Canon s100 vai canon s110?

S100 vaiko S110?

Onko tuo s110 paljonkin tuota s100 parempi että kannattaa maksaa 150 euroa enemmän?Vaikea pulma kumman valitsee ehkä se pitää ostaa s110 kun paljon parempi ja paljon uudempaa tekniikkaa ainoa miinus korkeampi hinta.Onko s100 ostamisessa edes mitään järkeä kun valitsee näiden kameroiden välillä?

23

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

      http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_s100&products=canon_s110&products=canon_g12&products=canon_g15&products=canon_g1x

      Aika samanlaisethan nuo ovat. Itse en ottaisi noista kumpaakaan, koska kamerassa pitää olla etsin. Rajala näyttää myyvän G12:a samaan hintaan kuin S100:a! G12 on parempi valinta, koska siinä on etsin, sen runko on tehty paremmasta materiaalista ja ergonomia kokonaisuudessaan on parempi. G12 on hieman huonompi videossa ja prossu on yhtä sukupolvea vanhempi. G 1X olisi tuon joukon paras. Zoomia vähemmän ja kenno suurempi.

    • Helppo nakki

      Uutta S110:ssä on WiFi-yhteys ja kosketusnäyttö, eipä juuri muuta. Jos niille osaa antaa arvoa, saattaa tuon lisähinnan maksaakin.

      Minulle niillä ei ole mitään arvoa, ja kun perustekniikka (kenno, prosessori) on yhtä tuoretta, valintani on ilman muuta S100.

      Sellainen minulla itse asiassa onkin. Mainio kapistus, suosittelen!

    • S100 vaiko S110?

      En katso g sarjaa liian iso taskuun vaikka etsin onkin jos olisi saman kokoinen kuin s100 ja s110 sitte ostaisin g15 aivan liian iso kuljettaa taskussa aina mukana.

    • S100:ssa on GPS. S110 vaatii yhteensopivan puhelimen GPS:ään. Jos et WiFi:ä tarvitse niin osta S100. Unohda noi etsintroolit. Sama porukka 1970-luvulla olisi sanonut, ettei pidä ostaa AE-1:tä, koska sillä ei voi kuvata ilman paristoja. En näe mitä eritysitä iloa on etsimestä, joka suunnilleen näyttää mitä kuvaan tulee. En tiedä onko noissa kuvanlaatuun vaikuttavia eroja. Ainakaan päällisin puolin mitään suurta ei näy. Toki uudemmassa voi asiat aina jotenkin olla pikkasen paremmin. En kuitenkaan näe tuolla hintaerolla uutta mielekkääksi.

      Tai osta sitten vaikka A1300. Siinä on etsin ja hintaa on 40 euroa :-)

      • Canonisti minäkin

        Ensimmäinen järkkärirunkoni oli AE-1, joka vaihtui myöhemmin FTb:ksi. FTb on yhä ergonomialtaan paras Canon, jolla olen kuvannut.

        Ps. Kamerassa tulee olla kunnollinen etsin.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Ensimmäinen järkkärirunkoni oli AE-1, joka vaihtui myöhemmin FTb:ksi. FTb on yhä ergonomialtaan paras Canon, jolla olen kuvannut.

        Ps. Kamerassa tulee olla kunnollinen etsin.

        Kompakteissa ei ole kunnollista etsintä. Niiden peitto on 80 % luokkaa, koska niissä ei ole mitään parallaksikorjauksia. Etsimestä ei näy valotusarvoja tai muitakaan tietoja. On vain hyvä, että näistä on nykyään kompakteissa päästy eroon.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Kompakteissa ei ole kunnollista etsintä. Niiden peitto on 80 % luokkaa, koska niissä ei ole mitään parallaksikorjauksia. Etsimestä ei näy valotusarvoja tai muitakaan tietoja. On vain hyvä, että näistä on nykyään kompakteissa päästy eroon.

        Optinen etsin ja sen mahdollistama kunnollinen kuvausasento vaikuttaa enemmän kuvanlatuun kuin vakain!


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Optinen etsin ja sen mahdollistama kunnollinen kuvausasento vaikuttaa enemmän kuvanlatuun kuin vakain!

