Heryk, Alppila vai Munkkiniemi???

solsidanfan

Pähkäilen näiden kolmen väilillä! Avoimiin oviin meen tiety vielä katsastamaan, mutta haluisin jo ennen sitä sisäpiiritietoo tai mitä nyt vaan tietoo noista kouluista. Kertokaa! Suositelkaa!

(Ai niin ja matkaan menee suunnilleen sama kaikkiin eli se ei ratkase mitään. Oma ka on n. 8,7 varmaan keväällä eli luulisin pääseväni kaikkiin.)

82

8996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3asxzaw

Heryk > ... > Alppila > Munkkiniemi

• rosba-rosba

perusteluita tälle? muakin kiinnostaa samat asiat ku solsidanfantsua.

• Heryk se on

Heryk ihan mukava mesta. Siellä opiskelevana suosittelen, ei mitään negatiivista sanottavaa. Mukavat vekkuliopet ja ihan jees tilat. Laadukasta opetusta. Hyvä yhteishenki, opiskelijat puhaltavat yhteen hiileen, kaikki mukavia. Eipä kiusaamista yms näy.
      Alppilasta ja Munkkiniemestä en ole kovin tietoinen. Tosin kaikki vanhat tutut, jotka menivät alppilaan, olivat kaikki täysiä kusipäitä luonteeltaan ja käyttäytymiseltään.
      Olen itse saanu huonon kuvan alppilasta. ketään en tunne joka munkkiniemessä olisi. jostain joskus kuulin että porukka siellä on snobbailevaa.. Mene ja tiedä

• tai sit alllppilaa?

Herykistä en oikei tiiä mit, mut Alppilasta tiiän. Nii no perus hyvää ja huonoa. Jengi on villiä ja vapaata ja hauskaa osataan pitää, juhlia, ottaa ilo irti elämästä jnejne. Jengi on vähä levotonta ja varmaan vähä vastuutonta ja joskus (aina) kaikki muu menee koulun edelle ja ei huolta mistää. Maikat on persoonia, on muutamia supereita, ihmismäisiä, osaavia ja välittäviä. Maikat on persoonia, on muutamia hullun nihkeitä, niuhoja, epäselviä ja kylmiä kaloja. Mut niitä voi vältellä :----D. Plussia on enemmän mulle. Munkast ei myöskään oikei tietoo, paitsi kai noi kaikki on samaa tasoa sisäänpääsyn suhteen.

• yök alppila

heryk --> aika taviksia, jalatmaassa persoonia, hyvät arvosanat ja kaverit tärkeitä

munkkiniemi --> sama kuin sanottiin jo, snobeja. koulutusta pidetään täällä todella arvostetussa asemassa, sanoisinko nyt vaikkapa että hieman paineita siinä lukiossa saada hyvät arvosanat :-)

alppila --> outoo porukkaa, bilettäjii jotka ei välitä koulusta, koulukiusaamista ja lapsellista käytöstä kaikin puolin, suuta soittavia pissiksiä

siinä mun kuulemat stereotypiat

• einytniinhuono

Siis ei Alppila ole nyt noin huono kuin miten muut kuvailee täällä, mutta kun vertaa Herykkiin, niin selvästi alemmalla tasolla vaikka molemmat 8 keskiarvon lukioita.

• Pyhpyh

En menisi Alppilaan kärsimään kolmeksi vuodeksi, vaikka mulle tarjottaisi millaista rahasummaa tahansa. Olen kuullut ihmisiltä paljon negatiivista Alppilasta. Tunnen myös muutaman henkilön Alppilasta, ja heitä kuvaavat mm. nämä sanat: päihteet, SEKOILU, biletys, koulu on perseest, mielellään otetaan nelosia kokeista, haukutaan ja kiusataan muita (heidänhän mielestä ihminen on täysin no life, jos saa kiitettävän tai hyvän kokeesta, tai ei sekoile heidän kanssaan).

Jos itse pitää tuollaisesta meiningistä, Alppila on sulle ihan dreams come true paikka. Joten siinä tapauksessa suosittelen Alppilaa jos tykkäät villist menosta ja omaat hyvän itsetunnon, jotta pärjäät niiden alppisten kans.

Jos oot suht tavis ja tykkäät opiskella, heryk tai munkka kumpikin on potentiaalisia vaihtoehtoja. Ootko miettinyt muita lukioita, kuten Oulunkylä, Pohjois-Haaga tai Töölö? Hyvii vaihtoehtoja myös Mäkelänrinteen ja Sibelius lukion YLEISLINJAT.

• solsidanfan
        Pyhpyh kirjoitti:

En menisi Alppilaan kärsimään kolmeksi vuodeksi, vaikka mulle tarjottaisi millaista rahasummaa tahansa. Olen kuullut ihmisiltä paljon negatiivista Alppilasta. Tunnen myös muutaman henkilön Alppilasta, ja heitä kuvaavat mm. nämä sanat: päihteet, SEKOILU, biletys, koulu on perseest, mielellään otetaan nelosia kokeista, haukutaan ja kiusataan muita (heidänhän mielestä ihminen on täysin no life, jos saa kiitettävän tai hyvän kokeesta, tai ei sekoile heidän kanssaan).

Jos itse pitää tuollaisesta meiningistä, Alppila on sulle ihan dreams come true paikka. Joten siinä tapauksessa suosittelen Alppilaa jos tykkäät villist menosta ja omaat hyvän itsetunnon, jotta pärjäät niiden alppisten kans.

Jos oot suht tavis ja tykkäät opiskella, heryk tai munkka kumpikin on potentiaalisia vaihtoehtoja. Ootko miettinyt muita lukioita, kuten Oulunkylä, Pohjois-Haaga tai Töölö? Hyvii vaihtoehtoja myös Mäkelänrinteen ja Sibelius lukion YLEISLINJAT.

Hei kiitti vinkeist! Tarkotatko Etu-Töölöä vai Töölön yhteiskoulua? Oulunkylästä oon kans kuullu hyvää! Lisää vaan vinkkejä, jos jaksatte kirjottaa :--). Kiitti jo näistäkin!

• Pyhpyh
        solsidanfan kirjoitti:

Hei kiitti vinkeist! Tarkotatko Etu-Töölöä vai Töölön yhteiskoulua? Oulunkylästä oon kans kuullu hyvää! Lisää vaan vinkkejä, jos jaksatte kirjottaa :--). Kiitti jo näistäkin!

Tarkoitan Töölön yhteiskoulua. Etu-Töölö on vähän hämärä paikka. Ota itse selvää
        Etu-Töölöstä jos sinne mielit mennä. Mulla itelläni on siitä vaan vähän paha maku. Kävin Etu-Töölössä avoimilla ovilla silloin aikoinaan, ja mulle ainakin tuli heti sellanen fiilis, et "tänne en kyllä tuu, äkkiä pois", en sit tiiä mistä johtui. Etu-Töölöönhän riittää 7-8 keskiarvo. Mut Töölön lukioon on ollut pitkälti yli 8 KA. Siellä pari fiksua kaveriani opiskelee ja kuulemma hyvä koulu.

Millainen aloittaja olet luonteeltasi? Oletko kova bilettäjä, tavallinen tallaaja vai kouluun panostava ahkera opiskelija? Kannattaa miettiä tarkkaan mihin menee kolme vuotta viettämään, ettei ala sitten kaduttaa. Yleensä stereotypiat pitävät paikkansa, vaikka osa puhuukin "legendoista". Eri Helsingin lukioissa vierailleena, voin todeta, että kaikki kuulemani stereotypiat ovat pitäneet todella selvästi paikkansa! Ja jos tapaa jonkun uuden naaman, ja kuulee että hän oli vaikka Alppilasta, olen todennut, että "joo, olishan se pitäny arvata, selvä juttu"

Yleensä ihmiset vaan hakeutuvat lukioihin sen mukaan, millaisia itse henkilöinä ovat. Silloinhan tietyssä lukiossa on tietynlaiset ja toisessa toisenlaiset. Tottakai mukaan mahtuu myös erilaisia, massasta poikkeavia yksilöitä. Mutta kyllä se yleensä menee niin, että suurinosa lukiolaisista ovat juuri sellaisia, mitä huhut antavat kertoa.

Oulunkylä on tasokas lukio. Voisin verrata sitä aikalailla Herykkiin. Molemmissa aika samanlaisia arvoja omaavia opiskelijoita.

Muita vinkkejä en osaa antaa, kuin nuo ylläolevat. Ne ovat suunnilleen keskiarvoasi vastaavia. Sitten on toki paljon vielä lukioita, joissa mennään alle 8 KA. mm. Itäkeskus, vuosaari, kontula, maunula, etu-töölö, medialukion yleislinja ym. Googlaa vaikka "Helsingin lukiot keskiarvot 2012" siellä pitäisi olla sellainen lista kaikista hesan lukioista ja keskiarvot siellä kanssa. Noissa alle 8 KA lukioissa taas on vähän huonommin menestyviä opiskelijoita, verrattuna siis edellisessä viestissäni olevissa lukioissa. Ja kontula/itis/vuosaari lukioista tiedän myös paljon niitä bilettäjiä, jotka käyvät lukiota ihan huvikseen, mut ei mitään aikomusta tehdä mitään arvosanojen eteen. (poikkeus yksilöitä toki näissäkin lukioissa, sitä en kiellä).

Toivottavasti tästä oli jotain apua! Voit esittää vielä mieleen juolahtavia kysymyksiä, tiedän aika paljon eri lukioista, kun kavereita siellä täällä ja vieraillutkin olen
        monessa lukiossa. Aloittaja, oletko miettinyt jo mihin lukioon luultavasti haet? Oletko nyt 9. luokalla? Eikö yhteishaku ole joskus maaliskuussa vasta?

• solsidanfan edelleen
        Pyhpyh kirjoitti:

Tarkoitan Töölön yhteiskoulua. Etu-Töölö on vähän hämärä paikka. Ota itse selvää
        Etu-Töölöstä jos sinne mielit mennä. Mulla itelläni on siitä vaan vähän paha maku. Kävin Etu-Töölössä avoimilla ovilla silloin aikoinaan, ja mulle ainakin tuli heti sellanen fiilis, et "tänne en kyllä tuu, äkkiä pois", en sit tiiä mistä johtui. Etu-Töölöönhän riittää 7-8 keskiarvo. Mut Töölön lukioon on ollut pitkälti yli 8 KA. Siellä pari fiksua kaveriani opiskelee ja kuulemma hyvä koulu.

Millainen aloittaja olet luonteeltasi? Oletko kova bilettäjä, tavallinen tallaaja vai kouluun panostava ahkera opiskelija? Kannattaa miettiä tarkkaan mihin menee kolme vuotta viettämään, ettei ala sitten kaduttaa. Yleensä stereotypiat pitävät paikkansa, vaikka osa puhuukin "legendoista". Eri Helsingin lukioissa vierailleena, voin todeta, että kaikki kuulemani stereotypiat ovat pitäneet todella selvästi paikkansa! Ja jos tapaa jonkun uuden naaman, ja kuulee että hän oli vaikka Alppilasta, olen todennut, että "joo, olishan se pitäny arvata, selvä juttu"

Yleensä ihmiset vaan hakeutuvat lukioihin sen mukaan, millaisia itse henkilöinä ovat. Silloinhan tietyssä lukiossa on tietynlaiset ja toisessa toisenlaiset. Tottakai mukaan mahtuu myös erilaisia, massasta poikkeavia yksilöitä. Mutta kyllä se yleensä menee niin, että suurinosa lukiolaisista ovat juuri sellaisia, mitä huhut antavat kertoa.

Oulunkylä on tasokas lukio. Voisin verrata sitä aikalailla Herykkiin. Molemmissa aika samanlaisia arvoja omaavia opiskelijoita.

Muita vinkkejä en osaa antaa, kuin nuo ylläolevat. Ne ovat suunnilleen keskiarvoasi vastaavia. Sitten on toki paljon vielä lukioita, joissa mennään alle 8 KA. mm. Itäkeskus, vuosaari, kontula, maunula, etu-töölö, medialukion yleislinja ym. Googlaa vaikka "Helsingin lukiot keskiarvot 2012" siellä pitäisi olla sellainen lista kaikista hesan lukioista ja keskiarvot siellä kanssa. Noissa alle 8 KA lukioissa taas on vähän huonommin menestyviä opiskelijoita, verrattuna siis edellisessä viestissäni olevissa lukioissa. Ja kontula/itis/vuosaari lukioista tiedän myös paljon niitä bilettäjiä, jotka käyvät lukiota ihan huvikseen, mut ei mitään aikomusta tehdä mitään arvosanojen eteen. (poikkeus yksilöitä toki näissäkin lukioissa, sitä en kiellä).

Toivottavasti tästä oli jotain apua! Voit esittää vielä mieleen juolahtavia kysymyksiä, tiedän aika paljon eri lukioista, kun kavereita siellä täällä ja vieraillutkin olen
        monessa lukiossa. Aloittaja, oletko miettinyt jo mihin lukioon luultavasti haet? Oletko nyt 9. luokalla? Eikö yhteishaku ole joskus maaliskuussa vasta?

Kiitos paljon vaivasta ja vastauksesta! Näistä on kyl apua paljon :--). Oon joo ysillä, mut nythän näistä opot alkaa kuumotteleen ja kaverit tietty kans. Yhteishaku on alkuvuodesta. Tammikuus täytyy mennä avoimiin oviin, mut kun kaikkiin ei ehdi mennä, niin täytyis jo etukäteen osata valita ne potentiaaliset vaihoehdot.

Mulla on ihan hyvä rutiini opiskeluun tai et teen hommat aika tehokkaasti, et ehdin harrastaa ja nähdä ystävii kans ja ihan vaan hengailla, eli en oo mikään varsinainen panostaja, mut toisaalta opin ja saan aika helposti ok tuloksii. Tiedostan kyl, et lukios tää ei enää riitä vaan pitää lukee enemmän. Mut en usko sen olevan ongelma, koska kyl haluun myös oppia. En silti haluu mihinkään hiketyslukioon, joten siks noi Munkka, Alppila ja Heryk tuli mieleen, kun niis on just toi keskiarvo sellanen, et pääsisin helpohkosti mut toisaalta sit niis on jotain tasoo. Tarkotus on jatkaa lukion jälkeen ehkö ammattikorkeakouluun (tai yliopistoon) jollekin luovalle alalle..se ois haave.

Ja tosiaan noi kolme lukioo mulla on ollu tasavahvoina harkinnassa, eli luulen, et joku noista se on :-). Täytyy seurata keskusteluita, jos tänne tulee vielä joitain kommentteja! Aika paljo on negaa tullu, mut jos vaiks niitä hyviikin puolia löytyis!

• solsidanfan edelleen
        solsidanfan edelleen kirjoitti:

Kiitos paljon vaivasta ja vastauksesta! Näistä on kyl apua paljon :--). Oon joo ysillä, mut nythän näistä opot alkaa kuumotteleen ja kaverit tietty kans. Yhteishaku on alkuvuodesta. Tammikuus täytyy mennä avoimiin oviin, mut kun kaikkiin ei ehdi mennä, niin täytyis jo etukäteen osata valita ne potentiaaliset vaihoehdot.

Mulla on ihan hyvä rutiini opiskeluun tai et teen hommat aika tehokkaasti, et ehdin harrastaa ja nähdä ystävii kans ja ihan vaan hengailla, eli en oo mikään varsinainen panostaja, mut toisaalta opin ja saan aika helposti ok tuloksii. Tiedostan kyl, et lukios tää ei enää riitä vaan pitää lukee enemmän. Mut en usko sen olevan ongelma, koska kyl haluun myös oppia. En silti haluu mihinkään hiketyslukioon, joten siks noi Munkka, Alppila ja Heryk tuli mieleen, kun niis on just toi keskiarvo sellanen, et pääsisin helpohkosti mut toisaalta sit niis on jotain tasoo. Tarkotus on jatkaa lukion jälkeen ehkö ammattikorkeakouluun (tai yliopistoon) jollekin luovalle alalle..se ois haave.

Ja tosiaan noi kolme lukioo mulla on ollu tasavahvoina harkinnassa, eli luulen, et joku noista se on :-). Täytyy seurata keskusteluita, jos tänne tulee vielä joitain kommentteja! Aika paljo on negaa tullu, mut jos vaiks niitä hyviikin puolia löytyis!

Niin ja siis tota Töölön yhteiskouluu oon alkanu miettii kans!

• x abi

riippuu haluutko hajutonta ja mautonta meininkiä vai sitten jotain muuta? opiskeleminen nyt kumminkin on loppujen lopuks ihan vaan itsestä kiinni ja luulen kyllä, että kaikissa sun mainitsemissa lukioissa varmaan on sen tasosta opetusta, etttä ei se oppiminen siitä opetuksesta voi olla kiinni. oma motivaatio ratkaisee, niin tiedän olevan.

sitte vaan se, että mitä haluaa sosiaaliselta elämältä, voi olla ratkaiseva tekijä. enkä siis tarkoita, että sosiaalinen elämä = sekoilu. (eikä alppilassa kaikki sekoile - se on legendaa.)

• ysillävielä

Oisko Munkast mitää infoo siellä opiskelevilta? Nää snobihuhupuheet nyt on aika vahvoja, mut pitääks paikkansa?? Mulle se ois matkan takia aika hyvä. Ei Alppilaankaan oo paha.

Alppilaa on tos aika hyvin dissattu mut mitä oon kuullu siellä olevilta, niin hauskaa on! Eikä taso oo mikään huono. Tai no mihin sit vertaa. Oon vaan kuulku, et reno meininki, mut ei pahas.

Kiitti jos joku munkkalainen jaksaa vastaa! :-)

• kakkosellamuualla
        ysillävielä kirjoitti:

Oisko Munkast mitää infoo siellä opiskelevilta? Nää snobihuhupuheet nyt on aika vahvoja, mut pitääks paikkansa?? Mulle se ois matkan takia aika hyvä. Ei Alppilaankaan oo paha.

Alppilaa on tos aika hyvin dissattu mut mitä oon kuullu siellä olevilta, niin hauskaa on! Eikä taso oo mikään huono. Tai no mihin sit vertaa. Oon vaan kuulku, et reno meininki, mut ei pahas.

Vaik Alppila olis kuinka hyvä nii kyllä nyt siinä on jotain pielessä kun tollasen maineen on saanut

• jepppp2
        ysillävielä kirjoitti:

Munkas on aika paljon opiskelijoita Munkkiniemestä, ja Munkkiniemessähän ei ihan persaukiset asu. Omasta mielestäni Munkassa opiskelevana mielipiteeni on se, että aika snobi porukkaa. Ei se kyllä itseeni millään tavalla vaikuta. Ihmiset siellä on kuitenkin mukavia. Munkas myös opiskelu on tosi tärkeetä, ja siihen panostetaan.

Alppilassa on varmasti hauskaa. Siellä keskitytään enemmän siihen nuoruuden elämiseen, kuin opiskeluun. Jos katsot tilastoja, miten ylioppilaskokeissa on pärjännyt eri lukiot, huomaat kyllä Alppilan olevan aika heikossa asemassa, melkein alimmaisena. Joten nekin tilastot kertovat kuinka tärkeetä opiskelu niille opiskelijoille on, ja minkä tasoisesta lukiosta puhutaan.

Jos tykkäät bilettää ja pitää hauskaa eikä koulu ole ihan ykkössijalla, suosittelen Alppilaa. Jos tykkäät koulusta ja haluut hyvät paperit etkä oo niin villipersoona, valitse Munkka. Onhan sitten muitakin lukijoita vaikka millä mitalla. Kannattaa katsella eri lukioiden nettisivuja, ja lukea eri lukioista netistä. Yleensä huhut pitävät suurimmaksi osaksi paikkansa. Varmasti sinäkin löydät itsellesi hyvän lukion.

• vanha alppilan abi
        jepppp2 kirjoitti:

Munkas on aika paljon opiskelijoita Munkkiniemestä, ja Munkkiniemessähän ei ihan persaukiset asu. Omasta mielestäni Munkassa opiskelevana mielipiteeni on se, että aika snobi porukkaa. Ei se kyllä itseeni millään tavalla vaikuta. Ihmiset siellä on kuitenkin mukavia. Munkas myös opiskelu on tosi tärkeetä, ja siihen panostetaan.

Alppilassa on varmasti hauskaa. Siellä keskitytään enemmän siihen nuoruuden elämiseen, kuin opiskeluun. Jos katsot tilastoja, miten ylioppilaskokeissa on pärjännyt eri lukiot, huomaat kyllä Alppilan olevan aika heikossa asemassa, melkein alimmaisena. Joten nekin tilastot kertovat kuinka tärkeetä opiskelu niille opiskelijoille on, ja minkä tasoisesta lukiosta puhutaan.

Jos tykkäät bilettää ja pitää hauskaa eikä koulu ole ihan ykkössijalla, suosittelen Alppilaa. Jos tykkäät koulusta ja haluut hyvät paperit etkä oo niin villipersoona, valitse Munkka. Onhan sitten muitakin lukijoita vaikka millä mitalla. Kannattaa katsella eri lukioiden nettisivuja, ja lukea eri lukioista netistä. Yleensä huhut pitävät suurimmaksi osaksi paikkansa. Varmasti sinäkin löydät itsellesi hyvän lukion.

