Tiedättekö, onko olemassa sääntöä, että sijaisvanhempien pitäisi sitoutua asumaan lapsen biologisten vanhempien paikkakunnalla esim. kunnes lapsi on täysi-ikäinen? Entä, jos biologiset vanhemmat päättävät muuttaa, pitääkö sijaisvanhemman seurata? Mitä tarkoittaa, että on pystyttävä takaamaan lapselle biologisten vanhempien tapaamisoikeus?
Paikkakunnan vaihto
2
249
Vastaukset
- 2+5
Suomessa kaikilla asukkailla on vapaa liikkumisoikeus, koskee myös sijaisperheitä.
Viimekädessä lapsen sijoittaneen kunnan vastuulla on, että tapaamisoikeus toteutuu - tämä voi tarkoittaa sitä, että lapsen vanhemmille maksetaan matkat ja mahdollinen yöpyminen hotellissa tai päinvastoin (siis lapselle ja iästä riippuen saattajalle). - sijaisv.
Itse ajattelen kyllä niin, että vaikka oikeus olisikin muuttaa, niin en olisi ryhtynyt sijaisvanhemmaksi jos olisi vähänkään suunnitelmia muuttaa kauas.
Meillä asuvan lapsen vanhempien lisäksi hänen sukunsakin asuu lähiseudulla, samoin lapsen ystävät yms. joten pitäisi olla todella painava syy jotta muuttaisimme. (ei kyllä tule sellaista edes mieleen)
Jos sitten bio-vanhempi päättäisi muuttaa niin perään emme olisi valmiita muuttamaan, mutta tottakai järjestämään tapaamiset ja matkat mahdollisimman hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad741290- 43921
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että360753- 127709
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584