Mitä mieltä olette?

Lilian

Olen kirjoittanut yhtä tarinaa jo viisi sivua. Sanokaa mielipiteenne tästä lyhyesti kirjoitetusta juonesta. Tarkoitukseni on kertoa tytöstä (Lilian), jonka paras ystävä (Milja) kuolee onnettomuudessa. Tämä onnettomuus tapahtuu sateessa. Siitä jäi tytölle sellaiset traumat, että hän rupeaa itkemään aina vesisateessa.

Sitten hän ystävystyy lähelle hänen kotipaikkaansa muuttaneen toisen tytön kanssa (Hilla), jolla on yliluonnollinen kyky. Useimmat pilkkaavat Hillaa, kun huhu hänestä on levinnyt.

Myöhemmin Lilianille tapahtuu jotain koomista, joka liittyy jotenkin Hillan kykyihin. Hän saa selville, mistä oudot asiat tulevat.

Miljöö: Maalaisympäristö
Aika: Kesä
Kategoria: Jännäri

Herättääkö kiinnostuksen?

11

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok!

ok!

• chapeau

Rakas ystävä, tuollaisesta "synopsiksesta" on vähän vaikea mennä sanomaan yhtään mitään. Lukisin sen sijaan mielelläni vaikkapa ensimmäiset pari sivua tai jonkin muun valitsemasi katkelman.

Viisi sivua sanoit jo kirjoittaneesi, muttet kertonut, kuinka pitkälle tarinalle tuo runko on laadittu. Sodan ja rauhan kilpailijalle tuo kuulostaa hiukan yksioikoiselta, mutta keskipitkään novelliin tuossa voisi olla sopivasti. Mikä on aikeesi?

Aiheita ja juonikuvauksia sinänsä on aina hiukan pulmallista kritisoida. Aivan mitättömästä, typerästä, kliseisestä tai naurettavasta aiheesta tyylinsä taitava kirjoittaja voi klassisen väittämän mukaan laatia huikean teoksen. Niin että en sano yhtään mitään.

Jään vain odottamaan, että laitat tänne jonkin katkelman.

• Lilian

Olet oikeassa. Halusin vain tietää ihmisten mielipiteet juonta kohtaan ennenkuin rupean tänne niitä tekstejä panemaan.

• -Giorgio-

Heitäppä tarinasi kehiin vaan!! Olen ehdottoman kiinnostunut lukemaan kaiken mitä Sinulla on jo valmiina!!
      Rohkenen myös veikata että tarinasi päihittää mielenkiinnossa mennen tullen monet menneiden aikojen pölyttyneet "muka klassikot".. :)

• Pappapaa

Hei G, katsopa kirjoittapeiliisi ja heitäpä meille viestiä, mitä näet. Miksi kirjoitat kaksoiskonsonantteja sinne, minne ne eivät kuulu? Mietipä sitä.

Tiedätkö, mistä tunnistaa huonon kirjoittajan: siitä, että hän ei kehity. Hän ei katso kirjoittajapeiliin. Tsiigaapa nyt sinä sinne omaan peiliisi ja mieti suhdettasi esimerkiksi konsonantteihin.

• -Giorgio-
        Pappapaa kirjoitti:

Hei G, katsopa kirjoittapeiliisi ja heitäpä meille viestiä, mitä näet. Miksi kirjoitat kaksoiskonsonantteja sinne, minne ne eivät kuulu? Mietipä sitä.

Tiedätkö, mistä tunnistaa huonon kirjoittajan: siitä, että hän ei kehity. Hän ei katso kirjoittajapeiliin. Tsiigaapa nyt sinä sinne omaan peiliisi ja mieti suhdettasi esimerkiksi konsonantteihin.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=113&conference=610&posting=22000000004216792

• Sama & Sama

• -Giorgio-
        Sama & Sama kirjoitti:

Hämmennät hienosti seisovia vesiä, Giorgio, mutta aito moukka tunnut olevan. Moukkuus on pienen, ahdistavan paikkakunnan haittapuolia. Ei edes suhdetta konsonantteihin pääse kehittymään.

Tietty suhde estetiikan kehtoon Italiaan sinulla vaikuttaa olevan, vaan jotain on esteenä sille, miten sen jo ilmaisin - kehitykselle.

Mä en kyl oo huomannu mitää onkelmaa siin et mä asun tuppukyläs. Eikä mua haittaa sekää et mä oon moukka. Itteasias mä tykkään olla mä. Ei tartte kato keikaroida sivistyssanoje kanssa nii ei sitte tarvi kenenkää myös mun takii rampat kirjahylly ja tietokonee välii kato.
        Et mä oon niikus tosissaa tyytyväine siihe mitä mä oon. Et ei mul ny muuta. Niinku.

• Jage
        -Giorgio- kirjoitti:

Mä en kyl oo huomannu mitää onkelmaa siin et mä asun tuppukyläs. Eikä mua haittaa sekää et mä oon moukka. Itteasias mä tykkään olla mä. Ei tartte kato keikaroida sivistyssanoje kanssa nii ei sitte tarvi kenenkää myös mun takii rampat kirjahylly ja tietokonee välii kato.
        Et mä oon niikus tosissaa tyytyväine siihe mitä mä oon. Et ei mul ny muuta. Niinku.

Pienen paikkakunnan turkua tunnut eniten osaavan. Tunsitko Tom of Finlandin?

Hyvää kesää.

• nuortenkirjan kirjoittanut

Ei tuollaisia "yliluonnollinen kyky" -juttuja jaksa ainakaan meikäläinen lukea alkuunkaan. Tämä on vain minun mielipiteeni. En saa mitään kiinnikohtaa sellaisesta omaan elämääni.

• Lilian

...makunsa kullakin, toiset tykkää ja toiset ei. Jatkan tarinaa, kun on aikaa. Mielenkiintoista, mihin se johtaa. Vihdoin olen saanut kirjoittamisesta kiinni ja pystyn tekemään tästä pidemmänkin jutun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      284
      5850
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      38
      3412
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2637
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      221
      2112
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      80
      1646
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1057
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      865
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      126
      856
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      814
    Aihe