kertokaa kokemuksenne! tykkäättekö työstänne, mitä kuuluu työkuvaan, montako lasta on per ohjaaja (juu tiedän ettei laissa ole sitä määritelty, kysyn siis mites teillä)... onko vaikeita tapauksia (ADHD tms.), miten pärjäätte heidän kanssa? siis kaikkea mahdollista:)
iltapäiväkerho-ohjaajat!
3
3745
Vastaukset
- Tättärä-täti
Mukavaa hommaa, jos asenne on kohdallaan: ei liian LTO:maista otetta, koska koulupäivän jälkeen lapset ei hirveästi jaksa olla isossa rymässä ohjatussa tuokiossa. Parasta työssä, ja samalla myös vastuullisinta, on, että saa itse suunnitella tekemiset. Me on yritetty pitää kiinni siitä, että 12 lasta/ohjaaja. Paljon riippuu ip-toiminnan sujuvuus siitä, miten ohjaajilla synkkaa keskenään ja että pidetään kiinni samoista säännöistä. Huonoja puolia on sijaisten vähyys, mutta kun ryhmä on saatu toimimaan, sujuu se väliaikaisesti vähemmälläkin aikuisten määrällä.
Usein on ryhmässä joku hankalempi lapsi, esim. agressiivinen tai muuten levoton. Monelle tehoaa jäähyt tai varoitukset (kolmen jälkeen ilmoitus kotiin, ja jokin rangaistus kotona = pelikielto tms.) 1.-2. luokkalaiset lapset ovat mielestäni tosi mukavassa iässä: taitavia monissa asioissa, mutta vielä innostuvat leikkimäänkin ja tulevat syliinkin. Ohjaajan tehtävä on monesti vaan opettaa lapsia sopimaan keskenään leikeistä tai erimielisyyksistä.
Itse olen ns. yhdistelmätyöntekijä, eli koulun puolella osan päivää ja kokopäivätyössä siis. Tässä näkee mukavasti lapsen koko päivän, ja osaa ajatella, mikä olisi sopiva aktiviteetti lapsen iltapäivälle tai pitäisikö ottaa levon kannalta. Vanhempia näkee enemmän kuin koulun puolella ja voi keskustella kasvotusten. Saitko tästä jotain irti? - ipkerho
sain sain :) minkälaista koulutusta sulla on, jos saa udella? ja ilmeisesti sulla on sitten joku vakituinen soppari, jos oot yhdistelmätyöntekijä? Olen huomannut että monesti ipkerho-ohjaajia haetaan kouluvuoden loppuun, mikä vähän ihmetyttää koska jatkuuko sitten työsuhde uuden kouluvuoden alussa? mites se iltapala, joka tarjotaan lapsille ipkerhossa, laitatteko sen itse vai tuleeko se valmiina ja se pitää vain tarjota?
- ip.ohj. miekin :)
Tykkään työstäni kympillä!
Päivät kko.jana ja klo 13 eteen päin ip.ssä.
Koulutus lastenhoitaja, Vakipaikka ja 8v. hommia takana. =)
Välipalatarpeet haen ruokalasta eli ite laitan esille ja lopuksi tiskaan. ;)
Päivääkään en vaihtaisi pois, sen verran mukava on olla lasten kanssa ja itse saa suunnitella toimintakokonaisuuden. :)
Ryhmäkoosta sen verran. että meillä on 13/ohjaaja, mutta todellisuudessa 15 listalla, koska kaikki eivät ole kuin tosi harvoin yhtäaikaa, jollion apua saa tarvittaessa koululta kkoh.lta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733