pesula

matkaan

Khao lakista löytyy varmasti pesuloita? Millaisia ne ovat? Ovatko sellaisia itsepalvelupesuloita, joissa voi käyttää pesukonetta kolikoilla? Mahtaako olla kuivausrumpua? Vai onko siellä henkilökunta, joka pesee vaatteet?

6

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyykin pesettäminen. Taimaassa on halpaa ja nopeaa,näitä likapyykin vastaan otto pisteitä on Khao Lak isssa useissa paikaallisissa matkatoimistoissa ,marketeissa sekä muissa liikkeissä.Homma toimii seuraavasti viet illalla pyykkisi noihin liikkeisiin saat sieltä vastakuitin jolla saat noudettua pyykkisi seuraavana päivänä yleesä seuraavna iltana mutta voi saada jo seraavan aamupäivän aikana,pyykit tulevat silittetyinä muovipusseihin pakattuina hinta on 15-30 THB/kilo joten eipä noita kannata itse lotrata,pyykin pesettäminen onnistuu myös hotelleissa mutta ottavat pyykistä jokaisesta likaisesta vaattesta kappale hinnan.Vinkkinä voin kertoa että pari päivää ennen kotia lähtöä olen pesettänyt kaiken mahdollisen likapyykin eipä tarvitse kotona pestä m,uuta kun ne vaatteet joita on pitänyt parina viimeisenä päivänä.

    • ja onneksinäin

      Thaimaassa on vielä ihmistyövoima suosittua...ei siis mitään automaatteja vaan pyykit pestään ja jopa silitetään muutamalla eurolla. Koneella ne pesee mutta mitään kolikko juttuja ei ole.

    • trey1

      Korjauksena ensimmäiseen viestiin, että ainakin vielä marraskuun alussa Bang Niangin alueella pyykki pestynä ja silitettynä maksoi 50bath/kilo, ei kallis sekään mutta ei todellakaan 15 bath/kilo.
      Pyykki todennäköisesti pestään niin, että koko satsi laitetaan samaan koneeseen, valkoiset eivät ole pesun jälkeen enää kirkkaanvalkoisia. Myöskään esim. vesimeloonitahra ei peseytynyt lapsen vaatteesta, vaikka en sitä kovinkaan vaikeana tahrana pidä. No, joka tapauksessa käyttövaatteiden pesettäminen on halpaa ja helppoa, mutta ihna uusia/kalliita/valkoisia vaatteita en välttämättä ainakaan itse vie pesulaan.

    • matkaan

      Kiitos vastauksista :)

      • Tänään haettu pyykki puhtaana ja silitettynä 60 bath/kilo. Pakattu hyvin viikattuna muovi pussiin. Valkoiset valkoista, värillisiä vaateita oli mukana. Taksista "heitetty" ohikulkumatkalla toissa iltana (eilen en jaksanut hakea). Ei kuittia tms. Olivat aamulla muovipusseissa pöydällä odottamassa. Hyvin toimii!


      • jou/
        valojuhla-12 kirjoitti:

        Tänään haettu pyykki puhtaana ja silitettynä 60 bath/kilo. Pakattu hyvin viikattuna muovi pussiin. Valkoiset valkoista, värillisiä vaateita oli mukana. Taksista "heitetty" ohikulkumatkalla toissa iltana (eilen en jaksanut hakea). Ei kuittia tms. Olivat aamulla muovipusseissa pöydällä odottamassa. Hyvin toimii!

        Useamman reissun jälkeen tuskailtu kotona saada valkoisia vaatteita valkoisiksi... yleensä kellertäviä aurinkorasvojen yms. jälkeen. Siellä pestynä olleet valkoisia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe