ongelmana " paras kaveri "

hädässä

Mulla on hyviä ystäviä, mutta "paras kaverini" ei ajattele käytöstään. Hän syrjii, määräilee ja puhuu pahaa. Voisi auttaa jos olisin muutaman päivän hänestä erossa. Ongelmana on se , että näemme päivittäin koulussa ja harrastuksissa. Kuljemme aina samaa matkaa kaikkialle, ja jos muutaman päivän ajan pitäisin hänestä hermolomaa, niin hän suuttuisi ja alkaisi levittää juoruja minusta muille hyville kavereille. En voi sanoa hänelle käytöksestään , koska kun sanon , hän kääntää keslustelun minun haittapuoliin, joita ei edes ole. Lisäksi hän ei anna minun olla oma itsebi. Jos en naura hänen jutuilleen , olen suuttunut. Kun taas puhun , olen ärsyttävä. APUA MITÄ TEEN?!?!

13

1510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poika 15v

      Mulla on TÄYSIN sama tilanne. Oonkohan ite kirjottanu ton viestin?

    • Kiittämättömyys on..

      Itselläni oli niin ikään hankala kaveri. Hän valitti koko ajan ihan kaikesta. Väitti tappavansa itsensä jos matikasta tulee läksyä, jos sitö jos tätä... Hermo oli mennä, mutta koska ko. tyyppi oli minusta riippuvainen (kiusattu), niin ei auttanut kuin jaksaa. Jos huomautin hänen valituksestaan, niin hän käänsi sen niin, että MINÄ olin se, joka koko ajan valittaa O.o anteeksi missä kohtaa minä olen valittanut muusta kuin hänen valituksestaan?

      No yhtä kaikki minä kestin. Siedin minua hyväksi käyttävää riippakiveä vuosikaudet, kuuntelin häntä, olin kiltti vaikka miten paljon olisi vituttanut, tein parhaani hänen hyväkseen. No entä mitä on käynyt kun olen häneen yrittänyt ottaa yhteyttä siirryttyäni eri lukioon? Yleensä ei mitään, silloin kun saamme tapaamisen sovituksi hän peruuttaa viime tipassa vedoten vatsakipuun (käyttäny ko. tekosyytä niin kauan kuin muistan, keksisi uuden!). Tämäkö on kiitos kaikesta siitä vaivannäöstä?

      Haluan vain sanoa, että huonoista ystävistä kannattaa hankkiutua eroon. Itselläni meni monet mahdollisuudet saada oikeita kavereita, samoin mielenterveys. On vaikea elää joka päivä toiselle, vihaten itseään ja sitä mitä tekee, sen valheellisuutta. Ja kuitenkin tietäen, ettei muuta tietä ole. Jos joudun tähän tilanteeseen, aion olla itsekäs paskiainen ja todeta, että minuahan ei vedätetä!

    • Imhappynow

      Nooh. Mulla kävi niin että vaihdoin eri kouluun kolmannella luokalla. Sain uuden ystävän, jonka kanssa ollaan parhaat ystävät vieläki, oon nyt seiskal. Ala-asteella se pakotti tekemään mua asioita, jotka mä sitten tein. Kotona sitten surin. En halunnut että hän hermoistuisi minulle. Vähitellen sitten aloin muuttumaan. Hän vieläkin yrittää keksiä tyhmiä juttuja minusta. Mutta minä keksin takaisin. Silti meillä menee hyvin. Kun minä aloin olemaan oma itseni hän kuitenkin hyväksyi minut. Nauramme yhdessä monia asioita. Meissä on paljon yhtäläisyyksiä ja eroja. Täysin normaalia ystäväsuhteissa.

      Kokeileppa itsekin keksiä juttuja joka saisi "parhaan" kaverisi nauramaan. Tehkää yhdessä kaikkea kivaa jos hän haluaa edes olla sinun kanssasi.
      Jos te vain ette pääse mitenkään yhteisymmärrykseen mistään ole jonkun toisen ystäväsi kanssa jos niitä on sinulla niin paljon.
      Ymmärrän toki kuitenkin ettet välttämättä halua.
      Muista että sellaiset ihmiset ole ystäviä jotka puhuvat pahaa sinusta ja tarkoittavat sitä oikeasti.
      Älä anna hänen pompottaa sinua!
      Jos sinulla tiedät jonkun luotettavan aikuisen kanssa voit jutella hänen kanssaan.
      Joko te pysytte parhaina ystävinä tai ette.
      Toivon pelkkää hyvää sinulle!

    • poika98

      minkä ikänen olet? epäilyttää että olet mun kamu :)

    • ressuthebaron

      Aloittaja: Itselläni on eräs aika samantyylinen kaveri, tosin ei yhtä ''paha'' kuin sinulla. Maailmassa on monenlaisia ihmisiä, jotkut vain ovat enemmän tai vähemmän '''kusipäitä''''. Itse vain opettelin sietämään tuota tyyppiä, sillä aina välillä hän on oikeastikin kiva, eikä hän minua suoranaisesti kiusaa kuten tuo sinun kaverisi. On hyvä opetella sietämään ärsyttäviäkin ihmisiä, nimittäin niin kauan kuin se ei oikeasti vahingoita omaa elämää.

