Kertokaa...

Äiti

... onko koliikki "jättänyt jäljet" lapseenne? Eli kun on päästy pahimman koliikkivaiheen ohi ja ikää on tullut lisää, onko lapsenne edelleen itkuisempi tai malttamattomampi, vaatiiko paljon kanniskelua tai tuuditteluja unen saamiseksi? Meinaan, että kun on pienenä tottunut "kolliikki vauvan palveluun" - vaatiiko (yrittääkö vaatia) sitä myöhemminkin? Esikoisellamme ei ollut mitään ko. vaivoja, mutta kuopuksellamme (2kk) on koliikki, joten haluaisin kuulla kokemuksia millaisia koliikkivauvanne on ollut myöhemmin!

4

1087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isukki

Meidän koliikkivauva on nyt 6-vuotias. Ei jää mitään traumoja tms... On ihan tavallinen 6-vuotias, rauhallinen ja kärsivällinen ym...

• JiiTee

No tuo ei kyllä vastaa minun käsitystäni "tavallisesta" 6-vuotiaasta

• Mam

Meillä on ollut kaksi koliikkilasta. Vanhin on nyt 16-vuotias, mutta mitä pikkulapsi-iästä muistan, niin hyvin vaativainen kaveri hän oli pitkään vielä koliikki-iän jälkeen. Siis nimenomaan vaati tosi paljon meiltä vanhemmilta, yhtään ei esim. viihtynyt yksin lattialla leikkimässä niin kuin nuoremmat sisarukset. Mutta koko kouluiän hän on ollut hyvin rauhallinen, ujo ja hiljainen, itsekseen viihtyvä.

Toinen koliikkilapsi on nyt 2-vuotias ja hän on luonteeltaan aivan samanlainen kuin isoveljensä oli pienenä. Koko ajan riskaamassa, kiukkuinen, oikea äkäpussi, mutta myös hyvin oppivainen. En tiedä, mikä osuus koliikilla oli, mutta nämä kaksi lasta eroavat luonteltaan täysin kolmesta muusta sisaruksesta. Kumpikin on ollut lapsena selvästi itkuisempi kuin muut lapsemme. Nuorinta pitää edelleen nukuttaa, niin kuin isoveljeäkin piti pitkälti yli kaksivuotiaaksi.

• Yks iskä

Meidän toiseksi vanhin poikamme poti koliikkia lähes puolivuotiaaksi asti. Ennen vuoden ikää hän alkoi nukkua tosi rauhallisesti. Nyt poika on kohta kuuden vuoden, rauhallinen ja hoksaava kaveri, oppi lukemaankin nelivuotiaana. Ehkä hän on muita sisaruksiaan kipuherkempi, eikä itkultaan rauhoitu niin nopeasti, mutta mitään vakavaahan tuo ei ole. Jaksamista. Mekin selvisimme hengissä ja hankittiin vielä lisää lapsia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      126
      1882
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      54
      1243
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1121
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      807
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe