Siskoni on sairastunut kohdunrungon syöpään, joka todettiin keväällä. Etäspesäkkeitä oli maksassa (tästä aina eri tietoa) ja etäspesäkkeitä myös vatsanpeitteessä ja muistaakseni jossain muuallakin. Hoitona kohdunpoisto, pari kertaa sädehoitoa ja stytostaatteja 6 krt 3 viikon välein. Tänään tuli tieto, että maksan etäispesäke kaksinkertaistunut ja pernaan tullut uusi pesäke. Kysyisinkin teidän mielipidettä, että miten syöpä voi pahentua hoitojen aikana ja onko tässä mitään toivoa?
Voiko tämä olla totta?
8
214
Vastaukset
- ex-sp
Tiedätkö siskosi kohdunrungon syövän gradusluokituksen?
- alkup.
Juu tiedän. Luokitus oli yksi. Sen takia tämä tuli niin isona yllätyksenä.
- Toivoa on aina
Toivoa on aina.En juuri muuta osaa asiasta sanoa,kun en siitä sen enempäää tiedä.Pidä siskostasi hyvää huolta ja pysy hänen rinnalla,ja kerro lisää miten teillä menee.Suur halit teille.
- alkup.
Kiitos sinulle. Yritän pitää hyvää huolta. Päivääkään ei menisi, etten sanoisi rakastavani. Tämä tuntuu painajaiselta, josta ei herääkään. Olen paljon ajattelut kaikkia syöpäpotilaita. Miten paljon tämä sairaus aiheuttaa surua. Iso hali sinulle takaisin. Tuntuipa hyvältä, että sinä ja ex-sp vastasitte.
- ex-sp,gradus III.
Tuo gradusluokitus I on ns. kiltti syöpä...
Vaihdettiinko sytostaatti toiseen merkkiin?
Toivottavasti hoidot purevat. Jaksamisia sinulle ja siskollesi!- alkup.
Kyllä vaihdettiin ensimmäisen sytostaattihoidon jälkeen, kun siitä ekasta tuli niin paha allerginen reaktio. Tämä lääke mitä käytettiin oli kuulemma sisarlääke. Tuli mieleen, jos se ei ollutkaan niin hyvä ja tehokas kun se ensimmäinen. Kiitos paljon ja jaksamista sullekin elämässäsi.
- Olin lian heikko
alkup. kirjoitti:
Kyllä vaihdettiin ensimmäisen sytostaattihoidon jälkeen, kun siitä ekasta tuli niin paha allerginen reaktio. Tämä lääke mitä käytettiin oli kuulemma sisarlääke. Tuli mieleen, jos se ei ollutkaan niin hyvä ja tehokas kun se ensimmäinen. Kiitos paljon ja jaksamista sullekin elämässäsi.
Itselläni oli munasarjasyöpä grad 3c,se viimeinen mitä pystytiin hoitamaan.Olin 42 v. ja selvisin aika hyvin.Muistan sairaalassa minua vanhempi nainen sanoi,että oli tarkoitus että hän olisi saanut samat hoidot mitä sain,mutta se ei ollut enään mahdollista hänen kohdallan,nämä sanat saan korvissani kantaan loppuikäni.En pystyntyt juuri sillä hetkellä tekemään mitään:(
- alkup.
Olin lian heikko kirjoitti:
Itselläni oli munasarjasyöpä grad 3c,se viimeinen mitä pystytiin hoitamaan.Olin 42 v. ja selvisin aika hyvin.Muistan sairaalassa minua vanhempi nainen sanoi,että oli tarkoitus että hän olisi saanut samat hoidot mitä sain,mutta se ei ollut enään mahdollista hänen kohdallan,nämä sanat saan korvissani kantaan loppuikäni.En pystyntyt juuri sillä hetkellä tekemään mitään:(
Hyvä, että selvisit. Jokaisella meillä on oma tiemme. Tietenkin sitä toivoo, että saa pitää rakkaansa kauan. Joskus auttaa parhaiten, kun vain kuuntelee. Ei se nainen varmaan sinulta odottanut niin paljon tukea, kun olit itsekin potilas. Nauti elämästäsi täysillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108