      Mutta tuo sun kaverisi kuulostaa jo oikeasti kusipäältä. Suosittelen että otat asian ihan suoraan puheeksi hänen kanssaan.

      Onko hän muuten ennen levittänyt juoruja sinusta vai uskotko vain että niin tapahtuisi? Koska jos on, niin se on kyllä ihan kiusaamista, ei mitään '''yleistä kusipäisyyttä''' joka tuntuu kuuluvan joidenkin ihmisten luonteeseen ilman että he sitä kenties edes huomaavat.

      • Hemppa2003

        Moi! Meiän luokka on iha kiva 9 tyttö ja poikia 14 ja mä oon tyttö 5 luokalla ja mul on ongelmana se että mun paras kaveri on munkaa välitunneilla ja me nauretaan ihan sairaasti mut sit semmonen muo syrjivä tyyppi joka asuu naapurissa nii me ei olla oltu koskaa hyvii kavereita koska se valehtelee ja niin sit se mun paras kaveri menee aina sen luo. Ja sikku sanon et voinko olla myös teiänkaa niin se syrjivä sanoo ei ja paras kaveri emmä nyt tiiä. Sit ku mä pyydän joskus sitä et tuuks meille koulun jälkeen se sanol en mä jaksa. Se käy meillä yleensä 1-2 kuukaudes . Ja sit se syrjijä niin se ei oo välitunnilla melkein koskaa sen mun parhaan kaverinkaa. Sitä paitsi kaikki muutkin syrjii varsinkin kaksi pissistä ja sit ei muut sillee syrji mut ei ne ainakaan oo munkaa et mä yritän aina sopeutua mut ei aina muka teen jotain väärin.mä itkin äskön kun tulin kotiin koulusta ja nyt kun kirjotin tät niin olo helpottus. Mut mä en anna periks mä oon oikeest sitkee mä oon huomannu sen itekki mä vedän Aina kaikki liikunta tunnillakin kaikki täysillä vaikkei jaksaiskaan enkä valita koska ei se niin kamalaa oo jos meil on pari kertaa kuukaudes säbää tai jalkapalloo.

        Vinkkejä syrjimiseen!!

        1. Ole oma itsesi älä anna muiden häiritä!

        2.jos paras kaveri ei halua olla kanssasi älä murehdi mene joittenkin muiden seuraan.7 Se tekee hyvää kun olette välillä erossa.

        3.Voit mennä tutustumaan johonkin pienempään luokkalaiseen tai isompaan.

        4.Voisit myös olla yhden päivän vähän yksin niin kyllä niitä kavereita tulee ikävä.

        5.puhu kaverille asiastasi.

        6.yritä olla unohtaa kaveri asiat meet vain eteenpäin juttele kavereiden kanssa hauskaa mitä ny juttelettekaan.

        7. Mene koulun jälkeen ulos ja lenkille niin unohdat kaverit.

        8. Ala harrastaa jotain uutta harrastusta mikä alkaa unohtamaan kaveri jutut ja voit myös saada uusia ystäviä ainakin joukkue lajeissa saa uusia ystäviä

        9.jos mikään ei auttanu juttele vanhemmillesi ja sitten se siirtyy oppettajille jne.


    • scheise!

      joo mite tälläin on edes mahdollista. mulki sellain just et jota ärsyttää mu olemus mut silti se on olevinaa mun paras kaveri ja sit se on kuitenki tollain ärsyttävä!
      en tiiä mikä sitä vaivaa :o

    • APUAAA!!!

      minun paras kaverini käyttäytyy itse lapsellisesti ja haukkuu muita kavereitani ja sitten jos sanon hänelle siitä tai suutun joskus jostain niin hän kertoo heti vanhemmilleen ja siitä tulee ihan hirveä shou mun on pako mennä sen luo huomenna 3 yöks vaikka en haluaisi apua miten selviän en halua ennä olla hänen ystävänsä ,mutta näköjään on pakko tai hän kääntää kaiken minun syykseni!! Auttakaa!!

    • eipakko

      mikään pakko ei ole mennä kenenkään työ yökylään jos ahistaa, kaveris taitaa olla ilkimys.Toisen syyllistäminen on typerää ja keskenkasvusta. Puolusta itseäsi,keksi itelles muuta menoa,tapaa hyviä frendejä ja ota etäisyyttä tähän kaveriin.

    • Ameliajoku

      Ihan Samoa Tilanne mutts paras Kaverini kertoo juoruja minuets kokoajan Jason saanut monta median luokkalausta inhoamaan mua.

      • Hei Ameliajoku!

        Ikävää kuulla kaveritilanteestasi.

        Oletko puhunut asiasta kaverisi kanssa? Esimerkiksi omien ajatuksien ja tunteiden kertominen kaverillesi voisi auttaa tilanteessa. Myös asiasta puhuminen turvalliselle ja luotettavalle aikuiselle voisi tuoda helpotusta sinun ja kaverisi tilanteeseen. Toivottavasti tilanne alkaa ratkeamaan.

        Tsemppiä sinulle ja hyvää kevättä!

        Terveisin, NettiSaapas Sotkamo Joni


    • rockmmi

      0407226390

    • rockmmi

      moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe