mikä ihmeen maksu on nimeltään joka peritään esimerkiksi venäjän tullissa kun tuo venäjältä suomeen sieniä tai metsämarjoja on ainakin aikaa vievää touhua ja tuntuu kuin ois suuri rikollinen auto ajatettaan sivuun ja kuullustellaan täytetään monet paperitja nimiä pitää allekirjoittaa vaikka ei tiedä mistä on kysymys. KERTOKAA KUKA TIETÄÄ.
sienet
6
733
Vastaukset
- Ressu
Olen minä tuonut marjoja ja kaloja. Enimmäkseen ongelmat on olleet suomalaisessa tullissa.
Siis mikä maksu, mikä tarkastus?
Selitä tarkemmin.- marko135kg
ne on kuule varmaan ollut niitä erikoissieniä, mitä kuivaamalla ja piipulla poltamalla / nuolemalla rupee näkee värejä
Jo muinaiset ugrilaiset pitivät pirun moisia orgioita sieni kekkereiden päätteeksi.
Periaateessa suomenn ei saa venäjältä tuoda elintarvikkeita. - vastaus
marko135kg kirjoitti:
ne on kuule varmaan ollut niitä erikoissieniä, mitä kuivaamalla ja piipulla poltamalla / nuolemalla rupee näkee värejä
Jo muinaiset ugrilaiset pitivät pirun moisia orgioita sieni kekkereiden päätteeksi.
Periaateessa suomenn ei saa venäjältä tuoda elintarvikkeita.kyse oli mustikoista ja kanttarelleista joita tienvarsi myyjät myyvät.
- minä
en ole kyllä itse joutunut mitään lappuja kirjoittelemaan,sen tiedän,että metsämarjoja saa tuoda rajoitetun määrän oliko n,5 kiloa/henkilö ilman mitään maksua.voi olla ,että sulla määrä ylittänyt tämän siksi tällainen sotku. tarkentakaa joka tietää paremmin.
- riba
Ko. maksu on luultavasti mennyt tullimiehen virkistysrahastoon. Tyhjästä ei kannata maksaa, ei edes vennäillä...
- marko135kg
riba kirjoitti:
Ko. maksu on luultavasti mennyt tullimiehen virkistysrahastoon. Tyhjästä ei kannata maksaa, ei edes vennäillä...
soitinpa tulliin, lihatuotteista pitää olla lääkärin todistus. Marjojaj ja sieniä voi tuoda 175 € arvoon asti vapaasti.
Toista se oli ennen, joku kertoi että oli vaihtanut naitatin viipurissa oikein muuhevaan hiivasieneen pienellä välirahalla toki. Oli kuulemma kotona vaimoväki ollut onnesta mykkänä
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/02_Elintarvikkeet/index.jsp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2795838Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804