Miten karata kotoa

kiitos

Otsikko kertoo kaiken. Haluaisin tietää karanneiden kokemuksia, missä se tehdään ja minne menitte? Tiedän että puolet tulevat haukkumaan mutta.... ei kai voi mitään. Te jotka huolehditte: Kiitos huolenpidosta kuitenkin. Itsetuntoni on murusina. Jos vain saisin asiallisen vastauksen...

p.s sama teksti löytyy myös "pulinoista" OLEN SAMA KIRJOITTAJA!

175

13957

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti tätä.

      Jos koet kotiolosi sietämättömiksi, voit itse tehdä lastensuojeluilmoituksen tai hakeutua nuroten turvataloon. Riippuu ihan tämän ratkaisusi syistä.

      Näin saat apua omiin ja perheesi ongelmiin, jos ikää on yli 16 vuota niin aina on tietenkin mahdollista muuttaa omilleen. Pelkkä karkaaminen on huono ratkaisu, se ei pidemmän päälle ratkaise mitään ja aiheutat paljon turhaa huolta läheisillesi.

    • kiitos

      Tätä olen miettinyt. Mutta en ole vielä yli 16 joten saan vielä pari vuotta oottaa. Ja en ajatellut olla kauaa poissa. ei ne musta välitä. ehkä yks kaks yötä. Sitte saan varmaa turpaa, mutta kokemus on sen arvoinen

      • Jentsukka

        Kuule oon 11 vuotias ja ei oo mitää pelleilyä et haluun ite lähtee kotoo koska mulla ei oo siellä hyvä olla


      • Anonyymi
        Jentsukka kirjoitti:

        Kuule oon 11 vuotias ja ei oo mitää pelleilyä et haluun ite lähtee kotoo koska mulla ei oo siellä hyvä olla

        Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama

        sama vanhemmat huutaa kiroilee ja täällä vain masentuu ja lopulta kuolee...


      • Anonyymi
        Jentsukka kirjoitti:

        Kuule oon 11 vuotias ja ei oo mitää pelleilyä et haluun ite lähtee kotoo koska mulla ei oo siellä hyvä olla

        Oon 11v haluun mennä jonnekkii helvettii ku en jaksa et koulus joku random anime tyttö puree mua ja sanoo et "vITtU hÄiVY hElVeTtIin vItUn rÖllI''niibku mitä vittua😩🖐️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 11v haluun mennä jonnekkii helvettii ku en jaksa et koulus joku random anime tyttö puree mua ja sanoo et "vITtU hÄiVY hElVeTtIin vItUn rÖllI''niibku mitä vittua😩🖐️

        joo mäki haluun vitun ärsyttävää😂 lopetin seiskaluokan nyt kokonaa sen takii ku kaikki on ihan paskaa fr et vois vaa bussil mennä jonnekki kauas eikä tulla takas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 11v haluun mennä jonnekkii helvettii ku en jaksa et koulus joku random anime tyttö puree mua ja sanoo et "vITtU hÄiVY hElVeTtIin vItUn rÖllI''niibku mitä vittua😩🖐️

        Lol moooi


      • Anonyymi
        Jentsukka kirjoitti:

        Kuule oon 11 vuotias ja ei oo mitää pelleilyä et haluun ite lähtee kotoo koska mulla ei oo siellä hyvä olla

        mä karkasin kerran joku 10v koulusta koska on niin huono omatunto ja oon jo jossain lasten kodissa ja vihaan vieläki itteeni
        tuli siitäkin aika iso asia kun mua lyötiin pullolla päähän eilen, en ny silleen kerro mitä tapahtu mutta niin se oli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mäki haluun vitun ärsyttävää😂 lopetin seiskaluokan nyt kokonaa sen takii ku kaikki on ihan paskaa fr et vois vaa bussil mennä jonnekki kauas eikä tulla takas

        Miksi on kiroiltava kun kirjoittaa , sehän jo näyttää ihmisestä aika paljon. Vittua hoetaan joka asiassa .
        Se että haluaa muka karata kotoa on usein siksi kun halutaan tehdä asioita mitä vanhemmat ei hyväksy, mutta yhteiskunnassa on lait, ja vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan niin kauan kun lapsi on alaikäinen, niin että kun karkailee niin voi olla että lopulta lapsi joutuu yhteiskunnan listoille ja yhteiskunta päättää missä hän asuu.
        Niin murrosiän ongelmat on kaikilla ei ne karkaamalla hoidu. Pitää yrittää puhua ongelmistaan jonkun aikuisen ihmisen kanssa johon luottaa, se kun muka karkaa kotoa niinkuin se mitenkään auttaisi tilannetta, pahentaa vaan usein .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on kiroiltava kun kirjoittaa , sehän jo näyttää ihmisestä aika paljon. Vittua hoetaan joka asiassa .
        Se että haluaa muka karata kotoa on usein siksi kun halutaan tehdä asioita mitä vanhemmat ei hyväksy, mutta yhteiskunnassa on lait, ja vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan niin kauan kun lapsi on alaikäinen, niin että kun karkailee niin voi olla että lopulta lapsi joutuu yhteiskunnan listoille ja yhteiskunta päättää missä hän asuu.
        Niin murrosiän ongelmat on kaikilla ei ne karkaamalla hoidu. Pitää yrittää puhua ongelmistaan jonkun aikuisen ihmisen kanssa johon luottaa, se kun muka karkaa kotoa niinkuin se mitenkään auttaisi tilannetta, pahentaa vaan usein .

        Ei voi puhua kun ei luota enään yhtään kehenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 11v haluun mennä jonnekkii helvettii ku en jaksa et koulus joku random anime tyttö puree mua ja sanoo et "vITtU hÄiVY hElVeTtIin vItUn rÖllI''niibku mitä vittua😩🖐️

        Aijaa! Oisin jo valmis lähtee oon ite kans 11v vanhemmat on ihan pasgoiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama vanhemmat huutaa kiroilee ja täällä vain masentuu ja lopulta kuolee...

        Miksi et hae apua


      • Anonyymi
        Jentsukka kirjoitti:

        Kuule oon 11 vuotias ja ei oo mitää pelleilyä et haluun ite lähtee kotoo koska mulla ei oo siellä hyvä olla

        sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 11v haluun mennä jonnekkii helvettii ku en jaksa et koulus joku random anime tyttö puree mua ja sanoo et "vITtU hÄiVY hElVeTtIin vItUn rÖllI''niibku mitä vittua😩🖐️

        ite oon 14 ja no koton ei saa tehä mitää nii kyl se ku kaveri ehottaa karkumatkaa nii kyl siihe lähtee ku koton masentuu kuoliaaks ku on vaa 2h ruutuaika ja sit ku äyttää1.5h nii saa huudot. parhaat perustelut karata


      • Anonyymi
        Jentsukka kirjoitti:

        Kuule oon 11 vuotias ja ei oo mitää pelleilyä et haluun ite lähtee kotoo koska mulla ei oo siellä hyvä olla

        Oon 14 ja koton on tavallaan hyvä olla, mut vanhemmil ei oo luottoo muhun nii haluaisin kans vaa häippästä


    • Kiitos

      Jyyrgen, et voi tietää millaista mulla on ollut?
      Ja en ole 8
      olen 14

      • Jyyrgen

        Epäilen että sulla mitään hirveen kauheaa on ollut. Enintään vanhempi sanonut että tee läksyt, ja olet siitä ottanut nokkiis. Jos kuitenkin jotain sairaampaa, esimerkiksi oma faija pahoinpitelee, niin samantien teet lastensuojeluilmoituksen. Toi kotoa karkaaminen nyt käytännössä on sama asia kuin huomionhaku.


      • juuh
        Jyyrgen kirjoitti:

        Epäilen että sulla mitään hirveen kauheaa on ollut. Enintään vanhempi sanonut että tee läksyt, ja olet siitä ottanut nokkiis. Jos kuitenkin jotain sairaampaa, esimerkiksi oma faija pahoinpitelee, niin samantien teet lastensuojeluilmoituksen. Toi kotoa karkaaminen nyt käytännössä on sama asia kuin huomionhaku.

        Niimpä yleensä lapset suuttuvat helposti ja sanovat että joo ei se musa välitä vaikka yleensä vanhemmat tekee lapsensa vuoksi kaikkea.


      • kokkokökkö
        Jyyrgen kirjoitti:

        Epäilen että sulla mitään hirveen kauheaa on ollut. Enintään vanhempi sanonut että tee läksyt, ja olet siitä ottanut nokkiis. Jos kuitenkin jotain sairaampaa, esimerkiksi oma faija pahoinpitelee, niin samantien teet lastensuojeluilmoituksen. Toi kotoa karkaaminen nyt käytännössä on sama asia kuin huomionhaku.

        joo no mietin iha samaa täsä 2 pv et karkaanko ja mul o vähä erillaist mutsi hakkaaa ja on muutenki väki baltane faija ei haluu olla meijänkaa missää tekemisis enkä sinne voi mennä et ei oo muuta vaihtoehtoo ku lähtee ei tota ämmää kato ketää käski mun tappaakki itteni


      • elikkäs
        kokkokökkö kirjoitti:

        joo no mietin iha samaa täsä 2 pv et karkaanko ja mul o vähä erillaist mutsi hakkaaa ja on muutenki väki baltane faija ei haluu olla meijänkaa missää tekemisis enkä sinne voi mennä et ei oo muuta vaihtoehtoo ku lähtee ei tota ämmää kato ketää käski mun tappaakki itteni

        Tee rikosilmoitus pahoinpitelystä ja vaadi isältäsi ja äidiltäsi korvauksia oikeudessa, kannattaa ensin kuitenkin näyttää jollekkin puolueettomalle todistajalle esim koulun terkkarille väkivallasta jääneitä jälkiä. Alaikäisenä kotoa karkaaminen ei ratkaise mitään koska vanhempasi voivat aina soittaa poliisit ja heillä on valitettavasti oikeus rajoittaa vapauttasi. Kannattaa käydä kaikki vaihtoehdot läpi ennenkuin tekee jotain typerää.


      • Entvarmaantiä

        Mitä jos ei niin paha mut joskus haluan tapaa itsesi mutta muistan että mun perhe edes vähän tykkää musta ja tuntuu varmaan pahalta jos mä kuolen. ....?


      • Anonyymi

        kiva kun näistä on noin 8 vuotta ja itse olen 14


      • Anonyymi
        Entvarmaantiä kirjoitti:

        Mitä jos ei niin paha mut joskus haluan tapaa itsesi mutta muistan että mun perhe edes vähän tykkää musta ja tuntuu varmaan pahalta jos mä kuolen. ....?

        Vittu masennus ei ole leikin asia. Masentuneet eivät halua kuolla, vaan pois. Kauas pois.


      • Anonyymi
        Jyyrgen kirjoitti:

        Epäilen että sulla mitään hirveen kauheaa on ollut. Enintään vanhempi sanonut että tee läksyt, ja olet siitä ottanut nokkiis. Jos kuitenkin jotain sairaampaa, esimerkiksi oma faija pahoinpitelee, niin samantien teet lastensuojeluilmoituksen. Toi kotoa karkaaminen nyt käytännössä on sama asia kuin huomionhaku.

        vitun pelle sulla ei näköjään oo mitään hajua miltä tuntuu ku faija pahoinpitelee tai siitä et miltä se tuntuu ku lasu on tehty, koin ite samAN ja valehtelin myöhemmin vanhempien puolestaet ne ei ois tehny mitää. asun vieläkin kotona ja jatkuvAstikadun päätöstä valehdella niidem puolesta mutta toista lastensuojelu ilmoitusta en aijo tehdä koska masennus oli siihen aikaan niin paha että moni 10 vuotias olisi varmaa tehny itsarin


      • Anonyymi
        juuh kirjoitti:

        Niimpä yleensä lapset suuttuvat helposti ja sanovat että joo ei se musa välitä vaikka yleensä vanhemmat tekee lapsensa vuoksi kaikkea.

        Kukaan teistä ei tiiä meijän kokemuksia tai tunteita. Mitä jos ottasitte nuorison kerranki tosissaan sen sijaa että niitä pidetään vain yli draamaattisina lapsina. Ja sit ihmetellään kun nuorten mielenterveys menee paskaks kun porukka reagoi näin nuortten ongelmiin.


      • Anonyymi
        juuh kirjoitti:

        Niimpä yleensä lapset suuttuvat helposti ja sanovat että joo ei se musa välitä vaikka yleensä vanhemmat tekee lapsensa vuoksi kaikkea.

        Ihan niin vanhemmat tekee lastensa vuoksi kaiken , mutta jotkut lapset kehittyvät hitaammin ja eivät ymmärrä asioita aikuisten kannalta vaan luulevat että uhkaamalla karkaamisesta ovat jotenkin erikoisia , se on sitä huomion hakua , se kun yrittäisi keskustella vanhempiensa kanssa asioista jos nyt pystyy keskustelemaan edes .
        Moni vaikea lapsi katuu aikuisena sitä mitä on saanut aikaan murros iässä , joiltakin on laitettu lapsi toisten huoltoon kun lapsi on valehdellut asioita miten häntä muka kohdellaan , sitten on niitäkin lapsia jotka tosissaan pitäisi sijoittaa muualle kun kotiin, esim jos perheessä on päihdeongelmia .niin että paras kun lapsi puhuu vaikka koulun telkkarin kanssa ongelmistaan


      • Anonyymi
        Jyyrgen kirjoitti:

        Epäilen että sulla mitään hirveen kauheaa on ollut. Enintään vanhempi sanonut että tee läksyt, ja olet siitä ottanut nokkiis. Jos kuitenkin jotain sairaampaa, esimerkiksi oma faija pahoinpitelee, niin samantien teet lastensuojeluilmoituksen. Toi kotoa karkaaminen nyt käytännössä on sama asia kuin huomionhaku.

        no vivut oo huomion hakuu se on just päin vastoin se on sitä että mennää sieltä kotoolt ulos salaa ILMAN TOISTEN HUOMIOO oon ite 12 v haluis vaa lähtee vittuu ku en enää kestä noita vanhempii ja saatana mistä sä tiiän kuinka kamalaa hänellä on voinu olla ja mitä välii sil on vaik ei vittun oliskaa SINÄ SAATANA RAISKARI MUMMO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu masennus ei ole leikin asia. Masentuneet eivät halua kuolla, vaan pois. Kauas pois.

        Masentuneet haluavat MYÖS kuolla ihan yhtä paljon kuin vain pois. Oon ite 12 ja oon jo päättäny että kesällä lähen helvettiin kotoa. Mulla on ollu jo tää jo puolet mun lyhyestä elämästä ja apu ei auta. Oon halunnu ja haluan tappaa itteni mutta täällä mä onneks viel oon. Mua ei haittaa vittuakaan jos kuolen jossaki kadul. Säästän rahaa ja lähen jonnkki toiseen kaupunkiin ja asun siellä. Jos joku nyt kommentoi tähän tyyli "Sä vaan ylireagoit" nii haista paska ottakaa nuoriso tosissaan kerranki. Kukaan ei pysty muuttamaan mun päätöstä joten älkää ees yrittäkö-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu masennus ei ole leikin asia. Masentuneet eivät halua kuolla, vaan pois. Kauas pois.

        nukkua tarpeeksi joka ilta, yö, että elämässä on terveitä rutiineja
        saada untaa ja että mieliala on hyvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu masennus ei ole leikin asia. Masentuneet eivät halua kuolla, vaan pois. Kauas pois.

        ja jos on mielialahäiriö, niin jättää päihteet pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masentuneet haluavat MYÖS kuolla ihan yhtä paljon kuin vain pois. Oon ite 12 ja oon jo päättäny että kesällä lähen helvettiin kotoa. Mulla on ollu jo tää jo puolet mun lyhyestä elämästä ja apu ei auta. Oon halunnu ja haluan tappaa itteni mutta täällä mä onneks viel oon. Mua ei haittaa vittuakaan jos kuolen jossaki kadul. Säästän rahaa ja lähen jonnkki toiseen kaupunkiin ja asun siellä. Jos joku nyt kommentoi tähän tyyli "Sä vaan ylireagoit" nii haista paska ottakaa nuoriso tosissaan kerranki. Kukaan ei pysty muuttamaan mun päätöstä joten älkää ees yrittäkö-

        Älä tee sitä...


    • HA86

      KArata kannattaa jos ahdistaa, toki se antaa vaan hetken mielenrauhan. Mihin kannattas mennä, no tietty jonkun kaverin luo, joka asuu yksin, ja joka ei lavertele. Lavertelijat on pahasta mmmkay?
      Mutta entäs jos ei ole sellaista kaveria, joka asuu yksin? Tutustu netissä vaikka johki semi-hippiin, ne on rauhallista porukkaa ja saatat saada savutkin niiden luona jos piipahdat viikon tai parikin kylässä. Ei kannata tietty kaikenmaailman hörhöjen luo mennä, kyllä sen huomaa onko joku ok vai ei, käyttää vähän älliä. Ja mitä tohon raiskauslöpertelyyn tulee, niin sitä sattuu jos ei käytä hattuu, mut hyvällä harkinnalla senkin saa vältettyä kun ei ensimmäisen 50v läskimaha juopon mukaan lähe. No ei tartte olla juoppokaan mut anyway. Tervetuloa Jyväskylään, täällä on paljon nuoria ja opiskelijoita jotka vois sua auttaa :)

      • yksinäinen222

        Mul on hevonen mähän voisin karata sillä😉


    • karkaaja

      Hmm... Riippuu aika paljon. Jos aiot olla poissa vain kaksi yötä, niin eihän sun välttämättä tarvitse löytää nukkumapaikkaa. Voit valvoa ne jotenkuten, vaikka en suosittele... Silloin on helpompaa löytää paikka.

      Itselläni ei ole mitään kokemusta karkaamissta, enkä koskaan tekisi niin, enkä mitenkään kannata sitä, mutta haluan vastata sinulle ja antaa apuni niin kirjoitan tänne:

      Jos et aio nukkua, niin sitten vaan oleilet jossain. En tiiä missä astu, mutta jos Helsingissä niin pyörit vaan kaupungilla. Yön tullen voit mennä vaikka johonkin random leffaan, niin ainakin saat olla sisällä. Ainahan sä voit vaan istua koko yön jossain penkillä metsän keskellä, mutta käyhän se aika tylsäksi.

      Jos taas haluat nukkua noi yöt, niin paikan löytäminen voi olla aika vaikeeta. Jos teillä on joku teltta, niin ainahan voit ottaa sen ja mennä johonkin lähimetsään asumaan, vaikka kuulostaahan se aika oudolta.. :P

      Muista, että vanhempasi melko varmasti soittavat poliisit ja sinua aletaan etsiä, niin varaudu siihen. Jos haluat pysyä piilossa, niin jonnekin metsän keskelle sitten vaan! Ei kai siinä muukaan auta...

      Jos itse olisin sinä, niin luultavasti menisin juuri yöksi johonkin mahd. pitkään leffaan. Sitten koko yön kökkisin jossain metsässä tekemättä mitään. Kyllähän se aika kuluisi, vaikka sitten tähtiä katsellen.. Seuraavan päivän sitten tekisin jotain, pysyisin varmaan piilossa siellä metsässä tai sitten vaan kaupungilla tekemässä kaikkea (ainakin jos on kylmä!) Sitten sama uudestaan illan koittaessa.

      Tuli vähän outo vastaus, mutta en todellakaan tiiä miten tämmöseen pitäsi suhtautua. Mulla ei tosiaan ole karkaamisesta mitään kokemuksia, mutta itse tekisin sen näin. Toivottavasti et kuitenkaan karkaa, koska vaikka siltä tuntuisi, niin SINUSTA VÄLITETÄÄN! Jokainen ihminen on mestariteos ja sä olet sellainen varmasti, vaikket sitä itse juuri nyt huomaisikaan.

      Onnea karkaamiseen ja muista aina:
      Tuulessa kasvavalla puulla on vahvat juuret. Älä siis KOSKAAN luovuta. Piste.

    • amppux

      en ainakaa vois jättää omaa rakasta kitaraa kotii, joten en karkais vaikka maksettas ♥!

      • MitäAjattelit

        No ottaisit sen kitaran mukaan?!


    • exkapinallinen

      ite juniorina hatkailin kotoota. Ja ei se kyl mitää asioit IKINÄ auttanu, päinvastoin.
      Sekotin kaiken vieä perusteellisemmin, tosin jos on vaan parista päivästä kyse ni miks pitää ns. ''karata'' mikset vaikka tyylii mee kaverilles yöks tms?

      • Älkää karatko

        Minun kokemus karkaamisesta:
        Olin kotona lukemassa Villivarsa-lehteä. Äiti vetäsee sen vaa pois ja sanoo: "Imuroi huoneesi ja tiskaa astiat! Sitten saat
        tämän."
        Tietenki suutuin, enkä siivonnut, vaan lähin ovesta ulos. Aluksi juoksin, sitten hölkkäsin ja pian kävelin reippaasti. Tuli iltapäivä, rupesi satamaan ja muutenki nälkä. Pelotti kauheesti koska oli känniläisiä ja joitain peloittavia ihmisiä. Olin aika kaukana kotoota. Juoksin ja suurimmaks osin kävelin takas kotiin. Väsytti pitkän "lenkin" jälkeen. Kun olin kotona, ei suututtanut yhtään, kun olin käynyt ulkona. Tajusin, että koti on paras ja turvallisin paikka, josta ei kannata karata! Äiti ei ollut onneksi yhtään vihainen. Sen jälkeen siivosin huoneeni kunnolla. Tiskata ei tarvinnut, kun äiti oli tehnyt jo sen. (astianpesukone on rikki... Mut saatii kyl uus xD)


      • Anonyymi
        Älkää karatko kirjoitti:

        Minun kokemus karkaamisesta:
        Olin kotona lukemassa Villivarsa-lehteä. Äiti vetäsee sen vaa pois ja sanoo: "Imuroi huoneesi ja tiskaa astiat! Sitten saat
        tämän."
        Tietenki suutuin, enkä siivonnut, vaan lähin ovesta ulos. Aluksi juoksin, sitten hölkkäsin ja pian kävelin reippaasti. Tuli iltapäivä, rupesi satamaan ja muutenki nälkä. Pelotti kauheesti koska oli känniläisiä ja joitain peloittavia ihmisiä. Olin aika kaukana kotoota. Juoksin ja suurimmaks osin kävelin takas kotiin. Väsytti pitkän "lenkin" jälkeen. Kun olin kotona, ei suututtanut yhtään, kun olin käynyt ulkona. Tajusin, että koti on paras ja turvallisin paikka, josta ei kannata karata! Äiti ei ollut onneksi yhtään vihainen. Sen jälkeen siivosin huoneeni kunnolla. Tiskata ei tarvinnut, kun äiti oli tehnyt jo sen. (astianpesukone on rikki... Mut saatii kyl uus xD)

        olen aikuinen, mutta muista nuoruuteni, että koulupaineet olivat pahimmat, että piti herätä joka aamu ja mennä kouluun. Siinä oli jo liikaa. Olin sisäänpäin kääntynyt ja masentunut. Kotona isä oli sietämätön henkilö, joka oli kuin vuoristorata, joskus hyvä ja toisinaan huono.
        Pienellä paikkakunnalla ei ollut mitään hyvää. Päätin muuttaa lukioon toiselle paikkakunnalle 16 vuotiaana. Pääsin erikoislukioon ja olin vapaa. En osaisi nähdä itseäni kasvavani kotona vielä 18 vuotiaana, en vain tullut vanhempien kanssa toimeen. Oli pakko aikuistua ja isossa kaupungissa se oli helpompi.

        Lukiossa oli kuitenkin omat paineensa kuten yksinäisyys alkoi vaivata, mutta olin itsenäinen, enkä vanhempien holhottavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen aikuinen, mutta muista nuoruuteni, että koulupaineet olivat pahimmat, että piti herätä joka aamu ja mennä kouluun. Siinä oli jo liikaa. Olin sisäänpäin kääntynyt ja masentunut. Kotona isä oli sietämätön henkilö, joka oli kuin vuoristorata, joskus hyvä ja toisinaan huono.
        Pienellä paikkakunnalla ei ollut mitään hyvää. Päätin muuttaa lukioon toiselle paikkakunnalle 16 vuotiaana. Pääsin erikoislukioon ja olin vapaa. En osaisi nähdä itseäni kasvavani kotona vielä 18 vuotiaana, en vain tullut vanhempien kanssa toimeen. Oli pakko aikuistua ja isossa kaupungissa se oli helpompi.

        Lukiossa oli kuitenkin omat paineensa kuten yksinäisyys alkoi vaivata, mutta olin itsenäinen, enkä vanhempien holhottavana.