        Ei todellakaan vaikuta. Kyllä kunnolla voi kuvata ilman etsintäkin, kunhan ei pidä sitä kameraa suorilla käsillä.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Ei todellakaan vaikuta. Kyllä kunnolla voi kuvata ilman etsintäkin, kunhan ei pidä sitä kameraa suorilla käsillä.

        Ei muuten voi. Tuosta on ihan dataa saatavissa (joo, en laittanut linkkejä aikoinaan talteen). Etsimetön kamera kelpaa vain reprokäyttöön.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Ei muuten voi. Tuosta on ihan dataa saatavissa (joo, en laittanut linkkejä aikoinaan talteen). Etsimetön kamera kelpaa vain reprokäyttöön.

        Jopa on vankat todisteet. Minä uskon pikemminkin siihen, mitä itse olen kokenut, kuin johonkin sinun lähteisiisi, jota et edes tiedä. Silloinkin, kun minulla oli etsin harvoin käytin sitä, koska sillä ei voinut rajata kuvaa. Miksi luulet etsimien kadonneen, jos ne muka ovat niin tärkeitä? 2006-08 etsin oli 84 %:ssa Canonin uusista kompakteista. 2010-12 se oli enää 17 %:ssa.

        Jos omat käsitykset eroavat markkinoiden toiminnasta niin aina voi ajatella että itse on oikeassa ja kaikki muut ovat vain tyhmiä. Ainakin minulla kädet ovat luonnollisemmassa asennossa ja paremmin tuettuja kun kuvaan näytöllä.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Jopa on vankat todisteet. Minä uskon pikemminkin siihen, mitä itse olen kokenut, kuin johonkin sinun lähteisiisi, jota et edes tiedä. Silloinkin, kun minulla oli etsin harvoin käytin sitä, koska sillä ei voinut rajata kuvaa. Miksi luulet etsimien kadonneen, jos ne muka ovat niin tärkeitä? 2006-08 etsin oli 84 %:ssa Canonin uusista kompakteista. 2010-12 se oli enää 17 %:ssa.

        Jos omat käsitykset eroavat markkinoiden toiminnasta niin aina voi ajatella että itse on oikeassa ja kaikki muut ovat vain tyhmiä. Ainakin minulla kädet ovat luonnollisemmassa asennossa ja paremmin tuettuja kun kuvaan näytöllä.

        "...markkinoiden toiminnasta..."

        Typeryksille, jotka eivät ymmärrä kuvaamisen tekniikasta mitään, myydään toimimattomia laitteita. Oikea kuvausasento vaikuttaa 2-3 aukkoa, kun halpisvakaajat pääsevät satunnaisesti puoleen siitä.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        "...markkinoiden toiminnasta..."

        Typeryksille, jotka eivät ymmärrä kuvaamisen tekniikasta mitään, myydään toimimattomia laitteita. Oikea kuvausasento vaikuttaa 2-3 aukkoa, kun halpisvakaajat pääsevät satunnaisesti puoleen siitä.

        Oikea kuvausasento toki on tärkeä ja on aivan hyvin mahdollista kuvata oikein näytöllisellä kameralla. Etsimien painottajat puhuvat kokoajan suorilta käsiltä kuvaamisesta. Tämä kertoo, etteivät he edes tiedä, miten etsimettömällä kameralla pitää kuvata. Silloinkin, kun minulla oli etsin, kuvasin pisimmillä valotusajoilla näytöltä.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Oikea kuvausasento toki on tärkeä ja on aivan hyvin mahdollista kuvata oikein näytöllisellä kameralla. Etsimien painottajat puhuvat kokoajan suorilta käsiltä kuvaamisesta. Tämä kertoo, etteivät he edes tiedä, miten etsimettömällä kameralla pitää kuvata. Silloinkin, kun minulla oli etsin, kuvasin pisimmillä valotusajoilla näytöltä.

        Etsimettömällä kameralla ei ole mahdollista rakentaa tukevaa kuvausasentoa muuten kuin jalustalla.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Etsimettömällä kameralla ei ole mahdollista rakentaa tukevaa kuvausasentoa muuten kuin jalustalla.

        Kummasti minä pystyn. Ehkä et vain ole halukas muuttamaan oppimiasi tapoja. Kun kyse on pokkarista palon paremman asennon saa näytöllä, kun kädet voivat olla luonnollisessa asennossa ja tarvittaessa voi tukea käsivarret kylkiin. Joku järjestelmä, jossa käsi on objektiivin alla on täysin toinen asia.


      • Nexisti
        okaro kirjoitti:

        Kummasti minä pystyn. Ehkä et vain ole halukas muuttamaan oppimiasi tapoja. Kun kyse on pokkarista palon paremman asennon saa näytöllä, kun kädet voivat olla luonnollisessa asennossa ja tarvittaessa voi tukea käsivarret kylkiin. Joku järjestelmä, jossa käsi on objektiivin alla on täysin toinen asia.

        Ei mitään ongelmaa minullakaan saada tukevaa kuvausasentoa. Ei ne pokkarivalmistajat ole niin tyhmiä etteikö ne olis myös tutkineet noiden kameroidensa käytettävyyttä, eihän ne menis kaupaksi jos ei niillä pystyisi ottamaan kunnolla kuvia.


      • Canonisti minäkin
        Nexisti kirjoitti:

        Ei mitään ongelmaa minullakaan saada tukevaa kuvausasentoa. Ei ne pokkarivalmistajat ole niin tyhmiä etteikö ne olis myös tutkineet noiden kameroidensa käytettävyyttä, eihän ne menis kaupaksi jos ei niillä pystyisi ottamaan kunnolla kuvia.

        Testatkaapa oikeasti! Ne testit, jotka itse olen nähnyt, puhuvat kyllä etsimen puolesta. (Jonkin verran aihetta aikoinaan opiskelleena niin, että ymmärrän vakaimien teoriankin.)


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Testatkaapa oikeasti! Ne testit, jotka itse olen nähnyt, puhuvat kyllä etsimen puolesta. (Jonkin verran aihetta aikoinaan opiskelleena niin, että ymmärrän vakaimien teoriankin.)

        Luuletko, etten ole kuvannut. Pienessä kamerassa etsin on todella hankalasti käytettävissä, lisäksi kun se etsin on vielä keskellä kameraa eikä oikeaoppisesti vasemmassa nurkassa. Oman Ixus 30:n etsin on kamalin:

        http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/290/canon_digital_ixus_30.jpg

        Huomaa, miten etsin itseasiassa on takaa enemmän oikealla kuin edestä, juuri päinvastoin kuin pitäisi. Syynä tähän on salaman viemä tila. Etsimen vasemmalla puolella on niin paljon tilaa, että kamera tökkii nenään. Oikealla taas tilaa on liian vähän.

        A700:ssa on jo selvästi paremmin:

        http://www.mymac.com/img/features/a700_top-11-27-06.jpg

        Huomaa miten etsin kääntyy oikeaan suuntaan. Tuolla saa jo varsin mukavan ja tukevan otteen vaikka ei sekään vastaa isomman kameran otetta, kuten tässä klassikossa:

        http://www.photoethnography.com/ClassicCameras/images/Canon/CanonGIII/C16558/CanonGIII-4.jpg

        GIII:lla saan molemmat käsivarret tuettua. A700:lla vain oikean ja Ixuksella en kumpaakaan. Näytöltä kuvattaessa saan molemmat käsivarret tuettua. Tosin itsekin tule lintsattua usein eikö yleensä ota oikeaoppista otetta, jossa vasemman käden peukku on pystyssä ja kamera on etusormen päällä.


    • S100 vaiko S110?

      Mistä tommonen s100 kannattaisi tilata?

      • S100:lla kuvaava

      • 299

      • S100:lla kuvaava

      • Ola -----:
        S100:lla kuvaava kirjoitti:

        Oho! Katselin useamman liikkeen S100-hintoja varmaankin vajaa viikko sitten eikä Verkkis ollut läheskään halvimpien joukossa vaan jotain 400 euron luokkaa!

        Hinnat elävät.

        Verkkokauppa.comista ostin 299:- S100 (Musta)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe