Ei ole virallista lupaa tulla tänne, fyysinen ikä on liian vähän, ja henkinen taas liian paljon. Varsinkin tänään. Olen sisäsiisti ja helppohoitoinen, ei tarvi syöttää kuin pajunköyttä. Sopiiko? Voitte vaikka äänestää jos haluatte.
Adoptoikaa minut!!
94
266
Vastaukset
Eka rehellinen tänään ,mä otan sut jos osaat olla ihmisiksi.
Kiitos! Sydämelliset sellaiset.
En mä aina osaa ihmisiksi, mutta nöyränä otan rangastukset. Piiskaa saa siis antaa, kunhan ei unohdeta nurkkaan seisomaan kauhean pitkäksi ajaksi. Siinä käy muuten tapetille kalpaten kun ei ole muuta tekemistä.
.m.miina kirjoitti:
Kiitos! Sydämelliset sellaiset.
En mä aina osaa ihmisiksi, mutta nöyränä otan rangastukset. Piiskaa saa siis antaa, kunhan ei unohdeta nurkkaan seisomaan kauhean pitkäksi ajaksi. Siinä käy muuten tapetille kalpaten kun ei ole muuta tekemistä.
.Sullahan on kissamaisia piirteitä, jos kerran tapetit kiinnostaa.
Kannatan adoptiota. Mukaan vaan, uutta verta täällä on kaivattukin.
Piiskaamisen voi kaiketi unohtaa...
Vai mitä mieltä on k/k...maarina1 kirjoitti:
Sullahan on kissamaisia piirteitä, jos kerran tapetit kiinnostaa.
Vai mitä mieltä on k/k...Juu, mun melkein kaikki tapetit ovat lasikuitua :)) ja sohvan päälliseksi kannatan sellaista heiluvaa helmaa, tuntuu ikävämmältä kun kynnet jää kiinni.
Mulla on kissa myös, ja joskus kissalla oli eteisessä kiipeilypuu. Ihan ylhäällä oli sellainen riippumaton kaltainen missä se tykkäs oleskella. Talvisaikaan kun käveli ohi pipo päässä, se tykkäs tarrata kynsillä ja nostaa pipon pois :) Monet vieraat ovat saaneet kammatun tukan meiltä ennen kuin lähtivät ovesta..m.miina kirjoitti:
Juu, mun melkein kaikki tapetit ovat lasikuitua :)) ja sohvan päälliseksi kannatan sellaista heiluvaa helmaa, tuntuu ikävämmältä kun kynnet jää kiinni.
Mulla on kissa myös, ja joskus kissalla oli eteisessä kiipeilypuu. Ihan ylhäällä oli sellainen riippumaton kaltainen missä se tykkäs oleskella. Talvisaikaan kun käveli ohi pipo päässä, se tykkäs tarrata kynsillä ja nostaa pipon pois :) Monet vieraat ovat saaneet kammatun tukan meiltä ennen kuin lähtivät ovesta..Mulla tapetit on sopivan epätaista pintaa, on testattu, et hyvin pysyy kynnet kii.
Mun kissal on kiipeily puu ikkunan edes, siit näkkee ulos kun linnut lentelee ohi.
Mun kissa taas tykkää kynsiä polvia, kun on sylissä.
Oon sanonu, et on ilmastointi reijitetyt polvet..maarina1 kirjoitti:
Mulla tapetit on sopivan epätaista pintaa, on testattu, et hyvin pysyy kynnet kii.
Mun kissal on kiipeily puu ikkunan edes, siit näkkee ulos kun linnut lentelee ohi.
Oon sanonu, et on ilmastointi reijitetyt polvet..Oletko Maarina heikko hipiäinen?
- maarina1 ejk
korpikirjailija kirjoitti:
Oletko Maarina heikko hipiäinen?
No en, mutta rajansa kaikella. No nii ja kirjautumatta taas.
maarina1 ejk kirjoitti:
No en, mutta rajansa kaikella. No nii ja kirjautumatta taas.
Ala koskaan arvostele kaverin kissaa, jos näin teet silloin et ole enää ole ystävä, eli rajansa kaikella.
Meillä ihmisillä on kummallisen suppeat reviirit. Eläinmaailmassa tällaiselle reviiriajattelulle ei ole sijaa. Eläinmaailmassa ei purra sitä kättä joka syöttää.
Eläin sopeutuu, elää leikattuna tunteettomana elättäjänsä ehdoilla.
Tänään julkaistiin Vuoden 2012 Tieto-Finlandia–palkinto toimittaja Elina Lappalaiselle teoksesta Syötäväksi kasvatetut - Miten ruokasi eli elämänsä.
Mielestäni palkinto ja se meni oikealle kirjailijalle. Hän perään kuuluttaa eläinten oikeuksia.- k/k
maarina1 kirjoitti:
Sullahan on kissamaisia piirteitä, jos kerran tapetit kiinnostaa.
Vai mitä mieltä on k/k...Joka vitsaa säästää jne. emmehän me vihaa ketään ja koska tykkäämme niin ei ku risua kintuille.
Toivon et miina olis soittotaitoinen ja esittäis venäläisii kansanlaului ehtoisin. - alle lujaa
Ala koskaan arvostele kaverin kissaa, jos näin teet silloin et ole enää ole ystävä, eli rajansa kaikella.
Meillä ihmisillä on kummallisen suppeat reviirit. Eläinmaailmassa tällaiselle reviiriajattelulle ei ole sijaa. Eläinmaailmassa ei purra sitä kättä joka syöttää.
Tänään julkaistiin Vuoden 2012 Tieto-Finlandia–palkinto toimittaja Elina Lappalaiselle teoksesta Syötäväksi kasvatetut - Miten ruokasi eli elämänsä.
Mielestäni palkinto ja se meni oikealle kirjailijalle. Hän perään kuuluttaa eläinten oikeuksia.Kyllä eläimet purevat, tappavat ja jopa syövät hoitajansa joka ruokkii sitä.
Arvostella voi kato monella tyylillä, sä olit ilkeä. - hevat
maarina1 kirjoitti:
Mulla tapetit on sopivan epätaista pintaa, on testattu, et hyvin pysyy kynnet kii.
Oon sanonu, et on ilmastointi reijitetyt polvet..Sama juttu,kun päivä unille käyn ,niin tulee polkemaan tissiä,voi piru kun untuu ja näkyy kun katson ,veri hiukksia ja pieniä rupia edellisestä päivästä.Se antaa hellyyttä ja myös toivoo.
hevat kirjoitti:
Sama juttu,kun päivä unille käyn ,niin tulee polkemaan tissiä,voi piru kun untuu ja näkyy kun katson ,veri hiukksia ja pieniä rupia edellisestä päivästä.Se antaa hellyyttä ja myös toivoo.
Niiden hellyys jättää jäljet. Mutta on se sen arvoista...
- eläinten ystävä
Mielestäni palkinto ja se meni oikealle kirjailijalle. Hän perään kuuluttaa eläinten oikeuksia.Huomaa, että et tunne eläimiä. Ensinnäkin eläinmaailmassa on tilaa reviiriajattelulle, ystävyydelle ja jopa mustasukkaisuudelle. Lemmikkikissa voi aivan hyvin hylätä ruokkivan käden ja sellaista tapahtuu aina silloin tällöin.
Esimerkkinä voin kertoa vaikkapa naapurin kissan, joka on harvase aamu 6 aikaan pyrkimässä meille sisään, ja jos ovi on raollaan, yrittää avata sen. Kotona se saa ruokaa ja pääsee sisälle lämpimään, mutta se on jo usean kuukauden ajan pyrkinyt meille, vaikken ole päästänyt sitä sisälle. Olen kyllä muutaman kerran ottanut sen pihalla syliin, ja kisu on painanut kuononsa minun olkapäätäni vasten ja alkanut kehrätä. Syy tähän meille pyrkimiseen on ilmeisesti kissan kotona oleva pieni esikoispoika, joka saa kaiken huomion ja kissa pelkkää ruokaa ja yösijan. Ehkä minun pitäisi kertoa asiasta naapureille. En tunne heitä kovin hyvin, enkä tiedä miten asia pitäisi heille esittää, etten olisi epäkohtelias. Minunkin kissani lähti aikoinaan litomaan, kun veljeni tuli vieraisille pienen poikansa kanssa vanhempieni luo, jossa kissani asui.
Kissoja ja koiria ei yleensä kasvateta omissa eläinsuojissa ja syötäväksi vaan seuralaiseksi ihmisen kodissa. Kissoissa ja koirissa on useimpiin muihin eläimiin nähden erityistä se, että niiden luonteessa pentumaiset piirteet eivät katoa aikuistuessa. Se on myös niiden suosion salaisuus.
Seuralemmikit tottuvat huomioon ja hellyyteen ja oppivat sosiaalisen vuorovaikutuksen ihmisen kanssa. Jos ne evätään, niin eläin voi hyvinkin olla siitä allapäin. Onhan niilläkin aivoissa alueita tunteisiin, vaikka ne eivät ihmisen tunteisiin verrattavia olekaan. k/k kirjoitti:
Joka vitsaa säästää jne. emmehän me vihaa ketään ja koska tykkäämme niin ei ku risua kintuille.
Toivon et miina olis soittotaitoinen ja esittäis venäläisii kansanlaului ehtoisin.Mutta pimeeseen en lähde mitään vitsoja hakemaan, se on saletti! Eikä nyt voi edes katkoa oksia, tulee pian joku tauti puuhun kun on niin kosteaa.
Jonkun kalinkan voin vetää, mutta siitä en osaa kuin sen yhden lauseen. ♪ kaalinka, kaalinka, kaalinka maja, saprtrrrjjjani kalinka, kalinka maja ♪eläinten ystävä kirjoitti:
Huomaa, että et tunne eläimiä. Ensinnäkin eläinmaailmassa on tilaa reviiriajattelulle, ystävyydelle ja jopa mustasukkaisuudelle. Lemmikkikissa voi aivan hyvin hylätä ruokkivan käden ja sellaista tapahtuu aina silloin tällöin.
Esimerkkinä voin kertoa vaikkapa naapurin kissan, joka on harvase aamu 6 aikaan pyrkimässä meille sisään, ja jos ovi on raollaan, yrittää avata sen. Kotona se saa ruokaa ja pääsee sisälle lämpimään, mutta se on jo usean kuukauden ajan pyrkinyt meille, vaikken ole päästänyt sitä sisälle. Olen kyllä muutaman kerran ottanut sen pihalla syliin, ja kisu on painanut kuononsa minun olkapäätäni vasten ja alkanut kehrätä. Syy tähän meille pyrkimiseen on ilmeisesti kissan kotona oleva pieni esikoispoika, joka saa kaiken huomion ja kissa pelkkää ruokaa ja yösijan. Ehkä minun pitäisi kertoa asiasta naapureille. En tunne heitä kovin hyvin, enkä tiedä miten asia pitäisi heille esittää, etten olisi epäkohtelias. Minunkin kissani lähti aikoinaan litomaan, kun veljeni tuli vieraisille pienen poikansa kanssa vanhempieni luo, jossa kissani asui.
Kissoja ja koiria ei yleensä kasvateta omissa eläinsuojissa ja syötäväksi vaan seuralaiseksi ihmisen kodissa. Kissoissa ja koirissa on useimpiin muihin eläimiin nähden erityistä se, että niiden luonteessa pentumaiset piirteet eivät katoa aikuistuessa. Se on myös niiden suosion salaisuus.
Seuralemmikit tottuvat huomioon ja hellyyteen ja oppivat sosiaalisen vuorovaikutuksen ihmisen kanssa. Jos ne evätään, niin eläin voi hyvinkin olla siitä allapäin. Onhan niilläkin aivoissa alueita tunteisiin, vaikka ne eivät ihmisen tunteisiin verrattavia olekaan.Kirjoitit
"Ensinnäkin eläinmaailmassa on tilaa reviiriajattelulle, ystävyydelle ja jopa mustasukkaisuudelle. Lemmikkikissa voi aivan hyvin hylätä ruokkivan käden ja sellaista tapahtuu aina silloin tällöin."
Ehkä olen selityksen velkaa sillä ilmaisin asian epäselvästi.
Siis arvostelin palstan kirjoittajien kissojenkuvia profiileissa. Suppeat on kissaihmisten reviirit ja arvosteluni oli liikaa.
Kissoilla ei ole tällaisia reviirejä. Kun ne ovat leikattuja ja niiden luontaiset vietit on tukahdutettu ne eivät pure ruokkijan kättä.
Kissojen ja koirien ystävyydestä ja mustasukkaisuudesta en osaa sanoa mitään sillä en tunne eläinten ajattelua. Eläinten ajattelumallit, joista kirjoitit ovat ihmisen tekemiä päätelmiä eivätkä siten oikeita.
Omilla ehdoilla elävät kissat ovat arvaamattomia petoja.
Kun olin pikkutyttö kotoamme karkasi Söpö-niminen kissa, joka eli kesän metsäkissana ja palasi kotiin talven kynnyksellä. Vatsa täynnä lämmintä vasta lypsettyä lehmänmaitoa se nukkui sylissäni ja kehräsi. Yhtä äkkiä se tarrasi hampaillaan käsivarteeni ja puri. Isäni vei minut sairaalaan, jossa haavat puhdistettiin ja sain pistoksen. Kissa lensi ovesta ulos eikä enää palannut.
Onko naapurin kissan käytösmalli tehnyt sinusta asiantuntijan. Onko se pieni lapsi tehnyt kissasta onnettoman, ja nyt se etsii syliäsi huomionkaipuussa. Aika itsekästä ajattelua.
Kissan ja koiran elämän perimmäinen tarkoitus on ajan saatossa vääristynyt. Perinteiset koiran roolit maalaistalojen vahteina ja metsästyskoirina olivat oikeaa koiranelämää. Koirat eivät nukkuneet isäntäväen makuuhuoneissa saati sängyissä, vaan ulkorakennusten katveessa, eteisessä. Kissat elivät navetoissa ja tallien vinteillä, he metsästivät syötävänsa itse, näin hyödyntäen isäntäväkeä pitämällä hiiret loitolla. Kissoja ei myöskään huolittu petikavereiksi.
Nykyisin kollit leikataan ja tehdään tahdottomiksi halien ja rutistusten siis hellyyden kaipuun tyydyttäjiksi. Ei niillä ole enää luonnetta sen jälkeen kun niiden luonne tuhotaan ja ne kuohitaan. Tästä voikin johtua, että ne masentuvat.
Erään tuttavani tyttökissa tuli kiimaan, mutta kun sen elinkaveri oli leikattu se yritti kaikkensa auttaa, mutta kun se ei tajunnut mitä olisi pitänyt tehdä. Kai siinä kumppani masentuu, vai mitä ; )
Mitä mieltä olet naisten sukuelinten silpomisesta. Eikö eläimillä ole oikeuksia elää eläimen luonnollista elämää?m.miina kirjoitti:
Mutta pimeeseen en lähde mitään vitsoja hakemaan, se on saletti! Eikä nyt voi edes katkoa oksia, tulee pian joku tauti puuhun kun on niin kosteaa.
Jonkun kalinkan voin vetää, mutta siitä en osaa kuin sen yhden lauseen. ♪ kaalinka, kaalinka, kaalinka maja, saprtrrrjjjani kalinka, kalinka maja ♪Se on sitten sovittu,ottotytölle on tilausta.
korppis kirjoitti:
Kirjoitit
"Ensinnäkin eläinmaailmassa on tilaa reviiriajattelulle, ystävyydelle ja jopa mustasukkaisuudelle. Lemmikkikissa voi aivan hyvin hylätä ruokkivan käden ja sellaista tapahtuu aina silloin tällöin."
Siis arvostelin palstan kirjoittajien kissojenkuvia profiileissa. Suppeat on kissaihmisten reviirit ja arvosteluni oli liikaa.
Kissoilla ei ole tällaisia reviirejä. Kun ne ovat leikattuja ja niiden luontaiset vietit on tukahdutettu ne eivät pure ruokkijan kättä.
Kissojen ja koirien ystävyydestä ja mustasukkaisuudesta en osaa sanoa mitään sillä en tunne eläinten ajattelua. Eläinten ajattelumallit, joista kirjoitit ovat ihmisen tekemiä päätelmiä eivätkä siten oikeita.
Kun olin pikkutyttö kotoamme karkasi Söpö-niminen kissa, joka eli kesän metsäkissana ja palasi kotiin talven kynnyksellä. Vatsa täynnä lämmintä vasta lypsettyä lehmänmaitoa se nukkui sylissäni ja kehräsi. Yhtä äkkiä se tarrasi hampaillaan käsivarteeni ja puri. Isäni vei minut sairaalaan, jossa haavat puhdistettiin ja sain pistoksen. Kissa lensi ovesta ulos eikä enää palannut.
Onko naapurin kissan käytösmalli tehnyt sinusta asiantuntijan. Onko se pieni lapsi tehnyt kissasta onnettoman, ja nyt se etsii syliäsi huomionkaipuussa. Aika itsekästä ajattelua.
Kissan ja koiran elämän perimmäinen tarkoitus on ajan saatossa vääristynyt. Perinteiset koiran roolit maalaistalojen vahteina ja metsästyskoirina olivat oikeaa koiranelämää. Koirat eivät nukkuneet isäntäväen makuuhuoneissa saati sängyissä, vaan ulkorakennusten katveessa, eteisessä. Kissat elivät navetoissa ja tallien vinteillä, he metsästivät syötävänsa itse, näin hyödyntäen isäntäväkeä pitämällä hiiret loitolla. Kissoja ei myöskään huolittu petikavereiksi.
Nykyisin kollit leikataan ja tehdään tahdottomiksi halien ja rutistusten siis hellyyden kaipuun tyydyttäjiksi. Ei niillä ole enää luonnetta sen jälkeen kun niiden luonne tuhotaan ja ne kuohitaan. Tästä voikin johtua, että ne masentuvat.
Erään tuttavani tyttökissa tuli kiimaan, mutta kun sen elinkaveri oli leikattu se yritti kaikkensa auttaa, mutta kun se ei tajunnut mitä olisi pitänyt tehdä. Kai siinä kumppani masentuu, vai mitä ; )
Mitä mieltä olet naisten sukuelinten silpomisesta. Eikö eläimillä ole oikeuksia elää eläimen luonnollista elämää?Noista elukoista... Mulla on kissa (elämäni toinen kierroksessa) ja koira (elämäni toinen kierroksessa) ja sitten on tämä papukaija nimeltä m.miina joka toistelee asioita ;))
Ei ne mun mielestä hirveesti tunteile. Sellaiset piirteet kuuluu ihmisille, ja koska meillä on koko skaala, annamme ja tulkitsemme herkästi muidenkin eläimien käytöstavat tunteilemiseksi.
Esimerkki: koiranomistaja tapaa toisen koiran, ja alkaa taputtaa sitä. Oma koira reagoi häätämällä pois jo kaveriksi hyväksyttyä koiraa. "Voi voi kun tää on niin mustasukkainen" sanoo omistaja. Ei se ole mustasukkaisuutta. Oma koira havittelee johtajan asemaa omassa laumassaan ja vaalii sitä, tekee sen samalla selväksi vieraalle koiralle että tässä määrään minä.
Ei kissat eikä koirat loukkaannu. Muuten kuin fyysisesti. Kissat ovat vähän vähemmän lauma-eläimiä kuin koirat, joten jos koti-ruoka ei miellytä, ja naapurissa saa parempaa, se saattaa muuttaakin.
Eikä ole sellaista kuin salakavala eläin. Ne vaan viestittelee sellaisella tavalla, mikä on ihmiselle vierasta. Meidän kolli ei aina tykkää silityksistä, vaikka mielellään sylissä onkin. Mutta hän haluaa määrätä mitä tehdään milloinkin, koska jälleen kerran, eläimen ainut ura on pyrkiä laumansa johtajaksi. Meillä kolli viestittelee siirtämällä korviaan taaksepäin, pää jäykästi paikallaan, niin että silmät vain liikkuu. Kun sitä ei huomioida, alkaa häntä nykiä tai vispata. Tästä seuraava vaihe on että käy kiinni. Mä yleensä otan kiinni siinä vaiheessa jos huomaan nuo korvat. Sanon kovalla äänellä että riittää, ja jos ei kuuntele, se lähtee pois. Minähän en omaa kissaa väistele.
Vaikka kissalta kuohitaan, jää silti muita hormooneja tuottavia rauhasia. Meidän kolli on fiksattu, mutta kyllä se silti pitää pihalla jöötä kaikille muille. Myös koirille.
Korppis, mä puolustan kyllä leikkaamista. Ei voi laittaa silpomista ja kuohintaa samalle lähtöviivalle. Vertaas nyt, tyttöjen sukupuolielimiä silpotaan, mutta silti odotetaan että he viihdyttäisivät aviomiehiään seksuaalisesti. Usein jopa aloitetaan kun tyttö on ala-ikäinen, ja aviomies vanha kääkkä. Kissa taas, tai koira. Heillä on kaikki nämä hormoonit, vielä vahvempana kuin meillä koska ovat lähempänä luonto-äitiä kuin me. Eivätkä pääse koskaan astuttamaan. Eikö se ole surullista??
Mun kissa on rotukissa, ja jotta pää kasvaisi oikeaan mittasuhteeseen kropan kanssa, suositellaan kuohintaa vasta siinä vuoden ikäisenä. Se aika n. 8kk:sta siihen kuohintaan on silkkaa tuskaa kissalle. Se on niin turhautunut että käy loppuvaiheessa kaikkien kimppuun. Ite en kestänyt, vein kollin lekuriin kun se oli 9 kk vanha. Ja sillä on luonnetta. Se yrittää kesyttää pihan koiratkin. Kävelee ylväänä heitä kohti kun saapuvat lenkiltä, eikä koiraparat tiedä miten suhtautua kun ei se juoksekaan pakoon niin kuin kissojen kuuluu.korppis kirjoitti:
Kirjoitit
Mitä mieltä olet naisten sukuelinten silpomisesta. Eikö eläimillä ole oikeuksia elää eläimen luonnollista elämää?Jaa ettei kissat pure ruokkijaansa, no ei pidä meillä ainakaan paikkansa. Kyllä minä saan välillä tuntea nahoissani niiden hampaat ja kynnet ja en välillä edes tiedä mistä syystä. Masentuneisuutta en ole noissa nähnyt jos ne edes sellasta sairautta tuntevat. Niin ja kyllä kissoilla on reviirit niin kotona kuin luonnossakin.
Mitä lie tarkoitat naisten sukuelinten silpomisella samassa yhteydessä kissojen leikkausten kanssa. Ei kissojen elimiä silpota. Mieluummin minä ainakin leikkautan kissani niiden helpotukseksi (kiima-aikaan) ja ettei niitä tule enempää suomen luontoon johon ne ei kuulu jos sattuvat karkaamaan, eipä noi kyllä pärjäisikään täällä talven yli. Julma olisi kissalla kohtalo ulkona pakkasella.- eläinten ystävä
korppis kirjoitti:
Kirjoitit
Mitä mieltä olet naisten sukuelinten silpomisesta. Eikö eläimillä ole oikeuksia elää eläimen luonnollista elämää?"Onko naapurin kissan käytösmalli tehnyt sinusta asiantuntijan. " Ehei. Jätin vaan kertomatta, että itselläni on ollut lapsuudesta tähän päivään mennessä yhteensä 12 lemmikkikissaa, ja tietenkin ystävien kissoja on tullut hoidettua heidän lomamatkojensa aikana. Ai niin ja eläinsuojeluyhdistystyössäkin olen ollut joskus mukana, ja tutustunut monenlaisiin kissoihin. En vain halunnut esiintyä asiantuntijana ylitse muiden.
Kastrointi on toki eläinten oikeuksien polkemista, mutta kissat voivat muodostua ongelmaksi, jos niitä syntyy pilvin pimein niissä navetoissa. Kissahan ei kuulu alkuperäiseen eläimistöömme, eikä se selviä talvesta omillaan, ja se on vahinkoeläin, jos joutuu elämään omillaan ja hankkimaan kaiken ravintonsa luonnosta. Kastrointi on olosuhteiden sanelema kompromissiratkaisu. Itse olen ottanut jo heitteelle jääneitä kissoja, enkä pyri edistämään kissakannan kasvamista ostamalla vartavasten tuotettuja yksilöitä.
Leikatut kissat eivät silti ole tahdottomia ja luonteettomia, ja ne puolustavat ahkerasti reviiriään, mm. omat kissani siltä meille pyrkivältä naapurin kissalta. Terve ja onnellinen kissa myös leikkii, riekkuu pikin puita ja kasaa matot sekunneissa. Hiirestäminen tuppaa jäämään, kun ruokaa saa helpomminkin. Tosin leikkaamatonkin kissakin saattaa jättää hiirestämisen, kun tottuu valmiiseen kattaukseen, ja leikattu kissa voi harrastaa urheiluhiirestystä.
"Onko se pieni lapsi tehnyt kissasta onnettoman, ja nyt se etsii syliäsi huomionkaipuussa. Aika itsekästä ajattelua."
Kissa etsii syliä, ja minä olen sitä sille joskus tarjonnut. Kissa oli tässä tarinassa pääosassa en minä. Emme me kaikki ole kaltaisisasi: Minä, Minä, Minun... Ja on aivan yleisesti tunnettu asia, että kaikki kissat eivät halua jakaa reviiriään ja huomiota toisten lemmikkien ja lasten kanssa.
Otin kerran löytöeläintalolta kissan. Se ei hyväksynyt kodissamme jo pitkään asustellutta kissaa. Tämä ihmiselle niin suloinen ja kiltti kisu vaaniskeli toista kissaa päivät pääksytysten ja kävi aina tilaisuuden tullen sen kimppuun ja puri vihamielisesti. Minun oli pakko palauttaa kissa, koska se ei sopeutunut elämään toisen kissan kanssa. Myöhemmin kissa annettiin toiselle ihmiselle sillä ehdolla, että se saa olla ainoana kissana.
Viimeiseen kysymykseesi: Tyhmä kysymys. En tietenkään hyväksy naisen sukupuolielinten silpomista, steriloinnin ja ehkäisyn kylläkin. Heitteelle jääneiden kissojen kohdalla vaihtoehdot ovat tappaminen tai lisääntymisen estäminen. Eläinlääkärit eivät tee pelkkää munajohdinten katkaisua, ja heillä on siihen perustelut. eläinten ystävä kirjoitti:
"Onko naapurin kissan käytösmalli tehnyt sinusta asiantuntijan. " Ehei. Jätin vaan kertomatta, että itselläni on ollut lapsuudesta tähän päivään mennessä yhteensä 12 lemmikkikissaa, ja tietenkin ystävien kissoja on tullut hoidettua heidän lomamatkojensa aikana. Ai niin ja eläinsuojeluyhdistystyössäkin olen ollut joskus mukana, ja tutustunut monenlaisiin kissoihin. En vain halunnut esiintyä asiantuntijana ylitse muiden.
Kastrointi on toki eläinten oikeuksien polkemista, mutta kissat voivat muodostua ongelmaksi, jos niitä syntyy pilvin pimein niissä navetoissa. Kissahan ei kuulu alkuperäiseen eläimistöömme, eikä se selviä talvesta omillaan, ja se on vahinkoeläin, jos joutuu elämään omillaan ja hankkimaan kaiken ravintonsa luonnosta. Kastrointi on olosuhteiden sanelema kompromissiratkaisu. Itse olen ottanut jo heitteelle jääneitä kissoja, enkä pyri edistämään kissakannan kasvamista ostamalla vartavasten tuotettuja yksilöitä.
Leikatut kissat eivät silti ole tahdottomia ja luonteettomia, ja ne puolustavat ahkerasti reviiriään, mm. omat kissani siltä meille pyrkivältä naapurin kissalta. Terve ja onnellinen kissa myös leikkii, riekkuu pikin puita ja kasaa matot sekunneissa. Hiirestäminen tuppaa jäämään, kun ruokaa saa helpomminkin. Tosin leikkaamatonkin kissakin saattaa jättää hiirestämisen, kun tottuu valmiiseen kattaukseen, ja leikattu kissa voi harrastaa urheiluhiirestystä.
"Onko se pieni lapsi tehnyt kissasta onnettoman, ja nyt se etsii syliäsi huomionkaipuussa. Aika itsekästä ajattelua."
Kissa etsii syliä, ja minä olen sitä sille joskus tarjonnut. Kissa oli tässä tarinassa pääosassa en minä. Emme me kaikki ole kaltaisisasi: Minä, Minä, Minun... Ja on aivan yleisesti tunnettu asia, että kaikki kissat eivät halua jakaa reviiriään ja huomiota toisten lemmikkien ja lasten kanssa.
Otin kerran löytöeläintalolta kissan. Se ei hyväksynyt kodissamme jo pitkään asustellutta kissaa. Tämä ihmiselle niin suloinen ja kiltti kisu vaaniskeli toista kissaa päivät pääksytysten ja kävi aina tilaisuuden tullen sen kimppuun ja puri vihamielisesti. Minun oli pakko palauttaa kissa, koska se ei sopeutunut elämään toisen kissan kanssa. Myöhemmin kissa annettiin toiselle ihmiselle sillä ehdolla, että se saa olla ainoana kissana.
Viimeiseen kysymykseesi: Tyhmä kysymys. En tietenkään hyväksy naisen sukupuolielinten silpomista, steriloinnin ja ehkäisyn kylläkin. Heitteelle jääneiden kissojen kohdalla vaihtoehdot ovat tappaminen tai lisääntymisen estäminen. Eläinlääkärit eivät tee pelkkää munajohdinten katkaisua, ja heillä on siihen perustelut.No, se siitä ja sinusta.
Otteita tekstistäsi joka ei ollut minä keskeinen vai oliko?
-Jätin vaan kertomatta, että itselläni
-ystävien kissoja on tullut hoidettua
-eläinsuojeluyhdistystyössäkin olen ollut joskus mukana,
-En vain halunnut esiintyä asiantuntijana ylitse muiden.
-Itse olen ottanut jo heitteelle jääneitä kissoja,
-omat kissani
-enkä pyri
-Kissa etsii syliä, ja minä olen sitä sille joskus tarjonnut
-Kissa oli tässä tarinassa pääosassa en minä.
-Emme me kaikki ole kaltaisisasi: Minä, Minä, Minun...
-Otin kerran löytöeläintalolta kissan.
-Minun oli pakko palauttaa kissa,
-Myöhemmin kissa annettiin toiselle ihmiselle sillä ehdolla.....jne
- ...................
Minä olen aina seilaillut näillä kolmella palstalla, hiljaa, kuin k:n luikaus.
Kaikessa hiljaisuudessa.- bessie*
Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis.
No se on varmaan yksi hyvä konsti. Varsinkin noin ilman nikkiä, melkein ikään kuin viivana :) En tiedä miksi mulle on aina ollut tärkeää kirjoittaa tunnistettavasti... ja on nää tunnistettavuudetkin vaihtuneet. Ehkä se on nämä keskustelut kuka kirjoitti mitäkin, joka on siihen johtanut. Mä voin ainakin ite kirkkain mielin sanoa että aina käytän samaa. Vaikka se vaihtuukin. Kääks. Miten sä heti sait mut hiljaa solmuun?
- ..........
m.miina kirjoitti:
No se on varmaan yksi hyvä konsti. Varsinkin noin ilman nikkiä, melkein ikään kuin viivana :) En tiedä miksi mulle on aina ollut tärkeää kirjoittaa tunnistettavasti... ja on nää tunnistettavuudetkin vaihtuneet. Ehkä se on nämä keskustelut kuka kirjoitti mitäkin, joka on siihen johtanut. Mä voin ainakin ite kirkkain mielin sanoa että aina käytän samaa. Vaikka se vaihtuukin. Kääks. Miten sä heti sait mut hiljaa solmuun?
Ei ole ketään tarkoitettu solmittavaksi, sanoin mitä teen, ja miten.
Faktaa vain.
Niin, tervetuloa, minäkin adoptoin uuden mielellään. Kun jaksan, voin kirjoittaa ihan nimelläkin.
Nyt on vanha väsynyt ja pahalla mielellä. Itku kurkussa ja vesi silmässä. .......... kirjoitti:
Ei ole ketään tarkoitettu solmittavaksi, sanoin mitä teen, ja miten.
Faktaa vain.
Niin, tervetuloa, minäkin adoptoin uuden mielellään. Kun jaksan, voin kirjoittaa ihan nimelläkin.
Nyt on vanha väsynyt ja pahalla mielellä. Itku kurkussa ja vesi silmässä.Njääh, taisin itte solmia itteäni :) Kiitos tervetulosta!
Voi sua.. elämä osaa olla paskamainen aina välillä.. Silityksiä täältä, ja nessu. Ja kaksi olkapäätä.. tosin ymmärrän jos ei aina tee mieli jutella.
- äänestää??
Ei täällä perätä syntymäaikaa eikä paikkaa. Alaikäisenä minäkin tänne pari vuotta sitten tulin.
Mukava kun tulee uusia ajatuksia.Tuo vimppa lause pistää vähän mietittymään... ajatuksia? Kele. Täytyy googlata..
Aika hiljaisiksi ovat toiset palstat menneet.
- piinaavaa putkea
Kovasti muistutat 50 palstan riekkujia lapsellisine juttuinesi.
- piina ja putki
m.miina kirjoitti:
Joo, putkeen meni arvaus :)) Mutta se nyt ei kovin suurta päättelykykyä vaatinut. Mä avitin!
Mä en jaksa teitä.
- meeriamanda
piina ja putki kirjoitti:
Mä en jaksa teitä.
Katsellaan ja kuunnellaan... älä nyt teilaa ... piina ja putki ;))
meeriamanda kirjoitti:
Katsellaan ja kuunnellaan... älä nyt teilaa ... piina ja putki ;))
Kiitos puolustuksesta :)) Piinaputki on vanha ja väsynyt, täytyyhän sitä ymmärtää. Mäkin kuukahdan aina jossain vaiheessa iltaa kun on en vaan jaksa katella kun olen niin nuori ja energinen ;))
Palsta on leppoisien vanhusten harmooninen keskustelupalsta, kanelipullaa ja Caffeine Free Coffeeta ; )
The Harmony Sisters :)) Sulosointuista kuorolaulua siis. Ja jos ei muuten tuu ääntä kurkusta, astutaan varpaille, niin kuin nimimerkki piinaava putki :))
Uskottomuus on ollut minunkin herkkua.
Siis palsta uskottomuus, en ole ollut kovin jämähtävää sorttia.
Eli enimmäkseen kirjoitellut tilanteisiin sopivin nimimerkein.
Totista totta jotta, monilla monilla foorumeilla käynyt näivettyminen.
Varmaan ymmärrettävää. Saati ei sovi unohtaa maailman kiertäjiä eli ikuisia häiriköitä. Niiden tenu ja lemu nenät nuuskivat otollisia alustoja.
Ei näissä ikäryhmissäkään taida olla vilkkaanpaa aktiivisuutta kuin tässä 60 taululla?Ehtoota mies modeemista, vai oli tuo profiilivekotin jonkin sortin modeemi; ) Minulla on mokkula se on kiva kaveri. Otan sen irti isosta koneesta ja siirrän läppäriin ja ei kun menoksi.
Palstan vilkkaus johtunee siitä, että kirjoittajat tuntevat toisensa. Tunistettavuutta ajoin takaa kun aloitin ketjuni ja moitin mustapäitä ja nikittömiä. En näet löytänyt juurikaan tuttuja kun palasin Hollannista. Nyt näyttää, että porukat ovat hiukan heränneet arvostamaan palstaa ja sen elävyyttä.
Palsta elää ihmisistä ei mustapäistä.Kiertelen määkin. Siinä on puolensa ja puolensa. Toisaalta on kivaa olla tuttujen seurassa, voi aina jatkaa keskustelua siitä mistä viimeksi tyrehtyi. Toisaalta silloin kommentoidaan herkästi ihmistä eikä niinkään itse asiaa. Ja tässä mun avauksessa oli ihan hirrrveesti asiaa ;))
Näissä ikäluokissa on se hyvä puoli, että saa keskustella ihmisten kanssa joiden kanssa on jotain kosketuspohjaa, se ikä. Onhan noiden nuorempienkin kanssa (joko taas "kanssa") kivaa vaihtaa mielipiteitä, mutta joskus saattaa tuntea ittensä täysin ulkoavaruudesta heidän kanssa. Maailmat ovat niin erilaiset.
- friika
Joimme juuri virtuaaliadoptiokahvit, ollos siis tervetullut joukkoomme! :))
Rajathan on tarkoitettu rikottaviksi.Tänks! :)) Mä taisin väsähtää jo ennen viimeistä kuppia, mutta mä tarjoan nyt seuraavan kierroksen.
- puukollako koitat
oletko sinä se sama heitukka joka viime yönä tappo sen 70 ukkelin,
oli ny iltasanomissa,
kuka sua uskaltaa enään atoptoida ?? Olen orpona mutten orjana......
Siis mua ei koskaan kukaan tänne adoptoinut mutta sulla näkyy noita mummoja ja pappoja jo olevan.
Niettä tervetuloo munkin puolesta :)- alle lujaa
Sullakin taitaa olla vielä liki kymmenen vuotta viralliseen lupaan tulla tänne, mun mielestä alaikäiset ei sais toisille lupia myöntää ;DDDD
alle lujaa kirjoitti:
Sullakin taitaa olla vielä liki kymmenen vuotta viralliseen lupaan tulla tänne, mun mielestä alaikäiset ei sais toisille lupia myöntää ;DDDD
Nojaa nojaa liki sinne ja tänne.
Musta on ihan kiva välillä vähän hämmentää.....
Musta on muutes ihana ajatella että olen alaikäinen johonkin.
Tälläinen vanha vanha täti :)- alle lujaa
tulisilla kirjoitti:
Tälläinen vanha vanha täti :)Alaikäinen olen minäkin, mutta hämmentäminen ja näiden kalkkisten seassa sotkminen on välil ihan kivaa ;DDDD
Jotkut näist on niin herkkiä. tulisilla kirjoitti:
Tälläinen vanha vanha täti :)Sepä on yhtä jännittävää kuin pääsisi ravintolaan alaikäisenä.
Onneksi kahvia saa omasta pannusta ilman henkilöllisyyspapereita.alle lujaa kirjoitti:
Alaikäinen olen minäkin, mutta hämmentäminen ja näiden kalkkisten seassa sotkminen on välil ihan kivaa ;DDDD
Jotkut näist on niin herkkiä.Joo mut silleen kiltitsti pitää hämmentää.
Tosin välillä kyllä pitää nousta täälläkin jaloilleen ja sanoa että stop nyt.
Kylläkään aina ei edes tiedä että onko se kelle nousee niin vanhempi tai nuorempi.mies.modeemista kirjoitti:
Sepä on yhtä jännittävää kuin pääsisi ravintolaan alaikäisenä.
Onneksi kahvia saa omasta pannusta ilman henkilöllisyyspapereita.Voi hirrrrveetä kun siitäkin on niin pitkä aika kun sitä harrasti.
Pullo oli piilossa sellaisessa kuusiaidassa matkalle kylille, yksi viinpulloi kaheen tyttöön :)- alle lujaa
tulisilla kirjoitti:
Joo mut silleen kiltitsti pitää hämmentää.
Tosin välillä kyllä pitää nousta täälläkin jaloilleen ja sanoa että stop nyt.
Kylläkään aina ei edes tiedä että onko se kelle nousee niin vanhempi tai nuorempi.Kiltisti tietty, puukauhalla vaan kevyesti :DDDD
Vanhoille pitää olla kiltti. tulisilla kirjoitti:
Voi hirrrrveetä kun siitäkin on niin pitkä aika kun sitä harrasti.
Pullo oli piilossa sellaisessa kuusiaidassa matkalle kylille, yksi viinpulloi kaheen tyttöön :)Voi voi ne kuusiaita ja lumihanki jemmat olivat nuoruutta tai tanssilavojen takaiset metsät.
Syrjäkylien poikamiehillä saattoi olla kokonainen kiljukanisteri mukana. Mutta eipä sitä siihen aikaan missään suomen maalaiskylissä ollut ravinteleita, varsinaisesti. Joku Osuuskaupan baari tai Esson kahvila.mies.modeemista kirjoitti:
Voi voi ne kuusiaita ja lumihanki jemmat olivat nuoruutta tai tanssilavojen takaiset metsät.
Syrjäkylien poikamiehillä saattoi olla kokonainen kiljukanisteri mukana. Mutta eipä sitä siihen aikaan missään suomen maalaiskylissä ollut ravinteleita, varsinaisesti. Joku Osuuskaupan baari tai Esson kahvila.Esson kahvila oli huippu...;)
Kiitos tulisilla!
Olen mä käväissyt täällä aikaisemminkin, mutta nyt kun tontut jo kurkkii, ajattelin olla kohtelias :)m.miina kirjoitti:
Kiitos tulisilla!
Olen mä käväissyt täällä aikaisemminkin, mutta nyt kun tontut jo kurkkii, ajattelin olla kohtelias :)Olen kyllä sinut täällä nähnytkin ja näin myös ton viestin jonka ansiosta ilmeisesti tämä adoptioketju :)
Ai tonttujaks ne olikin jotka kurkkii, ja oikein kunnon mökää tossa tiellä eilen illalla piti, no oli niillä kyllä ainakin punaiset nenät. Lakit oli jonnekin kadottaneet. Ne oli varmaan niitä perjantai tonttuja :)
- hullut liikkeellä
eile se neitokainen teki seksiä papan kaaa, ja sitte ku seksi loppu ja pappa käski neitokaisen lähteä ja lujaa pois niin neitokainen otti ja hujautti veihellä ukko muutaman kerran , ukko pääsi heti taivaaseen,
täälläki voi olla kiihkeitä töhtösiä joilla on pitkät kynnet ja punanen suu, jotka viimeksi hyväilee ukkelit filerausveitellä siistimpään kuntoon lähtö lahjaksi ja kiitoksesksi.Voihan täällä olla vaikka mitä. Taisin itte aloittaa tätä kirjoittamista jo 2004(?) ja ehtinyt nähdä kaikenlaista :/ Silti positiiviset kokemukset ylittää negatiiviset määrältään.
m.miina kirjoitti:
Voihan täällä olla vaikka mitä. Taisin itte aloittaa tätä kirjoittamista jo 2004(?) ja ehtinyt nähdä kaikenlaista :/ Silti positiiviset kokemukset ylittää negatiiviset määrältään.
Minähän olen sitten nuorempi täällä olija. Mulla ei noihin aikoihin ollut edes vielä tietokonetta....
maarina1 kirjoitti:
Minähän olen sitten nuorempi täällä olija. Mulla ei noihin aikoihin ollut edes vielä tietokonetta....
Hah! Noniin :)) Meikä on jo ylittänyt keski-iän. Hyvin olet silti oppinut käyttämään? Vai oliko aiempaa kokemusta?
m.miina kirjoitti:
Hah! Noniin :)) Meikä on jo ylittänyt keski-iän. Hyvin olet silti oppinut käyttämään? Vai oliko aiempaa kokemusta?
Ei ollut mitään kokemusta. Tytär mulle koneen hankki joululahjaksi. Vanha pöytäkone, mutta toimi. Opetti käyttämään ja rekisteröi minut tänne. Olen tosin välillä poistunut, mutta aina palannut. Ens vuonna pitäs siirtyä seuraaville kymmenille..
maarina1 kirjoitti:
Ei ollut mitään kokemusta. Tytär mulle koneen hankki joululahjaksi. Vanha pöytäkone, mutta toimi. Opetti käyttämään ja rekisteröi minut tänne. Olen tosin välillä poistunut, mutta aina palannut. Ens vuonna pitäs siirtyä seuraaville kymmenille..
Nostan hattua! Minusta on upeeta kun viitsii opetella jotain täysin uutta, eikä jättäydy kehityksen kärryiltä. Nykyisin tuntuu niin rasittavalta kun joka toinen vuosi pitää taas oppia käyttämään uusia tekniikoita, kännyköissä ja dvd:ssä ja muissa laitteissa, olisi niin helppoa antaa periksi. Ne pitäis vaan ottaa haltuun ja kokeilla ja opetella. Siitä nauttii aivotkin :)
- tutulta kuulostaa
olet sää nittamiina vai anjapiina?
- xxzzddrrr
Putkivaloltahan tuo vaikuttaa.
- tutulta kuulostaa
xxzzddrrr kirjoitti:
Putkivaloltahan tuo vaikuttaa.
Joku näitä 50 palstan porukkahysteerikkoja kuitenkin.
- tutulta kuulostaa
Nittaminax kirjoitti:
No minä se en ainakaan ole. :))
En sua oikeesti epäilytkään, sopi niin hyvin "miina ja piina" :DD
Tuo on vähän fiksumpi. - selvä tapaus
tutulta kuulostaa kirjoitti:
Joku näitä 50 palstan porukkahysteerikkoja kuitenkin.
anja-ninjahan tää on satavarmasti
En sua oikeesti epäilytkään, sopi niin hyvin "miina ja piina" :DD
Tuo on vähän fiksumpi.Piti sitten taas pikkusen nälväistä. Taitaa olla myös sinuakin fiksumpi.
- meeriamanda
selvä tapaus kirjoitti:
anja-ninjahan tää on satavarmasti
Eiköstä näitä ovenaukojia ole ollut aiemminkin, jotkuthan tyrmättiin joukolla :D
Vieras tulee vierailulle ....ei takki auki trossaten...alkaen piruilemaan " vanhuksille " ... olen sitämieltä edelleen et sellaiset vierailut jää lyhköseksi!
Joku roti se olla pitää, vaikka talkkunan syönnissä.;) - tutulta kuulostaa
Nittaminax kirjoitti:
Piti sitten taas pikkusen nälväistä. Taitaa olla myös sinuakin fiksumpi.
Entä jos olenkin aloittaja itse :DDD
- 50+ vierailulla
meeriamanda kirjoitti:
Eiköstä näitä ovenaukojia ole ollut aiemminkin, jotkuthan tyrmättiin joukolla :D
Vieras tulee vierailulle ....ei takki auki trossaten...alkaen piruilemaan " vanhuksille " ... olen sitämieltä edelleen et sellaiset vierailut jää lyhköseksi!
Joku roti se olla pitää, vaikka talkkunan syönnissä.;)Nää on näitä jotka kokeilee eri nikeillä, yks kun ei ala vetämään tai ei jaksa itse vetää siile luomaansa roolia, joutuu ottamaan taas uuden nikin. Tää nykyinen näyttäis olevan aika lähellä hänen omaa tyyliään ja onhan tuossa käynyt jo monta paljastavaa mokaa.
Entä jos olenkin aloittaja itse :DDD
Niin..mieti oletko sitten kovinkaan fiksu ku annat ymmärtää.
50+ vierailulla kirjoitti:
Nää on näitä jotka kokeilee eri nikeillä, yks kun ei ala vetämään tai ei jaksa itse vetää siile luomaansa roolia, joutuu ottamaan taas uuden nikin. Tää nykyinen näyttäis olevan aika lähellä hänen omaa tyyliään ja onhan tuossa käynyt jo monta paljastavaa mokaa.
Kivaa että mulla on tyyliä!! ;))
Mä voin helpottaa sun aivosoluja vähäsen tässä, kun on perjantai ja kaikki.
Edelliset nikit:
Putkivalo
miss.fire
Salander* (ei rekattu)
ja nyt tämä. Ei mulla ole mitään salaisuuksia. Kaapitkin siivottu. Olen noin yleisesti sitä mieltä, että jos salattavaa löytyy, se pitääkin nostaa pöydälle. Vasta sen jälkeen ihminen on mieleltään vapaa, kaikki lukot avoimina.
Tai no joo... oli mulla yksi nikki ennen putkista. Silloin kävin läpi eron tuskat, en halua niitä esille enää. Ne on kuopattu. Tuosta miksi olen vaihtanut nikkejä, on syynsä myös, joka nikillä omansa. Jonkun verran kyllästymistä ollut aika ajoin, kyllä mä vielä joskus lähden täältä. Mutta se päivä ei ole tänään. Hiljaa siellä, tiedän mitä sun mielessä kävi, ja aion tehdä siitä raportin joulu-pukille.Nittaminax kirjoitti:
Niin..mieti oletko sitten kovinkaan fiksu ku annat ymmärtää.
En ole ainakaan nähnyt tuollaista kissaa meillä :)) Vaikka noin niin kuin nikin perusteella voitais olla vaikka serkuksia? Miina ja -mina. Tuplamiina :P
- friikka
m.miina kirjoitti:
En ole ainakaan nähnyt tuollaista kissaa meillä :)) Vaikka noin niin kuin nikin perusteella voitais olla vaikka serkuksia? Miina ja -mina. Tuplamiina :P
Voisi meikä hentoinen langeta, jos kovin olisi kenttä miinoitettu? ;))
Kissan haluan. No kappas. Helpottaahan se jonkun verran aina kun tietää kenen kanssa juttelee, mutta aika toisarvoista se minusta on. Aihe ja asia on paljon tärkeämpää. Tai sen puuttuminen, niin kuin mun aloituksissa :)))
- puskiss
Miauuu, määkin tartten talvisuojaa, otakko völjyyn jos sut adoptoidaan? Melkein sisäsiisti määkin oon, turkkia kyl täytyy harjata ettei tuu takkuja.
Yhyy mul ei oo kotia, yksinäisen kisuressun tassuja paleltaa.
Leikkisikkö sää mun kaa lankakerällä? :=)Mitenkä sattuikin, kun minä olen harkinnut kissan ottamista. Kukapa ei haluaisi luku- ja kirjoitustaitoista kissaa, joka kulkee aurinkolasit päässä.
Olen kyllä välillä reissussa, koska olen keikkalentoemäntä. Mutta, jos jaksat olla silloin tällöin pidemmmänkin aikaa yksin kotona ja kuivamuona ja vesi kelpaa silloin, niin neuvotellaan adoptiosta. Tosta m.miinasta en oikein tiedä. Ei ole ollenkaan varmaa onko se kissa vai koira. Voi olla, että se vaan esittää kissaa, mutta on oikeesti kirppunen hurtta.
Sit vielä pari juttua:
1. mun puuhkia ei saa riepotella, vaikka kuinka tekis mieli.
2. Asiasta pitää vielä keskustella Huntsin kanssa. Se ei ehkä hyväksy kissan ottamista, mutta minulla on keinot taivutella. Se on jo nyt vähän epätoivoinen, kun mä harkitsin nunnaksi ryhtymistä, kun mun kaksoissisarki on.
Ilmoitapa sijaintisi koordinaatit mun profiiliin, niin tuon sinne loukun.Tottakai otan! Ja kokemusta on jo yhdestä pitkätakkuisesta kissasta.
Älä vaan kuuntele sitä rasputia! Mull mitään kirppuja oo... vesikauhurokotusläpyskäkin on, vuodelta 1995. Sehän oli ihan eilen.- puskiss
m.miina kirjoitti:
Tottakai otan! Ja kokemusta on jo yhdestä pitkätakkuisesta kissasta.
Älä vaan kuuntele sitä rasputia! Mull mitään kirppuja oo... vesikauhurokotusläpyskäkin on, vuodelta 1995. Sehän oli ihan eilen.Miiaauuuu, kiitosta rutosti, mää ootin kaiken päivää jotta mitä sää vastaat, ny mää oon iloisel päällä, kuin kissa liukkaalla jäällä :=))
En mää mee raspulle, jättäis mun hundin kaa kahestaan ja sitä mää en kestäis, varmaan se heittäs mut ulos tai tappas ja väittäs raspulle että mää vaan katosin.
Pstt. on mullaki kirppuja, kaveratkoon keskenään :=))
Jaaaa... adoptio vaikuttaa kovin viralliselta.
Toisaalta, eivät täällä ole ovet lukossa, tietääkseni...Eihän ne lukossa ole, ei :) Eikä varmaan tarttis edes koputtaa. Niin kuin jo sanoin, olen piipahtanut ennenkin täällä, silti musta tuntuu jotenkin ulkopuoliselta ennen kuin on jotenkin esitellyt itseään.
m.miina kirjoitti:
Eihän ne lukossa ole, ei :) Eikä varmaan tarttis edes koputtaa. Niin kuin jo sanoin, olen piipahtanut ennenkin täällä, silti musta tuntuu jotenkin ulkopuoliselta ennen kuin on jotenkin esitellyt itseään.
Niinpä, avoimien ovien päivä ja iltakin...Joka on vielä nuori..;)
- demeter
Vähän myöhässä olen oman "suostumukseni" kanssa, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan - vai miten se sananlasku kuului ?
Vauhdikkaalta tytöltä vaikututat ja vauhti nyt aina virkistää vanhaa..))
Kun tuolla paljastit noita sivupersooniasi, niin tunnistin tutuksi. Salander*/Putkivalo ainakin ovat käyneet täällä ennenkin ja keränneet hyvää karmaa.
Jatkat vain samaan malliin...Minä jo mietin kuka on tämä reipas miina, olin tunnistavinani hänen minuun kohdistuvasta viansietokykynsä vuoksi vaan en arvannut , että putkivalo/Salander.
No, ilman muuta adoptoimme hänet.
Kerätättäiskö lelut ja mentäisiin samaan hiekkalaatikkoon rakentelemaan hiekkamiinoja.
Voitaisiin laittaa hiekkalaatikollemme ympärille lepakkokitta-aitauksen.
Laitanpa profiilikuvaehdotuksen mustapään sijaan, jos sopii...
http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/content-img-thumb/domain-6078/kuvat/pickering_land_mine_mar_06_xlarge.jpeg
Tämä olisi aika kivannäköinen ja värikäs kuva ; )korpikirjailija kirjoitti:
Minä jo mietin kuka on tämä reipas miina, olin tunnistavinani hänen minuun kohdistuvasta viansietokykynsä vuoksi vaan en arvannut , että putkivalo/Salander.
No, ilman muuta adoptoimme hänet.
Kerätättäiskö lelut ja mentäisiin samaan hiekkalaatikkoon rakentelemaan hiekkamiinoja.
Voitaisiin laittaa hiekkalaatikollemme ympärille lepakkokitta-aitauksen.
Laitanpa profiilikuvaehdotuksen mustapään sijaan, jos sopii...
http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/content-img-thumb/domain-6078/kuvat/pickering_land_mine_mar_06_xlarge.jpeg
Tämä olisi aika kivannäköinen ja värikäs kuva ; )Eiköhän m.miina osaa itsekin profiilikuvansa valita, jos sellaisen haluaa. Ei liene kuva edes välttämätön...
Kiitos demeter :)) Vauhtia riittää lähinnä päässä, fyysinen olemus laahaa perässä ja intokin sammuu aina suunnitteluvaiheessa :)
maarina1 kirjoitti:
Eiköhän m.miina osaa itsekin profiilikuvansa valita, jos sellaisen haluaa. Ei liene kuva edes välttämätön...
Vastaan sekä korppikselle että maarinalle tässä samassa. Kiitos maarina huolenpidosta :) Kiitos korppis kuvasta :)
Mulla on ollut viisas äiti. Hän painotti aina kotona, että vain yksi vanhempi saa olla kerrallaan vihainen lapsille. Toisen piti olla puolueeton. Siksi että kun joku on sulle vihainen, ei edes halua tehdä mitään hyvää jos saa osaakseen vain sitä vihaisuutta. Jos te nyt ootte vihaisia toisillenne, niin mä haluan olla kummallekin se lempeä :)
- henrjii
ei se mitään Korppiskin on puolessavälissä seitsemääkymppiä, ja luulee modeemia radioksi
maarina1 kirjoitti:
Luulis nikinkin jo kertovan jotain...;)
No ei se aina niin helppoa ole :)) Sehän se vasta onkin epäilyttävää jos joku yrittää noin suoraan vihjaista mitä on ;))) On myös nikkejä missä lukee että on nainen, ja se onkin mies, esim.
En mäkään mikään miina oikeasti ole. Lehmän miina korkeintaan :))- Korppis ;)
m.miina kirjoitti:
No ei se aina niin helppoa ole :)) Sehän se vasta onkin epäilyttävää jos joku yrittää noin suoraan vihjaista mitä on ;))) On myös nikkejä missä lukee että on nainen, ja se onkin mies, esim.
En mäkään mikään miina oikeasti ole. Lehmän miina korkeintaan :))Se oli polsas, ihan oikeesti, ei ollut se oli ratio
- Pirre*
Tervetuloa vaan, kaikki ovat tervetulleita, omasta puolestani - kiva kun tulee uusia kirjoittajia :)
m.miina kirjoitti:
Kiitos Pirre* :) Täällä on ystävällistä väkeä! Lämminhenkistä noin pääpiirteittäin :)
Skool ja kippis ; ) miina
Hyvä kuva kauniit värit, leimuavaa iloa ; ))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345558Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4902543Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271379JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51375En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171089Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7964- 62882
Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4877Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43863HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807