DX:n lastuviritys

Tero

Olen Tero 17v, täytän syksyllä 18 ja saan ajokortin. Sain isoisältäni keväällä 82 vuoden mallia olevan DX Corollan. Kovasti sitä ollaan amiksessa kavereiden kanssa hitsailtu ja tuunailtu. On isompaa pakaria, kaverin faijan Letukan vanhat talvinakit taka-akselilla, on muuten aikas näyttävät. Serkku teki Mersun 15" vanteisiin sovitteet. Vähän piti lokasuojia levittää.
Vielä pitäisi pohja parsia kasaan, no ehkä neliö taikka pari peltiä menee.
Kaverit puhuu noista lastuvirityksistä koulussa, minä en niihin ole niin perehtynyt, mutta minusta tuleekin autopeltiseppä.
Mahtaakohan jostain löytyä tähän DX:n 1,3:een pannuun sopivaa lastua. Siitä tulisi varmaan aikas kiree peli. Kaverit ainakin sano että Volkkareista saa kymmeniä polleja niillä lisää.
pakkoputki pitää varmaan vaihtaa vieläkin avarampaan, että saa kaikki tehoäänet hyödynnettyä, vai mahtaisiko riittää isomman ulostuloputken vaihtaminen?

9

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kake
      • ei-toyotisti

        Siinä däksässä on kyllä ihan työntötanko 8 venttiilikone, ainaski 4K-motissa. Taitaapa olla 2T koneissa sama juttu.

        Tuo aloittajan juttu on kyllä päivän parhaita vedätyksiä :D *lastu däksään*.....
        Tuo linkin pölynimuriturbo kuuluu samaan legendaariseen "kuinka däksästä ulos 50½ hv koneesta"-sarjaan :).


      • _liko-
        ei-toyotisti kirjoitti:

        Siinä däksässä on kyllä ihan työntötanko 8 venttiilikone, ainaski 4K-motissa. Taitaapa olla 2T koneissa sama juttu.

        Tuo aloittajan juttu on kyllä päivän parhaita vedätyksiä :D *lastu däksään*.....
        Tuo linkin pölynimuriturbo kuuluu samaan legendaariseen "kuinka däksästä ulos 50½ hv koneesta"-sarjaan :).

        Mikä huuveriturbossa väärin on??
        Ei sen moottorin tarvitse tietää mikä sitä ilmaa paineella työntää sisään, huuveri tai pakokaasun pyörittämä potkuri.


      • just
        _liko- kirjoitti:

        Mikä huuveriturbossa väärin on??
        Ei sen moottorin tarvitse tietää mikä sitä ilmaa paineella työntää sisään, huuveri tai pakokaasun pyörittämä potkuri.

        täällä on jo kerran esitelty dexuun sopivaa ahdinta.
        Tämän kun runttaa kiinni niin varmaan löytyy kaakki jos toinenkin dexterin myllystä.Kunhan tuon saa ensin vaan rullaamaan,voi viive vaan olla aika suuri,mutta paineita varmaan löytyy:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=568&posting=22000000003699109


      • tuukka
        just kirjoitti:

        täällä on jo kerran esitelty dexuun sopivaa ahdinta.
        Tämän kun runttaa kiinni niin varmaan löytyy kaakki jos toinenkin dexterin myllystä.Kunhan tuon saa ensin vaan rullaamaan,voi viive vaan olla aika suuri,mutta paineita varmaan löytyy:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=568&posting=22000000003699109

        Hoover-turbo toimii ja hyvin.
        Se invertter pitää olla vaan 1000 wattinen että jaksaa hooverille syöttää virtaa.


      • Tero
        tuukka kirjoitti:

        Hoover-turbo toimii ja hyvin.
        Se invertter pitää olla vaan 1000 wattinen että jaksaa hooverille syöttää virtaa.

        Kiinnostuin tosta hoover-ahtamisesta ja lastuttamisesta ihan totisesti. Mahtaako niitä voida käyttää yhtäaikaisesti vai ovatko toisensa pos sulkevia.
        Naapurilla olisi sellanen lehtipuhallinkin. Voisiko sellasesta olla apua DX:n virittämisessä, se kun ei tarvitse sähköä. Ahto painetta voisi kaiketi säädellä puhaltimen kaasuvivusta.
        Sillähän saisi sitä alakierrosahtoakin, jäisi kaikki sakemannien turbodiiselitkin viivalle.
        vai tietääkö joku voisiko tohon Corollaan saada laitettua vaikka Golffin TDI-myllyn. Siinä olisi sitä VÄÄNTÖÄ ja kaverit vieläkin kateellisempia


      • vanhempi setä
        Tero kirjoitti:

        Kiinnostuin tosta hoover-ahtamisesta ja lastuttamisesta ihan totisesti. Mahtaako niitä voida käyttää yhtäaikaisesti vai ovatko toisensa pos sulkevia.
        Naapurilla olisi sellanen lehtipuhallinkin. Voisiko sellasesta olla apua DX:n virittämisessä, se kun ei tarvitse sähköä. Ahto painetta voisi kaiketi säädellä puhaltimen kaasuvivusta.
        Sillähän saisi sitä alakierrosahtoakin, jäisi kaikki sakemannien turbodiiselitkin viivalle.
        vai tietääkö joku voisiko tohon Corollaan saada laitettua vaikka Golffin TDI-myllyn. Siinä olisi sitä VÄÄNTÖÄ ja kaverit vieläkin kateellisempia

        Kun nyt olet onnistunut hankkimaan kaikkien amisautojen kuninkaan eli Toyota Corolla KE 70-mallin, (jota sivistymätön nuoriso kutsuu DX-Corollaksi, vaikkei kyseessä olekaan kuin paremmin varustellun muunnoksen varustemerkintä, muuten kutsuuko kukaan kukaan Kadettiaan LS-Kadetiksi, tai Sunnyaan LX- tai SLX-Sunnyksi?) niin tokihan muistat, että kunnon tuninkiin kuuluu muutakin kuin koneen viritys.

        Ethän vain unohda karvanoppia ja Wunderbaumeja? Muistathan myös tummentaa kaikka sallitut lasit mahdollisimman tummalla kalvolla. Takaluukkuun sinun täytyy ehdottomasti pultata kiinni isoin spoileri, minkä löydät. Itse suosittelisin vanhan kunnon Sierra Cosworthin kaksitasomallia. Et tosin enää tahdo saada takaluukkua auki, mutta sehän ei ole ongelma, koska sinne on muutenkin sullottava isoin subwooveri, minkä kaupasta saa. Tietysti itse auto on maalattava mahdollisimman räikeällä värillä.
        Muutenhan täällä annnettiinkin jo oikein hyviä neuvoja. Tosin tuohon pakoputkiasiaan lisäisin, että vanhat pyöreät peltiset syöksytorvet sopivat mainiosti pakoputken paikalle ja lisäävät taatusti arvostustasi tuunaajana. Ja Hooverin saat kierrätyskeskuksesta pilkkahintaa ja sitten vaan ahtamaan Corollaa! Tosimiehet eivät muuten käytä virityslastuja, joten unohda se.


      • oot setä
        vanhempi setä kirjoitti:

        Kun nyt olet onnistunut hankkimaan kaikkien amisautojen kuninkaan eli Toyota Corolla KE 70-mallin, (jota sivistymätön nuoriso kutsuu DX-Corollaksi, vaikkei kyseessä olekaan kuin paremmin varustellun muunnoksen varustemerkintä, muuten kutsuuko kukaan kukaan Kadettiaan LS-Kadetiksi, tai Sunnyaan LX- tai SLX-Sunnyksi?) niin tokihan muistat, että kunnon tuninkiin kuuluu muutakin kuin koneen viritys.

        Ethän vain unohda karvanoppia ja Wunderbaumeja? Muistathan myös tummentaa kaikka sallitut lasit mahdollisimman tummalla kalvolla. Takaluukkuun sinun täytyy ehdottomasti pultata kiinni isoin spoileri, minkä löydät. Itse suosittelisin vanhan kunnon Sierra Cosworthin kaksitasomallia. Et tosin enää tahdo saada takaluukkua auki, mutta sehän ei ole ongelma, koska sinne on muutenkin sullottava isoin subwooveri, minkä kaupasta saa. Tietysti itse auto on maalattava mahdollisimman räikeällä värillä.
        Muutenhan täällä annnettiinkin jo oikein hyviä neuvoja. Tosin tuohon pakoputkiasiaan lisäisin, että vanhat pyöreät peltiset syöksytorvet sopivat mainiosti pakoputken paikalle ja lisäävät taatusti arvostustasi tuunaajana. Ja Hooverin saat kierrätyskeskuksesta pilkkahintaa ja sitten vaan ahtamaan Corollaa! Tosimiehet eivät muuten käytä virityslastuja, joten unohda se.

        noista syöksytorvistahan sais tosi mageet sivuputket sun corollaan,kun ne päätkin on valmiiksi taivutettu vinkkeliin.Ois varmaan tosi läyhäkät jytinät dexusa.Siinä ei kukaan vois erehtyä etteikö ois vähän tuunattu konettakin
        kireämmäksi.Ja älä missään nimessä unohda racing tai biltema tarraa tuulilasin yläreunasta.Ja jotku Jack Daniels tai Lapin Kulta verhot takaikkunaan.Ja niitten päälle ne vuntzikat niin AVOT! Ja lippis väärinpäin päähän,se on tosi tunahuttajan merkki:)Ja ei muuta ku löylyä corollalle.Niin ja Sarviksen pulkasta sais kuulemma mageen scuupin konepellille,se jos mikä lisää reilusti katu rispektii.


      • Tero "ging off tuuning...
        oot setä kirjoitti:

        noista syöksytorvistahan sais tosi mageet sivuputket sun corollaan,kun ne päätkin on valmiiksi taivutettu vinkkeliin.Ois varmaan tosi läyhäkät jytinät dexusa.Siinä ei kukaan vois erehtyä etteikö ois vähän tuunattu konettakin
        kireämmäksi.Ja älä missään nimessä unohda racing tai biltema tarraa tuulilasin yläreunasta.Ja jotku Jack Daniels tai Lapin Kulta verhot takaikkunaan.Ja niitten päälle ne vuntzikat niin AVOT! Ja lippis väärinpäin päähän,se on tosi tunahuttajan merkki:)Ja ei muuta ku löylyä corollalle.Niin ja Sarviksen pulkasta sais kuulemma mageen scuupin konepellille,se jos mikä lisää reilusti katu rispektii.

        nykyään, mun kaikki kamutkin sanoo, et mulla on tusi kuumat tuuning suunnitelmat ton mun DeeÄksän suhteen, kunhan sen saan valmiiksi osallistun kaikkiin tuuninghäppeneihin, jos vaan joku kertoo sitten missä niitä on.
        Mitenkähän siitä sitten saisi niitä kuvia nettiin, kun omalla koneella ei ole kotisivua.
        En ehkä ihan kaikkea ehdotettua saa tehtyä, mutta niin paljon teen kuin vaan rahkeet antaa periksi ja kaverit osaa auttaa.

        Hei kiitti vielä kerran reilusta auttamismeiningistä tän rojektin suhteen, olen teille tosiaankin pullakahvien arvoiset kiitokset velkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      955
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe