikö lyhyemmäksi kuin keskimittainen mies. Terveydenhoit. totesi, että vielä vaikeaa ennakoida tilannetta tässä iässä, ehkäpä 3v. -4 v. voisi arvioida tilannetta. Kuitenkin totesi, että kasvu tasaista. Itse olen lyhyt 156 cm ja mies 180 cm, joten mielenkiinnolla odotellaan mihin pituus menee. Todennäköisesti jää lyhyemmäksi kuin mieheni, koska itse olen niin lyhyt.


      • Pien äite
        Lyhyenläntä kirjoitti:

        Meidän pojan pituus oli 2-vuotis neuvolassa 85,4 cm ja paino 13,2 kg. Ihan aavistuksen menee keskikäyrän alapuolella. Kysyin, että ennakoiko tämä jo aikuisiän pituutta, jäisikö lyhyemmäksi kuin keskimittainen mies. Terveydenhoit. totesi, että vielä vaikeaa ennakoida tilannetta tässä iässä, ehkäpä 3v. -4 v. voisi arvioida tilannetta. Kuitenkin totesi, että kasvu tasaista. Itse olen lyhyt 156 cm ja mies 180 cm, joten mielenkiinnolla odotellaan mihin pituus menee. Todennäköisesti jää lyhyemmäksi kuin mieheni, koska itse olen niin lyhyt.

        miten ennustukset toteutuu. Minun (153cm) pojasta tulee ennusteen mukaan vielä isäänsäkin pidempi jos tuon pikkulapsikäyrän mukaan arvioi. Neuvola arvioi hänestä 192-194 senttisen. Mieheni 186cm.. poika vaan on niin pitkä jo nyt.. ihan hyvä vaan jos ei äitinsä käyrillä kasvakaan. Poikani oli puolen vuoden iässä sentin lyhyempi kuin itse olin 1v. neuvolassa ja 1v. neuvolassa poikani oli sentin lyhyempi kuin itse olin 2v. neuvolassa.. Ei se aina näkkyy vaikuta tuo äiten pituus.. lyhykäisyys pitäisi ehkä sanoa.


      • Anonyymi
        Pien äite kirjoitti:

        miten ennustukset toteutuu. Minun (153cm) pojasta tulee ennusteen mukaan vielä isäänsäkin pidempi jos tuon pikkulapsikäyrän mukaan arvioi. Neuvola arvioi hänestä 192-194 senttisen. Mieheni 186cm.. poika vaan on niin pitkä jo nyt.. ihan hyvä vaan jos ei äitinsä käyrillä kasvakaan. Poikani oli puolen vuoden iässä sentin lyhyempi kuin itse olin 1v. neuvolassa ja 1v. neuvolassa poikani oli sentin lyhyempi kuin itse olin 2v. neuvolassa.. Ei se aina näkkyy vaikuta tuo äiten pituus.. lyhykäisyys pitäisi ehkä sanoa.

        Ei toi mee aina kaavan mukaan. Mun vanhempi poika on 174. Neuvolassa ja joka paikassa sanottiin et 180. Nuoremman kohdalls stemmasi. Vanhempi sai lapsuusiän astman ja joutui käyttämään niitä kiekkoja. Niissä on joku aine jonka nimee en just muista, mutta joka aiheuttaa usein pituuden häiriöitä. On nyt 174/27vuotias mut alkoi bodaamaan 14vee eikä hullumpi lihaspatukka olekaan. Opiskelee poliisiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      255
      2373
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1579
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      136
      1354
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1214
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe