Olen parisen kuukautta seurannut geokätköilijää kolmessa maassa ja päässyt näin mukaan kätköilyn maailmaan. Joukossa on ollut todella haastaviakin kohteita. Näin jälkeenpäin harmittaa, että nämä kymmenet kätköt ovat jääneet minulta kuittamatta lokivihkoon, kun ei ollut nimimerkkiäkään, enkä arvannut, että jään koukkuun. Nyt, kun nimimerkki on ja olen rekisteröitynyt Geocaching.com-sivustolle, niin onko vastoin sääntöjä "lokata", vai mikä termi suomeksi onkin, kätkö löydetyksi nimimerkilleni Geocaching.com:ssa?
Ihan vihreä geokätköilijä
4
271
Vastaukset
- Burkki
Olen kätköillyt noin 2 vuotta ja kätköilen itse periaatteella - nimi lokikirjassa = löytö. Enpä usko, että kätköjen omistajat hyväksyvät löytösi ilman puumerkkiä kirjassa.
Oman kätköni kävijät tarkastan silloin tällöin ja jos nimi ei löydy lokikirjasta, poistan loggauksen netistä. (otan tietty ekaksi yhteyden ko. kätköilijään kysyäkseni asiasta)
Geokätköily on harrastus siinä missä moni muukin, niinpä tässäkin harrastuksessa on sääntönsä, joita olisi kiva noudattaa, vai mitä? ;)
Jatka vain sinnikkäästi kätköilyä, kyllä se löytötili siitä karttuu!- Uusi harrastus
Jep, kiitos vastauksestasi. Reilulla pelillä haluan mennä :) Aloitin tosiaan kätköilyn "väärästä päästä" eli kokeneen kätköilijän kanssa useiden tuntien kiipeilyillä vuorille Etelä-Euroopassa, eikä kätköille pääsy ollut lainkaan itsestäänselvää vaikeakulkuisissa maastoissa. Nyt totutellaan tällaisiin lähikulmien kätköihin ja kivoja paikkojahan näinkin löytyy. Omat muistot ne on tietty tärkeinpiä ja mulla on kyllä ihan paras kätköilyope :)
- No Green
"Ihan vihreä geokätköilijä"
Vihreä väri herättää kyllä hilpeyttä ja huomiota. Suosittelen vaikka savunharmaata.- Uusi harrastus
Riippuu tietenkin maastosta ;) Näin esikaupunkilaisena löytyy paljon vihreää ja eikös tässä harrastuksessa ole tarkoitus toimia kätköillä huomaamattomasti ja vihreenä pystyy maastoutumaan :D Sitten, kun tässä kehittyy, niin homma on hankalampaa, koska kokeneethan suorastaan loistavat ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082