"Jos katsot tilastoja, miten ylioppilaskokeissa on pärjännyt eri lukiot, huomaat kyllä Alppilan olevan aika heikossa asemassa, melkein alimmaisena."

Mistä revit tuon????

Alppilan lukio oli viime keväänä 84. (404 lukiota) yo-vertailussa HS:n mukaan...

• Kdkdldldld
        vanha alppilan abi kirjoitti:

"Jos katsot tilastoja, miten ylioppilaskokeissa on pärjännyt eri lukiot, huomaat kyllä Alppilan olevan aika heikossa asemassa, melkein alimmaisena."

Mistä revit tuon????

Alppilan lukio oli viime keväänä 84. (404 lukiota) yo-vertailussa HS:n mukaan...

Mutta Alppilan lukio oli kaikista huonoin verrattuna näihin muihin lukioihin mitä tässä keskustelussa on puhuttu (mm. Heryk, Munkka, Töölö, Oulunkylä ym.)

• Ulkoapäin Ei Näe
        kakkosellamuualla kirjoitti:

Vaik Alppila olis kuinka hyvä nii kyllä nyt siinä on jotain pielessä kun tollasen maineen on saanut

Tuntuu, että täällä aika lailla huhupuheiden perusteella puhutaan Alppilasta. "Maine" on omien kokemuksieni mukaan eri asia kuin se, millasta jossain oikeesti. Voisiko joku näistä Alppilan "bilettäjistä" ja "sekoilijoista" valaista asiaa: onko todella totta, että siellä ei ole ollenkaan opiskelun meininkiä?

• herykiinsiltimenisin
        vanha alppilan abi kirjoitti:

Mistä revit tuon????

13 Töölön yhteiskoulun lukio Helsinki
        18 Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulu
        40 Munkkiniemen yhteiskoulun lukio
        84 Alppilan lukio
        116 Herttoniemen yhteiskoulun lukio

• fakta
        Kdkdldldld kirjoitti:

Mutta Alppilan lukio oli kaikista huonoin verrattuna näihin muihin lukioihin mitä tässä keskustelussa on puhuttu (mm. Heryk, Munkka, Töölö, Oulunkylä ym.)

noup

• yo2013
        Ulkoapäin Ei Näe kirjoitti:

Tuntuu, että täällä aika lailla huhupuheiden perusteella puhutaan Alppilasta. "Maine" on omien kokemuksieni mukaan eri asia kuin se, millasta jossain oikeesti. Voisiko joku näistä Alppilan "bilettäjistä" ja "sekoilijoista" valaista asiaa: onko todella totta, että siellä ei ole ollenkaan opiskelun meininkiä?

En ole "bilettäjä" enkä "sekoilija", mutta olen Alppilassa. Ja olen viihtynyt siellä hyvin - ja oppinutkin olen hyvin paljon. Varmasti olisin oppinut monessa muussakin koulussa, koska haluan oppia. Ei se koulusta ole kiinni vaan ihan itsestä. Tottakai opettajat auttavat ja kaveritkin. On niillä vaikutusta. Sen vielä sanon, että Alppilassa on paljon hyviä ihmisiä.

• Kallion kautta
        Ulkoapäin Ei Näe kirjoitti:

Perusmeininki koulussa on asiallista, ja vaikka jotkut sanoo, että alppilalaisia ei opiskelu kiinnosta, kyllä meitä kaikenlaisia mukaan mahtuu. Myös sellasia, joille opiskelu ja arvosanat on tärkeitä. Osa ei ehkä vielä ykkösellä tai kakkosella osaa nähdä muuta kuin sen juhlahumun, mutta se on vain osa porukasta. Ehkä se näkyvin osa sitten just. Toki viikonloppuna on hauskaa ottaa muutama stobe hyvässä seurassa, mutta ei se tarkoita, ettei opiskelua hoidettaisi. Niinkuin joku sanoikin, kaikissa kouluissa kyllä osataan bilettää, ei se Alppilan yksinoikeus oo. Muutama tosi hyvä ja inspiroiva maikka on, ja niitä tulee suoraan sanottuna ikävä, kun ens kevät koittaa. :-(

• opex

Kannattaa pyrkiä parhaaseen mahdolliseen lukioon. Kurssitarjontaan kannattaa kiinnittää huomiota, tarjoaako lukio laajan valikoiman kursseja niissä aineissa, jotka sinua kiinnostavat, mahdollisuus suorittaa lukiodiplomeja. Koulumatkan pituus on myös tärkeä, lukiossa on kuitenkin enemmän työtä ja pidemmät päivät.

Opiskelijat ovat kaikissa päivälukioissa nuoria, jotka osaavat ja haluavat pitää hauskaa ja bilettää eli se puoli hoituu kaikissa kouluissa. Suomen parhaissa kouluissa biletetään ihan yhtä paljon kuin heikommissakin. Erona on se, että paremmista kouluista saa myös paremmat valmiudet jatko-opiskeluun sekä se, että niissä on vähemmän paineita olla kuin muut eli erilaisuutta siedetään paremmin.

Kaikki Helsingin lukiot ovat niin isoja, että opiskelijajoukkoon mahtuu snobeja, nörttejä, neroja ja bilettäjiä.

• Paras Heryk

heryk on paras :) Siellä keskitytään kouluun ja ainakin yritetään parhaansa (kuitenkin ilman ihan älytöntä hikettämistä) ja kaiken lisäks halutaan kuitenkin myös pitää hauskaa opiskelun ohella ja kaverit isossa asemassa Herykissä. siellä ihan paras yhteishenki! oon itse nyt siellä ykkösellä ja en voi muuta kuin suositella lämpimästi! :) Tervetuloa joukkoomme jos sinne päätät tulla, me otetaan kaikki ilolla vastaan ja kaikkien kanssa ollaan kavereita, täällä ei tarvi tuntee oloonsa yksinäiseksi, syrjityks tai muutakaan negatiivista! Täällä viihtyy, kouluun tullaan ilomielellä joka päivä! :)

• baristana

Pari kaverin kaveria on / on ollu Alppilassa enkä oo kuullu oikein mitään hyvää kyseisestä vankilasta. Munkkaa sen sijaan suosittelen lämpimästi. Siellä on tasoa!! Heryk on varmaan ok mut taitaa se olla vähän laimee mesta.

• Hhhhhh-

Munkka on kunnon hiketys mesta.
      Alppila villi mesta.
      Heryk on Alppilan ja Munkan välimuoto.

Kärjistettynä.

Suosittelen Herykkiä. Sitä parempaa lukioo saa etsiä!

• eeenny

Alppilaa verrataa yleensä Itiksen lukioon ilman mamuja.

• heryk

noista kolmesta mä valitsisin herykin ehdottomasti

• Hellu on paras

Tuu Helluu, eli luonnontiedelukioon yleislinjalle. Keskiarvo on ollut päälle kasin aina, tänä vuonna tosin oli aika alhainen kai?? Tosi hyvä lukio, opintoja arvostetaan mut hauskaakin osataan pitää. Eli hyvin tasapainoinen lukio. Yhteishenki ihan paras! Kulkuyhteydet on kans todella hyvät, hellus on väkee joka Helsingin nurkasta ja Espoosta, Sipoosta, Vantaalta, Tuusulasta ymym!

• kaissu96

Eiks Hellu oo vähän boring? Tai oon kuullu, et siel on tylsää jengii?

• Hellussa
        kaissu96 kirjoitti:

Eiks Hellu oo vähän boring? Tai oon kuullu, et siel on tylsää jengii?

Tylsää? Wtf!? Hellus ei todellakaa oo tylsää porukkaa, siis siel on ihan mahtava meno ja tosi hauskoja ja mukavia ihmisiä! :)

• gabiss

1. Munkka
      2. Alppila
      3. Heryk

Mut jos keskiarvo riittää, mikset menis esim. Töölöön tai sit vaikka Norssiin??

• ha-ha-

Suosittelen Alppilaa!! 1,5 vuotta takana!

> hauskaa porukkaa, just sopivan rentoa, hyviä ja kivoja maikkoja, hyvä sijainti!!

• tilastotilasto

HS: "Suomen lukioiden kärki meni uusiksi STT:n valtakunnallisessa vertailussa, jossa otettiin huomioon oppilaiden lähtötaso."

214. Munkka
        227. Heryk
        247. Alppila

:DD

• albbila12

Itse voin valaista vähän Alppilan lukion elämää, koska itse kulutin koulun penkkejä viimeiset kolme vuotta. Alppilan lukio on lyhyesti sanottuna unelmakoulu niille nuorille, jotka kuuluvat siihen koulun ns. ''kermaan'' ja joille koulu on automaattisesti toissijaista kavereiden ja muun sosiaalisen elämän rinnalla. En sano, etteikö Alppilastakin löytyisi niitä, joita opiskelu kiinnostaa, mutta suurin osa kallistuu kuitenkin ensin mainittuun kategoriaan.

Bileitä järjestetään siis
      hirveällä syötöllä ja muutakin sosiaalista kanssakäymistä on runsaasti tarjolla. Sen voi siis todeta, että jos tämän kaltainen ajanvietto kiinnostaa niin Alppilaan vaan! Toisaalta ne ihmiset, joita dokaus ei niin kiinnosta, jäävät usein ulkopuolelle kaikesta koulun ulkopuolisesta toiminnasta. Tämäkin on tietty ihmiskohtaista!

Opettajista voisin sanoa sen verran, että heitä on todellakin moneen lähtöön. On niitä upeita ja lahjakkaita yksilöitä, keiden tunteja jaksaa aina seurata innolla, mutta toisaalta niitä surkeita tylsimyksiäkin löytyy. Toisaalta, eiköhän näin ole kaikissa lukioissa? Alppilan opo onkin asiansa erikseen. Suurin osa rakastaa ja ihannoi, jotkut eivät voi sietää..

Rakennus on hirveä, mutta se ei ole kovin olennaista :)

Eli lyhyesti tiivistettynä, Alppilaan vaan, jos olet hyvin sosiaalinen ihminen ja nautit juhlimisesta enemmän kuin mistään muusta! Koululla ei niin väliä, eiks jee?

• abinyt

Hyvä kuvaus edellä. Ite oon jossain tuossa välissä, en ollenkaan sitä "kermaa", mutta hyvin oon viihtyny! Opettajissa on toisaan eroja, on muutamia ihan hirmu hyviä ja jotka tekee meidän vuoksi paljon ja näkee vaivaa. Edellä puhutaan oposta. Opojahan on siis kaks.

• tieto4

Mutta kullakin opiskelijalla on vain yksi sama opo lukioajan.

• abinyt

No joo mutta täsmensin nyt vaan, kun tuossa puhutaan yksikössä "Alppilan oposta". Vai ovako molemmat opot sellaisia, että joko rakastetaan ei voida sietää. En osaa sanoa.

• Vinkki+

Kuten toisessakin ketjussa joku sanoi: mene lähimpään lukioon.

Ei sillä oikeasti ole väliä, missä lukiossa olet. Kaikissa lukioissa aineenopettajat ovat about saman koulutuksen omaavia, ja opetussunnitelma on koko Suomessa sama. Joka koulussa voi olla opettajia, joiden opetustyyli ei sovi sulle tai sitten sopii. Sama homma, oli kyseessä Ressu tai vaikka Itis. Oma työnteko ratkaisee loppupeleissä. Totta kai opiskeluilmapiireissä on varmasti eroja, samoin kurssitarjottimissa, mutta mukavia ja mulkkuja ihmisiä löytyy varmasti niitäkin joka koulusta. Tee homma itsellesi helposksi ja valitse lähikoulu, jos se trajoaa itsellesi sopivia kursseja :--).

• herykistä

HERYK!! Ilman muuta! :---)).

• fryy

Riippuu tosiaan mitä haluut ja muista: erota toisistaan kuulopuheet ja "todelliset" tiedot ;-).

Alppilan "huono" tai "villi" maine johtuu varmaan varsin rennosta menosta koulun ulkopuolella, mutta kyllä siellä sisällä opiskellaankin. Tai no ainakin osa opiskeee.
      Opettajia on moneen junaan: todellisia persoonia löytyy mutta myös ihan sikahyviä. Oon oppinut enemmän kuin oletin, eikä lukio ollutkaan niin paha kuin luulin. Enkä usko, että se on pelkästään omaa ansiotani...

Oon kuullu kavereilta hyvää ainaki Munkasta, Hellusta, Vuosaaresta ja Tylystä, koska niissä ne ovat. Ite suosittelen Alppilaa!

• tölöst

No tän päivän perusteella taitaa mennä rasti Alppilalle...:---). Meno oli hyvää!!!

Mut entä opetus Alppilas?? En päässy käymään tunneilla, ku olin niin vähän aikaa, kiire takas omalle koululle. Vai oisko tunneille siis päässy kattoon, millasta on?

Kertoilkaa!! Alppila vaikutti kyl iloselta :---).

• Alppila vai muu?

Millasia fiiliksiä ihmisllä on nyt avoimien ovien jälkeen?? Aiotteko hakea?? Mä emmin vielä...Uijui tää on vaikeempaa ku luulin. Mä kävin Alppilas kattoos parin luokan ovella mut eipä siitä nyt sillee saa vielä kuvaa. Salissa oli ky hauskaa! Joihinkin luokkiin ei päässy kattoo ku oli jotain ylioppilaskirjoitus juttuja meneillään tai jotain niillä kolmosilla, mut se on kai normaalia.

• kiinnostaa

Must ne pukeutumisjutut vaikutti hauskoilta :)), mut onko se sit vaan niin, et tuol ei voi käydä kunnolla koulua ollenkaan?? Siis Alppilas. En nyt halusi vaan leikkiä. Onko opetus mimmosta?

• hssaa

Noo abina voin sanoa, et vaihtelua on...siis opetuksessa. Kaikki ei vaan osaa opettaa ja jotkut sit osaa. Ja joissain ainessa sillä nyt ei ole niin välii, millanen se maikka on, kun voi ite lukee, mut sit joissain aineissa sillä on aika paljonki välii. Jos pukeutumisjuttuja mietit, niin teemaviikkoja on n.kerran vuodessa. ihan perusmeininkiä muuten.

• tykki on jees

jos oot hyvännäkönen tyttö tuu töölöön. siis tykkiin

• tölöst

Noo mihin lukioihin nyt sitten ootte päätyneet??? Ite laitan Herykin ykköseksi!! Sitten Alppila varmaan. On hyvin vaikee ollu päättää, vaikka kaikki sanoo, ettei sillä loppujenlopuksi oo mtn väliä...

• epävarmuusssssss

Haen Alppilaan!! Oon kuullu siitä niin paljon hyvää ja olin avoimis ovis! Tosi mukavaa porukkaa :-).

Tää on varmaan tyhmä kysymys, soriiii :/, mut voiko lukios ite valita maikat??? Tai siis onko niin, et sama maikka opettaa kaikki sen aineen tunnit?

• hissa pian...

Joo saat valita maikat itse, jos ko. maikan kurssit sopivat lukujärjestykseesi ja jos ryhmiin mahtuu. Monissa kouluissa on jokin tieitty yläraja (esim. 34 opiskelijaa) per kurssi. Joskus on vain pakko mennä jonkun ei-niin-mieluisan maikan kursseille, jos esim. jokin kurssi, jota on vain kerran vuodessa, menee päällekkäin.

• .....

Pyhpyh puhui tällaista:

"Millainen aloittaja olet luonteeltasi? Oletko kova bilettäjä, tavallinen tallaaja vai kouluun panostava ahkera opiskelija? Kannattaa miettiä tarkkaan mihin menee kolme vuotta viettämään, ettei ala sitten kaduttaa. Yleensä stereotypiat pitävät paikkansa, vaikka osa puhuukin "legendoista". Eri Helsingin lukioissa vierailleena, voin todeta, että kaikki kuulemani stereotypiat ovat pitäneet todella selvästi paikkansa! Ja jos tapaa jonkun uuden naaman, ja kuulee että hän oli vaikka Alppilasta, olen todennut, että "joo, olishan se pitäny arvata, selvä juttu"

Yleensä ihmiset vaan hakeutuvat lukioihin sen mukaan, millaisia itse henkilöinä ovat. Silloinhan tietyssä lukiossa on tietynlaiset ja toisessa toisenlaiset. Tottakai mukaan mahtuu myös erilaisia, massasta poikkeavia yksilöitä. Mutta kyllä se yleensä menee niin, että suurinosa lukiolaisista ovat juuri sellaisia, mitä huhut antavat kertoa."

Olisi kiva kuulla näitä legendoja enemmänkin, kun Helsingin ulkopuolinen ei niitä juurikaan kuule.

• pian-ohi-tää-onnnnnn

No LEGENDAA on just se, että Alppilassa oppii päihteidenkäytön alkeet, jatkokäytön ja niin edelleen. Bilelukion maine vaan kasvaa. Osa Alppilan tyypeistä on niin tyhmiä. Välitunnilla toki voi hiisata, jos siltä tuntuu, mutta mitään siistiä siinä ei ole. Perinteisesti Alppilassa on paljon ollut oppilaita, jotka on kiinnostuneita filosofiasta, kirjallisuudesta, psykasta ja yhteiskunnallisista asioista. Se aika taitaa olla ohi koska eipä koulunkäynti varsinaisesti kovinkaan monia kiinnosta. Jengi dokaa viikonloput (ja viikot) Swengissä ja Rellus ja muissa.

Koulussa on kyllä muutamia erityisen hyviä ja osaavia opettajia. Kiitos. Kumarrus.

• 95hyvällä

Joo, nimenomaan Alppila-legendaa.

Meitä on nimittäin kuitenkin edelleenkin olemassa :--D. Meitä, joita kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat, kirjoittaminen, lukeminen ja pohdiskeleminen. Oon innostunut koko ajan enemmän ja enemmän monista jutuista. Siihen on vaikuttanu samanhenkiset tyypit ja erittäin hyvät ja insproivat (jotkut) maikat. Varmaan usein ajatellaan että vaan kalliolaiset on kiinnostuneita em. asioista, mutta ei se ole niinkään.

On kyllä ärsyttävää, että jotkut on tunneilla selvästi vaan pakosta eikä tajua, miten paljon eri näkökulmia eri tunneilla saa eri asioihin. Jotkut käyttäytyy yläastemaisesti eikä kunnioita maikkoja, eikä tajuu, että niiden ei tosiaankaan ole pakko olla siellä. Sanoisin silti että vaan jotkut. Kyl on hyvää porukkaa paljon. Fiilis on hyvä. Kyllä Alppilaan kannattaa tulla!!

• hasse
        95hyvällä kirjoitti:

Joo, nimenomaan Alppila-legendaa.

Meitä on nimittäin kuitenkin edelleenkin olemassa :--D. Meitä, joita kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat, kirjoittaminen, lukeminen ja pohdiskeleminen. Oon innostunut koko ajan enemmän ja enemmän monista jutuista. Siihen on vaikuttanu samanhenkiset tyypit ja erittäin hyvät ja insproivat (jotkut) maikat. Varmaan usein ajatellaan että vaan kalliolaiset on kiinnostuneita em. asioista, mutta ei se ole niinkään.

On kyllä ärsyttävää, että jotkut on tunneilla selvästi vaan pakosta eikä tajua, miten paljon eri näkökulmia eri tunneilla saa eri asioihin. Jotkut käyttäytyy yläastemaisesti eikä kunnioita maikkoja, eikä tajuu, että niiden ei tosiaankaan ole pakko olla siellä. Sanoisin silti että vaan jotkut. Kyl on hyvää porukkaa paljon. Fiilis on hyvä. Kyllä Alppilaan kannattaa tulla!!

ALLEKIRJOITAN!!! Alppilaa haukutaan paljon, mut sen "maineen" tekee tietyt näkyvät tyypit, ja ei voi todellakaan yleistää. Edellinen kirjoittaja osuu nyt mun näkökulmastaki ihan ytimeen.

• askdakdak

Yhdyn edelliseen. Oon tosin vielä jatkamassa Alppilassa...

• Tykki1

Suosittelen Tykkiä eli Töölön yhteiskoulua! Hyvä henki ja meininki, opiskelu tuntuu ekaa kertaa oikeesti kivalta ja kiinnostavalta, mutta ei silti liian vakavalta. Eikä tarvi olla minkäänlainen erityisesti, aika kirjavaa joukkoa ja sitä osaa suurin osa arvostaakin. Mulla tulee lähtiessä paikkaa ikävä :)

• alppilaa/tykki?

Millaista on opetus? Vaaditaanko oppilailta paljon? Onko opetus hyvää? Onko oppilaat hyvin mukana? Ite tykkään keskusteluista ja paritöistä ym.

Tiiän et Tykiin on korkeampi keskiarvo kuin esim. Alppilaan, mut voihan opetus olla silti hyvää molemmissa.

• tykki mieluummin

Tykki on vähän kuin sekotus "huippu" ja "normi" lukioista. Keskiarvo on siellä 9 lähettyvillä ja lukiovertailuissa yo menestyksen suhteen melko korkealla (jossain 10. - 15. tais olla). Ihan perus tavallinen lukio, jossa opetuksen taso on korkeaa.

En oo itte opiskellu tykis mut hirveesti tuttui sielt.

Musta tuntuu että noita keskusteluita ja paritöitä on riittävästi jokasessa lukiossa. Voisit harkita Kallion lukioo jos niitä juuri haluat.

Tosta mukana olemisesta vähän paha sanoa, koska en ole opiskellut kummassakaan lukiossa. Mut Tykkiin menee just sellasia keskiarvoltaan aika korkeita, mikä kertoo ettei sinne menty vaan olemaan vaan oikeasti sen opetuksen takia. Alppilasta ainakin kuullu et siel on tosi paljon (pelkkiä...?) bileitä ja hyvä ilmapiiri, mikä sit taas pilaa tätä koulukiinnostusta...

• lakki pian

Moii!! Alppilassa lukioni (kohta lakki :-)))) käyneenä voin sanoo, että hyvää opetusta kyllä saa (no poikkeuksiakin tottakai on niinkuin aina)!

Keskustelujutut riippuu aineesta ja maikasta, mutta kyllä myös opiskelijoista. Joskus on ryhmiä, joissa ei vaan ole porukkaa, joka haluais keskustella ja jotka mieluummin lepäilee. Mut jos porukka on aktiivista ja ns. keskustelevaista, kyl maikat antaa keskustelulle tilaa. Välillä on tosiaan ongelmana se, että kaikki ei keskustele siitä, mistä pitäis, mikä on kyl harmi, koska keskustelut on munkin mielestä hyviä.

Mulla on ollu superit kolme vuotta Alppilassa! Ja oon oppinut toooosi paljon. Oon aika kinnostunu asioista, eli sillee ei ole kauheen vaikee ollu motivoida itseään. Tuntuu suoraan sanottuna aika kummalliselta, kun ei näe enää joka päivä samoja naamoja eikä maikkojakaan. Vois sanoo, et on ikävä...:(.

Alppilan keskiarvo on muuten ollu n. 8,25 - 8,3, eli ei sekään mikään huono lukio. Tiedän monia, joilla oli ja on ysin tuntumassa keskiarvo, eli toikin on vaan se alaraja. Alppila on ihan normikoulu, ja must tuntuu, et noi monet jutut Alppilan hurjasta meiningistä on hieman saanu extraa jostain. (?)

• 2,5 vuotta sitten...
        lakki pian kirjoitti:

Moii!! Alppilassa lukioni (kohta lakki :-)))) käyneenä voin sanoo, että hyvää opetusta kyllä saa (no poikkeuksiakin tottakai on niinkuin aina)!

Keskustelujutut riippuu aineesta ja maikasta, mutta kyllä myös opiskelijoista. Joskus on ryhmiä, joissa ei vaan ole porukkaa, joka haluais keskustella ja jotka mieluummin lepäilee. Mut jos porukka on aktiivista ja ns. keskustelevaista, kyl maikat antaa keskustelulle tilaa. Välillä on tosiaan ongelmana se, että kaikki ei keskustele siitä, mistä pitäis, mikä on kyl harmi, koska keskustelut on munkin mielestä hyviä.

Mulla on ollu superit kolme vuotta Alppilassa! Ja oon oppinut toooosi paljon. Oon aika kinnostunu asioista, eli sillee ei ole kauheen vaikee ollu motivoida itseään. Tuntuu suoraan sanottuna aika kummalliselta, kun ei näe enää joka päivä samoja naamoja eikä maikkojakaan. Vois sanoo, et on ikävä...:(.

Alppilan keskiarvo on muuten ollu n. 8,25 - 8,3, eli ei sekään mikään huono lukio. Tiedän monia, joilla oli ja on ysin tuntumassa keskiarvo, eli toikin on vaan se alaraja. Alppila on ihan normikoulu, ja must tuntuu, et noi monet jutut Alppilan hurjasta meiningistä on hieman saanu extraa jostain. (?)

Nostalgiahumaus kulki lävitseni, Alppila! Sain siellä tähän mennessä elämäni parasta opetusta joissain aineissa. Sain siellä tähän mennessä parhaat ystäväni. Ymmärsin siellä monta juttua itsestäni ja muista ihmisisitä ja maailmasta.

• bflyz

Jep elikkäs oon menos Herykkiin, onks vinkkejä? :-) Onks tulos ykkästen nasutukset? Kuulemma joissai kouluis on ja joissai ei?

• heipshöö

Itte olen Munkassa. No, onhan nuo jotkut vähän semmoisia, että pitävät itseään muita parempina :D
      Mutta täytyy sanoa, että täällä on ihan huippua opetusta !! Opettajat on oppikirjantekijöitä ja niin edelleen. Oikeastaan kaikki aineet, nyt kun mietin, äikkä, matikka, fysiikka.., niin niissä on niin mahtavat opet, että ihan vain niiden opettajien persoona tsempittää opiskelemaan :D Täällä opet on omistautuneita työlleen ja osaa hommansa!! Aah loppuisipa joululoma jo niin pääsis näkemään niitä XD
      Mut hyvä ope on kyllä suuri motivaattori!! Jos olis ihan surkea ope joka vain möllöttäisi, niin ei kyllä innostaisi vastailla sen kokeisiin ja niin, vaikka ihan hölmöltä toi kuulostaakin =D
      Jos joku Munkan ope tätä lukee niin KIITOS ::) :)

• Lcosisicuxodps

Haluisko joku kertoo viel enemmä tost munkast?:) muuta ku että hyvät opet.
        Ilmapiiiri? Kiusaamine? Onko vaikeeta? Mitä kaikkii tapahtumii?

• cassaassa
        Lcosisicuxodps kirjoitti:

Haluisko joku kertoo viel enemmä tost munkast?:) muuta ku että hyvät opet.
        Ilmapiiiri? Kiusaamine? Onko vaikeeta? Mitä kaikkii tapahtumii?

JOO muaki kiinnostaa Munkka!!

Ja sit olis OIKEESTI kiva saada ihan rehellistä tietoa Alppilastakin!! Ei mitää maksettuja mainoksia siis, mut ei mitään lokaamistakaan ilman perusteita. Onko ketään, joka pystyis ihan mahdollisimman OBJEKTIIVISESTI kertomaan koulusta. Just noista opeista, ilmapiiristä, kiusaamisesta jne...KIITOSSSS!!!! :-)))

• MYKMYKMYK

MYK

• MYK4verABI

Olen Munkan tämänhetkinen ABI ja voin sanoa, että Munkkiniemen yhteiskoulu on todellinen unelmalukio! Erittäin hyvät ja pätevät opettajat ja monipuoliset kurssit. Voit painottaa opintojasi moneen suuntaan esim. hyville matikkapäille löytyy EP eli erikoispitkämatematiikka sekä kielineroille monia kieliä (enkku, ruotsi, saksa, ranska, espanja, venäjä, latina..). Munkan perinteet on ihania! JA meille Abeille on oma aula!

Mutta, kuten muissa kommenteissa on sanottu, opiskelijat on ehkä vähän kahtiajakautuneita... Luulen kuitenkin että tämä on ihan tavallista kaikiss lukioissa (missä lukiossa KAIKKI olisi yhtä iloista perhettä?)
      Snobi-maine on vähän liioiteltu; ei kukaan katso sua nenänvartta pitkin varallisuuden/asuinpaikan takia!

Me MYKkiläiset olemme tunnettuja siitä, että arvostamme opiskelua, mutta osaamme myös pitää hauskaa!
      GO MUNKKA!!

• munkka4live

Munkka on valitettavasti jaukautunut räkiksiin ja germixiin ja niin se elämän kiertokulku vaan menee

• jkfar

Lisää kokemuksia munkasta?

• alppilanpuolesta

Ite oon Alppilasta (abi) ja voin suositella Alppilaa kaikille, joiden pipo ei kiristä päätä! Yleisesti Alppilassa on paljon luovia ja värikkäitä tyyppejä, ja samaa voi sanoa maikoista! :D Hauskaa on! Ja monilla on just sellaista hyvää ironiaa ja myös itseironiaa mukana. Aina puhutaan Alppilan bileistä ja muusta. On niitäkin, mutta ei kaikki ole siinä mukana. Kyllä muissakin kouluissa juhlitaan, ei se mikään alppilalaisten juttu ole.

• idästidäst

Toi kuulostaa hyvältä!!! Alppila ykkösenä hauis!! Pitää vaa nyt toivoa et keskiarvoraja ei kauheesti nouse...Huhhhuuu :DD. Mut just hyväl :-))

Onks mitää vinkkejä, jos päätyisin sinne Alppilaan?

• alppilaforlife
        idästidäst kirjoitti:

Toi kuulostaa hyvältä!!! Alppila ykkösenä hauis!! Pitää vaa nyt toivoa et keskiarvoraja ei kauheesti nouse...Huhhhuuu :DD. Mut just hyväl :-))

Onks mitää vinkkejä, jos päätyisin sinne Alppilaan?

ystävysty munkaaa :D

• gbi
        alppilaforlife kirjoitti:

ystävysty munkaaa :D

Joo :)).

Kertokaa jotain Alppilasta!!

• munkkkka

Mäki oon mykissä! Suosittelen kyl ehdottomasti hakemaan tänne :) Tosi tosi hyvii opeja melkeinpä joka aineessa. Ja ite kyllä koen myös, että plussaa on tosi moderni & hieno rakennus! Kuulostaa hassulta, mutta on se kiva olla siistissä koulussa, jossa ei todellakaan mitää homeongelmia tms.

Mut siis kannattaa kans ehkä miettiä vähän sitä, et mitkä aineet itseään kiinnostaa. Mykissä MUN mielestä parhaita opeja on näissä aineissa: historia, filosofia, psykologia, äikkä, ruotsi, enkku, matikka, fyssa! Missään aineessa ei oo HUONOA opettajaa, mut noi on ihan kärkiluokkaa oikeesti. Erityisesti sanoisin varmaan sit kuitenkin ton hissan & filosofian! Jos filosofia kiinnostaa, niin en usko että Suomessa on ainuttakaan lukioo, josta voi löytää paremman opettajan!

Ja tosta snobijutusta se, et joo osittain totta. MUTTA jokaiselle löytyy kiva kaveriporukka, eli toi ei oo mun mielestä mikään syy jättää hakematta meidän kouluun. :)

• Munkka4ever

MUNKKA 4LIFE

• tasoa?

Mitä lukiovertailu kertoo mielestänne? Kannattaako siihen suhtautua vakavasti??? Kertokaa näkemyksiänne. Mistä noi erot sit johtuu?

Helsingin sanomien lukiovertailussa

Heryk 26
      Munkkiniemi 31
      Alppila 153

• wtrttrtrrt

Vuonna 2011 alin keskiarvo jolla sisään:

Heryk: 8,42
      Alppila: 8,23
      Munkkiniemi: 8,46

Onhan tuossa lähtötasossa pientä eroa mutta kyllähän tuo jotain kertoo Alppilassa opiskelevien yleisestä asenteesta opiskeluun.

Totuushan on se että on melko sama mitä lukiota käy, oma äly ja asenne opiskeluun sen tuloksen pitkälti ratkaisee eivätkä suinkaan pienet satunnaiset erot opetuksen tasossa.

• lauantainajuhlaaaaa

Komppaan edellistä kirjoittajaa.

Alppilassa taitaa näkyä just se, että opiskeluun suhtaudutaan välinpitämättömästi. Asenne opiskeluun on monilla negatiivinen eikä se tietysti auta tuloksia mitenkään. Jos ei itse halua oppia, ei sitä sitten opikaan. Tuo on täysin osuva kommentti, että "oma äly ja asenne opiskeluun" tuloksen ratkaisee. Helppo on tietysti tässä puhua, kun omat kirjoitukset meni hyvin :---D. Parissa aineessa en kyllä olisi päässyt hyvään tulokseen ilman niin hyvää maikkaa ja opetusta mutta tein kyllä töitäkin.

• 98ttoivoa

Huomenna mulla alkaa Alppila!! Onko jollain kokeneemmilla mitään hyviä ja varteenotettavia neuvoja? :---)

• myöhäs

Täällä kirjottelen ny 2018!!

Ensvuon ois lukio ja mietin alppila, tyly tai munkka.. minkä laisii nykykää? Ite oon kuullu tylyst et on iha hemmeti kauhee paikka ja sit munkas taas olis hyvii bileit mut tosi hyvii oppilaita jotka haluu saada 10 mut sit taas mun koululaiset dikkaa alppilast. Mun keskiarvo o ny joku 8.6 et mitä te suosittelette

• Anonyymi

no siis munkassa opiskelevana. ihan ok. ei mitää täyssekoilijoita, kiva reksi ja opet hyviä. Tosin jos ei vittuakaan koulunkäynti kiinnosta se myös näkyy opettaja-oppilas suhteessa. Päihteistä sanoisin, että röökiä polttaa ehkä joka kuudes oppilas peruskoulusta ja nuuskaa harvempi. Mykissä tosin kannabis hyvin yleinen harrastys varsinkin peruskoulun puolella:)

• Anonyymi

Jos joku miettii munkkaan tulemista niin täältä löytyy mahtavat ja ymmärtäväiset opettajat, kuitenkin löytyy aina ne pari huonompaa marjaa joukosta myös. Porukkaa löytyy aika lailla laidasta laitaan, on paljon jengiä jota kiinnostaa opiskelu ja pitää sitä tärkeänä mutta porukka myös tykkää bilettää tosi paljon.
      Se tietenkin asenteesta kiinni kuinka hyvä yhteishenki on, jotkut valittaa asiasta että joutuu tekemään ihmisten tutustumisen eteen jotan mutta jos osallistuu juttuihin mukaan ja osaa heittäytyä edes vähäsen nii täällä on ihan parasta :)
      #munkkahenki<3

• Anonyymi

Ja alppilasta oon kuullut tosi raakoja juttuja ja siellä on vissiin ryhmäpaine aika läsnä aina, nasuina tyyliin laitetaan bensaa silmiin ja syötetään rottia ja eläviä kaloja vegaaneillekin. Kuulemma muuten hauskaa.

• Anonyymi

Alppilan lukio kannattaa vihapuhetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe