Viimeinen yritys

Vielä kerran

Meillä on nyt meneillää viimeinen hedelmöityshoito. Enempää yrityksiä ei tehdä. Ikää alkaa olla jo liikaa, väsyttää ja tämä on nyt kolmas IVF -yritys. Kauheasti jännittää ja mitä sitten, jos ei nyttenkää onnistu?

23

884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekmek2

      elä lannistu.. mulla oli takana 2 eri miestä,ja vihdoin tärppäsi. eka mies vaan ei ollut oikea ja tarkoitan ettei vaan ees rakastanu niinkun normaali mies rakastaa. nyt toisen kanssa monta yritystä,raskauden alkua,keskenmenoa,ja vihdoin vauva,ja heti perään koitettiin uudestaan,uusi raskaus,keskenmeno,ja taas uutta putkeeen,nyt sain toisen lapsen ,nyt olen maailman onnellisin. onneksi en jäänyt huonoon suhteeseen,missä raha oli tärkeempää kuin elämä ja rakkaus..

    • Toivotaan parasta

      Jäättekö sitten täysin lapsettomiksi? Surullista jos niin käy. Voisitteko kuvitella adoptiota?

      • Vielä kerran

        En lannistu. Kiitos sanoista. Emme ole täysin lapsettomia. minulla on lapsia edellisestä liitösta, mutta miehelläni ei ole yhtään lasta. Tänään oli punktio. Tulosta tuli. Saa nähdä kuinka menee.


      • Kyllä se siitä
        Vielä kerran kirjoitti:

        En lannistu. Kiitos sanoista. Emme ole täysin lapsettomia. minulla on lapsia edellisestä liitösta, mutta miehelläni ei ole yhtään lasta. Tänään oli punktio. Tulosta tuli. Saa nähdä kuinka menee.

        Kerro sitten kuinka kävi. Kiva kuulla, että perheessänne on kuitenkin lapsia. Monissa perheissä lapset ovat läheisiä ja rakkaita vaikkei ne oliskaan aina omia.


      • Vielä kerran
        Kyllä se siitä kirjoitti:

        Kerro sitten kuinka kävi. Kiva kuulla, että perheessänne on kuitenkin lapsia. Monissa perheissä lapset ovat läheisiä ja rakkaita vaikkei ne oliskaan aina omia.

        Alkioita lähti kehittymään, mutta niiden kehitys loppui alkumetreillä. Todella surullinen olo.


      • Älä luovuta
        Vielä kerran kirjoitti:

        Alkioita lähti kehittymään, mutta niiden kehitys loppui alkumetreillä. Todella surullinen olo.

        Voi harmi. Onko vielä mahdollista yrittää luonnollisella tavalla, josko niin onnistaisi.
        Joskus niitäkin ihmeitä tapahtuu, kun sitä vähiten uskoo ja odottaa. Voimia.


      • Vielä kerran
        Älä luovuta kirjoitti:

        Voi harmi. Onko vielä mahdollista yrittää luonnollisella tavalla, josko niin onnistaisi.
        Joskus niitäkin ihmeitä tapahtuu, kun sitä vähiten uskoo ja odottaa. Voimia.

        Kyllä meillä tahto on kova ja mieheni haluaa vielä yrittää hedelmöitystäkin vaikka yksityisesti.


      • Kannattaa varmaan
        Vielä kerran kirjoitti:

        Kyllä meillä tahto on kova ja mieheni haluaa vielä yrittää hedelmöitystäkin vaikka yksityisesti.

        vielä kokeilla yksityinen puolikin. Kun sinulla on jo ennestään lapsia niin onko se miehestäsi kiinni että joudutte turvautumaan IVF:n.


      • Vielä kerran
        Kannattaa varmaan kirjoitti:

        vielä kokeilla yksityinen puolikin. Kun sinulla on jo ennestään lapsia niin onko se miehestäsi kiinni että joudutte turvautumaan IVF:n.

        Ei se ole miehestäni kiinni. Ei vain tunnu millään onnistuvan tämä meidän yritys. Alullekin ollaan jo saatu, mutta kesken tuli pois.


    • iäkäs jo

      Meillä takana 7 vuotta lapsettomuushoitoja,(syytä lapsettomuuteemme ei selvinnyt, ikä ?), joista 3 vuotias lapsi.
      Yritetty pari vuotta vielä toista lasta siinä onnistumatta.
      Viimeisellä yrityksellä lokakuussa tulin sit raskaaksi IVF:llä. Ilo oli ylimmillään, että saamme vihdoin toisen lapsen. Maailma romahti varhaisultrassa, jossa todettiin kuollut sikiö viikolla 8. Keskeytyspillerit mukaan ja sit kotiin. Uusiin hoitoihin ei enää mennä, koska täytin 43 vuotta, ja kela korvausta ei hoidoista enää iän vuoksi saa. Ainahan voi unelmoida, mutta nyt sitten unelma elää, että joska tärppäisi vielä luonnollisesti, vaikka tiedän että se on aika mahdotonta.
      Toivottavasti teillä parempi onni.

      • Vielä kerran

        Ikää meilläkin alkaa olemaan. On surullista aina kuulla ja lukea, kun jollakin on käynyt onnettomasti lapsen hankkimisen suhteen. Onneksi teillä on yksi kultakimpale olemassa. Me olemme yrittäneet lasta jo 8 vuotta.


    • ei jummarra

      Onko kortisonia käytetty kiinnittymisessä?
      Sullahan on jo lapsia, miksi uusioperhe haluaa aina yhteisiä lapsia "täydentääkseen onneaan"? Sitten erotaan muutaman vuoden kuluttua ja siinäpä onkin soppaa, kun on kakruja joka lähtöön. Kauhean itsekästä, eikö äijäsi voi rakastaa lapsiasi kuin omiaan.

      • 56ytrgf

        "Kauhean itsekästä, eikö äijäsi voi rakastaa lapsiasi kuin omiaan."

        Toisen lapset on aina toisen lapsia, ei ne omia korvaa!!!


    • mek mek 2

      pakko kysyä onko onnistanut ?

      • pitkanmatkaajat

        Minulla yritystä ja hoitoja takana yhteensä 12 vuotta. Viimeisen vuoden aikana tehty 5. ICSI. Täysin selittämätön juttu. Kaikki tutkittu. Kerran vaan päästy solun siirtoon. Yksityisellä ovat hoitaneet todella hyvin. Olen varmaan kokeillut kaikki lääkekoktailit läpi. Koskaan en ole raskaana ollut. Ikää nyt yli 40, joten aikaa vastaan tässä taistellaan. Uusi hoitokierros alkamassa. Sisulla vaan.


    • wild nature..

      asiahan on niin ettei kaikille pareille ole vaan tarkoitettu lasta. ei vaan elimistön kemiat stemmaa vaikka kuinka rakastaisi.mun täti ei koskaan saanut lasta miehensä kanssa.mutta kun erosivat ja molemmat löysivät uudet suhteet,kummallakin on kaksi lasta .. ja aivan luomusti.

    • ei koskaan

      Älä luovuta. Vieressäni nukkuu 3kk vanha vauva ja 40 siä juhlin kohta. 9 vuotta yritystä, joista 2,5 viimeistä yksityisellä hoidoissa. Viides ICSI, jossa 5 pv alkioiden viljely, tuotti kaksi alkiota joista toinen lähti kasvuun. Kaiken kaikkiaan nämä kaksi olivat siirretyt alkiot 12 ja 13. Ensimmäinen siirretty alkio tuotti heikon positiivisen tuloksen - mutta vasta 12/13 ensimmäisen raskauden.

    • ei uusiohelvettejä

      ei niitä pentuja tartta joka jätkälle vääntää ja etenkin vielä epätoivoissaan ,kun vaihdevuodet kolkutellu jo vuosia.
      sitten erotaan, ku ei ollukkaa niin kivaa sen kaken kans, joka löyty lähikuppilasta.
      ja onko pakko yrittää omilla soluilla raskaaksi, jää luu kouraan, jos ei kelpaa luovutettu munasolu tai siittiöt.

      • Ihan mysteeri

        Viides IVF & ICSI nyt takana. Soluja tulee aina paljon mutta niistä hedelmöittyy usein vain 6 kpl ja ne jäävät kaikki 2-4 soluisiksi fragmentoituneena. Mitään ei koskaan saada pakkaseen, eikä oikein siirtoonkaan. Ongelma ilmeisesti solutasolla siinä kohtaa kun sperman geenit pitäisi aktivoida alkio jakautumaan 3. Pvä kohdalla. Jos tämä ei onnistu niin alkiot fragmentoituvat.

        Onko kukaan onnistunut tälläisestä selviämään eteenpäin?


    • juanna7

      Meillä aikanaa kävi samalla tavalla.Kaikki hoidot mitä suomessa tehdään käytiin läpi,tuloksetta.Sitten vaan lääkäri sanoi ettei enää hoitoja tehdä kun ei tule tulosta.Siitä meni puolivuotta kun plussasin ja syntyi ihana tyttö.Että ehkä onkin hyvä että hoidot loppuu,keho saa levätä ja sitten voi tulla normaalisti raskaaksi.
      Toivotan teille kaikkea hyvää ja jaksamista eteenpäin.Eläkää päivä kerralla ja kesä tulossa,nauttikaa siitä.Tsemppiä!

    • Vielä kerran

      Ei ole vielä onnistunut ja toivon, että te, jotka ette meitä tunne, ette tuomitsisi tekemisiämme. Hoidot ovat vielä jatkuneet, vaikka en uskonut niin. Elämme odotuksessa ja jännityksessä. Lastamme ja toisiamme rakastamme varmasti, jos onni meitä koskettaa. Toisiamme rakastamme kaikesta huolimatta. Raskasta tämä on ja välillä tuntuu epätoivoiselta. Kiitos teille, jotka kannustatte.

    • itsekkäitä riittää

      Mun mielestä julkisella ei pitäis antaa hoitoja sellaisille, joilla jommallakummalla on jo lapsia - menkää yksityiselle. Esim yksin lasta haluavat naiset ei pääse julkiselle hoitoihin, mutta sitten siellä pyörii näitä uusioperheitä ja saa yrittää jopa kahta lasta.
      Maksakaa itse hoidoista, jos ei oo varaa hoitoihin, ei oo varaa elättääkään lasta.

      • Minä

        Ei itsekkäitä, vaan tavallisia veronmaksajia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe