Shih Szu :)

shih tzu<3

Eli onkos kellään kokemuksia tästä rodusta? Mietin että olisiko tällainen rotu hyvä minulle? Olen siis 13vuotias tyttö. Pärjäisinkö tällaisen koiran kanssa? Tietysti vanhempani auttaisivat koulutuksessa jos pennun ottaisimme. Onko haukkuherkkä? luuletteko että tulisi toimeen toisen melkein yhtä pienen kääpiösnautserin kanssa? kuinka sairas rotu tämä on? tiedän että rodun lyhyt kuono voi aiheuttaa hengityvaikeuksia ja tiedän myös että joskus on ollut tapauksia joissa koiralta on "pulpahtanut" silmä ulos silmäkuopastaan, ehkä omistajan kovien otteiden takia(?)..

5

1219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHANA ROTU

Itselläni on ollut shih tzuja vuodesta 1968. Tällähetkellä koiraperheeseeni kuuluu 3 shih tzua. Shih tzun kouluttamisessa ei ole ongelmaa-koirahan on erittäin älykäs.Turkinhoito on työlästä puuhaa vaikka leikkauttaisit turkin lyhyeksikin niin silti se vaatii säännöllistä hoitoa.
      Sekarotuisia eli paperittomia shih tzuja on myynnissä paljon ja lisäksi rodussani on muutamia suurkasvattajia. Jos löydät todella perheen parissa kasvaneen pennun jonka vanhemmat on terveystarkastettuja niin onneksi olkoon! Ja kannattaa kysyä kasvattajalta tai selvittää muullatavoin miten vanhoiksi pentusi suvussa olevat koirat ovat eläneet. Meillä on paljon linjoja joissa koirat elävät about 10-12 vuotta vaikka rotu on pitkäikäinen. Omat koirani ovat eläneet pääsääntöisesti 15-vuotiaiksi.
      Toi silmäongelma on shih tzuissa harvinaista, esim pekingeeseillä se on yleisempää.
      Muista että shih tzu on sosiaalinen koira jolla on suuri ego. Kääpiösnautseri on shih tzua isompi. Shih tzun säkä on n 26 cm ja paino 5-8 kg.

• sswssw

Kääpiösnautserinarttu on shih tzu-urosta isompi.

• hyviä kavereita

Tuossa olen kyllä täysin samaa mieltä miten voi olla noinkin pienellä koiralla niin suuri ego. Itsellä on 4 vuotias norwichi sekä 3 vuotias Shintzu molemmat uroksia
        nämä ainakin ovat kuin paita ja peppu kaikki asiat tehdään yhdessä eikä vielä ole ollut ongelmaa kumpi on johtaja älykkyydessä sitzu vie 6-0 voiton norwichi on taas
        paljon rauhallisempi ja vähän sillä asenteella että mihinkäs tässä on kiire. mo-lempien turkit vaatii kyllä yllättävän paljon hoitoa.

• Shih tzu<3

Niin meinasin että pitäisin turkin sellaisena lyhyenä/keskipitkänä.. ja eikös "melkein yhtä pieni" tarkoita isompaa? ;)

• pikku my

shit-zu on kyllä hyvää koira.kotona on kasvattanut shit-zuja ja nyt mulla on oma shit-zu uros ja pieni lapsi ja ne leikki yhessä..meillä oli yks shit-zu narttu joka lopetetiin sen takia että silmä tuli ulos kun meidän toinen koira oti hänestä kinni..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      79
      3215
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2040
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      167
      1802
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      293
      1330
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      32
      1237
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1190
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      103
      1139
    8. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1084
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1080
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1031
    Aihe