Teettekö itsellenne

Jennifer

..jalkahoitoja ja kuinka usein? Vai käyttekö ottamassa jalkahoidon ammattilaisella?

Itse teen jalkahoidon kerran kuukaudessa. Muualle hoitoon en tohdi mennä. Pitäisi ottaa omat välineet mukaan..:I

6

861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zorro

En ole koskaan käynyt jalkahoidossa enkä kummemmin hoida jalkojani itsekään, vaikka myönnän että ihanaa se olisi saada jalkahoitoa. Kallista lystiä taitaa olla jos hoitolaan menee.

Tähän asti olen antanut esim. jalkapohjahierontaa muille, mutta eipä ole mua viitsitty hieroa. Pyh.

Ehkä joku vielä joskus... :D

• Koo

Jalkojani voisin hoitaa paremminkin, ja siinä olisi parantamisen varaa varmasti monella muullakin. Ei minun jalkani nyt mitenkään kauhean huonossa kunnossa ole. Pesen jalat päivittäin, rasvaan joskus, leikkaan kynnet viikottain ja lakkaan, jos tarpeen. En ole käynyt koskaan jalkahoidossa ammattilaisella. Uskon ja luulen, että se kutittaa niin paljon, ettei hoidosta tulisi mitään. En muutenkaan oikein haluaisi teetättää sellaista työtä toisella maksua vastaankaan.

Minä olen kiinnostunut vyöhyketerapiasta. Uskon, että jalkapohjiin kohdistuvalla hieronnalla ja painelulla voidaan vaikuttaa koko kehon hyvinvointiin. Myös kävely paljain jaloin maastossa voi toimia samaan tapaan hoitavasti ja parantavasti. Olen lukenut jostakin, että tottumattomalle äkillinen jalkapohjien hieronta tai kävely paljain jaloin voi saada aikaan päänsäryn tai pahoinvoinnin, joka johtuu siitä, että lymfanesteet lähtevät liikkeelle ja sen seurauksena siirtyy lihaksiin varastoituneita kuona-aineita verenkiertoon. Päänsärkyä voi helpottaa ja ennaltaehkäistä juomalla vettä tai aloittamalla jalkapohjahieronta hyvin varovasti.

• Koo

Parasta jalkojen hoitoa on, kun valitsee kunnolliset kengät, joilla voi kävellä. Jalkateriäkin pitäisi muuten voimisteluttaa. Varpailla voi vaikka poimia tavaroita lattialta. Ehkä ihmiset ovat joskus apinavaiheessa käyttäneet taka/alaraajojaan monipuolisemmin. Ehkä niillä on raaputettu korvantakaa, en tiedä. Nykyihminen ei osaa oikein enää kävelläkään, juoksemisesta puhumattakaan. Joka paikkaan pitäisi päästä autolla, ja oven eteen tietysti.

• Eliö

Jalkahoitoja.. mitähän mahdat tarkoittaa.. Manikyyriä, akupunktioo, hierontaa tms..

Menen yleensä hierontaan. Lähinnä kokovartalo hierontaan.

• martsa

jalkahoidon myös kerran, pari kuussa. Kylvetän jalkojani ensin lämpimässä vedessä, jossa on tippa shampoota, öljyä ja jotain aromaattista öljyä, esim teepuuöljyä, joka desinfioi ja tappaa bakteereja, tai virkistävää/rauhoittavaa öljyä (laventeli, sitruuna, jne.)

Liottelun jälkeen hankaan jalkani hohkakivellä ja hieron niihin jotain rasvaa, esim Niveaa tai jalkavoidetta.

• Kate

käydä kerran kuussa jalkahoitajalla,että tehdä n.kerran viikossa kotona.

Diabetes tekee riittävästi jalkaongelmia,enkä halua olla jalaton vaan jonkun kovettuman alla muhuvan luumädän takia. Kun tuntoa ja näköä ei kamalasti enää ole ( siis ei näköä jaloissa bvaan muuten ) annan jonkun tarkistaa jalat ja hoitaa ne säännöllisesti( maksaa mansikoita mutta kävelen vielä 25 sairastamisvuoden jälkeen omilla jaloilla)..

Mulle tuo on siis enemmän terveyden-kuin kauneudenhoitoa. Kengistä ja sukista pitää tietysti tinkin eikä jalkaan voi enää kiskoa mitään sandaletteja tai vastaavia edes sukkien kanssa mutta menkööt kunhan omilla jaloilla edes pääsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      247
      5683
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3301
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      134
      2562
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      211
      2057
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      64
      1542
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1017
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      961
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      8
      821
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      813
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      758
    Aihe