Voiko tämä olla totta?

Peloissaan ja surull

Siskoni on sairastunut kohdunrungon syöpään, joka todettiin keväällä. Etäspesäkkeitä oli maksassa (tästä aina eri tietoa) ja etäspesäkkeitä myös vatsanpeitteessä ja muistaakseni jossain muuallakin. Hoitona kohdunpoisto, pari kertaa sädehoitoa ja stytostaatteja 6 krt 3 viikon välein. Tänään tuli tieto, että maksan etäispesäke kaksinkertaistunut ja pernaan tullut uusi pesäke. Kysyisinkin teidän mielipidettä, että miten syöpä voi pahentua hoitojen aikana ja onko tässä mitään toivoa?

8

269

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-sp

Tiedätkö siskosi kohdunrungon syövän gradusluokituksen?

• alkup.

Juu tiedän. Luokitus oli yksi. Sen takia tämä tuli niin isona yllätyksenä.

• Toivoa on aina

Toivoa on aina.En juuri muuta osaa asiasta sanoa,kun en siitä sen enempäää tiedä.Pidä siskostasi hyvää huolta ja pysy hänen rinnalla,ja kerro lisää miten teillä menee.Suur halit teille.

• alkup.

Kiitos sinulle. Yritän pitää hyvää huolta. Päivääkään ei menisi, etten sanoisi rakastavani. Tämä tuntuu painajaiselta, josta ei herääkään. Olen paljon ajattelut kaikkia syöpäpotilaita. Miten paljon tämä sairaus aiheuttaa surua. Iso hali sinulle takaisin. Tuntuipa hyvältä, että sinä ja ex-sp vastasitte.

• ex-sp,gradus III.

Tuo gradusluokitus I on ns. kiltti syöpä...
      Vaihdettiinko sytostaatti toiseen merkkiin?
      Toivottavasti hoidot purevat. Jaksamisia sinulle ja siskollesi!

• alkup.

Kyllä vaihdettiin ensimmäisen sytostaattihoidon jälkeen, kun siitä ekasta tuli niin paha allerginen reaktio. Tämä lääke mitä käytettiin oli kuulemma sisarlääke. Tuli mieleen, jos se ei ollutkaan niin hyvä ja tehokas kun se ensimmäinen. Kiitos paljon ja jaksamista sullekin elämässäsi.

• Olin lian heikko
        alkup. kirjoitti:

Kyllä vaihdettiin ensimmäisen sytostaattihoidon jälkeen, kun siitä ekasta tuli niin paha allerginen reaktio. Tämä lääke mitä käytettiin oli kuulemma sisarlääke. Tuli mieleen, jos se ei ollutkaan niin hyvä ja tehokas kun se ensimmäinen. Kiitos paljon ja jaksamista sullekin elämässäsi.

Itselläni oli munasarjasyöpä grad 3c,se viimeinen mitä pystytiin hoitamaan.Olin 42 v. ja selvisin aika hyvin.Muistan sairaalassa minua vanhempi nainen sanoi,että oli tarkoitus että hän olisi saanut samat hoidot mitä sain,mutta se ei ollut enään mahdollista hänen kohdallan,nämä sanat saan korvissani kantaan loppuikäni.En pystyntyt juuri sillä hetkellä tekemään mitään:(

• alkup.
        Olin lian heikko kirjoitti:

Itselläni oli munasarjasyöpä grad 3c,se viimeinen mitä pystytiin hoitamaan.Olin 42 v. ja selvisin aika hyvin.Muistan sairaalassa minua vanhempi nainen sanoi,että oli tarkoitus että hän olisi saanut samat hoidot mitä sain,mutta se ei ollut enään mahdollista hänen kohdallan,nämä sanat saan korvissani kantaan loppuikäni.En pystyntyt juuri sillä hetkellä tekemään mitään:(

Hyvä, että selvisit. Jokaisella meillä on oma tiemme. Tietenkin sitä toivoo, että saa pitää rakkaansa kauan. Joskus auttaa parhaiten, kun vain kuuntelee. Ei se nainen varmaan sinulta odottanut niin paljon tukea, kun olit itsekin potilas. Nauti elämästäsi täysillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      219
      17096
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      168
      12158
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      41
      5950
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4832
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      13
      4736
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      19
      3927
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3565
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      133
      2987
    9. 220
      1321
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1001
    Aihe