Hei kaikki natisijat
Olen varmasti ikuinen opiskelija.. Aloin opiskella, kun nämä nykyiset opintotuet tlulivat ja taivas aukeni.
Kun olin opintoiässä ei ollut opintotukia. vain kovakorkoista pankkilainaa sai jos oli takaajat.
Ensimmäisen kaksi vuotta opiskelin 27 vuotiaana
Perheessä sairas lapsi ja sairas aviomies.
Toisen kerran pidin kolmen vuoden opiskeluputken
41 -44 vuotiaana ja edelleen perheellisenä (mies eläkkeellä. SIUNATTU OPINTOTUKI...
Nyt olen 58 ja aion vielä opiskella jotain, koska olen tällä hetkellä työtön ja työmarkkinatuki ja varmaan hieman jopa pienemmäksi, kuin opintotuki asumistuki jne...
Provosoinko.......
Ottakaa kantaa
opintotuki onnea
8
635
Vastaukset
- niin
Ensinnäkin työmarkkinatuki on huomattavasti isompi mitä opintotuki. Onnea kun olet innostunut opiskeluun. Sinä et varmaan kuitenkaan maksavuokraa ym , vaan sinulla ehkä on jo oma asunto , autolainat maksettu , televisio ym..??Ollessasi nuori Suomesta sai jopa hyvänkin työpaikan ilman koulutusta , tällä hetkellä pelkillä ylioppilaan papereilla ei pääse edes kaupankassalle , joten opiskelu on huomattavasti "pakollisempaa" kuin ennen.
- edelleen
opintotki 260 - vero 20 = 240
asuntotuki 200 = 200
yhteensä 420
työmarkkinatuki 460 - vero 90 = 360
ei asuntotukea - ...
edelleen kirjoitti:
opintotki 260 - vero 20 = 240
asuntotuki 200 = 200
yhteensä 420
työmarkkinatuki 460 - vero 90 = 360
ei asuntotukeaMinkä takia et saa yleistä asumistukea, jos kerran saat opiskelijan asumislisää? Eikä tuo opintotukilasku pidä paikkaansa, maksimituki on n. 404€ kuukaudessa.
- -iiris-
... kirjoitti:
Minkä takia et saa yleistä asumistukea, jos kerran saat opiskelijan asumislisää? Eikä tuo opintotukilasku pidä paikkaansa, maksimituki on n. 404€ kuukaudessa.
niin, sori jo valmiiksi, jos olen väärässä.
Tuohon opintotukilaskuun vain sen verran, että 404 ei mielestäni ole maksimitukimäärä: itse olen toisen asteen opiskelija ja saan tukea 259e/kk 177,14e/kk, joka mennee laskuoppini mukaan 404e:n yli..
ei muuta. - niin
-iiris- kirjoitti:
niin, sori jo valmiiksi, jos olen väärässä.
Tuohon opintotukilaskuun vain sen verran, että 404 ei mielestäni ole maksimitukimäärä: itse olen toisen asteen opiskelija ja saan tukea 259e/kk 177,14e/kk, joka mennee laskuoppini mukaan 404e:n yli..
ei muuta.Vähensitkö verot?
- Verottaja
niin kirjoitti:
Vähensitkö verot?
Jos ei muuta tienaa kuin opintotuen niin ei tartte maksaa siitä veroja...
- OPISKELUONNEA
Verottaja kirjoitti:
Niin että emmeköhän totea yhdessä, että oikeus opiskella ja vieläpä tuen kannssa on O N N E A......
- mä vaan
Verottaja kirjoitti:
Jos opintotuki on vähintään 170euroa/kk, niin siitä menee 10% veroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al962335Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/221814Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1241582Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden161270- 811232
- 1271169
Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka135909Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29817Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su80816"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!43743