Ihan vihreä geokätköilijä

Uusi harrastus

Olen parisen kuukautta seurannut geokätköilijää kolmessa maassa ja päässyt näin mukaan kätköilyn maailmaan. Joukossa on ollut todella haastaviakin kohteita. Näin jälkeenpäin harmittaa, että nämä kymmenet kätköt ovat jääneet minulta kuittamatta lokivihkoon, kun ei ollut nimimerkkiäkään, enkä arvannut, että jään koukkuun. Nyt, kun nimimerkki on ja olen rekisteröitynyt Geocaching.com-sivustolle, niin onko vastoin sääntöjä "lokata", vai mikä termi suomeksi onkin, kätkö löydetyksi nimimerkilleni Geocaching.com:ssa?

4

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Burkki

      Olen kätköillyt noin 2 vuotta ja kätköilen itse periaatteella - nimi lokikirjassa = löytö. Enpä usko, että kätköjen omistajat hyväksyvät löytösi ilman puumerkkiä kirjassa.
      Oman kätköni kävijät tarkastan silloin tällöin ja jos nimi ei löydy lokikirjasta, poistan loggauksen netistä. (otan tietty ekaksi yhteyden ko. kätköilijään kysyäkseni asiasta)
      Geokätköily on harrastus siinä missä moni muukin, niinpä tässäkin harrastuksessa on sääntönsä, joita olisi kiva noudattaa, vai mitä? ;)
      Jatka vain sinnikkäästi kätköilyä, kyllä se löytötili siitä karttuu!

      • Uusi harrastus

        Jep, kiitos vastauksestasi. Reilulla pelillä haluan mennä :) Aloitin tosiaan kätköilyn "väärästä päästä" eli kokeneen kätköilijän kanssa useiden tuntien kiipeilyillä vuorille Etelä-Euroopassa, eikä kätköille pääsy ollut lainkaan itsestäänselvää vaikeakulkuisissa maastoissa. Nyt totutellaan tällaisiin lähikulmien kätköihin ja kivoja paikkojahan näinkin löytyy. Omat muistot ne on tietty tärkeinpiä ja mulla on kyllä ihan paras kätköilyope :)


    • No Green

      "Ihan vihreä geokätköilijä"

      Vihreä väri herättää kyllä hilpeyttä ja huomiota. Suosittelen vaikka savunharmaata.

      • Uusi harrastus

        Riippuu tietenkin maastosta ;) Näin esikaupunkilaisena löytyy paljon vihreää ja eikös tässä harrastuksessa ole tarkoitus toimia kätköillä huomaamattomasti ja vihreenä pystyy maastoutumaan :D Sitten, kun tässä kehittyy, niin homma on hankalampaa, koska kokeneethan suorastaan loistavat ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe