Olemme nuori pariskunta ja suunnittelemme muutaman päivän lomamatkaa joulukuuhun. Ykkösvaihtoehdoksi on noussut Hampuri.. Olemme miettineet myös Kööpenhaminaa, Dublinia ja Bremeniä. Tykkäämme kierrellä eri nähtävyyksissä, tehdä ostoksia, syödä hyvää ruokaa, istua iltaa pubissa. Joulutoreja tähän aikaan varmaan myös löytyy kaupungeista. Kommentteja Hampurista, tai noista muista paikoista? Nähtävyyksiä mitä suosittelisitte? Varataan lennot kunhan veronpalautukset tulee..
muutaman päivän lomalle Hampuriin?
1
498
Vastaukset
- I Love HH
Itse suosittelen todella lämpimästi Hampuria lomakohteeksi! Itsekkin olen menossa Hampuriin ensi helmikuussa, ja en malta odottaa että pääsen sinne takaisin. Nähtävyyksistä etenkin Rathausmarkt, Binnen- ja Aussenalster, Landungsbrücken, ja Reeperbahn ovat todella näkemisen arvoisia. Ja jos Hagenbeckin eläintarha kiinnostaa, niin sielläkin kannattaa vierailla. Joulutoreista sen verran että Jungfernstieg- kadulla on ainakin edellisinä vuosina ollut melko suurehko joulutori. Lisäksi Hampurissa on todella helppo liikkua, paikallisliikenne toimii loistavasti eikä välimatkatkaan ole pitkiä vaikka jalan kulkisikin. Parhaat ostosmahdollisuudet löytyvät keskustan alueelta lukuisista ostoskeskuksista (esim Europa Passage) tai ostoskaduilta (Mönckebergstrasse, Jungfernstieg, Neuer Wall). Pubien ja ravintoloiden puolesta suosittelisin itse Altonan kaupunginosaa. Altonasta löytyy lukuisia pikkukatuja jotka ovat täynnä hyviä ravintoloita, kahviloita, ja baareja. Itse asiassa Altona muistuttaakin hieman Tukholman Gamla Stania, ja itse ainakin tykkään tämän tyyppisestä miljööstä. Toki hyviä ravintoloita ja pubeja löytyy runsaasti myös keskustan alueelta, mutta Altonan ''tunnelma'' on kyllä etenkin iltaisin vertaansa vailla. Muita hyviä kohteita yöelämää varten ovat Reeperbahn, Grossneumarkt, ja St.Georg:in alue. Vielä viimeisimpänä nähtävyytenä voisi mainita sunnuntaisin pidettävät kalamarkkinat, niitä ei kannata jättää välistä, ne ovat todella ainutlaatuinen kokemus mitä ei kyllä Suomessa koe. Itse kyllä suosittelen erittäin lämpimästi Hampuria, siellä ei kyllä ainakaan itselläni käy aika pitkäksi! Ja jos Hampuriin aikoo matkustaa, niin Otavan Kartta-Opas sarjan Hampuri-kirja on todella hyödillinen opas kaupunkia varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2335260Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233700Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182184Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2792123Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast461378Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611249Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1281131Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.116946- 34900
- 196804