olisin verran kysynyt, että lämmitättekö aina tuttelin/muun korvikkeen? Siis itse en saanut imettää kun syövän takia sain sellaisia lääkkeitä jotka olisivat vaikuttaneet myös lapseen niin meidän poika on ollut tuttelilla pienestä pitäen. Selväähän se oli että maitoa lämmitettiin sopivan lämpöiseksi, mutta nyt kesällä olen antanut maitoa hieman viileämpänä, esim. jos avaan uuden purkin joka on ollut huoneenlämmössä niin en ole lämmittänyt sitä ja tuntuu et poju juo sitä mielummin kuin lämmintä maitoa? Johtusko siitä, kun on nyt kesäaikaan aina niin hikinen itsekin... hän on nyt 5kk vanha. Missä vaiheessa sitten lämmitys jätetään kokonaan? Tyhmälle varmaan kuulostaa mut mä en tiedä ja ei oo tullu neuvolassa mieleen kysyä... On meidän esikoinen niin ei oo aiemmin kokemusta!
tuttelista
6
740
Vastaukset
- mamma
moikka
meijän tyttö ollut tuttelilla syntymästä asti.
ekaksi lämmitettiin mutta sitten rupes oksentelee joten emme lämmitä mitään ruokaa tai velliä tai tuttelia jos on olleet huoneenlämmössä.
tyttö nyt 7 kk ja alkoi 2 kk iässä oksentelee.oksentelu loppui kun ei lämmitetty
jos on ollut jää kaapissa niin harvoin silloinkaa lämmitetään mutta jos lämmitetään niin hetki vain että on haaleeta.- Nonna
siitäköhän meidänkin pojan oksentelu johtuu? Siis hän ei todellakaan vaan pulauttele mikä on normaalia vauvoille, vaan välillä lentää oikein kaaressa ja tätä on ollu kyllä syntymästä asti...isoja pulautuksia pitkin päivää. Eikä ole mitään väliä sillä minkä verran on syönyt. Minäkin olen tehnyt silleen et jos on ollut jääkaapissa niin olen vain vähän aikaa pitänyt mikrossa.. Kiitti sulle!
- moi
Nonna kirjoitti:
siitäköhän meidänkin pojan oksentelu johtuu? Siis hän ei todellakaan vaan pulauttele mikä on normaalia vauvoille, vaan välillä lentää oikein kaaressa ja tätä on ollu kyllä syntymästä asti...isoja pulautuksia pitkin päivää. Eikä ole mitään väliä sillä minkä verran on syönyt. Minäkin olen tehnyt silleen et jos on ollut jääkaapissa niin olen vain vähän aikaa pitänyt mikrossa.. Kiitti sulle!
kokeilkaa Nania! Meillä oksentelu väheni reilusti verrattuna Tutteliin, eikä se haisekaan niin pahalta, ei oikeastaan yhtään. Suosittelen. Minäkään en lämmitä kuin haaleaksi.
- minnuli
moi kirjoitti:
kokeilkaa Nania! Meillä oksentelu väheni reilusti verrattuna Tutteliin, eikä se haisekaan niin pahalta, ei oikeastaan yhtään. Suosittelen. Minäkään en lämmitä kuin haaleaksi.
on voimassa tällä palstalla, ellet huomannut. Mutta niinhän mainitsemasi tuotteen valmistajatkin rikkovat maailmamnlaajuisesti markkinointikoodia ja maailman laajuisesti boikotoidaan tätä valmistajaa sen vuoksi, miten korvikkeitaan markkinoivat.. että eettistä on!
- Hanna
En muista mistä vauvakirjasta luin, joku lastenhoitaja kirjoitti, että kokemuksensa mukaan vauvoille ei ole väliä, onko maito lämmitetty. Itsekään en imetä, enkä ole yöllä jaksanut nousta lämmittelemään maitoa, olen antanut sitä huoneenlämmössä säilytetystä 2 dl tetrasta , ja hyvin on uponnut.
Itsekin muuten olen ajatellut, että nyt kesähelteillä vauvalle on mukavampikin juoda vähän viileämpää maitoa, joten en ole kovasti lämmittänyt, olen saattanut antaa viileänäkin. (vauva 6kk.)- Toukka
Jokainen tarvii päivittäin lämpimän aterian. Myös vauva saa rinnasta maidon sopivan lämpimänä, miksei siis myös korviketta?
Se on kyllä pieni vaiva lämmittää ja vauvahan voi juoda janoonsa vaikka vettä jos tarvii, mutta äidinmaito ja korvike kyllä riittävät pitämään nestetasapainon myös helteellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3536465Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483836Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava01330Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard01090- 971025
- 52900
- 56866
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,138847- 41830
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9827