Kysymyksiä Kanadaan matkustamisesta

Vastauksia tack

Tarvitseeko Kanadaan matkustaessa tehdä paikallinen "ESTA"?

Kuinka hyvin siellä pärjää ilman luottokorttia? Tiedän, että hotelleihin voi olla vaikea päästä sisään, jos ei omista luottokorttia, mutta minkäs teet kun tämä ihana yhteiskuntamme ei sellaista työttömälle opiskelijalle myönnä. Käykö siis Visa Electron?

4

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • banjojare

Kanadaan ei ole ESTAa kuten Yhdysvaltoihin. Ylipäätään Kanadassa maahantulotarkastus on kuin toiselta planeetalta verrattuna USA.han. Se on huomattavasti helpompi ja joustavampi.

Luottokorttia tarvitaan hotelleissa ympäri maailman takuuksi. Varsinainen hotellihuoneen maksu onnistuu käteisellä, mutta takuusumma varataan yleensä kortilta. Kaiken muun voi maksaa kaupoissa vaikkapa käteisellä.

En ole koskaan kokeillut maksaa suomalaisella Visa Eletronilla Kanadassa, mutta olen maksanut joskus vahingossa suomalaisen Visa-yhdistelmäkortin debit-puolella, kun tarkoitus oli maksaa creditillä. Se toimi erinomaisesti, eikä tullut mitään lisäkuluja. USA:ssa tämä ei olisi onnistunut. Uskoisin siis myös Visa Electronin toimivan Kanadassa.

Kanadassa on USA:han verrattuna se hyvä puoli, että kortilla maksaessa pitää syöttää PIN-koodi maksupäätteeseen kuten Suomessakin.

• Pohdiskelua vaan

Itse ainakin maksan aina käteisellä, niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Kaikkialla sitä ei välttämättä katsota hyvällä ja Yhdysvalloissakin käteisellä maksaminen on kuulemma turistimaista, ja tällaiset henkilöt ovat epäilyttävempiä, koska eivät maksa luottokortilla. Koko jutun idea tässä väitteessä on se, että luottokortti jättää "jäljet", ja rehellinen turisti ei koittaisi peitellä jälkiään. Ovatkohan mahtuneet Jenkeissä miettiä, että kuinka moni ulkomaalainen haluaa leikkiä korttien kanssa vieraassa maassa?

Koko ongelman ydin tuossa luottokorttijutussa on se, että kaikilla ei ole mahdollisuutta käyttää sellaista. Luottotietonsa menettäneet, opiskelijat, työttömät jne. ei heillä ole mahdollisuutta luottokorttin käyttöön, kun sitä ei myönnetä heille. Visa Electronics voisi tässä juuri paikata näiden henkilöiden kohdalla tuota luottokortin puuttumista, koska se toimii samalla tavalla, mutta ilman luottoa. Nykyään voi tilata nettikaupoistakin toiselta puolelta maailmaa Visa Electronilla, joka yleensä näkyy kaupan tunnistuksessa Visana.

Joissakin tapauksissa tuon hotellien luottokorttivaatimuksen voi ehkä hoitaa käteispanttauksella.

Onhan tuo ongelmallista, eikä sitä viitsisi toisten luottokorteillakaan pelata, vaikka kyllähän se taitaa esim. perheen sisällä onnistua,

On niitäkin hotelleja, jotka eivät kysy luottokorttia, mutta sellainen pitää melkein ottaa selville ennen matkaa, ja eiköhän matkatoimistoon osaa auttaa näissä asioissa.

• yfytgfgvjghv

ja sitten autonvuokraus ei tahdo onnistua pohj.amerikassa ilman luottokorttia

• Turistina

Kuka tarvitsee lomalla autoa suurkaupungissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe