Shih Szu :)

shih tzu<3

Eli onkos kellään kokemuksia tästä rodusta? Mietin että olisiko tällainen rotu hyvä minulle? Olen siis 13vuotias tyttö. Pärjäisinkö tällaisen koiran kanssa? Tietysti vanhempani auttaisivat koulutuksessa jos pennun ottaisimme. Onko haukkuherkkä? luuletteko että tulisi toimeen toisen melkein yhtä pienen kääpiösnautserin kanssa? kuinka sairas rotu tämä on? tiedän että rodun lyhyt kuono voi aiheuttaa hengityvaikeuksia ja tiedän myös että joskus on ollut tapauksia joissa koiralta on "pulpahtanut" silmä ulos silmäkuopastaan, ehkä omistajan kovien otteiden takia(?)..

5

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHANA ROTU

Itselläni on ollut shih tzuja vuodesta 1968. Tällähetkellä koiraperheeseeni kuuluu 3 shih tzua. Shih tzun kouluttamisessa ei ole ongelmaa-koirahan on erittäin älykäs.Turkinhoito on työlästä puuhaa vaikka leikkauttaisit turkin lyhyeksikin niin silti se vaatii säännöllistä hoitoa.
      Sekarotuisia eli paperittomia shih tzuja on myynnissä paljon ja lisäksi rodussani on muutamia suurkasvattajia. Jos löydät todella perheen parissa kasvaneen pennun jonka vanhemmat on terveystarkastettuja niin onneksi olkoon! Ja kannattaa kysyä kasvattajalta tai selvittää muullatavoin miten vanhoiksi pentusi suvussa olevat koirat ovat eläneet. Meillä on paljon linjoja joissa koirat elävät about 10-12 vuotta vaikka rotu on pitkäikäinen. Omat koirani ovat eläneet pääsääntöisesti 15-vuotiaiksi.
      Toi silmäongelma on shih tzuissa harvinaista, esim pekingeeseillä se on yleisempää.
      Muista että shih tzu on sosiaalinen koira jolla on suuri ego. Kääpiösnautseri on shih tzua isompi. Shih tzun säkä on n 26 cm ja paino 5-8 kg.

• sswssw

Kääpiösnautserinarttu on shih tzu-urosta isompi.

• hyviä kavereita

Tuossa olen kyllä täysin samaa mieltä miten voi olla noinkin pienellä koiralla niin suuri ego. Itsellä on 4 vuotias norwichi sekä 3 vuotias Shintzu molemmat uroksia
        nämä ainakin ovat kuin paita ja peppu kaikki asiat tehdään yhdessä eikä vielä ole ollut ongelmaa kumpi on johtaja älykkyydessä sitzu vie 6-0 voiton norwichi on taas
        paljon rauhallisempi ja vähän sillä asenteella että mihinkäs tässä on kiire. mo-lempien turkit vaatii kyllä yllättävän paljon hoitoa.

• Shih tzu<3

Niin meinasin että pitäisin turkin sellaisena lyhyenä/keskipitkänä.. ja eikös "melkein yhtä pieni" tarkoita isompaa? ;)

• pikku my

shit-zu on kyllä hyvää koira.kotona on kasvattanut shit-zuja ja nyt mulla on oma shit-zu uros ja pieni lapsi ja ne leikki yhessä..meillä oli yks shit-zu narttu joka lopetetiin sen takia että silmä tuli ulos kun meidän toinen koira oti hänestä kinni..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      105
      1888
    2. 239
      1678
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1076
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      62
      980
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      65
      929
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      63
      828
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      827
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      811
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      805
    Aihe