Juu eli kysyisin saman ratkaisun tehneiden kokemuksia ja seuraamuksia vastaavasta tilanteesta. Eli vajaa 30tonnia napsahti perintöä tilille ja ulosotossa on suurinpiirtein sama summa... Rahat nostin samointein "piiloon" ilman aikomustakaan maksella olevia velkoja pois... Syytteitä tietysti varmaan tulee jollain nimikkeillä ja ei nyt haittaa vaikka kävis pari viikkoa valtionleipääkin nauttimassa tapauksen johdosta mutta minkäslaisia sanktioita on muille tullut jotka ovat päätyneet samaan ratkaisuun?
Yllättävä perintö...
12
691
Vastaukset
- tee näin
Kato ettei ulosottomies tule kotiin hakeen rahoja.Sillä,kun on oikeus tulla ja avauttaa ovetkin ja pyytää tarvittaessa poliisilta apua,kun tulee tutkimaan kämpän.Käteinen raha on myös ulosottokelpoista aina:=)Eli et voi pitää rahoja kotonakaan vaan jemmaa ne muualle.Jos ulosotto kysyy sanot tyhmänä eikö perintö ole ulosottoon kuulumatonta rahaa,kun ei ole palkkatuloa.Eli leiki tyhmää ja sano joit rahat.
- tosi on ......
joo, poliiseilla on rahakoiria. pistä rahat metsään piiloon.
- Väh.vuh
tosi on ...... kirjoitti:
joo, poliiseilla on rahakoiria. pistä rahat metsään piiloon.
Poliisin rahakoirat ei haista kuin eurot ja taalat, joten muu valuutta...niin väh on hiljaa...
- imjunhy
Tein itse lähes vastaavassa tilanteessä näin:
otin yhteyttä suoraan velkojiin ( en siis ulosottoon ) ja kysyin velkojen leikkaamisesta JOS maksan ne heti pois. Kaikille kävi.
Yhdelle firmalle olin velkaa 8000€- suostuivat siihen että maksan pois pelkän pääoman eli 4800€. Kaikista tehtiin tietysti paperit. Mulla oli ulosotossa 21000€, mutta maksoin vain 14000€ ja sain kaikki velat pois.- mie11
Miten toimit ja millä perustelit että maksat vain osan?
- siirto on tehty
Jo sinulla on lapsia siirrä varat heille ennen perunkirjoitusta. Toimenpide on laillinen ja saattaa alentaa perintäveroa. Jos perunkirjoitus on tehty, voit kysyä lakimieheltä neuvoa.
- .............
Jos tahat on jo tulleet tilille niin totta kai perunkirjoitus on jo tehty!!
- Tutki tarkasti
Jos olet ryhtynyt perintöön et voi ehdollisesti tai ehdoitta enää kieltäytyä perinnöstä.
Mihin menevät perintörahat silloin, kun perijä kieltäytyy vastaanottamasta perintöä eli el ilmoita pankkitiliä, johon varat voi siirtää tmv. keinoa perinnön perilletoimittamiseksi? Oletetaan, että tämä perillinen ei halua varojen päätyvän ulosottoteitse velkojille, joilla hän ei halua maksaa latiakaan mutta hän on kuitenkin tullut laiminlyöneeksi laillisen perinnöstäluopumismenettelyn.
- tehty on
Ansaitsin kerralla 60.000 euroa ulosoton ohi ilman tuomiota. Siirsin varat nopeasti pois Suomesta. Verojen maksamatta jättäminen ei aiheuta petosyytettä, jos ilmoitat verottajalle saadusta perinnöstä seuraavan vuoden verotuksessa. Ulosotossa kerrot käyttäneesi varat elämiseen ja hauskanpitoon.
- juh18
Voisiko nm. "tehty on" laittaa viestia osoitteeseen [email protected]. Olisi pari kaytannon kysymysta...
Kiitos etukateen !!
- t456456
Voisiko ulosoton kanssa sopia että maksaa esimerkiksi 20 000e ja sanoo haluavansa 10 000e käyttää omiin tarkoituksiin (auton korjaus, kodinkoneet jne.)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029