eli, aamulla hurautan omalla autolla firman pihaan mistä sitten lähdetään ensimmäiseen siivouskohteeseen. työaika alkaa vasta kohteeseen päästyä! työpäivä päättyy sillä hetkellä kun saa viimeisessä kohteessa työt tehtyä. sen jälkeen ajan firman auton takaisin firman pihaan, vien työvälineet varastoon. tältä ajalta ei palkkaa siis enää makseta. onko tämä oikein?
firman autolla ajo työkohteeseen ja työpäivän päättymisajankohta
10
2966
Vastaukset
- joopa joo
nyt kannattaa ottaa selvää elikkä onko se työmatkaa vielä kun ajat firman tuotantoautolla kohteeseen vaiko työaikaa, jos menisit työkohteeseen kotoa omalla autolla työt alkavat kun aloitat siivoamisen...ei näitä asioita kannata kiukkuun asti miettiä, kysymällä aina selviää...
- Voisentään
Hyvinhän sulla... Minä teen kohdetyötä siellä sun tuolla... Ja tuottotunneista palkkaa.
Eli se ei ole palkallista, kun vaihdan kohdetta. Ei välinejutut, ei asiakasssuhteiden hoito työpuhelimella.
Ei mikään, mikä ei ole itse kohteissa tehtävää, osin liian tiukalle ajastettua.
Niin ajattelin, etten juuri möläyttele sitten omia työmenetelmiä, jne. tiettyjen kohteitten suhteen.
Ja pidän visusti kiinni, että iltalisät edes saan, ja ta antaa kyllä normityyliin lomat.
Toisaalta... on vapaus tehdä työt kutenka hyvin on, ja kun on vkl, saa kyllä itse kysyä, jos keikalle tarttee...
Tänään siirtymineen noin 8,5 h päivä, seitsemästä saan palkan...
Kohta hippuloin syömään, että jaksan iltakohteen hoitaa kunnialla. - höynäytetty
näillä palkoilla vaan tuo pienikin aika toisi lisää liksaa. mulla kans tuo 8,5h ja seitsemästä palkka on hyvin yleistä...
- voisentään.
No... Työn varjot. Tulipa likasia lattiapyyhkeitä, mutta metallioksidit lähti lattioilta. Tietyt omat menetelmät... Annostuksia testasin jo ennakkoon.
Ja- tein tuon pienen onnistumisen yksin, mutta aamulla duunipaikalleen menijät huomaa.
Että... ei se aina ole kuin tervanjuontia. Joskus ihan kivaa. Aika yksin näis kulkee... asioissa. Iso osa ole kiinnostunut oikein ammatista. - yr2002
Työ alkaa kun olet päässyt firman pihaan ja varastosta alat päivän tavaroita keräämään ja päättyy kun tavarat ovat paikoillaan.
ILMAISTA TYÖTÄ EI SAA TEHDÄ!!Samaa mieltä. Jos siirryn firman pihaan ja otan firman auton ja haen puhtaita moppeja ja tuon auton työpäivän päätyttyä pihaan tuoden likaiset mopit pesuun, se kaikki on minulle työaikaa. Merkitsen sen halusi työnantaja tai ei. Se on työaikaa kun toimin välineille kuskina.
Sen sijaan jos haen firman auton ilman että kuljetan sillä pyykkiä siitä en laskuta. En keksi millä perusteella pelkästä firman auton noutamisesta pitäisi laskuttaa työnantajaa.- Jep:)
Jari-75 kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos siirryn firman pihaan ja otan firman auton ja haen puhtaita moppeja ja tuon auton työpäivän päätyttyä pihaan tuoden likaiset mopit pesuun, se kaikki on minulle työaikaa. Merkitsen sen halusi työnantaja tai ei. Se on työaikaa kun toimin välineille kuskina.
Sen sijaan jos haen firman auton ilman että kuljetan sillä pyykkiä siitä en laskuta. En keksi millä perusteella pelkästä firman auton noutamisesta pitäisi laskuttaa työnantajaa.Meidän firmassa saa palkan siitä hetkestä kun noutaa auton ja palauttaa sen, tosin koskee ainoastaan auton hakijaa, ei työparia. En kyllä itsekään montaa tällaista firmaa tiedä, mutta hyvä omalta kannaltani. Kyllä niitäkin siis löytyy :)
- voisentään
Ai... Juu, huumorinkukka on nätti, ilmoitankohan sen pomolle sisäisenä asiakastyönä, sen "pelivälineiden kasuksen ja kuljetuksen". Riippuen ekan kohteen etäisyydestä vartti tai puoli tuntia, ja millaisea ilmoitan työkamun venttailut?Millä nimikkeellä ruokkis? Virkistystaukonako? Sekin palkaton, mutta oma, voin pitää sen jossain välissä vaikka- kotona. Tai jossain tuulessa kesken matkan, tai kahvilassa käydä, tai mitenkä vaan- Pomo ei voi kontrolloida sitä mitenkään. Parempi näin.
Ei, kyllä pomo maksaa ihan TYÖSTÄ.- vuosia ajanut
Minulla on useita kohteita työpäivän aikana. Kohteesta toiseen siirtymisen merkiksen siirtymäajaksi ja saan siltä ajalta palkan. Jos ajan firman autoa palkka alkaa juosta heti kun lähden autolla firman parkkipaikalta, vieressä istujana palkka juoksee ensimmäisestä kohteesta viimeisen kohteen loppuun.
- jmaåååå
Palkka täytyy maksaa siitä kun lähdet firman autolla siihen asti kun pyykiit ja tavarat on paikallaan.
Älä vaan suostu ilmaiseksi tuollaiseen. Myös pyykin pesu ja tavaroiden vienti on työtä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618170- 1334634
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353976- 213288
- 232862
- 292787
- 532557
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992194- 322139