Shih Szu :)

shih tzu<3

Eli onkos kellään kokemuksia tästä rodusta? Mietin että olisiko tällainen rotu hyvä minulle? Olen siis 13vuotias tyttö. Pärjäisinkö tällaisen koiran kanssa? Tietysti vanhempani auttaisivat koulutuksessa jos pennun ottaisimme. Onko haukkuherkkä? luuletteko että tulisi toimeen toisen melkein yhtä pienen kääpiösnautserin kanssa? kuinka sairas rotu tämä on? tiedän että rodun lyhyt kuono voi aiheuttaa hengityvaikeuksia ja tiedän myös että joskus on ollut tapauksia joissa koiralta on "pulpahtanut" silmä ulos silmäkuopastaan, ehkä omistajan kovien otteiden takia(?)..

5

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHANA ROTU

      Itselläni on ollut shih tzuja vuodesta 1968. Tällähetkellä koiraperheeseeni kuuluu 3 shih tzua. Shih tzun kouluttamisessa ei ole ongelmaa-koirahan on erittäin älykäs.Turkinhoito on työlästä puuhaa vaikka leikkauttaisit turkin lyhyeksikin niin silti se vaatii säännöllistä hoitoa.
      Sekarotuisia eli paperittomia shih tzuja on myynnissä paljon ja lisäksi rodussani on muutamia suurkasvattajia. Jos löydät todella perheen parissa kasvaneen pennun jonka vanhemmat on terveystarkastettuja niin onneksi olkoon! Ja kannattaa kysyä kasvattajalta tai selvittää muullatavoin miten vanhoiksi pentusi suvussa olevat koirat ovat eläneet. Meillä on paljon linjoja joissa koirat elävät about 10-12 vuotta vaikka rotu on pitkäikäinen. Omat koirani ovat eläneet pääsääntöisesti 15-vuotiaiksi.
      Toi silmäongelma on shih tzuissa harvinaista, esim pekingeeseillä se on yleisempää.
      Muista että shih tzu on sosiaalinen koira jolla on suuri ego. Kääpiösnautseri on shih tzua isompi. Shih tzun säkä on n 26 cm ja paino 5-8 kg.

      • sswssw

        Kääpiösnautserinarttu on shih tzu-urosta isompi.


      • hyviä kavereita

        Tuossa olen kyllä täysin samaa mieltä miten voi olla noinkin pienellä koiralla niin suuri ego. Itsellä on 4 vuotias norwichi sekä 3 vuotias Shintzu molemmat uroksia
        nämä ainakin ovat kuin paita ja peppu kaikki asiat tehdään yhdessä eikä vielä ole ollut ongelmaa kumpi on johtaja älykkyydessä sitzu vie 6-0 voiton norwichi on taas
        paljon rauhallisempi ja vähän sillä asenteella että mihinkäs tässä on kiire. mo-lempien turkit vaatii kyllä yllättävän paljon hoitoa.


    • Shih tzu<3

      Niin meinasin että pitäisin turkin sellaisena lyhyenä/keskipitkänä.. ja eikös "melkein yhtä pieni" tarkoita isompaa? ;)

    • pikku my

      shit-zu on kyllä hyvää koira.kotona on kasvattanut shit-zuja ja nyt mulla on oma shit-zu uros ja pieni lapsi ja ne leikki yhessä..meillä oli yks shit-zu narttu joka lopetetiin sen takia että silmä tuli ulos kun meidän toinen koira oti hänestä kinni..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe