Kokemuksia autolla ajosta, liikenteestä, teistä yms Emiraateissa

Ajelemaan

Olemme tulevana vuonna loman yhteydessä vuokraamassa auton Abu Dhabista ja tarkoituksena olisi ajella Fujairahiin. Toki myöhemmin viikolla käynti Dubaissakin olisi ajankohtaista. No jokatapauksessa lento on myöhään paikanpäällä ja tuo vajaan 300 km ajo siis pimeässä. Eli onko komeuksia millaiset tiet tuolla alueella, onko opasteet selkeät ja löytyykö sieltä erämaan keskeltä jotain huoltoasemia tms.? Ja ylipäänsä onko ajelut ihan turvallisia ja ok?

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin tekisin itse

Eikö kannattaisi yöpyä ensimmäinen yö siellä Abu Dhabissa ja lähteä vasta seuraavana aamuna valoisan aikaan ajelemaan? Lentomatkasta väsyneenä, uudessa ympäristössä, umpipimeässä - mukavamminkin voi loman aloittaa!
      Tiet ovat erinomaisia sinänsä.

• Mickematkoili

Tiet on hyvässä kunnossa ainakin A.D:n ja Dubain välillä (160 km), joka on melkein aavikkoa, tie on muistaakseni 4-kaistainen suuntaansa eikä ole katuvaloja. Huoltoasemat eivät sitten ole läheskään sellaisia kuin Suomessa (ei ole lähelläkään ABC:tä), jokunen on AD-Dubai välillä.
      Dubaista Fujairahiin on myös tietääkseni hyväkuntoisia.
      Opasteet on selkeitä, mutta jos ajat ohi niin seuraavaan kääntöpaikkaan voikin olla matkaa.
      Pimeällä en lähtisi ajamaan, muutenkin varovaisuutta ajeluun. Arabit ajaa hurjan kovaa ja kolarin sattuessa pellit on ihan rutussa. Päivittäin on ainakin gulfnews -lehdessä hurjia kuvia.

• Ajelemaan

Kiitokset jo näistä kommenteista. Mietintään siis vakavasti kannattaako pimeään ajoon lähteä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      863
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      718
    3. 35
      587
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      46
      580
    5. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      35
      577
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      575
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      572
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      540
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      537
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      474
    Aihe