Mikä symbolisoi Jumalatarta, onko se pentagrammi joka nykyaikana mielletään saatananpalvojien symboliksi?
Jumalattaren
8
1263
Vastaukset
- RockieC
jumalattaren symboleita on monia kulttuurista ja uskonnosta riippuen, mutta ehkä tyypillisimpänä voi pitää käärmettä.
- ggt
kyllä se alunperin on ihan se pentagrammi! täydellisyyttä kuvaava symboli.. oletteko tienneet että venus planeetta piirtää 8 vuoden jaksoissa taivaalle täydellisen pentagrammi kuvion! siksi siitä venuksen "jumalallinen" asema antiikin aikoina!
- Mystic
ggt kirjoitti:
kyllä se alunperin on ihan se pentagrammi! täydellisyyttä kuvaava symboli.. oletteko tienneet että venus planeetta piirtää 8 vuoden jaksoissa taivaalle täydellisen pentagrammi kuvion! siksi siitä venuksen "jumalallinen" asema antiikin aikoina!
Venus...haen kyllä itsekkin tuon tiedon, mut jos tiedät jonkun linkin missä tietoa tuosta pentagrammi-kuviosta, niin laiskalle :) tietoa, kiitos.
- ggt
Mystic kirjoitti:
Venus...haen kyllä itsekkin tuon tiedon, mut jos tiedät jonkun linkin missä tietoa tuosta pentagrammi-kuviosta, niin laiskalle :) tietoa, kiitos.
- Moonmaiden
Onhan tuop käärmekin jumalattaren symboli, mutta pentagramia olen pitänyt symbolina monelle muulle asialle. Wicca kun olen, Jumalatartani symboloi kolmoiskuu )O(
- virpapaju
Jumalatarta symboloi kuu. Jumalaa tai Metsän Herraa tai Sarvipäätä tai Cernunnosta symboloi usein aurinko.
Terveisiä vaan sisar Moonmaidenille, vaikka emme tunnekaan :-)
- Lucis.
Tervehdys.
En ole wicca, mutta olen tutkinut asioita. Jumalattaren symboli on kuu.
Käärmeet ovat yleensä olleet Levictuksen merkki vanhan testamentin aikaan ja käärme on Jumalan merkki(Varsinkin caudeacus.)
Pentagrammi symboloi taas ihmistä henkisenä olentona kun taas käännetty symboloi ihmisen lihallista henkisyyttä hengellisen sijaan.
Lucis.
"Korjatkaa jos olen väärässä.!" - likka_vaan
Näin eilen yhden iihanan paidan, punaisen jossa oli narttumerkki (venus) ja sen yllä sarvet. Se oli siis kuin merkurius. Se oli kuitenkin ilmiselvästi pakanan yllä.
Mikä sen merkin historia on ja missä mahtaa olla noita paitoja? Harmittaa etten voinut kaapata sitä naista ja kysyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433623- 362274
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321895- 171639
- 181628
- 231568
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai831325- 151293
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881232