        Äkkipikaisten tekojen sijaan voisi vähän suunnitella 'pakoa' ja liittää johonkin luonnolliseen kasvutapahtumaan.


    • lolololololololol

      tee näin: edellisenä iltana otat vaatteita mukaa reppuu ja rahaa jonku verra. aamulla lähet bussilla jonnekin mahdollisimman kauas

      • Anonyymi

        Voiko bussimatkan maksaa käteisel? Koska ei mul oo korttia, junaan tarttee puhelimen mutta siinä on joku gps nii ei voi ja haluun kauas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko bussimatkan maksaa käteisel? Koska ei mul oo korttia, junaan tarttee puhelimen mutta siinä on joku gps nii ei voi ja haluun kauas.

        Riipuu Missä päin asut ka ainahan voi tulla sala matkustajaksi. Itse olen pohtinut samaa asiaa.


    • Yllättävää miten asiallisia vastauksia olet saanut. Olisin antanut neuvoja, mutta kaikki mitä keksin on oikeastaan sanottu täällä jo. Sanon siis vaan: suunnittele mahdollisimman paljon etukäteen ja käytä järkeäsi. Toivon kaikkea hyvää niille, jotka aikovat karata kotoa tai tehdä jotain muuta sellaista. Ja muistakaa miettiä mitä teette palattuanne (sillä luultavasti aiotte palata, vaikka mistäs minä sen muka voin tietää) tai jäätyänne kiinni (hyvinkin mahdollista etenkin jos aiotte olla poissa kauan).

    • targaaa

      Mä ainakin sanon porukoille että menen kummin luokse maby viikoksi joten voin pakata vapaasti mutta yöllä herään ja pakkkain kaiken muun mitä nyt yksin asumiseen tarvitsee :) ja tämä tapahtuisi kesäloman alussa...lähen siksi koska mun perseessä on risupiiskan jäljet jotka muistuttavat siitä kun olin 5 vuotias ja iskä rankaisi niin pitkään että perse oli verellä :'( nyt olen 12 ja äiti vain määräilee typeriä esim. tuohhan silmälasini,petaa peti jne...ja kun olin oikeen kunnolla sairas niin siskoni sanoi -Se vaan esittää sairastunutta....sitten äiti passitti minut kouluun ja tuli keuhkoputkentulehdus vaikka äiti tuputtaa minulle lisää ja lisää vaatteita...huolenpito ei ainakaa lopu kesken ja se liika huolehtivaisuus on..on niin vittumaista! Olen lintsannut nyt pari päivää koulusta koska sama se täällä pilata ensin elämä kun kuitenkin pääsen 7.lk lle koska olen hyvä kaikissa aineissa...eli .................Sano vanhemmillesi että menet sukulaisen tai jonkun "kaukaisen kaverisi" luo..saat matkaliput ja kaiken muun tarvittavan mm.rahaa joka on tärkeää...sanot vain että olet sen verran poissa niin olet vaika sen verran tai jos et saa koti-ikävää niin jää sitten PRKLE!

    • vitunlapsihaistaa

      Karkaa ihmeessä. (y) Itekki ehkä vois karata pian..
      Yks kaveri karkas pari kuukautta sitten kotoaan. Se tuli meijän luo yöks. Ei onneks mun mutsi huomannu mitään. Sit seuraavana päivänä hirvee moka ku meni kouluu ja siel oli kaikki. Sen vanhemmatki tuli sinne jne.

    • hiisukja

      Ei pahalla mut jos pyydät täältä karkausvinkkejä niin ehkä en suosittele sitä sulle. Naurettavaa ja säälittävää huomionhakua.
      Itellä oli nuorempana paljon vaikeuksia ja monina hetkinä mietin karkaamista (tosin lastenkodista, en kotoa). Mutta mulla ainaki omat aivot toimii sen verran etten missään keskustelupalstalla pyydä mitään vinkkejä, ihan ite kyllä laadin pikku suunnitelman minkä avulla saisin elää rauhassa kaikelta paskalta monta kuukautta ennenku jäisin kiinni ja joutuisin takas lastenkotiin. Luojan kiitos olin kuitenki tarpeeks fiksu enkä lähtenyt karkuun, vaikka niin monesti olisin halunnu vaan pois sieltä.
      Mutta ei siinä, karkaa vaan ja kerjää huomioo jos haluat. Säälittävää. Sitäpaitsi sehän vasta järkevää onki huolestuttaa vanhemmat suunniltaan, äläkä rupee yhtään väittämään että "ei niitä kiinnosta.." se kun harvemmin pitää paikkansa. Vanhemmat vaan on joskus sellasia, ne ei ilmase miten paljon ne välittää muuten kun tiukoilla säännöillä ja kurilla.

      • nuori mutta kokenut

        Voin kertoa omasta kokemuksesta aluksi.karkasin noin viikko sitten olin 7 päivä pois kotoota ja ja nukuin yöt metsässä.kirjoitin vanhemmilleni lapun jossa kerroin karkaavani en lopullisesti vaan ehkä parikssi päiväksi tai pariksi viikoksi.kirjpitin että karkaamiseni johtui itsestäni eikä heistä ja että tarvitsin jotain uutta ja jännittävää elämääni.sanoin että heidän ei tarvitse soittaa poliiseille pidin heihin joka toinen ilta yhteyttä niin että laitoin sserkkuni kertomaan vanhemmilleni terveiset(minulla oli siis kännykkä koko ajan mukan).otin ruokaa..rahaa..vatteita..makkupussin...veitsen..ja mmykän kun karkasin...muuta en tarvinnut....yövyin joko lehtiroskiksissa autioissa taloissa tai metsässä.ruoka ei ollut minulle ongelma eikä mikään muukaan.en tiedä ilmoittivatko vanhrmpani poliiseille tai vastavaa mutta ainakaan minulle ei mainittu asiasta.tietenkin vanhempani olivat olleet huolissaan ja olin saanut paljon huomita tempauksellani mitä en olisi haluunnut mutta todellisuudessa en vaihtaisi karkaamis reissuani mihinkään en mihinkään se ol elämäni paras reissu ja arvatkaapa miksi?koska en karannut yksin karkasin ystäväni kanssa me tuimme toisiamme ja pidimme toisistamme huolta(olemme molemmat 14 vuotiaita)olimme puhuneet pitkään asiasta vitsillä että joku päivä sitä voisi karata ja eräs päivä minä vain ehdotin hänelle että karataan(minä olen tyttö ja karkaus ystäväni on poika)kun sitten palasin reissuni jälkeen kotiin olin paljon itsevarvenpi fiksunpi ja tyytyväisempi kuin koskaan!!
        -kun karkaat kotoa mitä kannattaa tehdä;
        Kirjoita vanhemmillesi viesti että karkaar mainitse kirjeessä että olet pidemppään kadoksissa jos he soittavat poliiseille
        -kun lähdet lauta hyvät kengät jalkaan ja juokse niin ei tule koti ikävä
        -mieti jo etukäteen missä olisi hyvä nukkua
        -ota kaikkea tarpeellista mukaan mutta en verran että jaksaf kantaa tavarasi
        -ota rahaa ja kännykkä varulta mukaan
        -älä luota epäluotettaviin joppoihin tai mihinkään vastaavaan
        -viimeisenä ja tärkeimpänä etsi itsellesi karkaus kaveri niin aika kuluu nopeammiin ja olosi on turvallisempi:)
        Ps.mieti tarkkaan että karkaatko vai etkö en suosittele heikkohermoisille


      • kaksin karku teillä

        kaikkein rakkain aarre on sun koti ja perhe koska vanhemmat näyttää ettei välitä vaan kylläne välittää susta niin kuin kuniggas aarteestaan


      • Anonyymi
        nuori mutta kokenut kirjoitti:

        Voin kertoa omasta kokemuksesta aluksi.karkasin noin viikko sitten olin 7 päivä pois kotoota ja ja nukuin yöt metsässä.kirjoitin vanhemmilleni lapun jossa kerroin karkaavani en lopullisesti vaan ehkä parikssi päiväksi tai pariksi viikoksi.kirjpitin että karkaamiseni johtui itsestäni eikä heistä ja että tarvitsin jotain uutta ja jännittävää elämääni.sanoin että heidän ei tarvitse soittaa poliiseille pidin heihin joka toinen ilta yhteyttä niin että laitoin sserkkuni kertomaan vanhemmilleni terveiset(minulla oli siis kännykkä koko ajan mukan).otin ruokaa..rahaa..vatteita..makkupussin...veitsen..ja mmykän kun karkasin...muuta en tarvinnut....yövyin joko lehtiroskiksissa autioissa taloissa tai metsässä.ruoka ei ollut minulle ongelma eikä mikään muukaan.en tiedä ilmoittivatko vanhrmpani poliiseille tai vastavaa mutta ainakaan minulle ei mainittu asiasta.tietenkin vanhempani olivat olleet huolissaan ja olin saanut paljon huomita tempauksellani mitä en olisi haluunnut mutta todellisuudessa en vaihtaisi karkaamis reissuani mihinkään en mihinkään se ol elämäni paras reissu ja arvatkaapa miksi?koska en karannut yksin karkasin ystäväni kanssa me tuimme toisiamme ja pidimme toisistamme huolta(olemme molemmat 14 vuotiaita)olimme puhuneet pitkään asiasta vitsillä että joku päivä sitä voisi karata ja eräs päivä minä vain ehdotin hänelle että karataan(minä olen tyttö ja karkaus ystäväni on poika)kun sitten palasin reissuni jälkeen kotiin olin paljon itsevarvenpi fiksunpi ja tyytyväisempi kuin koskaan!!
        -kun karkaat kotoa mitä kannattaa tehdä;
        Kirjoita vanhemmillesi viesti että karkaar mainitse kirjeessä että olet pidemppään kadoksissa jos he soittavat poliiseille
        -kun lähdet lauta hyvät kengät jalkaan ja juokse niin ei tule koti ikävä
        -mieti jo etukäteen missä olisi hyvä nukkua
        -ota kaikkea tarpeellista mukaan mutta en verran että jaksaf kantaa tavarasi
        -ota rahaa ja kännykkä varulta mukaan
        -älä luota epäluotettaviin joppoihin tai mihinkään vastaavaan
        -viimeisenä ja tärkeimpänä etsi itsellesi karkaus kaveri niin aika kuluu nopeammiin ja olosi on turvallisempi:)
        Ps.mieti tarkkaan että karkaatko vai etkö en suosittele heikkohermoisille

        Ei taida kirjoittaja olla kovin nuori, ätmi mies on!


    • auttaja1

      Itelläni ei oo kokemusta karkaamisesta , mutta jos sua niin paljon ahdistaa olla kotona niit tässä yritän auttaa sua....

      Jos sinulla ei oo rahaa paljoon niin keräät jos oot 13-16 nii kerää vaikka pulloilla,hoidat jonkun lasta hetkeksi,talutat jonkun läheisen koiraa tai tämmöstä pikku töitä. Sitten kun oot kerränny tarpeeks rahaa nii hankit bussi/junalipun ja meet toiseen kaupunkiin siis niiku ei minnekkää seinäjoelta helsinkiin mutta joka on siinä sinun kaupungin lähellä sitte meet ja oot 2-3 päivää ennenkun vanhemmat ymmärtää sen virheen minkä ne on tehnyt. Jos haluat niin voit kirjottaa kirjeen ennen lähtöä mutta et kirjota minne menet. sitten ne oikeesti ymmärtää. Meet kaupunkiin ja olet siellä pyörit kaupungissa,tutustu vaikka johonkin ihmiseen joka on tosi kiva ja voi kyllä kysyy että pääsekö teille yöksi n. 2-3 päivää sitten vaan meet takaspäin kotiin ja kaikki on sitten varmaan hyvin. ( EHKÄ)

      Toivon että tää oli apua ees johonkin ja kaikillahan on niitä omia mielipiteita ja ideoita.
      TSEMPPIÄ SINULLE !!! :)

    • hjvlfitptotofo

      No jos nää nyt karkaat ni mikään ei Tuu olemaan niinku ennen

    • LKJ

      No yksinkertaisesti avaat oven ja lähdet kävelemään. kaipa nyt ennen pitkään vanhemmat soittaa poliisille ja joudut kotiin, ehkä perhekotiin. Miksi haluat ylipäätäsi lähteä? Itse en halua. Tykkään olla kotona. Eriasia jos vanhemmat olisivat alkoholiongelmallisia ja riitelevät. Silloin saisit ihan luvan kanssa lähteä.
      Itse en todellakaan haluaisi lähteä, koska perhe on tärkein enkä halua sitä huolta heittää vanhemmilleni. :-)

    • kaksin karkuteillä

      haluaisin karata en tykkää ruuasta enkä siittä kun joutuu syömään tosi phaa ruokaa ja musta ei välitetä

      • kaksin karku teillä

        en kyl kuiteskaa haluis karata mulle tulee joskus semmonen mieli mutta tärkein aarre maailmassa on perhe


    • isabella8

      mähaluisin karata mutta mökillä mun leikkimökkiin

      • karkaaminenvenkunkaa

        mä aijon karata mun mökillä kun mä saan olla vapaana


    • Miettikääpä

      Miksi karata kotoota? Mutta Jos karkaat niin onnee vaan sullekki mul ei Oo ikinä tullu mieleenkään karata mieti vielä parisen kertaa jos aijot

      • hei2

        Hei toi kirjotus on jo päälle 2v vanha onkai se jo ehtiny muutaman kerran karata siinä välissä ja täyttää 16v :D


    • lipsdick

      Tässä ohjeet, mitä kaikkea tarvitset.

      Iso ruudullinen liina
      Vahva keppi
      Voileipiä, keksejä ja omenamehua.

      Laita eväät liinan sisään sido kepin nokkaan vetosolmulla. Umpisolmua et ehkä saa auki kun kätesi ovat kohmeessa.

      Jätä keittiön pöydälle lappu: Olen karannut kotoa ikiajoiksi. Turha soittaa mummille, ainakaan muutamaan päivään.

      Sitten nostat kepin olalle ja avaat ulko-oven.

      • malteena

        Nauran ihan kippurassa...


      • Exuxy

        Ai että kuinka hyvä suunnitelma 😂


      • Anonyymi

        Hah minkä lasten ohjelman sä oot sit katsonut?? Eikö yhtään parempia ideoita?? Kuolen nauruun tästä.


    • heiheiheihei1

      Siis mitä! XD Tääläkö annetaan neuvoja alaikäisille kuinka karata kotoa? Ei se ole mikään saatanan temppu mihin tarvitaan neuvoja. Muutakuin etuovi auki ja lampsit vaikka ulkohyyssiin paskalle pariksi päivää ja jätät lapun jossa lukee että "Olen velho palaan pian"

      • jep ja

        Ja muutenkin vanhemmat alkavat tekemään ilmoituksia somessa ja nolaisit itsesi täysin karkaamalla.


      • cherry heart
        jep ja kirjoitti:

        Ja muutenkin vanhemmat alkavat tekemään ilmoituksia somessa ja nolaisit itsesi täysin karkaamalla.

        Oon nyt mummulassa, ja mietin että pitäsköhän karata(en tiiä mix...) mut ois ae varmaan ihan siistiä!!!!!! Ehkä joskus vielä kokeilen:)


      • ate...
        cherry heart kirjoitti:

        Oon nyt mummulassa, ja mietin että pitäsköhän karata(en tiiä mix...) mut ois ae varmaan ihan siistiä!!!!!! Ehkä joskus vielä kokeilen:)

        Cherry heart oletko pääkaupunkiseudulta ja vanhempasi ovat eronneet?


    • tonzo

      Jos päätät karata,niin mieti aina keneen voit luottaa,jos epäilet,niin älä luota,vaan ole omillasi.
      Älä sokeasti luota ihmisiin,niillä voi olla tosi pahoja ajatuksia.

      Hyvä kaveri on olemassa,myös karkaamisessa,vaikka ei se voi majoittaa,niin joku pitää olla keneen pitää yhteyttä.

      Niin ja mä ottaisin tollasen 14v nuoren mielellään hoiviini,oon tosi kiltti poika.

      [email protected]

    • myöhässä

      Vähän myöhässä oot pedo,tää on jo marraskuussa 2012.

    • hihhihhiikutittaa

      Mun äiti lähti 16-vuotiaana, sanoi ihan siitä vanhemmilleen jotka sanoi jonku sanonnan mikä tarkoitti et se varmasti tulee takaisin. No eipä palannunkotii... Ensin meni kaverilleen ja sitten sai jostai asunnon.

    • Hertta345

      Karkaa mun kaa!! Oon 12 v ja tyttö. Ja on kokemusta karkauksista. Käy lukee: Kertokaa karkauksistanne! Niin tiedät tarinani. Tilanteeni on huonontunut. Aloitin viiltely.... oon nii mielipuoli... ja käy lukee: Karataan!! Koska siitä voit ilmoittautua karkaukseen.

      • qwertier

        Oot vähän myöhässä tää alotettiin 26.11.2012


      • ddeevviidd

        Pikkasen myöhäs :D


      • Anonyymi
        qwertier kirjoitti:

        Oot vähän myöhässä tää alotettiin 26.11.2012

        no hei mä oon tääl vuonna 2023 lmao


      • Anonyymi

        Haluisin paeta mielipuolen kanssa?? No en kyl mieluummin jään tänne.


    • dasffaffg

      Kotoa karkaaminen on kyllä melko äärimmäinen juttu. Mutta jos ajatellaan vaikka seuraava tilanne milloin se voisi tulla kyseeseen: porukat humalassa ja hakkaavat tms.
      Pitäisin aina reppua valmiina missä olisi sadekamppeet, lämmintä vaatetta, hieman rahaa ja joku vahna, toimiva puhelin akulla. Noilla kamppeilla voisi lähtä äkkiä karkuun vaikka metsään josta sitten soittaa poliisit. Mitään pidempiä karkumatkoja ei tarvitse Suomessa käytännössä tehdä kun muutenkin viranomaiset puuttuvat peliin ja antavat muun paikan olla.

    • AWESOMEWANTED

      joo tiedän et oon myöhässä mut 28.6.15 karkasi n keravalta vantaalle luotettavan kaverin luokse sanoin mutsille et meen yöks kaverille jonka sit tein se oli kyl siistii ja en vahtais sitä mihinkään mut mun mutsi soitti mulle 50x ja kysy et antoks kaveri äiti luvan EN VASTANNUT ja tule 1vk myöhemmin ja sain kone kiellon

      PS ONKO JOKU N12V KERAVALTA/VANTAALTA JOKA HALUIS KARATA

      • AWESOMEWANTED

        SORI TOI SEKAISUUS


    • voivituntyhmä

      Kun karkaat ja vanhempas huomaa niin poliisit on perässäsi melkeen heti...

    • 12Vv

      Vähän myöhässä xD

      Haluisko joku 12-13 vuotias TYTTÖ jyväskylästä "karata" munkaa? Nimittäin kaikki on kotona ok, mut tää kokemus ois jännä. Ajattelin kyl siis et karkaan esim. Yöksi (kesällä). Evät ne huomaisi ja palaisin aamuun mennessä. Kuulostaisiko kivalta?

      • kdfö

        Tää kuulostaa niin ihanalta mutta seinäjoki asuinpaikka


      • Karkaaja

        Oisko tää viel voimassa :3


      • Anonyymi
        Karkaaja kirjoitti:

        Oisko tää viel voimassa :3

        joo


      • Anonyymi

        voinko mä vielä tulla? 🥺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo

        jos vuonna 2020 oli ni entä nyt? haluaisin mutta oon vaa Kouvolasta ja oon 11:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos vuonna 2020 oli ni entä nyt? haluaisin mutta oon vaa Kouvolasta ja oon 11:(

        Ai mikä


    • kuunteleva_kirko

      ma tiedan sun tunne. ma itse karkasin kotoa kun ma vihasin itseani ja olen nyt huvin ulpea siita etta karkata mina. ma mennä paskaalle nut mutta ma tulen viella takashi.

    • voivituntyhmä

      Mitenkö? Oisko ovesta?

    • Fcscjdwoxkdpxdpaosp

      Jos on niin pahat olot, niin sitten turvakotiin. Miten nuori muka pärjää karkaamalla vain jonnekkin. Kouluissahan sitä täytyy olla ja hankkia ammatti jos vähänkin mahdollista. Kyllä minusta on onni, että Suomessa saadaan käydä koulua ja on oppivelvollisuuslaki.

    • suomipoppiaperkele

      Oon 12v poika kuukaus sitte karkasin nukuin kaverilla ja aamulla mentiin kaverinkaa kouluu ja kun mutsi oli otannut poliisiin yhteyttä niin opettaja soitti vanhemilleni ja jäinpähä kiinni mut huomenna karkaan taas

    • Juu, karkaa vain

    • Hpwbfkgldblf

      Meijän äiti uhkailee sillä että se aikoo lopettaa meijän koiran

      • Dusiidkdkxlzlkf

        Toi on sairasta


      • Karkaaja

        Ihan kauheeta :(


    • Tildathekarkaaja

      Joo täysin myöhäs. Viisi vuotta vanha keskustelu mut ite aion karata kotoonta (mun mutsi on hirvee kusipää,juoppo, joka muutenki hakkaa ja haukkuu mua huoraks. Se vois miettii miten kasvattaa omaa lastaaan ja otan hatkat tänä yönä. Aion olla ainakin viikon poissa (kaikki kamat on) ja nyt toivon kaikkea hyvää ketkä aikoo karata kotoa:)❤

    • Kokemustalöytyy

      Lähet vaikka illalla 4aikaa dösäl jonnekki hevonvittuu ja meet pois kaupungista

    • Mutsis420

      Kannattaa kysyy vanhemmilta apua :D

    • se_inte_tyyppi

      En oo ikin karannu tai mitää mut tunnen aik mont jotka on karannu joten täs step by step tutorial:
      1.
      kerää sun massit (käteisenä if possible) muut tärkeet kamat (mitä tarvitset ajaksi jonka aiot olla poissa) ja kirjota huoltajilles joku viesti jos selität miten paskasti ne on kohdellu sua yms.
      2. Mieti minne ihmeeseen sä aiot mennä.
      Eli siis parhaita paikkoi on: paikat jotka sä tunnet jo (ei kannata pysyy samas kaupungis jos aiot karata pitkäks ajaks btw) paikat jos sul on frendei tai sit jonku YKSIN ASUVAN frendin luona johon sä luotat (gf/bf ei haitta kuha ei oo vanhempii siel) jos karkaat vähäks aikaa joko pysy samas kaupungis tai vietä aikaa jossain lähikaupungis.
      Ei kannata mennä jonku random tyypin luo bcuz rape jne. joten pysy vaan frendeis jos meet jolleki.
      3.
      Älä puhu frendeilles (paitsi sen kaa jolle meet jos meet) siit et aiot karata VARSINKIN jos aiot olla pitkäks aikaa. Tän idea on et jos kaveris sanoo et mis vietät aikaa ja muut ni pian sul on poliisit viemäs sut takas sinne helvettii.
      4. Päivät.
      1. Frendit. (selitetty step 2) (myös paras sillä ei ongelmii jne.)
      2. Metsät. vietä aikaa penkil tee jotain jos toit jotain tekemistä. Ei kovinkaa vaaralline paikka kosk kukaa ei kiinnitä suhu paljoo huomioo.
      3. kauppakeskukset. löydä joku paikka jonne kukaa ei mee ja sit vietä aikaa siel. (paras paikka mis ladata puhelint ellet oo kaveril)
      4. Kaupunki in general. jos voit olla kaduil pelkäämät et joku tunnistaa sut ni sit voit viettää aikas kaupungil
      5.
      Nukkuminen. Jos sulle on helppoo valvoo öit nii go ahead ja valvo. Mut jos karkaat pidemmäks aikaa / et voi tai osaa valvoo nii tarvitset nukkumispaikan.
      1. Frendit (selitetty step 2) (myös paras sillä ei ongelmii jne.)
      2. Kauppakeskukset. jos vietät vähän aikaa pois nii nää ei oo yht haitallisii mut yleensä näis voi viettää vaan päivät mut jos on esim. talvi ni pysy kauppakeskukses chillisti kunnes on enää puoltuntii sulkemisaikaa. Sit mee jonnekki piilopaikkaa jos voit viettää yön ilman ongelmii jos mahollista. sit laita joku herätys ennen aukioloaikaa ja pysy piilos kunnes näät normi ihmisii/kello on jo niiku way over aukioloaika. älä vietä monta jatkuvaa yöt kauppakeskuksis kosk jotkut vartijat voi alkaa tunnistaa / jos sua etitään nii se on vaarallist.
      3. Katot. Nää voi olla sun normi nukkumispaiakat jos on lämmin sää. HUOM nää katot ei sovi hyvin: mikä tahnsa omakotitalon katto, selvästi ihmisille näkyvä katto (sääntö koskee myös katolle johtavia tikkaita) (jos mahdollista ni älä valitse kattoo joka on alempana kuin joku muu rakennus) ja nii siin on kai kaikki katot johon ei pitäis mennä. Pääasia on et käytät järkee kun valitset kattoo.
      4. Leffat. Tää on toinen hyvä paikka jos voit viettää aikaa talvel. Lämmin paikka ilman ongelmii jos voit viettää pari tuntii aik nice deal. Jos ostat jotai kortillas nii varmista et sun vanhemmat ei tarkista sun rahan käyttöjäs sillä ne voi sen avulla tietää mispäin sä liikut. (tää on yks monist syist miks sun pitäs käyttää käteist).
      6. Think about it.
      Tunnen nää tyypit jptka karkas yhä yhest syyst ja se on et ne huomas tehneensä virheen ja tuli takas. ykskään niist ei oo jääny kiinni ja ne tuli aina takas. Jos sua pahoinpidellään ni sit sano jollekki aikuiselle vaik opelle. tai sit tee ite rikos ilmotus tai jotain sellast. K baiiiii

      • Anonyymi

        tää khyl autto koska en esim keksiny tota kattoo. mutta pitää muistaa että kaikissa puhelimissa n gps mistä poliisi näkee sen, joten jätän ite puhelimen kotia.


