KAJON OY

Hei!

Olen juuri saanut työpaikan Kajonilta, mutta olen kuullut juttua, että firmalla ei olisi puhtaat jauhot pussissa ja homma kusee. Mihin tämä perustuu, onko hyvä paikka vai huonopaikka?
Ilmoita


43 Vastausta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


No, ainakin koulukuljetuksien palkanmaksussa
on riita, josta työtuomioistuin on antanut päätöksen

http://www.oikeus.fi/tyotuomioistuin/59942.htm

Niin ja puhtaasti taksinajohan on provisiopalkka, jos
ajoja ei vain ole, ei ole palkkaakaan.

Onkohan luottamusmiestä olemassa firmassa?
Ilmoita
Kajon on tosiaan firma jolla ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Kokeilkaa vaikka taksin ajoa Kajonilla,niin pian selviää miksi työntekijät ei kauan
Kajonilla aja . NEUVO : Harjoittele taksin ajoa Kajonilla ja mene sitten muualle ajamaan. Oikein hyvä harjoittelupaikka. Kajon on yritys joka menee aina sieltä missä aita on matalin ja missä on porsaanreikä.Kajonille naureskellaan ympäri
valtakuntaa ja tämä tarina on tosi.
1 VASTAUS:
aha?
+Lisää kommentti
Sen verran Kajonilla olleena tiedän että kyllä palkka tilille aina ajallaan on tullut, mutta summassa on niiiin paljon toivomisen varaa että... tätä työtä tekee melkein säälistä niitä lapsia kohtaan jotka saavat jatkuvasti vaihtuvia kuskeja. Uhrautuvaisuutta tämä ainakin opettaa jos ei mitään muuta hyvää sanottavaa olisi.. toiaalta tiedän että nykyään ei rehellisiä yrittäjiä paljoa alalla näy, koska kilpailu on niin villiä jota tilaaja puoli vielä tukee antamalla reitit juuri tällaisille firmoille jotka jyrää lähinnä hinnoilla, ja mistä se säästö enään saadaan kuin kuljettajan palkasta..? Auton huolto ja käyttökulut ovat melkein vakio, joten muusta ei enään voi säästää.. esim. työsopimuksen mukaan palkka on provisio palkka, koska taksiliikenteessä niin tehdään. Mutta, sopimuksen mukaan palkkaa maksetaan x% "auton verottomasta tuotosta". Siitä poistetaan 10% veroa jolloin lähtö hinta pienenee.
Tuntuu siltä että ajojärjestelyssä laitetaan alakanttiin sopimushinta jonka mukaan on ajettava, ja jos siitä "valittaa" niin saat kehoituksen tehdä lisää töitä, eli tunteja josta maksetaan. Ja tästä päästäänkin tähän paradoksiin jota en ymmärrä miksi tähän ei liittot eikä työtuomioistuin ole saanut mitään tolkkua. Sopimuksen mukaan palkka siis maksetaan provikkana, mutta palkka käytännössä maksetaan tuntihintana. x .e/t . Tätä varten Kajon on siirtänyt palkanmaksun tytäryhttiölle nimellä Kiireinen oy, jonka johdossa istuu sama henkilö kuin Kajon oy:ssä. Näin siis työntekijät ovatkin Kiireinen oy:n vuokratyöntekijöitä Kajon oy:lle, jolla ei siis ole suoraa juridista yhteyttä teetettyyn työhön, eli tajusitko..? Sama juttu kuin Thaimaalaiset marjanpoimijat tai Iittalan Kivijalosteen muinoiset kiinalaiset kivimiehet, joille maksettiin "lähtömaan" työehtosopimusten mukaista palkkaa, eli "ei rikottu lakia..! mutta moraalia kylläkin, kun palkka oli n. 10% siitä mitä se olisi ollut suomen palkkatason mukaan!!!
Ai niin, paitsi Kajon on keksinyt sellaisenkin "porsaan reijän! Kun tilaaja ei ole tajunnut määritellä "ihan kaikkea", (eli sitä että autossa pitää olla turvavyöt, abs- jarrut, alkolukko ym.) niin uusista tilatuista joistakin autoista on jätetty matkustamon lämmitysjärjestelmä kokonaan pois. Kuulemma sitä ei tarvita, laittakoot lapset tarpeeksi päälle..! Tietääkö tilaaja tästä? Autot täyttävät muuten kyllä "lain kirjaimen".

Yhteenveto:
Jos olet osa-aika eläkkeellä niin työ sopii sinulle hyvin koska odotustunteja on välissä jolloin voit levätä tai tehdä jotakin muuta, mutta palkkaa et saa kuin muutaman euron tunnilta (netto), jota voit iloiten ajatella olevan mukava lisä pieneen eläkkeeseen...! JES! Mutta jos on asuntolainaa tai lapsia niin arvaat kyllä että n. 1200 e/kk ei ole kuin "kiinalainen juttu"
1
Ilmoita
Valitettavasti moni täällä kirjoitettu asia on täyttä totta. Ja Kajonista irtaantunut Relink Oy on samaa maata. Maksaa joukkarikuljettajille provisiota itse päättämistään summista ja velvoittaa kuljettajia käyttämään autot huollettavana ja korjattavana heidän vapaa- ja loma-aikanaan. Menetetystä vapaa-ajasta ei tietenkään makseta kuljettajille mitään. Ym, ym.. Ja vit**lut vielä kaupanpäälle. Eikö tähän saada mitään järkeä!!
4 VASTAUSTA:
Älä vie huoltoon .pesuun tai lataa edes akkua ilmaiseksi, ilmoita vaan että hinausauto kutsuttu.. kyllä se maksaa jos työntekijän panos tulisi 90% edullisemmaksi..
Yritetään.. Kanteet matkalla espoon ko..
samaan sarjaan kuulluu ml charter kajaanissa
Taitaa olla SKP laisia ihmisiä liikenteessä.
Alkakaa tehdä töitä ja lopettakaa paskanjauhaminen.
+Lisää kommentti
Ei kyllä pidä paikkaansa. Luotettava ja hyvämaineinen firma jossa hommat toimii. Kalusto on uusinta uutta ja toimitusjohtaja todella reilu mies.
1 VASTAUS:
etpä paljoa tiedä näköjään kajonista !
+Lisää kommentti
Olinpa kajonilla ja se riitti. Typerykset ja tietämättömät menevät tekemään orjatyötä Jorman hyväksi !
Ilmoita
Koska facebook sivuilla negatiivisten kokemusten jakaminen johtaa viestien poistoon sekä henk. koht. banniin niin mainostetaan nyt sitten joka paikassa muualla.

Kajonin taksi jyräs tosta talon pihasta lasten keinun käyttökieltokuntoon. Tuuria oli matkassa ettei auto syöksynyt lasten päälle. Muksut on ollu nyt yli kuukauden ilman keinua koska Kajon tai heidän vakuutusyhtiönsä eivät asiaa hoida kuntoon. Olisivat muuten jättäneet ottamatta tuhoihin mitään kantaa jos ei asiasta itse oltaisi reklamoitu. Kertoo jotain yleisellä tasolla puljun suhtautumisesta asioihin.

Kuljettajakunta näyttää olevan pääsääntöisesti hieman erilaisella ajokulttuurilla varustettua väkeä, eikä tämä ole mikään "tiedät kyllä minkä" -kortin nostamisen oikeuttava huomautus, vaan valitettava fakta. Ammattiautoilijan tulisi olla luonteeltaan, asenteeltaan ja ajotaidoiltaan tehtävään sopiva, taustoihin katsomatta. Nyt rivistö ilmeisesti täytetään halvimmalla mahdollisella väellä ja lopputulos on toistuva toisten omaisuuden tuhoaminen & vaaratilanteiden aiheuttaminen.
Ilmoita
Meninpä tilaamaan kiireessä Taksin Espoossa, ja Googlesta nopeasti katsoen Espoon Taksikeskuksen numerosta. Virhe. Numero on oikeasti Kajonin varauskeskuksen numero. Olin luokkaa 100 metriä taksitolpasta, hieman kiire junaan, ja auton tulo kesti 20 min. Juna ehti siinä jo mennä. Kuski aloitti haukkumalla miksen vastaa puhelimeen, kun hän on yrittänyt soittaa ainakin 10 kertaa. Puhelin oli jäänyt äänettömälle, ja puheluja oli tullut kaksi kappaletta. Ei hänellä kuulemma mitään asiaa ollut, olisi vain soitellut että on tulossa.

Autoon astuessani huomasin että tämähän ei muuten ole taksi, ei mittaria, ei taksikylttiä katolla, ei mitään taksin tunnusmerkkejä, ei mittarihintaa näkyvillä asiakkaalle. Loppuhinta oli ihan normaalin taksin verran, eli ei siinä mitään, mutta yleensä sitä on tottunut kyselemään matkan hintaa lähtiessä vain ulkomailla.
2 VASTAUSTA:
Sama juttu, luulin soittaneeni Espoon taksikeskukseen mutta puhelinlaskusta huomasin että oli mennytkin Kajonille. Jonotin keskukseen 8 min pääsemättä läpi, jonotuksen hinta 15€. Verrokkina soitin sitten Helsingin taksikeskukseen jossa 5 min jonotuksella sain taksin, puhelun hinta 2,7€. Eipä tule samaa virhettä tehtyä toiste.
Ihan selvästi omaa syytäsi äidin pikku pullapossu. Olitko ekaa kertaa yksin ulkona?
+Lisää kommentti
Aika pulassa saa työtön työnhakija olla jos tuonne joutuu töihin menemään.Alalla on reilusti vapaita paikkoja haettaviksi,eli kannattaa etsiä reilumpi palkanmaksaja.Mikähän kikka siinäkin on että ajotuoton käteisvarat pitää kierrättää työntekijän tilin kautta?
Ilmoita
Poikani ei ole saanut vieläkään loppupalkkaa lopetettuaan Kajonilla viime kuussa.Vastaukset kysymyksiin ovat ympäripyöreitä.Mihin asianajajaan tai työsuojelupiiriin ilmoittaisin tästä olen nukkunut unettomia öitä hänen puolestaan?Hänellä ei ole kohta varaa maksaa vuokraansa tyttöystävänsä kanssa mutta on saanut uuden työpaikan kylläkin.Palkanmaksu on vasta viimeinen päivä tätä kuuta ja rahat ovat loppu.Miten voi Kajon jättää maksamatta tehdystä työstä palkan?Kuinka monta vastaavaa tapausta heillä on ollut mutta niistä ei puhuta?Joku kirjoitti tällä palstalla että aina palkka maksetaan ei pidä paikkaansa?
1 VASTAUS:
Tuntuu olevan tapana Espoon suunnalla jättää palkat maksamatta.
+Lisää kommentti
Taksifirmojen voisko sanoa ahdinko tilaa pitäisin kyllä näin koululaisen isänä enemmänkin kuntien aiheuttamana. Kyydit pirstaloidaan kilpailuttamalla eri yritysten kesken, vaikka samalla yrittäjällä olisi resursseja kuljettaa ne tarvittavat alueen ajot. Kuntien omat ajojärjestelijät ovat kilpailuvaatimusten vuoksi puun ja kuoren välissä. Palvella haluttaisiin, mutta kun pitää säästää.Joku keinonurmikenttä on kunnalle edustavampaa, kuin lasten liikenneturvallisuus. Sitten loppupäivästä pikkukoululaiset seisoo sateessa bussipysäkeillä, tai ajaa fillarilla vaarallisia reittejä, kun voisi istua suoraan koulun pihasta mukavaan taksiin. Ja mitä lämmityksiin tulee,kun tuossa joku kirjoitti, meillä on lapsi kulkenut Kajonin taksilla kouluun sairastuttuaan vakavasti, ja on ollut ainakin hänen kertomansa mukaan todella kivoja kuskeja ja auto aina lämmin ja mukava. Bussilla ei suostu tulemaan, kun kerran pysäkillä näkyi epämääräistä porukkaa kuseksimassa. Eli noudan itse autolla sitten kotiin.Taksi kyllä käy koulun pihassa, mutta hakee vain sen yhden oppilaan. Ja lähtee samaan suuntaan kuin mekin. Tämä on sitä organisointia. Maalaisjärki on aivan hukassa näiltä suunnittelijoilta. Vasta oli aamulehdessä isot jutut kun Pirkanmaalla ei eskarilaisille kyytiä järjestetä, mutta oppivelvollisuuslakiin on kuitenkin esikoulu jo pakolliseksi laitettu. Eli paljon olisi rukattavaa tälläkin saralla. Eikä kaikkea voi todellakaan taksiyritysten niskaan kaataa. Meillä on kuitenkin Suomessa laadukas taksijärjestelmä vielä, eikä ole kuten ulkomailla, että saat miettiä,uskaltaako kyytiin laittaa. Minä aina peräänkuulutan vanhempien isompaa panosta päätöksiin vaikuttamiseen, koska meidän lapsiahan tuolla kuskataan ja loppupeleissä myös meistä riippuu se, miten se taksiyrittäjä pärjää. Kohta meillä varmaan maahanmuuttajat tulee valtaamaan tämän alan ja sitten onkin varmasti mielenkiintoisia juttuja luvassa.
Ilmoita
Kiero firma.
1 VASTAUS:
Onkohan hienoa olla tommoisen firman omistaja kun ympäri suomea kerrotaan samaa asiaa.
+Lisää kommentti
Haluaisin kuulla asiallista tietoa tästä yrityksestä. Olen niin useasta paikasta kuullut mm. palkkojen maksamatta jättämisestä että puolueetonta tietoa tarvitaan!
Tämän tyyppiset rikkomukset tulee saattaa riitautettaviksi jos kyseiseltä yritykseltä ei heru vaikkapa loppupalkaa. Eduista on pidettävä kiinni. Ei savua ilman tulta. Jotain perää näissä väittämissä lienee on.

On kokonaan eri asia ajaa provisio palkalla. Sehän on heidän omilla sivuillaankin avoimesti mainittu, mutta mikäli yritys jättää vaikkapa lähtevän työntekijän palkan maksamatta, on maine mennyttä. Tästä seuraa välittömästi se että kuljettajien rekrytointi tulee lopulta todella vaikeaksi. Tiedän pk-seudulla olleena kuljettajana että tieto kulkee eri yrityksistä todella nopeasti mm. bussien pääteasemilla. Kajon ei toimi näillä pääteasemilla mutta tieto kulkee ja löytää perille. Tässä mielessä näyttää siltä että Kajonilla olisi parannettavaa. Uskon että ammattitaitoisia proviikka kuljettajia löytyy Kajonillekkin mikäli maksetaan se mikä sovitaan eikä kuljettajan mahdollisesti lähtiessä yritetä mitään kikkailuja, vaan maksetaan se viimeinenkin palkka kuten tulee.
(juuri kuulin kauppakeskus käynnillä entistä kollegaa tavatessa että joku Kajonilainen oli jäänyt 700,e vaille palkoistaan) Jos tämä on totta kyse on puhtaasti rikollisesta toiminnasta johon tulee viranomaisten puuttua.
Jos kokemuksia - hyviä tai huonoja, kirjoittakaa!
Ilmoita
Hei Kajonilaiset!
Onko totta että Kajonilla ei makseta edes niinkutsutusta perehdyttämiskoulutuksesta. Tämähän on täysin normaali käytäntö että siitä tulisi maksaa kuten muuallakin. Ei ole ihme jos ovi käy tiuhaan ja monikaan ei kauaa talossa viihdy. Huono on "tervetuliaistoivotus" jos jo ensimmäinen päivä jätetään maksamatta. Seuraan kyseisen firman tekemisiä suurella mielenkiinnolla jo työni vuoksi.

Osa kuskeista lienee siellä töissä sillä asenteella että lähtevät heti jos ilmenee jotain muita tarjouksia. Eikö olisi Kajonin itsensä kannalta hyvä jos koittaisivat aidosti sitouttaa henkilökuntaa yritykseen. Paha kello kauas kuuluu. Kaipaisin asiallista ja oikeaa tietoa koska sitä on vaikea saada.
Ilmoita
Voisit kysellä cajoonilta itseltään tai Kajonin edustajilta. aina ne ex työntekijät eivät ole parhaimpia tietolähteitä. taustalla voi olla muutakin.(katkeruus jstn syystä) tai kysy nyt töissä olevilta kuskeilta. pitäis olla kriittisyyttä hivenen verran jos täältä etsii "tietoa" asiasta. tälläisella palstalla saattaa jopa olla niin että sama henkilö käy ikänkuin keskustelua itsensä kanssa jolloin palsta näyttää siltä kun olis kovastikin perää vaikkapa siitä että palkan maksuissa olis ongelmia. Kuinkahan kauan yritys toimisi jos palkka jätettäis maksamatta tai edes osia palkasta?
Vielä kerran ;Oikeaa tietoa on täältä suht vaikea löytää.
1 VASTAUS:
Kyllä mä uskon, että osa noista kirjoituksista voisi ollakin totta. Oli nimittäin semmoinen firma, että halusivat mahdollisimman tyhmän töihin ja eräät tahot olivat vuotaneet tuolle firmalle laittomasti tietoja, joita ei edes pitäisi tietää. Palkkasivat varmaan jonkun venakon.
+Lisää kommentti
Kajon Oy:stä on täällä ja muualla kirjoiteltu paljon ja siksi annankin oman panokseni, mahdollisimman objektiivisen sellaisen tästä työpaikasta jossa sain toimia muutaman vuoden ajan tuossa välillä 2010.... Tietoa voi kukin kuljettajan alalle hakeutuva halutessaan käyttää tietolähteenä, joskin aina kannattaa olla kriittinen sillä en minäkään kykene täysin objektiiviseen kannanottoon.

Vaikka keskusteluketju on vanha rohkenen tähän todeta että mainittu Kajon on kierteessä, jossa kokeneet kuljettajat hakeutuvat muualle pääasiassa seuraavista syistä;

- palkkaus provisiopohjainen(yleisessä tiedossa)
- sanellaan ihmeelliset ehdot mm.sairauspoissaoloille(uhkaillaan mahdollisilla puhalluskokeilla ym)
- tuli tunne työntekijänä että kaikesta mitä voidaan nyysiä kuljettajalta, nyysitään(tehdään se juuri ja juuri lain puitteissa)
- mm.perehdytyksestä ei maksettu euroakaan
-paljon puhetta hyvästä työyhteisöstä- teot puuttuvat
-peset ja huollat sekä katsastat autoja ilman asiaan kuuluvaa palkkaa.(tämä on tosi Kajonilla)

Hyviä puolia oli:
-voit määritellä työsi sisältöä paljolti itse(tauot jne...)
- Suht mukavia työkavereita
-Lomatoiveita pyrittiin kuulemaan
-Jos oli ongelma, työnjohto pyrki kuulemaan myös kuljettajaa ja kysyi mitä oli tapahtunut

Toivottavasti ainakin osa käytännöistä on muuttunut parempaan.
Onnea matkaan!
Ilmoita
Näyttävät tässäkin hakevan kuljettajaa.

http://kajon.fi/fi/tyopaikat/pikkubussinkuljettajaksi/
Ilmoita
Hei! Jos palkka,vaikka se loppu palkkakin jätetään maksamatta ei asia ole mikään vähäpätöinen. Jos palkkasi jätetään maksamatta,miksi jätät asian sikseen? Jos on näin oikeasti käynyt ota yhteyttä asioita ajaviin tahoihin sillä kirjoittelu ei muuta asiaa.
Ilmoita
Useampi vuosi on nyt tullut ajettua ja ei ole mitään pahaa sanottavaa. Palkka erinomainen, autot parhaasta päästä ja toimitusjohtaja todella dynaaminen.
Ilmoita
Palkat kyllä maksetaan ja korjataan jos tullut virhe tai jotain puuttuu. Jos näin ei olisi lähtöisin välittömästi. Työssä todella paljon hyviä puolia myös. Palkka ei kyllä kehuttava jos lähtee tuntikohtaista laskemaan. Toisaalta jos 3h taukoa ja ei itse ota ajoa niin kuuluu ko maksaa bonusta kun juot kahvia tai käyt uimahallissa???😄🤐
Ilmoita
Ja jos ajat taksimaista ajoa ,kukaan ei ainakaan vielä ole pakottanut päivystämään tolpalla esim alkuillasta jos ja kun on hiljaista. Joka työstä löytyy valittamista mutta en kyllä täysin tunnista ketjun joitakin kirjoituksia. Olen sentään ollut kajonilla jo lähes puoli vuotta. Ei muuta kun hakemus ta laittamaan etenkin jos makaat työttömänä. Sieltä ei ole helppo nousta jos se pitkittyy...Nimim kokemusta on.
Ilmoita
Hmmmm....paljon on mielessä mitä kirjoittaa ko.firmasta siellä aikoinaan työskennelltyäni. Ainakin siihen tämä firma on hyvä ponnahduslauta jos olet tulossa kuljetusalan töihin pk-seudulle. Sinun ei vaan tule jäädä Kajonin palvelukseen jos haluat turvata palkkaasaatavasi koska niissä tämä firma ei ole rehellinen. Mutta noin 1-2kk on OK olla Kajonilla tosiaankin jos muuttaa muualta Suomesta pk-seudulle. Sitten vaan opettelet Kajonilla tuntemaan pk seutua paremmin ja erityisesti satamat, asemat ym. Nähtävyydet ja hotellit kannattaa opetella ja teet vaikka vkonloppuisin aina muutaman pimeän taksikyytikeikan joista nappaat rahat itsellesi. Kajon kusettaa työntekijöitään niin potut pottuina kusetat sitten takasin tekemällä muutamia pimeitä kuutamokeikkoja. Se onnistuu yleensä aika hyvin vkonloppuisin humalaisten bilettäjä asiakkaiden kanssa eikä ne sitä tuskin muista enää seuraavana päivänä. Sitten siinä kun olet hankkinut työkokemusta 1-2kk Kajonilla siellä pk-seudulla niin alat vaan hakea uutta kuljetusalan työpaikkaa ja voit sitten mainita, että tunnet pääkaupunkiseutua jo aika hyvin ja eikun vaan häippäset sieltä Kajonilla mutta sinne ei todellakaan pidä jämähtää. Fakta on myöskin se, että Kajonin kuskien vaihtuvuus on järkyttävän tiheä. Eikö jo se selitä hyvin minkä tason firma on kyseessä?! :D
Ilmoita
Tuosta kun kirjoitit että on palkoissa jätetty maksamatta, tiedustelen että peräsitkö saataviasi palkanlaskijan kautta? Asia kiinnostaa tietenkin koska kaverini on siellä töissä. Onko "vara" jättää maksamatta??? en oikein usko.
2 VASTAUSTA:
Paskaahan nämä vässykät täällä jauhaa.

Oma vika jos ei miljoonafirmasta osaa riidattomia saataviaan periä.

Eipä tuo periminenkään yhtä puhelinsoittoa enempää vaadi.
Kyllästyttää kirjoitti:
Paskaahan nämä vässykät täällä jauhaa.

Oma vika jos ei miljoonafirmasta osaa riidattomia saataviaan periä.

Eipä tuo periminenkään yhtä puhelinsoittoa enempää vaadi.
Se on just totta, et siellä ne äidin pikku
pullapossut jauhaa paskaa. Todennäksesti eivät ole yksikään ollut työelämässä.
+Lisää kommentti
Never ever enää metriäkään kajonilla.
Ilmoita
Kaikki saa itse tehdä ja mistään ei makseta, sellaine on kajoni. En suosittele. Menkää töihin.
Ilmoita
Paraa virma ikinä
Ilmoita
Maahanmmuuttajakuskeja suurin osa, mutta miksi vaihtuvuus niin suurta, kaikella on syynsä...
Ilmoita
Venakot/Virolaiset ajaa järjettömiä tuntimääriä Kajonilla !
TE-Keskus kouluttaa Maken Autokoulussa ylihintaan liukuhihnalla uusia kuskeja josta potti luultavasti jaetaan puoliksi !?
Ilmoita
Suomalaisessa työelämässä on naisen euro laskennallisesti 70 senttiä. Sitten on vielä Kajonin euro, jonka on palkanlaskenta määritellyt ja joka on laskennalliselta arvoltaan 25 senttiä. Eli Kajon kusettaa palkanmaksussa sumeilematta, mistä johtuu työntekijöiden järkyttävä vaihtuvuus. ex.työntekijänä en voi suositella kyseistä firmaa kenellekkään. Työkokemustakin haluavat löytävät kyllä paremman työnantajan helposti. Koulukyytejä ja invakuljetuksia ajetaan sekaisin, eikä ko. asiakasryhmien erityistarpeita huomioida mitenkään. Suhtaudutaan kuin paketteja kuskattaisiin.
Ilmoita
Älkääs nyt viitsikö VÄSSYKÄT valittaa, että teillä on palkkasaatavia jostain (esim. Kajonilta tai ihan mistä vaan).

Palkan saaminen korkoineenhan on maailman yksinkertaisin asia. Luulisi jopa vässykän kykenevän siihen. Nostaa sen puhelimen ylös ja soittaa lähimmälle lakimiehelle ja käskee käynnistää palkanperimiskanteen.

Tästä vässyköille vielä erikseen neuvot.

https://www.minilex.fi/a/palkanmaksun-viivästymisen-seuraukset

Niin, ja lakimies maksaa mussuttaa varmaan joku vässykkä tähän vastaukseksi. Ei muuten maksa.

Tämmöisessä tapauksessa voitto on varma (olettaen että teillä oikeasti palkkasaatava olemassa ettekä vain keksi omianne) ja lakimies perii palkkionsa työnantajaltanne. Eli on täysin kuluton ja liki täysin vaivaton (vaatii yhden puhelinsoiton) asia periä palkkasaatavansa hankalalta työnantajalta.

Jos työnantaja on maksukyvytön, siihenkin on omat systeeminsä millä rahansa saa. Vässykät ei tieteenkään osaa sitäkään asiaa hoitaa?

Mutta Kajonin tapauksessahan tuskin maksukyvyttömyydestä on kyse, joten lakimies saa sieltä kyllä rahat perittyä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

KAJON OY

Hei!

Olen juuri saanut työpaikan Kajonilta, mutta olen kuullut juttua, että firmalla ei olisi puhtaat jauhot pussissa ja homma kusee. Mihin tämä perustuu, onko hyvä paikka vai huonopaikka?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta