kääpiöpinserin pukeminen

miettii1

Te joilla ko rotu niin millä asteilla olette laittaneet lämmintä päälle? Mun kääkän pentu tärisee jo näillä nolla keleillä.. saattaa tietysti johtua siitäkin että liikenne vieressä vähän vielä pelottaa

5

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentu ei osaa säädellä lämpöä ja tarvitsee vaatteita jo pienellä kylmällä. Omalle pennulle (5kk) laitan vaatetta jos alle 5 plusastetta tai kova viima tai sade.
      Kylmänarkuus on yksilöllistä, jotkut kääkät tarkenee paremmin kuin toiset :)

• miettii1

Kasvattaja sanoikin että pentu palelee herkemmin, mutta mitään tarkkoja lämpötiloja ei ja itse täysissä vetimissä vähän hankala arvioida onko liian kylmä. Joten kiitos vastauksesta :) ehkä se tärinä tosiaan sitten johtuu kylmyydestä.

• Oi sinulla on sitten ihan pikkuinen! :)
        Kannattaa mielummin varmistaa ettei pennulla ole lainkaan kylmä koska sisäsiisteys voi vaarantua jos pentu liittää ulosmenoon jotain negatiivista.. Neule on meillä ykkösaste pukeutumisessa, sitten tulee Hurtta talvimantteli (tätä käytän myös jos sataa eikä ole lämmin sää), sitten on Hurtta fleecepusakka ja lopulta Hurtta vedenkestävä fleecehaalari jonka alle voi laittaa neuleen paukkupakkasilla :)
        Onneksi olkoon ihanasta uudesta perheenjäsenestä!

• miettii1

Kiitos :) Nyt vain miettimään että millaista asua tässä säässä käyttäisi!

• Pinserineidin mamma

Mulla on pinserineiti kohta 6kk ja olen pukenut sille neuletta, kun lämpötila laskee alle 10 astetta. Alle viiden asteen laitetaan fleecehaalaria tai neulehaalaria. Ja nyt kun tulossa kunnon pakkaset, niin neule/fleece ja päälle tuulenpitävä "kurapuku".

Eilen mentiin ulos ekaa kertaa kengät jalassa (koiralla siis... sekä tietenkin mulla). Alkutaistelu oli hankalaa, mutta opetin ensin kävelemään sisällä kengät jalassa niin, että houkuttelin makupaloilla eteenpäin. Ulos kun mentiin, niin voi sitä riemua kun tajusi, ettei tassuja palelekkaan! Meillä on Rukan kengät kokoa 2.

Neulehaalareita olen neulonut itse, kolmas jo tekeillään. Helppoa, kun tekee tarpeeksi yksinkertaisen ja mittailee välillä. Ainakin meidän neiti tykkää niistä eniten, koska eivät kahise ja ovat joustavia.

Säälittää kun ulkona näkee vilusta väriseviä ohutturkkisia koira-parkoja, joiden emännät ja isännät ovat kyllä topanneet itsensä päästä varpaisiin, mutta vetävät koiraansa alasti hangessa, tuulessa ja tuiskussa!
      Nyt tietenkin joku besserwisseri möläyttää, että tuollaiset ophutturkit eivät kuulu suomen ilmastoon. No, eivät ehkä kuulukkaan, mutta ei tänne kuuluisi ihmisrotukaan, koska olemme trooppisia eläimiä. ei meistä yksikään selviäisi tuolla luonnossa hengissä alasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      99
      6926
    2. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      411
      6660
    3. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      162
      4962
    4. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      94
      3874
    5. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      96
      3811
    6. Kun täällä kysytään aina vaan naisilta

Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en
      Sinkut
      72
      3717
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      10
      3532
    8. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      3240
    9. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      6
      2069
    10. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      16
      1649
    Aihe