Ihan vihreä geokätköilijä

Uusi harrastus

Olen parisen kuukautta seurannut geokätköilijää kolmessa maassa ja päässyt näin mukaan kätköilyn maailmaan. Joukossa on ollut todella haastaviakin kohteita. Näin jälkeenpäin harmittaa, että nämä kymmenet kätköt ovat jääneet minulta kuittamatta lokivihkoon, kun ei ollut nimimerkkiäkään, enkä arvannut, että jään koukkuun. Nyt, kun nimimerkki on ja olen rekisteröitynyt Geocaching.com-sivustolle, niin onko vastoin sääntöjä "lokata", vai mikä termi suomeksi onkin, kätkö löydetyksi nimimerkilleni Geocaching.com:ssa?

4

319

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Burkki

Olen kätköillyt noin 2 vuotta ja kätköilen itse periaatteella - nimi lokikirjassa = löytö. Enpä usko, että kätköjen omistajat hyväksyvät löytösi ilman puumerkkiä kirjassa.
      Oman kätköni kävijät tarkastan silloin tällöin ja jos nimi ei löydy lokikirjasta, poistan loggauksen netistä. (otan tietty ekaksi yhteyden ko. kätköilijään kysyäkseni asiasta)
      Geokätköily on harrastus siinä missä moni muukin, niinpä tässäkin harrastuksessa on sääntönsä, joita olisi kiva noudattaa, vai mitä? ;)
      Jatka vain sinnikkäästi kätköilyä, kyllä se löytötili siitä karttuu!

• Uusi harrastus

Jep, kiitos vastauksestasi. Reilulla pelillä haluan mennä :) Aloitin tosiaan kätköilyn "väärästä päästä" eli kokeneen kätköilijän kanssa useiden tuntien kiipeilyillä vuorille Etelä-Euroopassa, eikä kätköille pääsy ollut lainkaan itsestäänselvää vaikeakulkuisissa maastoissa. Nyt totutellaan tällaisiin lähikulmien kätköihin ja kivoja paikkojahan näinkin löytyy. Omat muistot ne on tietty tärkeinpiä ja mulla on kyllä ihan paras kätköilyope :)

• No Green

"Ihan vihreä geokätköilijä"

Vihreä väri herättää kyllä hilpeyttä ja huomiota. Suosittelen vaikka savunharmaata.

• Uusi harrastus

Riippuu tietenkin maastosta ;) Näin esikaupunkilaisena löytyy paljon vihreää ja eikös tässä harrastuksessa ole tarkoitus toimia kätköillä huomaamattomasti ja vihreenä pystyy maastoutumaan :D Sitten, kun tässä kehittyy, niin homma on hankalampaa, koska kokeneethan suorastaan loistavat ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe