Kävin pitkästä aikaa Jämsässä kirpputoreilla ja tällä kertaa oli aika hyvä tarjonta. Varsinkin se pikkutyttö -kirppis oli parempi kuin viimeksi. Joskus puoli vuotta sitten oli paljon enemmän tyhjiä pöytiä. Hinta-laatu -suhdekin tuntui olevan paremmin kohdallaan nyt.
Sitten sinne oli tullut SPR-kirppis, jossa ennalta-arvattavasti oli vähän kalliimpaa, mutta ihan kivannäköinen paikka sekin. Sillan pielessä oli halpaa, mutta ei hirveästi hyvää ostettavaa.
Teollisuusalueen kirppikseltä tuli taas kärry täyteen kuten aina ennenkin, mutta asiani oli siis se, että Jämsässä on kaupungin kokoon nähden oikein hyvä kirpparitarjonta. Käykää ihmeessä, jos eksytte muuten hieman harmaaseen kyläpahaseen.
P.S. Meillä Lahdessa on maan parhaat kirpputorit!
Hyvät kirppikset Jämsässä
36
1947
Vastaukset
- molopää
Lahtelaiset ihmiset on tosi omituisia... ei niitä kukaan tosissaan ota...
- 7+1
Ei voi haitata, jos joku joskus kehuu Jämsää! Niin negatiivistä kommenttia vaan tulee sitten.
- Voi ihmettä
Outoja tosiaan. En minä vaan viitsisi kirjoitella Lahden palstoille mitään kirpparikehuja. Tämä otsikossa oleva se ihastuttaa ihmisiä vähän väliä näillä palstoilla :-)
- Mualimannainen
Kyllä Jämsässä tosiaan on kohta yhtä paljon kirppiksiä kuin muitakin kauppoja. Ja paikallinen sisäänlämpiävyys senkun sauhuaa taas täällä... Ei ne muun kuntalaiset ole sen kummenpia kuin täkäläisetkään. Kaikki ihmiset on pohjimmiltaan samanlaisia. Kiva minusta että joku muualtakin kommentoi täällä keskusteluissa. Lahdessa oli muuten kivoja kauppoja ja olen sieltä ostanut sekä talvitakin että korkokengät...
- exturkki
Siinä Pietiläntin ja seppolantien ristillä on kirppis..kannattaa tutustua.
- oma mielipide Matti
TOP3 Jämsän kirpputorit
1.Välikadun kirppis (pikkutyttö)
2.Pirkkis
3.SPR - kirppis on pirkkis!
Ei voi olla totta että pidätte pikkutyttöä parhaana! Hyvät ja mukavat pitäjät on jne mutta pöydissä aivan omituista tavaraa! Vaatteita lähinnä mummoille. Tila myös haisee pahalle eikä siellä ole maksupäätettä joka tänäpäivänä pitäisi olla joka paikassa.
Paras on Pirkkis ja seuraavan perässä SPR ja Pelastusarmeija. - häh..
Mistä sillan pielestä tuo lahtelainen puhui???
- mrs. puolueettomuus
Luultavasti just pelastusarmeijasta.
Itekin pidän Pirkkistä ehdottomasti parhaana, mutta kyllä siellä on kovempi hintataso. Täällä on nyt pikkutyttöä kehuttu ja moitittu. Itse voin "puolueettomana" arvioijana sanoa, että hinnat ok, tavaran laatukin kohtuu, mutta tyhjiä pöytiä on turhauttavan paljon.
Sanotaan nyt se pikkutytön puolustukseksi, että en ole ton lehtimainoksen jälkeen siellä käynyt, jossa oli joku pöytätarjous. Saattaa olla, että sen jälkeen on meno vilkastunut.
- Huoh ja voi
"Ei voi olla totta että pidätte pikkutyttöä parhaana!"
No näkeehän se sokea reettakin miltä taholta näitä ketjuja kerran toisensa jälkeen availlaan.- mrs. puolueettomuus
Huohottelijalle sellaista, että olen melko varma, että tämän ketjun avaus - toisin kun monet jämsän avaukset - on ihan tosissaan tehty. Vastaukset voi sitten olla mitä sattuu propagandaa SUUNTAAN ja TOISEEN!
- Tosi on kuin vesi
mrs. puolueettomuus kirjoitti:
Huohottelijalle sellaista, että olen melko varma, että tämän ketjun avaus - toisin kun monet jämsän avaukset - on ihan tosissaan tehty. Vastaukset voi sitten olla mitä sattuu propagandaa SUUNTAAN ja TOISEEN!
No tosissaan tosissaan, ei kai sitä kukaan epäile...
- tonteri2
Näin Joulun alla on ihan kiva käydä kirppareilla.
- yksinkertaista
Tein juuri kierroksen. Jämsän kirpparithan on keskenään niin erilaiset kuin olla ja voi. Mutta jos miettii peruskirpputoriasiakasta, niin sehän haluaa hyvää halvalla, jolloin järjestys voisi olla:
*Pirkkis (tosi hyvää, kohtuu halpaa)
*Pikkutyttö (kohtuu hyvää, tosi halpaa)
*Pelastusarmeija (kohtuu hyvää, kohtuu halpaa)
*SPR (tosi hyvää, tosi kallista)
Eniten löyty tänään ostamista pikkutytöstä, kun olin lähinnä vaateostoksilla. Aina, kun etsii vaikkapa lahjoja kuten kohta joulua varten, niin kyllä sillo pirkkis vie voiton. Siellä on tavaraa niin hvyin. Kaikki muut keskittyy lähinnä vaatteisiin. - kirpparit forever <3
Ei voi olla totta että pikkutytöstä löytyy vaatetta? Itse ostaisin sieltä vaatteita ja vaikka kuinka mutta siellä pelkkää mummelimallia tai 80-lukua. Nuorisomuotia ei siellä kukaan myy, ne viedään Pirkkikselle.
Ihmettelen näitä kehun määriä kun lähes aina pikkutytössä käydessäni olen ainoa kiertelijä, enää en ole juuri käynytkään, ehkäpä meno siellä muuttunut ja vilkastunut parissa kuukaudessa?
Joululahjoja kirpparilta?? No vaikka kuinka kierrätystä suosin jne. mutta en sentään käytettyä tavaraa antaisi lahjaksi...
SPR:llä näyttää käyvän niin että siellä on samat rytkyt roikkumassa ja uusia laitetaan siihen eteen, uudet menee sitten kaupaksi ja ne alusta asti roikkuneet rytkyt jää roikkumaan. Tämä on alkanut ärsyttämään ja parissa viikossa. Näyttää siltä kuin tavara ei vaihtuisi, kenkähyllyllä olleet kokoajan samat kengät...yhdessä rekissä on samat puserot...Jos tavara ei käy parissa viikossa kaupaksi eikö se kannattaisi laittaa vaikka lahjoituksiin? Säilyisi asiakkaan mielenkiinto penkoa kun ei heti huomaisi että jaaha, samat kamat :(- Käppänä-äijä
Lahjoja kirppikseltä?
Kyllä meidän lähipiiri ainakin saa tyytyä kirpparilta ostettuihin kirjoihin ja leluihin. Ja niin saa moni muukin.
- kääpä-ukko :D
Lapsille joululahjat kirpparilta? Muuten niitä leluja olen minäkin ostanut mutta en lahjapaperiin käärinyt sentään. Ei vaan mene mun maailmaan että annetaan lahjaksi jotain käytettyä joka on maksanut pari euroa...kirjatkin yleensä kulmista pureskeltuja. Ei ne lelut kaupassakaan niin kalliita ole ja antaa sille lapselle sitten vaikka kympin tai jotain mutta ei ei käytettyä. Siis barbeja saa tarjouksesta alle 10e ja leikkiautoja 6e...värikynät ei paljoa maksa tai piirustuspaperi...legopaketit halvimmillaan noin vitosen. DVD elokuvat maksaa alle kympin. Isommalle lapselle voi myös antaa koriste-esineen, kauniita esineitä saa muutamalla eurolla löytöteksistä.
Kierrätys on elämäntapani ja ostan kaiken mahdollisen kirppareilta, paitsi lahjatavarat, niitä en ikinä, vaikka kuinka olisi tavara paketissa ja olevinaan uuden näköinen. Lahjan saajaa pitää sen verran kunnioittaa, paitsi jos on keskenään sovittu, silloin se tietenkin on ok :)
Ihmettelen mihin aikuisten rahat katoaa jos ei ole kuin kirpparileluun varaa edes jouluna...tupakkaan? Viinaan? Uhkapeliin?
Todella vähätuloiselta tuskin kukaan lahjoja odottaa, että sikäli turhaa myös. Voi antaa myös aineettoman lahjan, aikaa tai jonkun työsuorituksen jos siihen lahjan antamiseen on kovasti painetta :) - no jaa
Kas kummaa kun taas mietitään että jos vanhemmat on varattomia, niin ilmanmuuta ne vetää röökiä ja juopottelee. Ehkäpä ne vaikka vaatettaa lapsensa paremmin, ja sitten lelut kirpparilta, mikä on ihan järkevää. En minäkään lahjaksi käytettyä osta, mutta jos joku ostaa niin mikäs siinä. Lapsi ilahtuu siitä ihan yhtä paljon kuin että se olisi uusi. Ainakin jos on kyse ehjästä siististä lelusta pienelle lapselle.
Ja tuota ihmettelen, että jos joku myy kirpparilla uutta paketissa olevaa tavaraa, niin miksei sitä voisi lahjaksi ostaa?? Tietysti voi. - kääpä-ukko :D
No siksi ei yleensä voi että ainakin pakkaus on vähän kärsinyt, lutussa, sisällä voi olla pölyä, tavara voi haista vintille missä sitä säilytetty, kuolleita toukkia voi olla pohjalla jne. riippuen kirpparista voi sieltä ostettu kama haiskahtaa ummehtuneelle....Siinä muutama syy.
Olen kuitenkin samaa mieltä että voi, jos sattuu sellaisen löytämään että ei edellä mainittuja vikoja, siis JOS.
Muuten toki lapsille käy sieltä ostetut lelut, mutta en kuitenkaan pakettiin laittaisi ja esittäisi että uutta.
En toki epäile että vähävaraisten rahat menee päihteisiin, ajattelin vaan herätellä ajatusta että mihin ne rahat menee, voisiko aikuinen jostain hieman tinkiä silloin kun pitää lahja ostaa.
Tosiaan alle kympillä saa kaupastakin ihan hyviä leluja, ei siellä kirpparillakaan ilmaista ole.
Mutta jokainen tyylillään :) - ÄVPK
Kiitos viestistä. Tarvitsee käydä Lahdessa katsomassa joku kerta. Missäköhän päin niitä kirpputoreja on? Jotta osaan ajaa Toyota Versollani sinne? Onko bensa-asemia matkalla?
- joulupukkki
Hei kannattaa katella huuto.netistä niin säästyy aikaa bensaa!
Hakuun kirjota vaikka "uusi ***(jonkun lelun tms nimi)''" :)
esim tämmösiä uusia tuotteita löyty:
tytölle:
hello kitty seinäkello
http://www.huuto.net/kohteet/uusi-ihana-hello-kitty-seinakello-pakkaus-on-avaamaton/245815467?published
pojalle:
autot muistipeli
http://www.huuto.net/kohteet/cars--autot-muistipeli---uusi/245361306- kirppumuori
Miksei muka lahjaa löydä/voi ostaa kirppikseltä? Esim.mulla on just myynnis Ivana Helsinki-aamutakki pakkauksessaan,lahjaks saatu mut liian pieni, nh.49e, nyt 20e.
- ei mitään vikaa
mä ostan omille lapsille lahjoiksi jotain kirppariltakin. Ei kyse oo aina rahasta, vaan kierrätyksestä, ja siitä että jotkut asiat kestää ihan hyvin useemmankin lapsen käytön. Ja ei nää sitä paheksu. Pienestä pitäen kirppikset on yks taho josta voi tehdä hankintoja.
- Katuhavaintoja
Jämsän kirpputoreista kokonaiskuva. Kusenpolttamia vaatteita ja rikkinäisiä, kuluneita, ylihintaisia tavaroita vuodesta toiseen samoissa pöydissä. Jyväskylän kovimpien kirppistrokarien vitriineissä antiikkia ja lasiesineitä sikahinnoilla. Videodivarissa olevinaan joku kirpputorintapainen tila. Pikkutytössä haisee lisäksi sisäilmaongelmilta.
- Taru-Anneli
Missä nämä kirpputorit sijaitsevat?Olemme perheen kanssa tulossa hiihtolomalla Jämsään ja olisi mukavaa saada etukäteen tietoa kirppareista.
- Sirketta Satunen
Meidän perhe on kanssa tulossa. Tarkoitus on kiertää koko viikko Jämsän kirpputoreja joka päivä aamusta iltaan. Olisi mukava tietää missä ne on, ettei yhtään aikaa menisi hukkaan.
- Ville-Vale
Onko kellään tietoa onko Jämsässä Lahden kirpputoreja?Tullaan myös lomalle Jämsään emmekä tunne paikkakuntaa,joten tieto olisi tarpeen!
- Kale-Ketka hölynpöly
Minä olen kuullut, että Himokseen suunnitellaan hiihtolomiksi kirpputorifestivaalia. Varmaan siellä on silloin myös Lahden kirpputorit esiintymässä.
- Kirppufestari
Kale-Ketka hölynpöly kirjoitti:
Minä olen kuullut, että Himokseen suunnitellaan hiihtolomiksi kirpputorifestivaalia. Varmaan siellä on silloin myös Lahden kirpputorit esiintymässä.
Kirpputori festivaali onkin oivallinen tapa markkinoida Jämsän seutukuntaa suuren kansan tietoon aina ulkomaita myöten.Ongelmaksi muodostunee se että Jämsän majoituskapasiteetti loppuu kesken kun tapahtuma on samaan aikaan hiihtolomien kanssa.
- kiva homma
Minulla oli pöytä pikkutytössä ja tuli tosi iso kömppä rahaa , alhaiset oli hinnat, mutta ajateltiin ,että ei yhtään tavaraa enää kotiin. Kannattaa laittaa halvat hinnat jos aioitte päästä tavaroista eroon. Terkkuja omistajalle , olet tosi ystävällinen ja rehellinen putiikin pitäjä
- Retroilijat
Kiva juttu et tääl on saman henkistä porukkaa hiihtoloma viikoilla!Meidänkin perke tulee Jämsään loman viettoon.Saamme lainaksi ystäviltämme kevyt kuorma-auton niin saamme kirpputorien antimet kerralla kotiin!Hyvät lomat kaikille!!
- Kyllä on kivaa
Me on päätetty lähteä hiihtolomalla kirpputoreille koko suvun voimalla. Jämsän KTK:sta on jo tilattu kuorma-autoja porukan käyttöön.
- yrittäjä?
Kukahan on yrittäjänä tässä pikkutytössä? Ei meinaan löydy tietoja kuin edellisestä yrittäjästä?
- Terttu
Kylläpä on ollut ihana hiihtoloma!Koko viikko on kierrelty kirpputoreja ja tehty hyviä löytöjä.Saimme koko perheelle uusvanhat hyvät vaatteet.Löysimme myös lapsille urheiluvälineitä sopu hintaan!Suosittelen muillekin!
- Selvis sekin
No ilmankos. Minä olenkin ihmetellyt niitä ruuhkia ja miksi liikenne seisoo koko ajan Jämsässä. Isoja kuorma-autoja näkyy lavat täynnä tavaraa. Nehän on lahtelaiset nyt tulleet hiihtolomallaan Jämsän kirpputoreja kiertämään!
- spr1
Spr on paras!Tavara on uutta ja paketit avaamattomia.Kaikesta ei edes tarvitse maksaa.Työttömänä ostan kaiken kulutustavaran spr:n kirpparilta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696