Laitanpa tähän vinkiks vähän kokemuksia muutamista valokuvatulostuspapereista.
Hyviä ja valokuvaa erehdyttävästi muistuttavia tulosteita saa ainakin näillä:
-Hewlett Packard Premium Plus Photo Paper, matte
-Hewlett Packard Premium Photo Paper, glossy
-Dataline Satin Photo Paper
-Epson Photo Paper
Huonompia kokemuksia toistaiseks näistä:
-Dataline Premium Photo Paper (jotenkin suttuisen tuntuinen jälki)
Laittakaahan muutkin omia kokemuksianne, noista voi olla apuja vaikka aloittelijalle.
Photopaperit
7
2113
Vastaukset
- Riksu
Muutaman A4-värikuvan olen Canonin valokuvapapereihin tulostanut ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Monitoimilaite, jolla tulostin, on samaa merkkiä.
- itselläni on
Tulostimen ostin Anttilasta 199,00 euroa ja samalla tuli nippu papereita. Tulostuksen laatu A-4.na on aivan valokuvalikkeiden monistuspalvelu tasoista. Kuvien säilyvyydestä senverran, että ne säilyvät yhtäkauan kuin liikkeissä tehtyinä, koska kaikkien ulottuvilla ovat samat paperit ja musteet.
- sehän lie
itselläni on kirjoitti:
Tulostimen ostin Anttilasta 199,00 euroa ja samalla tuli nippu papereita. Tulostuksen laatu A-4.na on aivan valokuvalikkeiden monistuspalvelu tasoista. Kuvien säilyvyydestä senverran, että ne säilyvät yhtäkauan kuin liikkeissä tehtyinä, koska kaikkien ulottuvilla ovat samat paperit ja musteet.
monitoimitulostin eikö totta? Ajattelin vaan että täytyy pistää malli mieleen. Mitens toi skannauspuoli, onko jälki siinä hyvää? Oletko skannannut sekä 300 dpi:llä että 600 dpi:llä?
Papereista vielä, HP:lla on myös Everyday Photo paperia mutta niiden säilyvyys kuulemma ei ole samaa kuin noilla kalliimmilla photo papereilla, siis Everyday-papereita kannattaa välttää jos haluaa kuvien säilyvän pidempään. HP:lla on nimittäin parempiakin papereita esim. Premium Photo paperit jotka onkin sitten todella laadukkaita.
- pete
itselläni on ok kokemuksia fujifilmin high grade photo paperista, vastaa canonin photo paper pro:ta.
Eikä pitäisi olla kovin suolaisen hintaista.- canon BJC-2100
Mulla on Canonin High-resolution paperia HR-101N ja ostin kokeeksi myös Fujifilmin high glossy photopaperia ja eron huomaa, Canonin omalla paperilla jälki on virheetöntä mutta Fujilla tulee hieman rantuja. Tulostimena siis Canon BJC-2100 jossa phototulostusyksikkö.
PS: ulostuspapereissa luotan Serlaan ;)
- Itse tulostaja
paperit edullisemmin, ainakin musta pörssi hinnoittelee laatu paperit, ??? out:
- tilaaja
tilaa ulkomailta, mm. saksa, englanti. Hinta n. 40 - 60% edullisempi. Sama tulostimen värien kanssa. Laita nettihakuun ja hämmästy:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831678- 411299
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu891021Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja202956Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.71928- 53882
- 61863
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20850- 34804
- 37789