JCB JC-130 vm-00

Vammaksella kaivanut

Tervehdys kaivurimiehet!
Olen siirtymässä traktorikaivurista telaalustaiseen koneeseen.
Mitä mieltä olette kyseessäolevasta kaivurista. Onko mukava/helppo käsitellä. Miten kestävyyden laita. Onko ns. "tyyppivikoja" Miten kestää puomit, entä hydrauliikka, esiojaus, pumput ajomoottorit, käännöt käännön jarru, ym. onko kaikissa Isutzun moottori, miten kuluttaa.
Entä millainen on ojankaivuussa ja mätästyksessä, johon tarkoitukseen se pääasiassa tulisi?
En kaipaa mitää haukkumista, vaan asiallista tietoa ja ehkä vertailua ns."japsikoneisiin"
niinhän se menee jokainen tykkää omastaan ja se on ainoa oikea paras.

11

2911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leivänpäällä kieli

      Pysy vaan vammaksen puikoissa,nykyään hinnat on niin alhaalla että jollain vanhalla koneella just pärjää jos osaa korjata konetta viikonloppuisin ja on vehkeet tehdä vaikka varaosia.

      • vuosi 2012

        2000 mallinen konehan on vanha eikä juuri maksa mitään


    • lokomo rulettaa

      Se ov vähä ku menis riukuvammaksesta BRÖYTTIIN ajomoottorikki veti niin että tuhina vaan kuulu !

      • uuh3

        uuh siellä selittää vekselivetoinen maansiirtoyrittäjä,eihän niille mikään kone ole kallis kun ei ole tarkotuskaan sitä maksaa,konkka heti ja taas uudet koneet velaksi.


    • selitäppä

      uuh3 miten olet tuommoisen kuvion tehnyt. ei onnistu kaikilta.

      • vuosi 2012

        just vm2000 kaivinkoneen hinta on 20000-30000e verollinen eli ei ole kallis monella henkilöauto kalliimpi. ja tuon ikäinen kone ei ole enään urakointikäyttöön,
        harrastepeliksi kylläkin oikein kiva. ps.useat maansiirtoliikkeet ovat toimineet kymmeniä vuosia ilman konkkaa. mistä johtuu ainainen rutina ettei mikään kannata. yhden koneen toiminimipellet vanhoine romuinensa eivät ole ennenkään pärjänneet ja eivät tule pärjäämään


      • Nastolan -mies
        vuosi 2012 kirjoitti:

        just vm2000 kaivinkoneen hinta on 20000-30000e verollinen eli ei ole kallis monella henkilöauto kalliimpi. ja tuon ikäinen kone ei ole enään urakointikäyttöön,
        harrastepeliksi kylläkin oikein kiva. ps.useat maansiirtoliikkeet ovat toimineet kymmeniä vuosia ilman konkkaa. mistä johtuu ainainen rutina ettei mikään kannata. yhden koneen toiminimipellet vanhoine romuinensa eivät ole ennenkään pärjänneet ja eivät tule pärjäämään

        En osaa sanoa muualla mutta kyllä täällä Päijät-hämeessä se osataan.


    • Vammakella loput

      No niin, tiesinhän tämän, ei mitään asiallista tietoa siitä mitä kaipasin. Turhia tälläiseen käyttää aikaa, kaivakaa te "bröyteillänne" olen kaivanut kaikenlaisilla koneilla n. 15 vuotiaasta lähtien jopa riukuvammaksella! ja olen jopa nähnyt" bröytin." ja kaivanut nuorempana heittokauha koneella työkseni joka ei muuten onnistu kaikilta.
      Nyt olisin vain kaivannut tietoa JCB.tä merkkinä ja käyttökokemuksina mut unohetaan koko homma kiitos vaan!, Kyselen noilta tosi kaivurimiehiltä. Vammakella edelleen kaivava, eikä ole tarkoitus vaihtaakaan.

      • Höpötät turhaa

        Jos todella olisit kehujesi mukainen kaivumies niin silloin ei tarvitsisi täällä kysellä millainen kone on JCB. Jatka vaan nenän kaivamista se on sopivinta puuhaa sinun kokemuksella.


      • vammas 6.5

        Mitä sillä vammaksella edelleen kaivetaan. Sontatunkiota vai sianruhoja mettän reunaan. Vammakella mies joko maajussi tai tyhmä. Heitetäänkö heittokauhalla leipiä vai vesilintua. Itse olen olen nostanut soraa laahakauha koneella, johon oli myös kuokkakaivuupuomi kynsikauhalla


    • BRÖYT owner

      kyllä mun mielestä kannattais kattoo vähä uudempaa jcb:tä on se 00-malli jo aikansa eläny varsinki jos työkseen tekee konehommia mul on 09-vm se on päivitetty jo paljon mukavammaks käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe