Oma vesijäähdytys

hullu

Varmaan on mahdollista tehdä oma vesijäähdytys. Pari letkuu ja reikä koteloon vai?

Ootko tehny ite semmosen niin voisit valaista vähän mullekkin.

6

1751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesijäähyllä

itsekin tässä suunnittelen vesijäähyn rakentamista itse..tarvitsen pumpun,vesisäiliön ja vesiblokin (jonka ehkä saan rakennettua itse töissä)..Ammattilaiset voisivat hieman neuvoa asiassa.Olen kylläkin tutustunut netistä löytämiin tarinoihin ja esimerkkeihin huolella ja tiedän idean tarkoituksen ja rakenteen..
      Ensimmäinen kysymys:
      Mitä materiaalia prosessori-blokki "täytyy" olla ja mitä se ei saa olla? Kupari ym.. tietysti parhaat,mutta kelpaako teräs??

• hullu

Laitan tonne sisälle jääpaloja astiassa. Hehheh. No ei. Vaikuttaako pölyt koneen lämpöihin? Eli pitääkö imuroida joskus. Imuroin äsken ja tutustuin samalla koneen sisältöön ja oli kyl paljon pölyä.

• tabi

eli kyllä tostakin materiaalista voi tehdä blokin joka vielä toimii mutta ongelma on siinä että se että jos käyttää normaali terästä se ruostuu ja tukkii pumppun rosteri toimiin kyllä eikä siinä pitäisi olla ongelmia. tossa olisi muutama vinkki 1. ei saisi irrota mitään kiertoon 2. kestää prosessorin lämpo 3. johtaa hyvin lämpöä 4. pitää saada tiiviiksi. sitten vielä hyvä lämmön johdetahna väliin

• Upo
        hullu kirjoitti:

Laitan tonne sisälle jääpaloja astiassa. Hehheh. No ei. Vaikuttaako pölyt koneen lämpöihin? Eli pitääkö imuroida joskus. Imuroin äsken ja tutustuin samalla koneen sisältöön ja oli kyl paljon pölyä.

Lika/pöly voi rikkoa vaikka emon! Jos sitä on paljon ja muutenkin kun suojaa koneen hyvin niin ei sitä tartte imuroida.

• Vesijäähyllä
        Upo kirjoitti:

Lika/pöly voi rikkoa vaikka emon! Jos sitä on paljon ja muutenkin kun suojaa koneen hyvin niin ei sitä tartte imuroida.

Kaikista pahin koneen-tappaja on pöly. Ilman ei pääse kiertämään ja tukkii koneen.Ensimmäisenä yleensä Wirtalähde sanoo pölypalloille "moi",joten on syytä tarkistella koneen sisään aina silloin tällöin..Itse huomasin viime viikonloppuna prosessorini tuulettimen olleen aika pölyinen,joten irrotin tuulettimen siileineen ja kävin hammasharjalla rimojen välit ja pyyhin tuulettimen propellit kostealla talouspaperilla ja taas kiiltää eikä pöly tee tuhojaan prosessorille.

• Vesijäähyllä
        tabi kirjoitti:

eli kyllä tostakin materiaalista voi tehdä blokin joka vielä toimii mutta ongelma on siinä että se että jos käyttää normaali terästä se ruostuu ja tukkii pumppun rosteri toimiin kyllä eikä siinä pitäisi olla ongelmia. tossa olisi muutama vinkki 1. ei saisi irrota mitään kiertoon 2. kestää prosessorin lämpo 3. johtaa hyvin lämpöä 4. pitää saada tiiviiksi. sitten vielä hyvä lämmön johdetahna väliin

..Alumiini?
        Taitaa kuitenkin tuo happoinen teräs olla paras mahd tähän hätään..

Ei muuta kuin jyrsimellä vesikanavat alapuoliseen blokin osaan ja kansi päälle jossa out ja in letkulähdöt. 8,10,tai 12mm.Tietysti jos asentaa jäähyn vielä GPU:lle niin tarvitaan suurempi (12mm) syöttö ja se sitten haaroitetaan esim. 2x8mm (CPU ja GPU)..correct?

Mitä olette mieltä pumpun tehosta 330-700L/h sopiva? Mikä on sellainen normaali virtausteho näillä tietokoneen vesijäähy-paketeilla? Onko niin että virtausta koventamalla myös jäähdytys kasvaa eli menee prossu kalpeammaksi..? Vai onko se sitten taas lauhduttimen tehtävä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3505
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      102
      2243
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      589
      2241
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2006
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1628
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1618
    7. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      71
      1566
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      1471
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1436
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      91
      1380
    Aihe