    • Kouluu

      Öö mulla menee koulussa ihan perseesti ja haluisin mennä jonnekkin pois. On talvi enkä voi mennä minnekkään katolle nukkuu mut kun mulla ei oo muutakaan paikkaa ja kun ei o kavereit minne mennä, mua lyödään koulussa ja haukutaan lyttyyn, mun tekis mieli vetää kaikkii vaan turpaan. Onneks ei mua kotona pahoinpidellä. Mut kellään ei taida olla nyt hyvää ideaa karkaamiseen?.. olin just tekemässä itsemurhaa lääkkeillä kunnes luin siitä niin nyt muutinkin mieleni. Vitsi ku vois vaa sammuu....

      • s_-__

        no perkele VEDÄ KAIKKIA TURPAAN

        ...no jos et pysty nii mee johonki kauppakeskukseen ja yritä jäädä sinne yöks nukkumaan. netistä hakemalla löytää ohjeita miten se voi onnistua jos oot epävarma.

        tai sitte meet johonki kodittomien paikkaan ja esität jotain paperitonta että saat yöpaikan ja varmann ruokaakin..


      • Kiira03

        Ite oon miettiny kans karkaamista, jos kerrot vaikka snäppis niin voitais jutella kahestaan :)


    • joona.simpura05

      TAHTOISIN KARATA JA MUT TAVALLAAN EN KOSKA MUN KONE XD KISSA jäis ja pitäskö ottaa ruokaa vatteita äitin lompsa /iskän ja menna vaaan bussiilla niin kauas kun mahollista ja tulla esim vuoden päästä ja sua kohdellaan kun pinetä lehteä joka on mädäntyt paska. mun esimerkki ÄLÄ KARKAA IDIOTTII POLIISIT SAMAN TIÄN PERÄS PS KOKEMUS KERTOO.

      • Siouxiemiuxie

        No aha! Itte olin kadoksissa 5 päivää, ku tulin takas nii puhuttleut ja keskustelun sain perään mut poliisit ja mustamaijja ei kyl ollu peräs. Ja kuule, ihan vaa siks koska okin jättäny lapulle et meen kaverille viikoks. Ja sit olinki hillumas kavereiden kans ympäri kaupunkii öisin, vaik nukuttii oäivät niitten luona ja muuta. Olipahan kivaa ku sai tehdä 5 päivää jitä vaan.


    • voinyherranlettas

      Meiltä lähti kyllä vanhemmat karkuun aina, jätti parikymppiä ruokarahaa jos sitäkään ja katos pariks viikoks radalle, muutamat kerrat haettu naapureilta leivät ja lämpimät ruuat syöty aina koulussa taikka kavereilla koulun jälkeen. Kotona yleensä makaroonia ja mausteita. Aika usein oli myös ketsuppia. Laitoksee pääsemisen jälkeen elettii kyllä herroiks kun jokapäivä oli lämmin safka eessä kahesti, aamupalan, iltapalan ja välipalan kera. En kyllä ymmärrä miks normaalissa perheessä asuva lähtis koskaan karkuun, kun suurimmat huolenaiheet on kun viimesynttäreinä saatu tietokone on liian hidas ja joulua ei jaksa oottaa :DDDDdd partahöylä käteen ja menoks

    • Karkaaja

      Olen itekkin karannut muutaman kerran ja täs on pari vinkkii ja juttui mitä kannattaa muistaa.
      Huomioi Valvontakamerat, poliisit, kaikki tutut tyypit, ja sen et katoamis ilmoituksen voi tehdä kolmen päivän päästä katoamisen jälkeen, ja et poliisi voi paikantaa myös mahollisen kännykän.
      Ota kaikki tarpeelinen mukaan.
      Ehkä myös vähän rahaa kuitenkin riippuen kuinka kauan oot karkuteillä.
      Ite menisin varmaan johonkin syrjäseen paikkaan tai johonki mistä muut ei osaa ettii sua. Varaudu!
      Sori mahdollisista kirjotusvirheistä jos niit on.

      • Karkaaja

        Kannattaa huomioida myös snäppikartta koska siit voi nähä.


    • moikkuuu

      maduud kui vanha sä oot 2019? kukaaaaaa????? hellööööö

    • tsajaijaijaijaijaijaijaa

      Avaa, ovi auki jo kuulitko ?!Ovi auki tai et voi karata kotoa!

    • Teini_vantaalta

      Onks tääl joku muu Teini joka asuu Vantaa ja vois karata mun kaa

      • Anonyymi

        en asu vantaal mut voisin :D


      • Anonyymi

        Oks viel voimas??!? Oon 14 ja vantaalt.


      • Anonyymi

        jos et oo viel karannu ni mä ja mun bsf karataan kesällä. ainut ongelma on se, että ollaa kouvolassa:(


    • Anonyymi

      joku 11-12 vuotias Kauhajoelta? Haluaisin karata kosk vanhemmat varmaan eros ja huutaa mulle. Niinku jos vaikka päästän tyyliin pierun niin heti paskaa niskassa. En vaan jaksa. Ruuat pitää tehä ite. Niit ei vaan kiinnosta vaik itken jossai kaapissa rukoilemassa että kaikki tulis vaan normaaliks. Tänään mun isä lähti eikä oo vieläkään palannu. Niinku pliis joku

      • Anonyymi

        mä oon 12 ja asun somerolla mut oon karkaamas seuraavan kuukauden alus tai sit jopa tänä kuukautenakin Helsinkiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä oon 12 ja asun somerolla mut oon karkaamas seuraavan kuukauden alus tai sit jopa tänä kuukautenakin Helsinkiin

        siis ehkä joksi 3päiväks tai ehkä viikoksi


      • Anonyymi

        onks vielä voimas? oon 13v tyttö ja kotona on paska olla


    • tulkaa minu luo!.

    • tääl on nyt huone Tapiolassa
      pitäis järjestää että tuossa voi nukkua
      Teille kirjoitti ihan kauheita aikuisia
      kaikkea että sosiaal viranomaisia tai että
      vanhempien kans ihanat välit kärsii
      Senkmhä n takia eivät osaa keskustella

      mutta en minäkään oikeasti voi koska teidän vanhemmat yms olisi kimpussa
      Rukoillaan että saan talon ja sinne voitte tulla

    • tämä on tylsä maailma missä ei voi adoptoidakaan, ottaa orpolasta luokseen
      on hirvittävät viranomais systeemit
      vaatimukset en usko että se on rakkaus tai elämä
      mut olen liian raiskattu Ismo Alanko esi.m
      olikin vaan joka laittoi lapsiaan kouluun 12 vuotta ja tärkee lukio sen jälkeen
      torjui minut oveltaan
      minut jolla oli tunteet ja henki
      n 30 v 50 v jaksoi olla tunteet ja henki
      KukAan ei kuin yht kunnan sosiAlitarjontoja
      tahtonut tyrkyttää
      Ismon musiikista tuli roskaa
      Mut hän ei minua rakastanut eik pelastanut
      ei Toni w kään
      (tyhjästä ilmasta alettiin raiskata mutta he ei
      kukaan pelastaneet )
      ( heidän seura olisi suojannut )

    • säikähdin äsken kun muovihaarukan piikki katkesi syödessä ja siit puuttui toinenkin piikki
      et jos omin mutta ei voinut oll papukeiton kans sitä niellyt
      siinä säilähti ja kiitin Jumalaa
      kun muistin sehän oli 3 piikkinen rikkinäinen
      ( KOKEILInkin katkaista yvden piiki n ja et milt se tu tui suussa, ei sitä olis voinut huomaamattaa syödä
      niin muisti että Jumalan kanssa on elettävä,
      Jumala suojelee ett ei niele sopimatonta
      tai että ei kompastu
      tahdoin sen sanoa ku muistin et nuori
      ei ehkä viel ole ajatellut niitä asioita

    • minusta te olitte ihania ihmisiä
      Ajattelin koko kauppareissun teitä,
      että en ole nähnyt muuta täl palstal mizt
      olisin pitänyt
      kiva kirjotus joku luki Villivarsaa
      ja äitinsä vetäisi sen pois käski siivotA
      tiskata, ja hän karkasi uloz
      mut siel oli karseaa ja koki koti hyvä paikka

      se on kiva kun joku kertoo elämästään
      Aikuiset ei osaa tehdä sitä )
      Lapsethan oli parhaimmillaan eka luokklaisina
      siinä Kevätpörriäinen lehdessä
      heti kun olivat toka ja kolmas heistä
      tuli sovinnaizia kivettyneitä
      Eli te menette kokoajan huonompaan suuntaan???
      en minäkään selvinnyt nuoruudesta
      Mutta Ismo Alanko oli kyllä valaisija
      Lamourha levyllä

      niin tahdon sen vapaan elämä mut
      se ei ole että he kaikki tekisi sen vaan et
      Minul olisi yksi oikea ihminen
      mutta en ole sitä nähnyt
      Minul ei ole yhtäkään ihmistä
      jonka kanssa
      löytää ehkä ne tunteet ja henki ?
      mikä oli Olihan se Jumalasta

      • en ole kyllä lukenut kaik kirjoituksia
        Luen ne nyt


    • luen kohta
      (tuliko se perille? joku vanha kääkkä
      joku saatanan vanha kääkkä kadotti sivun äsken.
      He on elämäni ajan häiriköineet
      onneksi pahimmat on jossain vanhain kodisslusimassa tai haudassa
      ja toivon että menevät helvettiin joz yrittävät
      saatanan kääkät
      mitähän he nyt yrittäis

      Minul on paha olla tämän koneen kanssa
      kun se vaan tarjoaa sanoja
      ei usko että sana on se minkä kirjoitin
      Ei millään ollut kirjoittaa saatanan
      eikä kääkkä
      ( käyn kaupassa kysymässä miten tämä
      säädellään ettei muuta sanoja )

    • En tiedä kuin mätiä aikuisia
      Ja hidasta kituuttamista

      ( painoin lähetysnappia
      niin tyhjeni screeni
      kun kirjoitin totuuden
      Minul on arvokas elämä , ainutlaatuinen
      ja he pakottaa tämän joka tahtois maatilan
      ( oli hetki jona tunsin lannanhajun
      kasvimaalle ku tuotiin lannoitus hevoslantaa
      tunsi sek murto osan miten ihana henki lampaille
      heinää antaa tms
      ( monil ihmisil varmaan on?
      Ajattelin ett joillain ihmisil on ehkä onnellinen elämä
      me ollaan sellasii te nuoret ja minä ett me ei kadehdita jos jollain on onnellista
      Minua on kiusannut kääkät jotka kadehti niin vähäisiä asioita
      et sellasta typeryyttä ette ymmärrä
      Potkin niitä vaan päähän mielessäni.
      ja niin ei tietysti saa tehdä perun sen ajatuksen

      ei pötkitä ketään
      Ehkä meil on elämä

    • mitä teille kuuluu? ( en heit enää inhoa en muista
      EI saa satuttaa ketään
      eiväkivaltaa

      ei mielessäänkään väkivaltaa
      mutta on luonnollista jos raiskata yritetään
      Koirakin purra saa, ja hevonen potkii
      jos niitä yrittää koskea sukup elimiin
      uroskoira jos ahdistella tyttäkoiraa yrittää
      tai ori jos yrittää astua tamman vastoin sen tahtoa. Ja ihminen lyö varmasti jos
      hänen jalkovälii työntäis sormet.
      Sen on Jumala luonut että se on oikea tunne
      ja oikeutettu.
      Minua kohdeltiin alempana kuin eläintä,
      kun tyhjästä ilmasta raiskattiin
      enkä voi nut suojautua, purra potkia
      Rukoukset ei auttaneet ei tunne
      kauhu tuska ei ajatus ( olen neitsyt
      ja TRO periaatteella elänyt.
      Tosi Rakkaus Odottaa
      True Love Waits

    • jaa, te ootte siel maalla
      Tulkaa tänne kylään?
      kirjoittakaa [email protected]

      ( odotetaan ehkä vähän jos on niitäyhteiskunna määräyksiä et ei sais vierailla vielä

      • jatkui yhä se väkivalta
        RukoilinJumalalta että Jumala rankaisee
        totaalisesti sen sielun joka tunkeutui ilmenemään
        näkynä( se hymyili vaikka minua sattui.
        ( enemmän kuin perinpohjin sattui että joku mies
        tunkeutui mieleeni
        tytön mieleen , ilmenemään
        Luki ajatukseni ja
        se on vainaja, nyt se haihtuu
        etääntyy ( minua sattui että Jumala antoi sen tunkeutua

        sinä olet enemmän kuin Jumala, joka siellä olet,

        joka tahdoit että se ei voi koskea sieluuni
        Niinkuin meillä O n yksityisyys asunnossa,
        sinä et myöskään pöllön silmälasipäinen
        voi tunkeutua mieleeni
        ( onko se toinen vainaja?

        minäkin olin enemmän kuin Jumala
        siinä että en antanut koskea sukup elimiin
        Krishna on mitättömyys jolla oli 900 Gopi tyttöä
        ( jos luette Krishna liikkeestä
        ja se kusipää jonka luona jouduin olemaan
        asunnottomana
        joka oli kutsuttu Selim julmaksi,
        joka 1500 luvulla teloitti ih.isiä Turkin
        johtajana, samoin teki Suleima, hänen isä
        ( joka oli Jeesuksen inkarnaatio )
        Suleima Suuri.
        Suleima oli minun isoisä ja Selim setä?
        en tahdo pahaa tietysti
        Olen pahoin pettynyt
        miehet sovinistisia sairaita

        en noita asioita kyl halunnut selittää
        vaan olla oma itseni kuten olen ollut
        Niin Jeesus oli Salomo jolla oli 900 vaimoa
        ja hän ei siksi ymmärrä rakkauselämä asioita.
        ( Salomo oli n 1400 v ennen Jeesusta,
        siinä oli inkarnaatio joka vuosisata
        tai useampi
        ( hän oppi kuolemaan
        Jeesus on sellainen
        Ihmeellistä minusta on että
        Salomo-Jeesus ( Yeshua )- Suleima
        siis kaameaa jos hän oli niin väkivaltainen
        Suleima n/a, en todel käsitä siit mitään

        mutta väkivaltainen on kristinuskon historia
        ( onneksi nyt ei ole kun ei sitä voi kestää
        ja se oli huonoa vaan, pahaa
        sietämätöntä
        mutta nyt ollut henkinen väkivalta
        että minun kanssa ei ole keskusteltu

        se voi pohjautua että Jeesus oli Kain,
        Eevan poika
        ja
        Eeva on alkujaan joka oli alaston
        Hän on niin kauan ollut "psykopaatti"niinkuin
        alastomana poseeraavat ovat,
        raakoja
        minä olin muut alkuperäiskansa
        Hawai illa tai missä se oli missä se paratiisi alue
        mistä Evan Adamin poikien luettelo Raamatussa
        alkunsa sai
        heillä oli Kain, Seth ja Abel
        Raamatun mukaan , lapsia Adamilla ja Evalla.
        he oli minulle varmaan lapsia vaan
        kun olin Evan avustaja.


    • niin se taitaa olla että Krishna jolla oli 900 Gopi tyttöä antoi Jeesuksen
      Kristuksen jolla oli Salomonina 900 vaimoa.
      Siksi Jumalanpalveluksessa luetaan " Jeesus Davidin poika
      Salomo oli kuningas Davidin poika.
      ja hänen äiti oli Bathseba,
      / Bathseva , jonka oikea nimi oli Seva,
      ( se lukee Raamatussa )
      arvelen että Seva omi Evan, Adamin Evan
      inkarnaatio. Siksi hän oli nii suuri
      merkityksinen
      ( joten Evan voi nähdä Bathseba maalauksessakin, eli tavallinen nainen
      ( mi nua kyllä loukkaisi ne alastonkuvat
      " Bathseba kylpee" en niitä kannusta
      katselemaan
      niitä on tehty paholaisen ajamana
      pahojen henkien ajamina vaikuttamina
      tehneet ainakin 120!!kpl
      " Batsheba kylpee "maalauksia
      1400-1700 luvulla eri kuuluisimmat
      taidemaalarit

      • luulin ensin ett minä olin ehkä Bathseba,
        Siksi tiedän että se alastonkuva on loukkaava
        Eihän me välitetä muista
        minä ainakaan jaksa
        kun ei ole ollut ih.isuhdetta tarvitessaan

        30 v kaipasin hetkestä toiseen ja tarvitsi n
        vai oliko pidempi aika
        Eva jos ollut alkujaan alasti
        ehkä hän oli se alaston bath Seva


      • STMariaSalome kirjoitti:

        luulin ensin ett minä olin ehkä Bathseba,
        Siksi tiedän että se alastonkuva on loukkaava
        Eihän me välitetä muista
        minä ainakaan jaksa
        kun ei ole ollut ih.isuhdetta tarvitessaan

        30 v kaipasin hetkestä toiseen ja tarvitsi n
        vai oliko pidempi aika
        Eva jos ollut alkujaan alasti
        ehkä hän oli se alaston bath Seva

        tässä väsyy

        Niin rukoukset Jumalalle
        Ismo Alankokin lauloi että
        "Isämme poikaa seurasivat,
        tien unohtivat " ?? tms
        Siis Jumalalle rukous

        kun raiskattiin jouduin kokemaan että
        mitä sellainen parrakas mies ymmärtää
        Ei ymmärrä, Salomo joka 900 pillua kolusi
        ei ollut pääasia hänelle suojata neitsyt
        Minut raiskattiin alttarin edessäni Kirkossa
        ja Kirkon penkillä
        myös Krishna liikkeen temppelin lattialla
        istuessani
        eivät estäneet sen fyysisesti tuntuvan
        sukupuolieli.iin kohdistuvan väkivallan

        he antoi sen akti tapahtua
        Krisnasta selitetty että hän on jotain vain siinä
        tantrisessa aktissa
        jota he palvoo hurmiomusiikilla
        joka kuvastaa aktin kulkua kliimaksiinsa
        että hän ei estänyt sitä
        raiskausta Vaikka miten kiduin
        tunsin rukoilin tein tuhansia ristinmerkkejä
        suojakseni taistelin ja puolustauduin kaikin
        voimin todel sietämättömältä
        väkivallalta
        henkisesti ja fyysisesti sietämätön
        Ja Jumala huolehtii että
        kun ihminen ei kestä yhtä raiskausta
        että joka raiskaus rangaistaan aina pahemmin
        ( että tuhannet raiskaukset eivät ole
        vähemmän kuin 1 raiskaus
        Joku sanoi että Sanna Marin esim ymmärtäisi
        5 raiskausta hirvittävä nÄ
        ei pysty hahmottamaan tuhansia raiskauksia
        ( ei ole hänen homma ollenkaan )
        Hän oli ehkä Konstantinos Suuren ensim vaimo
        Minervina
        en ole varma en tiedä.
        Konstantinus valitsi kristinuskon.
        ( mutta hän myös keitti kirjoitti elävältä
        vaimonsa Taustan.
        Hän jätti Minervina
        otti vain heidän pojan Crispuksen.
        Hän teloitti myös Crispuksen
        myöhemmin, kun epäili Faustan ja Crispuksen pettäneen
        hänet ( että heillä oli suhde )
        Arvelen että Madonna oli Fausta
        Tässä tulee mieleen jos se jalkojen levittely ym
        siveettömyys Madonnan liittyy että
        koki niin hirveän asian että keho
        kiehuvaan veteen ??
        en kuin ole varma oliko hän Fausta
        Patsas ehkä muistutti häntä
        olin tunnistavinani Faustasta tehty patsas

        ei koskaan sellaista väkivaltaa!!!


      • STMariaSalome kirjoitti:

        luulin ensin ett minä olin ehkä Bathseba,
        Siksi tiedän että se alastonkuva on loukkaava
        Eihän me välitetä muista
        minä ainakaan jaksa
        kun ei ole ollut ih.isuhdetta tarvitessaan

        30 v kaipasin hetkestä toiseen ja tarvitsi n
        vai oliko pidempi aika
        Eva jos ollut alkujaan alasti
        ehkä hän oli se alaston bath Seva

        tässä väsyy

        Niin rukoukset Jumalalle
        Ismo Alankokin lauloi että
        "Isämme poikaa seurasivat,
        tien unohtivat " ?? tms
        Siis Jumalalle rukous

        kun raiskattiin jouduin kokemaan että
        mitä sellainen parrakas mies ymmärtää
        Ei ymmärrä, Salomo joka 900 pillua kolusi
        ei ollut pääasia hänelle suojata neitsyt
        Minut raiskattiin alttarin edessäni Kirkossa
        ja Kirkon penkillä
        myös Krishna liikkeen temppelin lattialla
        istuessani
        eivät estäneet sen fyysisesti tuntuvan
        sukupuolieli.iin kohdistuvan väkivallan

        he antoi sen akti tapahtua
        Krisnasta selitetty että hän on jotain vain siinä
        tantrisessa aktissa
        jota he palvoo hurmiomusiikilla
        joka kuvastaa aktin kulkua kliimaksiinsa
        että hän ei estänyt sitä
        raiskausta Vaikka miten kiduin
        tunsin rukoilin tein tuhansia ristinmerkkejä
        suojakseni taistelin ja puolustauduin kaikin
        voimin todel sietämättömältä
        väkivallalta
        henkisesti ja fyysisesti sietämätön
        Ja Jumala huolehtii että
        kun ihminen ei kestä yhtä raiskausta
        että joka raiskaus rangaistaan aina pahemmin
        ( että tuhannet raiskaukset eivät ole
        vähemmän kuin 1 raiskaus
        Joku sanoi että Sanna Marin esim ymmärtäisi
        5 raiskausta hirvittävä nÄ
        ei pysty hahmottamaan tuhansia raiskauksia
        ( ei ole hänen homma ollenkaan )
        Hän oli ehkä Konstantinos Suuren ensim vaimo
        Minervina
        en ole varma en tiedä.
        Konstantinus valitsi kristinuskon.
        ( mutta hän myös keitti kirjoitti elävältä
        vaimonsa Taustan.
        Hän jätti Minervina
        otti vain heidän pojan Crispuksen.
        Hän teloitti myös Crispuksen
        myöhemmin, kun epäili Faustan ja Crispuksen pettäneen
        hänet ( että heillä oli suhde )
        Arvelen että Madonna oli Fausta
        Tässä tulee mieleen jos se jalkojen levittely ym
        siveettömyys Madonnan liittyy että
        koki niin hirveän asian että keho
        kiehuvaan veteen ??
        en kuin ole varma oliko hän Fausta
        Patsas ehkä muistutti häntä
        olin tunnistavinani Faustasta tehty patsas

        ei koskaan sellaista väkivaltaa!!!


    • Anonyymi

      Avaa ulko-ovi. Sulje se takanasi.

    • STMariaSalome

      Katso Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Tiernapojat (2002) YouTubessa
      https://youtu.be/QH2TCV3PjE0

      Tuossa on vielä! /Toni Wirtanen
      Ismo Alanko
      ja se tummatukkainen on kuin Jeesus ilmeiltään
      on hänen veli.

      se suuruus O oikeast.i et O todellisia ih.misiä
      mut he torjui minut Koska ulkonäköni ei ollut
      niink missillä, sieluni torjuivat

      • ihmisen pitäisi olla parhaassa kunnossa 80
        vuotiaana , se on mennyt väärinpäin.
        muistakaa että olette ihan samanlaisia
        50 vuotiaana ja 70 vuotiaana kuin nuorena nyt

        ihmistä vanhentaa vain oletus että vanhenee
        Koko vanhentuminen on kollageenin vähene.inen
        esim laulavilla Koivuniemi Paula
        tai tv kokki Sikke Sumarilla ei vähentynyt
        kollageeni he 60 vuotiaina tai 70 ovat
        kuin esim 40 vuotias
        ja Aira Samulin, 90 vuotiaana on ehk 50 v


      • ihmisen pitäisi olla parhaassa kunnossa 80
        vuotiaana , se on mennyt väärinpäin.
        muistakaa että olette ihan samanlaisia
        50 vuotiaana ja 70 vuotiaana kuin nuorena nyt

        ihmistä vanhentaa vain oletus että vanhenee
        Koko vanhentuminen on kollageenin vähene.inen
        esim laulavilla Koivuniemi Paula
        tai tv kokki Sikke Sumarilla ei vähentynyt
        kollageeni he 60 vuotiaina tai 70 ovat
        kuin esim 40 vuotias
        ja Aira Samulin, 90 vuotiaana on ehk 50 v


      • STMariaSalome kirjoitti:

        ihmisen pitäisi olla parhaassa kunnossa 80
        vuotiaana , se on mennyt väärinpäin.
        muistakaa että olette ihan samanlaisia
        50 vuotiaana ja 70 vuotiaana kuin nuorena nyt

        ihmistä vanhentaa vain oletus että vanhenee
        Koko vanhentuminen on kollageenin vähene.inen
        esim laulavilla Koivuniemi Paula
        tai tv kokki Sikke Sumarilla ei vähentynyt
        kollageeni he 60 vuotiaina tai 70 ovat
        kuin esim 40 vuotias
        ja Aira Samulin, 90 vuotiaana on ehk 50 v

        näin unta ett Ismo Alanko sanoi että voin tulla
        saunaan kanssaan, kutsui
        Se oli Museokadulla se sauna, osoitteen kertoi.
        ja mietin mitä laittaisin päälleni, en alasti
        enkä uimapuvussakaan hänen seurassa olisi
        saunassa. ( ja kysyin myös voiko tuo tulla myös,
        joku kaveri, ja Ismo irvisti .

        mietin herättyä ett en mit kaveria pyytäisi mukaan,
        Se oli sitä pahaa pieleen menemistä
        hän luuli et se on minun poikakaveri
        ja se pilasi tutustumista
        ( mut alasti en saunassa kenenkään kanssa)
        siis Ismo Alanko jonka ikinuoren tanssi n "
        Transsioletettu tanssi "voitte myös katsoa
        kasvot siin on kauheat


      • STMariaSalome kirjoitti:

        ihmisen pitäisi olla parhaassa kunnossa 80
        vuotiaana , se on mennyt väärinpäin.
        muistakaa että olette ihan samanlaisia
        50 vuotiaana ja 70 vuotiaana kuin nuorena nyt

        ihmistä vanhentaa vain oletus että vanhenee
        Koko vanhentuminen on kollageenin vähene.inen
        esim laulavilla Koivuniemi Paula
        tai tv kokki Sikke Sumarilla ei vähentynyt
        kollageeni he 60 vuotiaina tai 70 ovat
        kuin esim 40 vuotias
        ja Aira Samulin, 90 vuotiaana on ehk 50 v

        näin unta ett Ismo Alanko sanoi että voin tulla
        saunaan kanssaan, kutsui
        Se oli Museokadulla se sauna, osoitteen kertoi.
        ja mietin mitä laittaisin päälleni, en alasti
        enkä uimapuvussakaan hänen seurassa olisi
        saunassa. ( ja kysyin myös voiko tuo tulla myös,
        joku kaveri, ja Ismo irvisti .

        mietin herättyä ett en mit kaveria pyytäisi mukaan,
        Se oli sitä pahaa pieleen menemistä
        hän luuli et se on minun poikakaveri
        ja se pilasi tutustumista
        ( mut alasti en saunassa kenenkään kanssa)
        siis Ismo Alanko jonka ikinuoren tanssi n "
        Transsioletettu tanssi "voitte myös katsoa
        kasvot siin on kauheat


      • STMariaSalome kirjoitti:

        ihmisen pitäisi olla parhaassa kunnossa 80
        vuotiaana , se on mennyt väärinpäin.
        muistakaa että olette ihan samanlaisia
        50 vuotiaana ja 70 vuotiaana kuin nuorena nyt

        ihmistä vanhentaa vain oletus että vanhenee
        Koko vanhentuminen on kollageenin vähene.inen
        esim laulavilla Koivuniemi Paula
        tai tv kokki Sikke Sumarilla ei vähentynyt
        kollageeni he 60 vuotiaina tai 70 ovat
        kuin esim 40 vuotias
        ja Aira Samulin, 90 vuotiaana on ehk 50 v

        näin unta ett Ismo Alanko sanoi että voin tulla
        saunaan kanssaan, kutsui
        Se oli Museokadulla se sauna, osoitteen kertoi.
        ja mietin mitä laittaisin päälleni, en alasti
        enkä uimapuvussakaan hänen seurassa olisi
        saunassa. ( ja kysyin myös voiko tuo tulla myös,
        joku kaveri, ja Ismo irvisti .

        mietin herättyä ett en mit kaveria pyytäisi mukaan,
        Se oli sitä pahaa pieleen menemistä
        hän luuli et se on minun poikakaveri
        ja se pilasi tutustumista
        ( mut alasti en saunassa kenenkään kanssa)
        siis Ismo Alanko jonka ikinuoren tanssi n "
        Transsioletettu tanssi "voitte myös katsoa
        kasvot siin on kauheat


      • STMariaSalome kirjoitti:

        näin unta ett Ismo Alanko sanoi että voin tulla
        saunaan kanssaan, kutsui
        Se oli Museokadulla se sauna, osoitteen kertoi.
        ja mietin mitä laittaisin päälleni, en alasti
        enkä uimapuvussakaan hänen seurassa olisi
        saunassa. ( ja kysyin myös voiko tuo tulla myös,
        joku kaveri, ja Ismo irvisti .

        mietin herättyä ett en mit kaveria pyytäisi mukaan,
        Se oli sitä pahaa pieleen menemistä
        hän luuli et se on minun poikakaveri
        ja se pilasi tutustumista
        ( mut alasti en saunassa kenenkään kanssa)
        siis Ismo Alanko jonka ikinuoren tanssi n "
        Transsioletettu tanssi "voitte myös katsoa
        kasvot siin on kauheat

        joskus 20 vuotiaana oli ilmoitus vuokra asunnosta
        ja soitin ja kutsuttiin Museokadulle katsomaan
        asuntoa, mutta ei siellä ollut sellaista osoitetta?
        Se oli huijaus?
        Ismon tapasin monta kertaa kun oli lähdössä
        saunaan, odotti taksia
        pyysin päästä mukaan mutta hän ei ottanut
        mukaan
        Nyt ottaa sitten jos on hengissä?


      • STMariaSalome kirjoitti:

        joskus 20 vuotiaana oli ilmoitus vuokra asunnosta
        ja soitin ja kutsuttiin Museokadulle katsomaan
        asuntoa, mutta ei siellä ollut sellaista osoitetta?
        Se oli huijaus?
        Ismon tapasin monta kertaa kun oli lähdössä
        saunaan, odotti taksia
        pyysin päästä mukaan mutta hän ei ottanut
        mukaan
        Nyt ottaa sitten jos on hengissä?

        Facebookissa on näköjään 1 kk sitten
        Ismo pianoa soittaen laulaa
        ja on 20 vuotiaan näköinen
        Sen pääsi näkemään vaikka ei kirjautunut

        Se kannattaa katsoa että pysytte myös
        60 vuotiaana 20 vuotiaan näköisinä
        hyvälaulu "Turta " 60 000 kertaa katsottu.
        1 kk sitten


      • STMariaSalome kirjoitti:

        joskus 20 vuotiaana oli ilmoitus vuokra asunnosta
        ja soitin ja kutsuttiin Museokadulle katsomaan
        asuntoa, mutta ei siellä ollut sellaista osoitetta?
        Se oli huijaus?
        Ismon tapasin monta kertaa kun oli lähdössä
        saunaan, odotti taksia
        pyysin päästä mukaan mutta hän ei ottanut
        mukaan
        Nyt ottaa sitten jos on hengissä?

        Facebookissa on näköjään 1 kk sitten
        Ismo pianoa soittaen laulaa
        ja on 20 vuotiaan näköinen
        Sen pääsi näkemään vaikka ei kirjautunut

        Se kannattaa katsoa että pysytte myös
        60 vuotiaana 20 vuotiaan näköisinä
        hyvälaulu "Turta " 60 000 kertaa katsottu.
        1 kk sitten


    • Tässä on alla mitä kirjoitin palstalle Suomi24.fi
      Nuoret allaolevan otsikon alle
      ohhoh onko tuo tosiaan 2012 kirjoitettu otsikko
      johon vastasin

      taas se kusipää vitunkantaja on aiheuttanut häpäisyä
      niin alhainen niin paha nainen
      näen sen saatanan mulkunreiän saatanan löihan ja sielun olemuksenb mielessäni.
      Mutta, ei sillä väliä jos kirjoitin v 12 aloitukseen
      sittenhän ne kivat ihmiset ovat enemmän ikäisiäni tässä vaiheessa
      Anteeksi että sätin
      mutta
      en kestä sitä pahaa mi89tä joku paha aiheuttaa ja t5ahtoo

      olenkrist uskonperustaja
      ja he kadehtii sitä niin paljon
      ja ei yhtäkään suojelijaa
      Nyt on tuo Bach
      Läjhtyee kanssani hakemaanb teltan
      hänellä on auto
      Hän on yritysjohtaja myös. '
      että joku vallanhaluinen akka
      joka puuttuu idioottina toisten asioiohin
      jättää rauhaan rauhaa tahtovan sielun.

      hyvin meni talvi teltassa ihan rauhassa
      Jeesuksenkin suojelemana
      mutta kun hge keksi että sen palstan voi he päteä vallanhalua ja raakuutta osoittaa

      on saatanasta että krist usk perustajall
      joka en ole koskaan tahtonut keneltäkään pois mitään
      olen antanut vapauden
      asunnot asumisen
      mitä vain iloa
      että minä en nyt puolen aarin maapalstaa saa pitää
      kun en tehnyt normaaleita peruna vakoja sinne
      vaan ostin preeria auringonhatun
      sen pitäisi herätä henkiin
      se on huoneessani Plantagenetista ostettu
      vein sinne ja kaksi kauriin puremaa pensasmustikkkaa

      niitä ei ollut keillään muilla ilmeisesti?
      ja opin vasta viime vuonna
      luin puutarha oppaasta että jos ei tee salaojitusta ei voi olla kasvimaata

      sesalaojitus on ilmeisesti ne vaot??
      minäkun ajattelin että nehän kituu ei saa sadetta kun se valuu vaon reunoja alas
      ja vaot kuivuu helteellä
      mutta ilm siksi ne meni pilalle ne linssit virvilät
      ja mansikat joita aika paljon oli
      ( aioin laitta akankaan tänä vuonna niiden alle
      että saisin sadonkin
      Palloporkkanoita kasvoi viime kesänä
      Ne osnnistui ja niiden taimia on nyt n 50
      Ne saa kasvaa ikkunalaudalla.
      Pari tomaatin taimea on voi parvekkeelle laittaa.

      Jumalan olis pitänyt antaa minulle varallisuutta ja asunto mietin eilen.
      Mutta teltassa oli hyvä nukkua. Tekin voisitt mennä sinnne niityille Puolarmaarin
      on ihan ihanteellinen!! super sellainen telttailuun.
      sen pitäis olla leirintäalue.
      Joskus se tulee olemaan. Siellä on kellonaikakin seinässä ja lämpötila
      kuin leirintäalueella. isoin valokirjaimin.
      todella tasaiset nurmikot!!
      Mutta ei hälinää sinne!! ei koskaan!!
      ei inhottavaa ulkomaalaisten mölisemistä. Siellä olllaan täysin hiljaa.
      ja kunnioittaen.

      Tässä on todiste että minun s posti osoite se on se [email protected]
      alla;

      Miten karata kotoa
      kiitos
      26.11.2012 19:30

      Otsikko kertoo kaiken. Haluaisin tietää karanneiden kokemuksia, missä se tehdään ja minne menitte? Tiedän että puolet tulevat haukkumaan mutta.... ei kai voi mitään. Te jotka huolehditte: Kiitos huolenpidosta kuitenkin. Itsetuntoni on murusina. Jos vain saisin asiallisen vastauksen...

      STMariaSalome
      19.04.2020 17:19

      jaa, te ootte siel maalla
      Tulkaa tänne kylään?
      kirjoittakaa [email protected]


      Tuo ylläoleva on siellä paikallaan yhä ja kokoajan
      Olen tietysti myös sillä älykännykällä kirjoittanut paljon s postia Gmailista
      voin ne henkilöt kertoa joille
      ja he voi näyttää heidän kännyköistä lähettämäni viestit
      ja kuvat ja videot.
      itse kännykän painoin eilen mutaojaan veden alle.
      koska se akka oli soittanut ambulanssin?
      ellei se ollut se Janita Lukkarinen? jolle kirjoitin eilen
      koetin saada jaloilleen ( luin hänen blogin
      oli kunnossa , käynyt kaupassa hyvin kirjoitti
      (mut kertoi että nukkuu kaiken päivää ) Tietysti siellä nukkuu kuolevien keskellä
      Ei kestä hereillä olla.
      Ajattelin vaan että jos kivut johtui siitä nesteetä mitä hänellä kuulema oli poistettu
      ja kuume oli ollut 2 vkoa

      jos voi kaupassaa käydä kävellä ja noin pirteästi kirjoittaa

      mutta hänkö soitti minulle soitti yht äkkiä
      Täällä ambulanssi mies
      En ole soittanut ambulanssi a sanoin
      En tarvitse ambulanssia
      tuo oli pahinta mitä minulel voi tehdä
      koska he ovat super typeriä jossain jorvissa tms
      heidfän paksuun kalloon ei mene tosdiasiat
      olka<a hyviä älkää laittako minua kuvottavaa tylsää työhön siodottuja kahlittuja
      vallanhaluisia
      olneniinonnellinen vapoaa
      luova
      ne mityättömät rajoittuneet
      tiesmitkä kokemattomat
      joita olen paljon älykkäämpi laaja tajuntaisempi

      en tarvcitse heitä.
      Rahaa olisin tarvinnut.
      Tuskaa koin kulkiiessa eilen ett Jumala ei antanut rahaa
      Mutta lämmintä on
      Siirrän teltan jonnekin muaalle
      Nuuksioon vaikka.
      Siirrän sitä siellä.
      Tiedän Nuuksiossa ei saa pitää telttaa kuin 3 päivää paikallaan. Sitten jos sitä siirtää vaikka 20 m niin saa taas olla 3 päivää.
      ( se mestänhoitaja selitti sen.
      Vuosia sitten kun telttailin siellä.
      että saan olla kunhan siirrän kolmen päivän välein.
      Vapautta!! ja mielenkiintoista elämää teillekin kaikille !!!
      ja kaikkeamitä rakastatte ??

    • Anonyymi

      karkasin kotoa silleen että laitoin kengät hiljaa jalkaan otin takin nopee ja avasin oven ja juoksin karkuun suosittelen menevän metsään jonne ei pääse autolla

      • Anonyymi

        ...ja jäit kiinni ja jouduit takaisin kotiin kun kerran täällä kirjoittelet...


    • Anonyymi

      Ite asun siaiskodissa ja oon halunnu karata ja haluan sen takia karata että kunpikin siaisvanhemmista on täys kusipäitä mua kohtaan haluaisin lähteä jonnekkin kauas jonnekkin ulko maille mutta en osaa kauheesti puhua englantia ja se mua vituttaa toinen vaihto ehto on lähteä helsinkiin ja siellä hankkia oma asunto oon 14 vuotias kertokaa miten saan tän ikäsenä hankittua oma asunnon haluaisin asua kerrostalo yksiössä miten voisin saada tälläsen asunnon tän ikäsenä ja en kauheesti tykkää käydä koulua koulu on mun mielestä ihan perseestä ja osaan jo melkeen kaikki mitä tarvii elämässä osaan tehdä ruokaa mutta mitä mun pitäs tehdä jos mä tuun karkaamaan ja pystyn hankkimaan oman asunnon rupeenko narkkariks tai alotanko ihan uuden elämän

      • voiks mä tulla sun mukaan kun mäkin oon harkinnu lähteväni hatkoille lähiaikoina?


      • Anonyymi
        Kurkku14 kirjoitti:

        voiks mä tulla sun mukaan kun mäkin oon harkinnu lähteväni hatkoille lähiaikoina?

        tuu mun mukaa en jaksa enää olla täällä


      • Anonyymi
        Kurkku14 kirjoitti:

        voiks mä tulla sun mukaan kun mäkin oon harkinnu lähteväni hatkoille lähiaikoina?

        mennää kolmestaa


    • Anonyymi

      oon miettiny tota ihansamaa, oon nyt seiskaluokalla ja vastailen tähän aika myöhään mutta jotenki ei oo enää kiva asua täällä. mulla on paljon sossu tapauksia ja kokoajan joku tulee meille yöksi eikä jaksaisi enää kuunnella kun näitten lapset itkee ja huutaa. oon karannu pihalle yöllä vähäks aikaa ja tullu viimestää aamulla. oon ajatellu et lähtisin bussilla toiselle puolelle suomea ja sanoa äitille vaan että lähen nyt ja tuun sittenkun meillä ei käy enää vieraita yms😂 ei oo helppoo lähtee alle 16 vuotiaana minnekkään ja vaan jollai 15e rahamäärällä

    • Anonyymi

      mun äiti haluu mut johonki hyvään kouluu ja ku saan 7 kokeist nii en saa olla enää kavereiden kaa vaa pitää opiskella koko päivä. Must on tuntunu aika kaua et haluisin vittuun täältä.

    • Anonyymi

      haluaisin karata

    • Anonyymi

      Itse Karlsson 12.v poikaystäväni luokse se kävi joskus keskiyöllä ja se oli hauskaa pelattiin koko yön ja huomasin että mun piti lähtee 4 ja kun tulin kotiin äiti odotti mua mun huoneessa ja se oli kamalaa jouduin eroamaan ja olin 2.v kotiarestissa tai siis se tuntui niin mutta olin oikeasti vaan 1.kuukauden arestissa.

      T. Sun murhaaja

    • Anonyymi

      Miten karata kotoa ilman että vanhemmat tietää minne?

      • Anonyymi

        Odota vaan että vanhempasi nukahtavat ja sitten hiivit ulos. Ja voíla! Olet vapaa. Sitten sulla pitäis kans olla massii ja lähet bussilla jonnekin vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odota vaan että vanhempasi nukahtavat ja sitten hiivit ulos. Ja voíla! Olet vapaa. Sitten sulla pitäis kans olla massii ja lähet bussilla jonnekin vaan

        Siis jos haluut pitemmäksi aikaa pois


    • Anonyymi

      Kun karkaat ! Niin kun sinun etsinnät alkavat niin ilmoita virkavallalle että sinä et halua että sinut löydetään . Tietenkin että olet aikuinen muuten pentu palautetaan .

    • Anonyymi

      oon aikuinen ja karkasin kotoa
      nyt mul ei oo kämppää
      en asunut vanhempien kanssa vuosikymmeniin
      mutta asuin vuokrakämpässä
      sit tuli aktiivimalli ja mä vain karkasin
      tai asunto oikeammin karkasi minulta
      nyt mul ei oo kotia yhtään

      • Anonyymi

        ennen mul oli kanssa lapsiperhe
        mutta he karkasivat minulta
        vaimo ja lapset
        sit ajattelin, et ku ne karkasi, ni määäkin karkaan
        sit mä karkasin enkä koskaan nähnyt heitä enää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ennen mul oli kanssa lapsiperhe
        mutta he karkasivat minulta
        vaimo ja lapset
        sit ajattelin, et ku ne karkasi, ni määäkin karkaan
        sit mä karkasin enkä koskaan nähnyt heitä enää

        sit mul oli kelan työttömyyskorvaus
        ajattelin pitkään, ettei sellainen voi karata
        mutta kävikin toisin, että nekin jättivät minua

        haistattelin pitkään kelan virkailijoille
        ja lopulta sanoin että "kuka vittu niitä tarvitseekaan!"
        voihan elämän elää ilman sosiaalista tukea vapaana


    • Anonyymi

      oon tosi myöhään mutta itse aion mennä jonnekki lähi kaupunkiin ja en aio mennä takas, nukun metsäs, tarvittaessa varastan ruokaa, leikkaan nurmikoita (oon liian nuori töihin) jne

    • Anonyymi

      Olen 13 v. Ja olen kauan halunnut karata kotoa onko ehdotuksia minne mennä ja miten. En omista bussi korttia. Ei ole taskurahaa ja asun syrjä seudulla.

    • Anonyymi

      Minkä maalainen olt?

      • Anonyymi

        Suomalainen


    • Anonyymi

      Öggg

    • Anonyymi

      Öö ... joten osaako kukaan autaa

    • Anonyymi

      Tiiän että tää on 11 vuotta vanha keskustelu mut iha sama :D Oon 14v ja haluun häipyy… tiiän että se olis tyhmää ja en haluu sossuja perääni mut mun suurin unelma olis et voisin häippästä… mun vinkki on: avaa ovi ja juokse. mene mahdollisimman kauas ja piiloudu vaikka metsään jos mahdollista. Jätä kotiin lappu jossa sanot sun vanhemmille suorat sanat jos ne on sun karkaamisen syy. Et ehkä pysty olemaan karkuteillä kovin pitkään mutta ainakin vanhemmat saisi opetuksen.

      Mun suurin vinkki on kuitenkin: älä karkaa. Tiiän kuinka houkuttelevaa se on mutta siitä tulee vain lisää ongelmia.

    • Anonyymi

      1. Varaa lennot pois koti maastasi, koska vanhempasi varmasti lähettää etsintä parioita jotka tutkii koko kaupungin kolkat.
      2. Poista heidän yhteystiedot, jotta he eivät saisi tietää sijaintiasi tai olla yhteyksissä sinuun.
      3. Uusi itsellesi passi, nimi, sukunimi, muoti ja kansalaisuus niin olet täysin eri ihminen.
      4. Hae jokin päivätyö josta saat rahaa ruokaan ja veteen.
      5. (Escape the Matrix) eli ohjat ovat nyt sinun käsissä sinä päätät tästä edes tulevaisuudestasi, olet suorittanut tutoriaalin. Hyvä!

    • Anonyymi

      Ite mietin jo kolmos luokalla karkaamista et päätin et jos tää huuto ulos menosta ei lopu mä lähen nii kauas ku vaa voi. Ensin kannattais hankkii rahaa et pääsee hyvin ja selviää. Hyvin mä enkkuuki osaan ja osaan käyttää kulkuneuvoi. En kyl vois ottaa puhelinta kun siin o se et vanhemmat näkee et mis oon. Voisin kyl kosk muutenki ei kavereita,motivaatioo,alakouluki koht ohi.

    • Anonyymi

      asun kerrostalon tokas kerrokses ja mul on oma huone. oon tosi seikkailunhalune ja tiiän et mul ei oo mitää syytä lähtee yöl ulos muuta ku vaa seikkailla jossai metäs mut anyway. mun huoneen tuuletusikkunan saa iha kokonaa selällee auki ja siin ikkunan vieres in joku putki mikö on kiitnnitetty siihe kerrostalon seinää nii ajattelin et jos on pakko nii voisin kiipee sitä alas. oon siis koittanu siel maan tasolla siesoo siiin ptken pääl et kyl se kestää.

    • Anonyymi

      kar



      kaa ikkunas
      ta

    • Anonyymi

      Minulta löytyy aina yöpaikka karanneille, varsinkin tytöille...

    • Anonyymi

      Mäki kyl aion ihan just karata, ku mun isosisko (21v) on jossain mökillä niin varmaan karkaan sinne ku en enää jaksa arkea yhtään. En kestä enää kotona, haluun paikkaan, jossa voi vaan levätä…

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1609
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1549
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1497
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1445
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1177
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe