Sitkeydestä...................

Lusiina 5

Jokainen tarvitsee jonkun joka tukee ja pitää sinut pystyssä, sillä niitä riittää jotka yrittävät työntää sinut kumoon ;)!

45

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syysruusu

Puu ei pala yksin. Jaksamiseen tarvitaan tukijoita sillä tavalla, että tuntee olevansa tärkeä. Se auttaa kestämään myrskytuulet

• Lusiina 5

Pieni laulu ihmisestä

Ihminen tarvitsee ihmistä
      ollakseen ihminen ihmiselle,
      ollakseen itse ihminen.

Lämpimin peitto on toisen iho,
      toisen ilo on parasta ruokaa.
      Emme ole tähtiä, taivaan lintuja,
      olemme ihmisiä, osa pitkää haavaa.

Ihminen tarvitsee ihmistä.
      ihminen ilman ihmistä
      on vähemmän ihminen ihmisille,
      vähemmän kuin ihminen voi olla.

Ihminen tarvitsee ihmistä.

Tommy Tabermann

• syysruusu

Kun ihminen kokee ison kriisin, hän ei välttämättä hae pelkästään sitä, että joku ymmärtäisi täysin ja osaisi sanoa juuri ne oikeat sanat. Läsnäolo auttaa jo paljon. Kun mieheni kuoli tapaturmaisesti, monet tuttavapiiristänme vältteli minua, koska eivät tienneet mitä sanoa. Välillä joku jopa oikein pakeni paikalta. Se tuntui nurinkuriselta. En olisi vaatinut, että tiedetään mitä sanoa. En tiennyt itsekään, mitä itselleni sanoisin. Vielä vähemmän tiesin mitä sanoisin lapselleni, että miksi hänellä ei ole enään isää ja että miksi jotkut ihmiset menevät pois luotamme, eivät halua puhua meille.

• Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

Kun ihminen kokee ison kriisin, hän ei välttämättä hae pelkästään sitä, että joku ymmärtäisi täysin ja osaisi sanoa juuri ne oikeat sanat. Läsnäolo auttaa jo paljon. Kun mieheni kuoli tapaturmaisesti, monet tuttavapiiristänme vältteli minua, koska eivät tienneet mitä sanoa. Välillä joku jopa oikein pakeni paikalta. Se tuntui nurinkuriselta. En olisi vaatinut, että tiedetään mitä sanoa. En tiennyt itsekään, mitä itselleni sanoisin. Vielä vähemmän tiesin mitä sanoisin lapselleni, että miksi hänellä ei ole enään isää ja että miksi jotkut ihmiset menevät pois luotamme, eivät halua puhua meille.

Aivan. Turhaan ihmiset pelkäävät sitä etteivät tietäisi mitä sanoa, koska usein sanat ovat täysin "turhia", läsnäolo riittää ja vaikka auttaminen arjen askareissa tai muissa käytännön asioissa. Tai kuunteleminen.

• syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

Aivan. Turhaan ihmiset pelkäävät sitä etteivät tietäisi mitä sanoa, koska usein sanat ovat täysin "turhia", läsnäolo riittää ja vaikka auttaminen arjen askareissa tai muissa käytännön asioissa. Tai kuunteleminen.

Niin. Tuota yritin sanoa. En kyllä tiedä ymmärtäisinkö itsekään asiaa, jos en olisi sitä kokenut.

• Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

Niin. Tuota yritin sanoa. En kyllä tiedä ymmärtäisinkö itsekään asiaa, jos en olisi sitä kokenut.

Näinpä, usein omat kokemukset auttavat asettumaan toisten asemaan. Toisaalta on myös ihmisiä joille myötäelämisen kyky on luontaista.

• valitkaa oikea palsta
        Lusiina 5 kirjoitti:

Kyllä on viksua, ettei sano mitään, jos ei tiedä, mitä sanoa. Tyhmää on möläyttää mitä sattuu. Parempi on karata, kuin vaivaantuneena jotain sönköttää. Miten voi menetyksen kokenut toivoa tyhmiä kommentteja tai vaivaantunutta olemista. Ja olisko tuollainen aihe sopivampi esim kuolema ja suru palstalle. Syöpäpotilailla on syövässä tarpeeksi kestämistä.

• syysruusu
        valitkaa oikea palsta kirjoitti:

Kyllä on viksua, ettei sano mitään, jos ei tiedä, mitä sanoa. Tyhmää on möläyttää mitä sattuu. Parempi on karata, kuin vaivaantuneena jotain sönköttää. Miten voi menetyksen kokenut toivoa tyhmiä kommentteja tai vaivaantunutta olemista. Ja olisko tuollainen aihe sopivampi esim kuolema ja suru palstalle. Syöpäpotilailla on syövässä tarpeeksi kestämistä.

Ymmärrän heitä, jotka olivat vaivaantuneita. Tarkoitukseni ei ollut ketään syyllistää. Jos joku on vaivautunut, en usko että hän sopimattomiakaan möläyttelee, kun ei muutenkaan tiedä mitä sanoa. Tuohon oikea palsta asiaankin minulla on mielipiteeni. Syöpäpotilaalla on muutakin elämänkokemusta kuin syöpä. Palstan nimihän on syöpäpotilaitten ilot ja surut

• Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

Ymmärrän heitä, jotka olivat vaivaantuneita. Tarkoitukseni ei ollut ketään syyllistää. Jos joku on vaivautunut, en usko että hän sopimattomiakaan möläyttelee, kun ei muutenkaan tiedä mitä sanoa. Tuohon oikea palsta asiaankin minulla on mielipiteeni. Syöpäpotilaalla on muutakin elämänkokemusta kuin syöpä. Palstan nimihän on syöpäpotilaitten ilot ja surut

"Syöpäpotilaalla on muutakin elämänkokemusta kuin syöpä. Palstan nimihän on syöpäpotilaitten ilot ja surut"

Nimenomaan ja juuri näin. Ja toivottavasti säilyy myös muut ilot ja surut. Jos haluaa kirjoittaa pelkästään syövästä sairautena, sitä varten on syöpä-palsta. Juuri tämän vuoksi käsittääkseni tämä palsta avattiinkin kun kaikki eivät siellä tykänneet vähän kevyemmästä jutustelusta, vai oliko näin?

• Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

"Syöpäpotilaalla on muutakin elämänkokemusta kuin syöpä. Palstan nimihän on syöpäpotilaitten ilot ja surut"

Nimenomaan ja juuri näin. Ja toivottavasti säilyy myös muut ilot ja surut. Jos haluaa kirjoittaa pelkästään syövästä sairautena, sitä varten on syöpä-palsta. Juuri tämän vuoksi käsittääkseni tämä palsta avattiinkin kun kaikki eivät siellä tykänneet vähän kevyemmästä jutustelusta, vai oliko näin?

Juuri näin!

• yx hanipuppeli

Miten minulla tulee lähes aina sinun juttujasi lukiessa mieleen, että yrität työntää meitä syöpäpotilaita kumoon. Olet löytänyt täältä sopivasti herkässä mielentilassa olevia ihmisiä, joita on helppo ärsyttää. Sitten tekeydyt niin viattomaksi: "enhän minä, mutta kun te". Hakeudu keskustelemaan vertaistesi kanssa, ettet vaikuta säälittävältä sairautensa takia heikompien kiusaajalta. Me muistamme kyllä kaikki sinun epäilysi, irvailusi, hanipuppelisi, itsesi kanssa keskustelusi, ym., joilla olet täällä meitä kiusannut. Ja turha pyytää osoittamaan, missä olet niin tehnyt entinen nimimerkki "Kiusaaminen on rumaa", "Ikimuori" ym.. Olet itse pilannut maineesi tällä palstalla, joten sinun on turha odottaa asiallista keskustelua kanssasi niiltä, jotka ovat palstaa pitkään seuranneet.

• Lusiina 5

Kyllä täällä näyttää löytyvän ihan asiallisikin keskustelukumppaneita. Yritetään nyt vaan pysyä omissa ketjuissamme.

Lämmintä joulunalusaikaa sinullekin toivotan. Sinulla ei varmasti ole helppoa.

• syysruusu

Olen Syysruusu. En ole Lusiina. Emme edes tunne toisiammme. Täällä olemme jonkin verran ajatuksia vaihtaneet ja se on sujunut hyvässä hengessä. En ole ollut kauaa palstalla enkä tiedä,mitä täällä on vuosien varrella tapahtunut, mutta kyllä täällä aika tulehtunut tilanne on. Yritettäisiinkö saada tänne edes joulurauha?

• Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

Olen Syysruusu. En ole Lusiina. Emme edes tunne toisiammme. Täällä olemme jonkin verran ajatuksia vaihtaneet ja se on sujunut hyvässä hengessä. En ole ollut kauaa palstalla enkä tiedä,mitä täällä on vuosien varrella tapahtunut, mutta kyllä täällä aika tulehtunut tilanne on. Yritettäisiinkö saada tänne edes joulurauha?

Syysruusu, epäilempä että Joulurauha voi olla palstalta kaukana. Minä voin yrittää omalta osaltani luoda sitä niin että en vastaa tuolle "pikku ystävälleni" mitään, mutta uskon että sinäkään et häneen saa asiallista keskustelukontaktia, puhumattakaan palstan rauhasta. Vaikuttaapi sille...................................

• onko tänään
        Lusiina 5 kirjoitti:

Syysruusu, epäilempä että Joulurauha voi olla palstalta kaukana. Minä voin yrittää omalta osaltani luoda sitä niin että en vastaa tuolle "pikku ystävälleni" mitään, mutta uskon että sinäkään et häneen saa asiallista keskustelukontaktia, puhumattakaan palstan rauhasta. Vaikuttaapi sille...................................

Pieru Lusiinan päivä? Santta pieru Lusiina

• Lucian päivä
        onko tänään kirjoitti:

Pieru Lusiinan päivä? Santta pieru Lusiina

Lucia on suomennettuna valotar. Sehän olisi kunnia Lusiinalle. Lucia pyhimyksen tehtävänä oli tuoda valoa talven pimeyteen

• yx hanipuppeli
        Lusiina 5 kirjoitti:

Kyllä täällä näyttää löytyvän ihan asiallisikin keskustelukumppaneita. Yritetään nyt vaan pysyä omissa ketjuissamme.

Lämmintä joulunalusaikaa sinullekin toivotan. Sinulla ei varmasti ole helppoa.

"Sinulla ei varmasti ole helppoa"??? Miksi taas tällainen olettamus? Luulenpa; että minulla on tällä hetkellä paljon helpompaa kuin sinulla. Ainakaan siitä päätellen, että roikut täällä jatkuvasti vinoilemassa, sinulla ei ole kaikki asiat ihan kohdallaan. Etkö tosiaankaan itse huomaa näitä pieniä piikkejä, mitä koko ajan täällä heittelet?

• Lusiina 5
        Lucian päivä kirjoitti:

Lucia on suomennettuna valotar. Sehän olisi kunnia Lusiinalle. Lucia pyhimyksen tehtävänä oli tuoda valoa talven pimeyteen

Aivan, valoa ja lämpöä, myötämielisyyttä ja iloa.

• Lusiina 5
        yx hanipuppeli kirjoitti:

"Sinulla ei varmasti ole helppoa"??? Miksi taas tällainen olettamus? Luulenpa; että minulla on tällä hetkellä paljon helpompaa kuin sinulla. Ainakaan siitä päätellen, että roikut täällä jatkuvasti vinoilemassa, sinulla ei ole kaikki asiat ihan kohdallaan. Etkö tosiaankaan itse huomaa näitä pieniä piikkejä, mitä koko ajan täällä heittelet?

"Etkö tosiaankaan itse huomaa näitä pieniä piikkejä, mitä koko ajan täällä heittelet?"

Just :))))))))))))))))))))

Näinhän se menee......todella.

• Paikan vaihto nyt

Totisinta totta kirjoitat.Menetin luottamukseni täysin tähän ihmiseen kun alkoi ilkkumaan ja satuilemaan eri nikeilllä jostain ihmisestä jolla olisi syöpä.Sitten ei ollut ja taas oli?! Nikit ovat vaihtuneet moneen kertaan,mutta sama satu jatkuu...

Syöpää sairastava ihminen on herkkä,elämä on mennyt sekaisin,on pelot,kivut ja säryt. Silloin tätä sairasta ihmistä pitää osata ymmärtää.Ei kiusata.Toisessa ketjussa tämä ihminen aloitti jopa "huorittelemaan"syöpää sairastavia. Ketju oli asiallinen ja siinä oli paljon asiaa juuri mitä syöpäpotilaalle tapahtuu kun sairastuu.Olin siinä ketjussa mukana kirjoittamassa, ja tämä ilkeä ihminen ei sieltäkään voinut pysyä poissa.Joten poistuin itse.

Olen samaa mieltä että hänen olisi aika mennä kirjoittelemaan kaltaisiensa joukkoon,ja antaa tämän palstan nyt olla.Kaikella on rajansa!

• Lusiina 5

Sulla tuo todellisuudentaju pettää nyt pahemman kerran, hohhoijaa. Ei voi olla todellista.

• Lusiina 5

"Toisessa ketjussa tämä ihminen aloitti jopa "huorittelemaan"syöpää sairastavia."

Minulla on kyllä ne huorittelut tallessa joten tarvittaessa voin kyllä esittää todistusaineistoa, kuka huoritteli ja haukkui mielisairaaksi ym ym. Joten aivan turha yrittää valehdella yhtään mitään.

• Kaikki säätössä
        Lusiina 5 kirjoitti:

"Toisessa ketjussa tämä ihminen aloitti jopa "huorittelemaan"syöpää sairastavia."

Minulla on kyllä ne huorittelut tallessa joten tarvittaessa voin kyllä esittää todistusaineistoa, kuka huoritteli ja haukkui mielisairaaksi ym ym. Joten aivan turha yrittää valehdella yhtään mitään.

"Minulla on kyllä ne huorittelut tallessa joten tarvittaessa voin kyllä esittää todistusaineistoa, kuka huoritteli ja haukkui mielisairaaksi ym ym. Joten aivan turha yrittää valehdella yhtään mitään."

Itsekin säästän jokaisen tämän ihmisen eri nikeillä kirjoittaman viestin,ja niitä riittää,on hyvä säästä kaikki,varmuuden vuoksi!

• Ymmärtäjä
        Kaikki säätössä kirjoitti:

"Minulla on kyllä ne huorittelut tallessa joten tarvittaessa voin kyllä esittää todistusaineistoa, kuka huoritteli ja haukkui mielisairaaksi ym ym. Joten aivan turha yrittää valehdella yhtään mitään."

Itsekin säästän jokaisen tämän ihmisen eri nikeillä kirjoittaman viestin,ja niitä riittää,on hyvä säästä kaikki,varmuuden vuoksi!

Teemme näin :)

• Lusiina 5
        Kaikki säätössä kirjoitti:

A onkos sulla olemassa oikein Lusiina-kansio :)

• Anna vain olla!
        Lusiina 5 kirjoitti:

A onkos sulla olemassa oikein Lusiina-kansio :)

Aivan turhaa nokittelua puoleltasi,itse olet kertonut moneen kertaan että säästelet toisten kirjoituksia.Ole ystävällinen ja lopeta turhanpäivänen suun soittosi.Sillä sitähän tuo on!

• Nyt näin eilein tois

Hohhoijaaa Lusiinalle,muistisi pätkii pahasti taas kerran.Todellisuuden tajusta puhumattakaan,se puuttu sulta kokonaan.

• Lusiina 5

Joko laitoit joulukortit postiinm, kohta alkaa olla jo kiire vaikka sulle taitaakin joulupukki tuoda risupaketin niikuin muillekin ilkiöille :)

• Saa mitä tarvitsee
        Lusiina 5 kirjoitti:

Joko laitoit joulukortit postiinm, kohta alkaa olla jo kiire vaikka sulle taitaakin joulupukki tuoda risupaketin niikuin muillekin ilkiöille :)

Odotatko itse jotain muuta joulupukilta?

• Lusiina 5
        Saa mitä tarvitsee kirjoitti:

Odotatko itse jotain muuta joulupukilta?

Juu, odotan joulumieltä ja joulurauhaa ja sitä näill näkymin tulen saamaan. Entäs sie?

• hai sie,haloo

Lusiina 5 11.12.2012 14:57
      -
      No onkos sitten syöpäpotilan oikeus esimerkiksi huoritella ja häntäkö pitää sitten ymmärtämästä päästyäänkin ymmärtää vaikka käytös olisi kuinka häiriökäyttäytymistä ja vaikka siitä kärisisi koko palsta, hei haloo!

• KBT 123

Kirjoiitat itse tän? Muisti taas pätkii pahemin kerran.

• Lusiina 5
        KBT 123 kirjoitti:

Kirjoiitat itse tän? Muisti taas pätkii pahemin kerran.

No tuo on mun teksit mutta en kai tuossa ketään huorittele vaan kyseenalaistan syöpäpoitlaan oikeuden huoritella muita? Taisia ymmärtää omalla tavallas vai?

• kokeilu, yp-lle päin

Kokeilu. Huomaako?

• .ra

Minulla oli onnea kun samaan aikaan sairastuimme.Monesta ihmisestä oli apua,jopa tapasimme toisemme

• Ystävät kalliit

Vieläkö tapailette?

• :( ;)

;)

• sp:t kumossa

Nii sähän sen tiiät,moni on jo kumossa!

• Lussina5

Oot ainut ja yksin kumoon työntäjistä!

• Hyvä tietää ettet tunne tai tiedä minua. Päättelen sen siitä ettet tiedä et mie olen paremminkin yksi kumosta pystyynnostajista ;).

• Kissa Lusiina
        lusiina kirjoitti:

Hyvä tietää ettet tunne tai tiedä minua. Päättelen sen siitä ettet tiedä et mie olen paremminkin yksi kumosta pystyynnostajista ;).

Kissa nostaa häntäänsä pystyyn :)

Mistä löytyy pystyynnostaminen sun puolelta?Ilo on meidän sp puolella etemme tunne sua itheä!Miks roikut täälä kun sitä ei muut haluu?Sun touhut on kiusaamista,mutta miks valitset sp sairastavat ihmiset?

• bvvvnvfgfjgjf
        Kissa Lusiina kirjoitti:

Kissa nostaa häntäänsä pystyyn :)

Mistä löytyy pystyynnostaminen sun puolelta?Ilo on meidän sp puolella etemme tunne sua itheä!Miks roikut täälä kun sitä ei muut haluu?Sun touhut on kiusaamista,mutta miks valitset sp sairastavat ihmiset?

Tänne saa vapaasti kirjoitta kunhan ei herjoja kirjoita.Eikö ole hyvä että edes joku kirjoittaa ettei palsta kokonaan kuihdu

• bvvvnvfgfjgjf kirjoitti:

Tänne saa vapaasti kirjoitta kunhan ei herjoja kirjoita.Eikö ole hyvä että edes joku kirjoittaa ettei palsta kokonaan kuihdu

Aiivannnn. Tuo haluaa vängällä tehä tästä Lusiina-palstan vaikka tää on syöpäpotilaiden asioihin liittyvä. Ei siis mitään OIKEAA sanottavaa.

• lussiina-ra
        lusiina kirjoitti:

Aiivannnn. Tuo haluaa vängällä tehä tästä Lusiina-palstan vaikka tää on syöpäpotilaiden asioihin liittyvä. Ei siis mitään OIKEAA sanottavaa.

lusiina ja ira,jatkaa kirjoittamista,muuten palsta kuivuu :)))))))))))))

• lussiina-ra kirjoitti:

lusiina ja ira,jatkaa kirjoittamista,muuten palsta kuivuu :)))))))))))))

No täähän on jo kuivunut.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      75
      2645
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1822
    3. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      273
      1511
    4. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1504
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1487
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1321
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      398
      1293
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      347
      1253
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      380
      1234
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1195
    Aihe