Miksei yliopiston käynyt nainen löydä miestä?

dI-007-

Suomi24:n treffeillä on yhä enemmän kauniita, pitkiä ja akateemisesti koulutettuja naisia. Kun minä, urheilullinen ja rento diplomi-insinööri laitan heille viestiä, noin yksi kolmestakymmenestä vastaa viestiini. Siitä huolimatta samojen korkeasti koulutettujen naisten profiilit roikkuu palvelussa kuukaudesta toiseen. Mistä johtuu että lukion ja amk:n käyneet naiset lähtee helposti tosielämän treffeille, mutta yliopiston käyneet naiset ei halua tutustua edes vaihtamalla muutaman viestin netissä?

64

1947

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ooppera on tärkeää

Koska he eivät voi mitään sillä, että heillä leikkaa. Toisin kuin diplomi-insinööreillä jotka keksivät työkseen ydinpommeja ja pilaavat maailman.

Oopperahan on itseasiassa hyvin tekninen laji. Se on syntynyt aikana, kun ei nykyisestä ääniteknologiasta edes osattu haaveilla. Ihmisen kropasta otettiin se "äänentoisto", jotta esitys kuuluisi sinne taaimmaisellekin esitystä seuraavalle.

Oopperan äänitekniikan on siis hyvinkin voinut keksiä aikansa insinööri. Joten sikäli tuo ironinen vertaus oopperan ja insinöörien välillä ontuu.

• Fil. maist.
        ******************** kirjoitti:

Oopperahan on itseasiassa hyvin tekninen laji. Se on syntynyt aikana, kun ei nykyisestä ääniteknologiasta edes osattu haaveilla. Ihmisen kropasta otettiin se "äänentoisto", jotta esitys kuuluisi sinne taaimmaisellekin esitystä seuraavalle.

Oopperan äänitekniikan on siis hyvinkin voinut keksiä aikansa insinööri. Joten sikäli tuo ironinen vertaus oopperan ja insinöörien välillä ontuu.

Oikeasti ooppera keksittiin sen vuoksi, että rahvas alkoi tykätä teatterista niin paljon, että kävi paremmalle väelle haitaksi. Puheosuudet aletttiin sitten kiljua sillä lailla - ns. hienostuneesti - että rahvas ei kestänyt ja pysyi poissa. Tekninen laji se toki on, mutta kuulostaa niin kauhealta, että olen mielelläni yksilö rahvaan seassa.

• agfa

No kun ne odottavat sitä kaikkein täydellisintä tyyppiä, joka ei vielä ole tullut vastaan. Luoneet todellisuudesta irti olevan mielikuvan sellaisesta.

• mietitään toisinpäin

Onko äärimmäisyyksiin asti valikoiva nainen jonkun miehen mielestä täydellinen?!

• " noin yksi kolmestakymmenestä vastaa viestiini. "

-Nettitreffailussa kuva ratkaisee 90%..varsinkin alussa.

• mies 32

Et lukenut edes loppuun asti. Hellitä vähän sitä salia ja treenaa yläpäätä.

• asdfbabrn

Koska he ovat se pieni osa yliopistolaisista, jotka ajattelevat, että yliopisto teki minusta viimein täydellisen enkä kelpuuta ketään muuta kuin jumalan, olenhan itse jumalatar.

• kello käy

Milloin sitten tulee vastaan se totuus ettei täydellistä yksinkertaisesti ole olemassa?

Kaksikymppisenä? Ei.
        Kolmekymppisenä? Ei.
        Viisikymppisenä?

• agfa
        kello käy kirjoitti:

Milloin sitten tulee vastaan se totuus ettei täydellistä yksinkertaisesti ole olemassa?

Kaksikymppisenä? Ei.
        Kolmekymppisenä? Ei.
        Viisikymppisenä?

En usko, että monelle heidän asenteellaan varustetulle totuus valkenee välttämättä koskaan. Tunnen 50 tapauksiakin.

• ida-elli

Jos kolmekymppiseksi asti vain opiskelee ilman seurustelusuhteita, takuulla siinä tunnepuoli jämähtää. Nuorten ihmisten pitäisi rakastella säännöllisesti jotta vastakkainen sukupuoli tuntuu riittävän haluttavalta. Sanon tämän omasta kokemuksesta.

• marko-pekka

Minä taas sanon omasta kokemuksesta, että säännöllinen rakastelemattomuus johtaa tilanteeseen, jossa kaikki naiset kelpaisivat seksiin. Ehkäpä tässä on jonkinlainen sukupuolten välinen ero.

• vodkasieppo

Puhumattakaan siitä, että jos opiskelee kolmekymppiseksi, on myös hidas ja päämäärätön opiskelija. Jos siis pääsee kouluun noin parikymppisenä.

• multi master

Höpö höpö. Itse rakastelin eka kertaa 30-vuotiaana. Olin villi mestari alusta alkaen. Sitten onkin tullut perehdyttyä seksiin tosi monipuolisesti ;) asenteella mikään ei ole minulle vierasta eikä liikaa...

• Anonyymi
        multi master kirjoitti:

Höpö höpö. Itse rakastelin eka kertaa 30-vuotiaana. Olin villi mestari alusta alkaen. Sitten onkin tullut perehdyttyä seksiin tosi monipuolisesti ;) asenteella mikään ei ole minulle vierasta eikä liikaa...

Höpö höpö sinä rakastelit ekaa kertaa 30v vessapaperirullaa.

• Lievästi huvittaa

Suuri osa heistä tuntuu olevan jotain ihme koulutususkovaisia. He kuvittelevat että yliopiston käyminen tekee heistä niin erilaisia ja ylivertaisia ihmisiä, että alemmin koulutetun kanssa ei missään nimessä voisi olla hyvää suhdetta. Huvittavinta on se, että tuo muutos tapahtuu usein ennen kuin on ensimmäistäkään opintopistettä saatu suoritettua.

Se on jännää, miten miehiltä onnistuu edelleen "rahvaan" kanssa kaveeraaminen ja seurustelu, vaikka tuon jumalaisen yliopiston kävisivätkin.

• Huvitu pois vain

• lifemocker

korkeat vaatimukset ja paljon tarjokkaita

siinähän ne syyt ovat

• xvcxvcxvcxvcx

Vaikea kysymys enkä usko tuon kokemuksesi olevan mitenkään paikkaansa pitävä jos kyseessä olisi laajempi otanta. Yliopistoon pääsee helposti opiskelemaan ja siitä syystä siellä on erittäin paljon erilaisia ihmisiä.

Kysymys kuuluisikin "Miksei yliopiston käynyt löydä HALUAMAANSA miestä?". Eli kaikille kai joku löytyisi. Vähäistä on ollut totaalialkoholisoituneiden pubiruusujen suosiokin palstan pahimpien hc-naisettomien joukossa. KAIKILLA ON VARA VALITA.

Dippainssi osannee tehdä kauniin vuokaavion aiheesta:

-nainen etsii haluamaansa miestä (ei siis mitä tahansa miestä)
      -> nainen ei löydä haluamaansa miestä
      -> nainen löytää ei-haluamiaan miehiä
      -> 1. nainen pariutuu ei-haluamansa miehen kanssa ja menettää entisestä elämänlaadustaan 45%
      - > 2. nainen jatkaa haluamansa miehen etsintää, ei menetystä elämänlaadussa

• jopojopo1

"-> 1. nainen pariutuu ei-haluamansa miehen kanssa ja menettää entisestä elämänlaadustaan 45%
        - > 2. nainen jatkaa haluamansa miehen etsintää, ei menetystä elämänlaadussa "

Voi dsiisus. Luulevatko naiset itse olevansa jotain jumalan lahjoja miehelle? Uhrauksia siinä seurustelusuhteessa täytyy tehdä molemmin puolin, vaikka seurustelisi minkälaisen ihmisen kanssa.

• No ainakin jos se ns. kusi nousee päähän, että on käynyt kouluja enemmän kuin Jamppa 34.v. ja sitä myöden ihmisenä ajattelee olevansa jotenkin parempi, niin kyllähän se aika tavalla karsii potentiaalista väkeä pois.

Tämmönen tittelin kipeys ja sen ihmistä parantava vaikutus harhaluulo ehkä sokaisee jotkut ihmiset tyystin uskomaan, että ollaanhan tässä parempia kun noi muut?

Semmonen harhaluulo, että sä olet parempi kun muut koska sä olet saavuttanut elämässä jotain mitä toiset ei ole edes halunneet ehkä saavuttaa on rampauttavaa pidemmän päälle. Toki mä tajuan, että kaksi samanlaista lasta leikkii parhaiten keskenään. Kun on samoista asioista kiinnostuneet, mutta se muiden erilaisten ihmisien ylenkatsominen taas on sitten asia jolle vois jotain koittaa tehdä.

• ok.

Ihminen on kiipinyt ja arvottanut aina itseään konkreettisissa tai kuvitteellisissa hierarkioissa. Osa ihmisenä olemista on ryhmäytyminen ja sen kautta oman paikkansa hahmottaminen, tähän liittyy olennaisesti se, että pitää tietää ketkä ovat "alempana" ja ketkä "ylempänä".

Joillakin yksilöillä tämä tarve ryhmäytymisen tarve on ylikorostunut, eli tulee myös ylilyöntejä.

• ok. kirjoitti:

Ihminen on kiipinyt ja arvottanut aina itseään konkreettisissa tai kuvitteellisissa hierarkioissa. Osa ihmisenä olemista on ryhmäytyminen ja sen kautta oman paikkansa hahmottaminen, tähän liittyy olennaisesti se, että pitää tietää ketkä ovat "alempana" ja ketkä "ylempänä".

Joillakin yksilöillä tämä tarve ryhmäytymisen tarve on ylikorostunut, eli tulee myös ylilyöntejä.

Kyllä. Ylilyöntejä tulee vieläpä aika helposti. Ja tuntuu, että joillekin ihmisille koko elämä onkin yhtä ylilyöntiä ja sitä kautta myös kilpailua näkymättömän uhkan kanssa.

Varmaan lähtee aika pitkälti vanhanaikaisista kasvatusperiaatteistakin, jossa ihannoidaan titteleitä ja herran roolia. Meidän perheessä ollaan vähän muita fiksumpia ja menestyneempiä tyyliin.

On käyty sitä ja tätä ja tota koulua ja onhan meillä näitä tiluksiakin siellä ja täällä ja tuolla. Semmosta suoraan sanottuna tyhmää omasta mielestä elvistelyä asioilla, jotka nyt ei osoita muuta kun helvetillistä kilpailuviettiä ja paremman asemassa olemista edes näennäisesti.

Samallalailla kuitenkin kaikki syö, juo, nukkuu, paskoo, kusee ja tekee inhimillisiä asioita ja lopulta kuoleekin. Olipa ne valinneet elämäntyylikseen mitä vaan maan ja taivaan väliltä. Eli ihan samalla viivalla me kaikki ollaan loppujen lopuksi.

• voopotin kirjoitti:

Kyllä. Ylilyöntejä tulee vieläpä aika helposti. Ja tuntuu, että joillekin ihmisille koko elämä onkin yhtä ylilyöntiä ja sitä kautta myös kilpailua näkymättömän uhkan kanssa.

Varmaan lähtee aika pitkälti vanhanaikaisista kasvatusperiaatteistakin, jossa ihannoidaan titteleitä ja herran roolia. Meidän perheessä ollaan vähän muita fiksumpia ja menestyneempiä tyyliin.

On käyty sitä ja tätä ja tota koulua ja onhan meillä näitä tiluksiakin siellä ja täällä ja tuolla. Semmosta suoraan sanottuna tyhmää omasta mielestä elvistelyä asioilla, jotka nyt ei osoita muuta kun helvetillistä kilpailuviettiä ja paremman asemassa olemista edes näennäisesti.

Samallalailla kuitenkin kaikki syö, juo, nukkuu, paskoo, kusee ja tekee inhimillisiä asioita ja lopulta kuoleekin. Olipa ne valinneet elämäntyylikseen mitä vaan maan ja taivaan väliltä. Eli ihan samalla viivalla me kaikki ollaan loppujen lopuksi.

Mitäs sitten, kun itsellä on semmonen ajatus ihmisestä, että olipa hän kuinka paljon tahansa mua lukeneempi ja kokeneempi. Vauraampi tai kauniimpi tms. hän ei ole mun mielestä silti ihmisenä mua yhtään parempi tai oikeutetumpi elämään täällä.

Hänellä on omat juttunsa ja mielenkiinnon kohteensa ja mulla omani, mutta ei sen pitäs aiheuttaa mitään eri arvoisuutta ihmisenä. Yhtään ei heru lisäpisteitä kouluista tai rahasta. Mistä voi tulla lispisteitä on kyvystä kunnioittaa muitakin ihmisiä erilaisuudesta huolimatta, ilman että linnoittautuu sinne kusipäiseen mukamas ylemmän ihmisen asemaan ja irvistelee sieltä muille muka parempana ihmisenä.

Hyvä jos on tyytyväinen valintoihinsa, mutta turha siitä on pokkauksia ja ihailua muilta varttua. Itelleshän sä olet hommas pedannut, mitä sen muita pitäs liikuttaa ja aiheuttaa muissa ihailua ja wau kohahduksia. Sitä en en tajua, miksi ihailua pitää kalastella jollain tittelillä esimerkiksi?

• luokkatietoinen?
        voopotin kirjoitti:

Mitäs sitten, kun itsellä on semmonen ajatus ihmisestä, että olipa hän kuinka paljon tahansa mua lukeneempi ja kokeneempi. Vauraampi tai kauniimpi tms. hän ei ole mun mielestä silti ihmisenä mua yhtään parempi tai oikeutetumpi elämään täällä.

Hänellä on omat juttunsa ja mielenkiinnon kohteensa ja mulla omani, mutta ei sen pitäs aiheuttaa mitään eri arvoisuutta ihmisenä. Yhtään ei heru lisäpisteitä kouluista tai rahasta. Mistä voi tulla lispisteitä on kyvystä kunnioittaa muitakin ihmisiä erilaisuudesta huolimatta, ilman että linnoittautuu sinne kusipäiseen mukamas ylemmän ihmisen asemaan ja irvistelee sieltä muille muka parempana ihmisenä.

Hyvä jos on tyytyväinen valintoihinsa, mutta turha siitä on pokkauksia ja ihailua muilta varttua. Itelleshän sä olet hommas pedannut, mitä sen muita pitäs liikuttaa ja aiheuttaa muissa ihailua ja wau kohahduksia. Sitä en en tajua, miksi ihailua pitää kalastella jollain tittelillä esimerkiksi?

Hmmm... Minä taas olen ihan päinvastainen. Suhtaudun suurella kunnioituksella itseäni paremmin kouluttautuneisiin, enkä ikimaailmassa yrittäisi esimerkiksi suhdemielellä lähestyä itseäni korkea-arvoisempaa miestä. Minä arvostan älykkyyttä ja sivistystä ja myös koulutusta ja tunnen suurta alemmuudentunnetta, koska en ole yhtä hyvä. Ikävä totuus on se, että emme me ole samanarvoisia. Jotkut vain on parempia kuin toiset.

• Tyytyväinen :)

Avomieheni on amk-pohjainen it-alan yrittäjä, jonka vuositulot huitelee 200 000 e. Mies on hyvännäköinen, fiksu, kunnianhimoinen, aikaansaava ja elämässä hyvin pärjännyt. Tapasin hänet ravintolassa, mutta myöhemmin selvisi, että miehellä oli ollut profiili Suomi24-palvelussa. Kuinkahan monelta naiselta on mennyt ohi mieheni vain koulutuksen takia. Itse olen lakimies, eikä miehen akateemisuus ole ikinä ollut kriteerinä parisuhdeasioissa. Itseasiassa tuttavapariskunnissa on yrittäjiä, lentäjiä ja liikeyritysten johtajia, joilla ei myöskään akateemista taustaa, mutta talousasiat enemmän kuin mallillaan ja järki päässä.

• aggabn

Kivasti silti sinkkupalsta houkuttelee.

• Niinpä...
        aggabn kirjoitti:

Kivasti silti sinkkupalsta houkuttelee.

..vai oisko yrittäjän tulot laskeneet 20 000e, jolloin kiinnostus on alkanut lopahtamaan ja katsellaan uutta..

• Tyytyväinen :)

Niinpä, täällä tuli käytyä sinkkuaikoina useasti ja vieläkin on mukava lueskella sinkkuihmisten elämänmenosta. Sitä elämää kun itsekin vietti monet vuodet. :) Sinkkuna jokainen päivä oli uusi mahdollisuus kohdata elämänkumppani ja oman kodin rauhassa ja "vapaudessa" oli oma hohtonsa.

• lifemocker

"Sinkkuna jokainen päivä oli uusi mahdollisuus kohdata elämänkumppani"

et taida olla mies?

• Huom.:
        lifemocker kirjoitti:

"Sinkkuna jokainen päivä oli uusi mahdollisuus kohdata elämänkumppani"

et taida olla mies?

Elämänkumppaninsa löytäneissä heteroissa on pitkälti yhtä paljon miehiä ja naisia.

• Tuli tässä nyt vielä mieleen, että voithan sä tai kuka vaan kysyä jatkossa näiltä itseään parempina pitäviltä, jos juttusille asti edes pääsee. Kun hän oikeen itseään ylentää ja arvoansa korostaa, että mitä sä sitten haluat mun susta ajattelevan?

Kerro mulle ihminen erityinen, mitä sinä haluat että minä susta ajattelen? Joku taka-ajatushan hänellä siinä kehuskelussa ja itsensä korostamisessa on.

Oon joskus kysynyt työkaverilta joka oli korkeakouluja käynyt ja maisterin opintoja karvaa vailla valmis, tuota. Kun hänellä oli semmoinen asenne siellä työyhteisössä, että hän on tosiaan hiukan parempi ja etevempi kun huonommin koulutetut. Mut ei hän osannut vastata mitään munlle kysymykseeni. Taino en tiedä, hän sanoi ja oli hiljaa.

Hörppi sitä kahviinsa siinä pöydän viressä missä muutkin samaa työtä tekevät oltiin ja itekseen ehkä tuumaili jotain, mutta vastausta en saanut. Mä pidin häntä fiksuna ihmisenä siihin asti ja ahkerana kun oli jaksanut opiskella, tehdä jotain mistä hän nauttii eli hankkia tietoa. Kunnes hän aukaisi suunsa ja alkoi esittämään näitä oman erityisyytensä kultaisia kulmakiviä. Ihan kuin odotellen, että me muut tunnetaan pienuutta hänen erinomaisuutensa rinnalla. Tyyli oli ihan selkeää. Minä tiedän tämän asian, mulla tässä kohdassa eniten koulutusta ja näkemystä. Kaula aristokraattisesti ylöspäin kohotettuna ja ilme ylpeänä. :)

Tietysti vähän alkoi huvittaakin, se oli jotenkin niin teatraalistakin omalla tavallaan.

• 12+11

AMK:n tai amiksen käyneelle naiselle riittää yliopiston käynyt mies, koska se on ammatillisessa statuksessa heitä itseään ylempänä. Sen sijaan yliopiston käyneelle naiselle on oltava vähintään tohtorikoulutettu mies. Jos nainen on tohtorikoulutettu, niin miehen tulee olla akateemisessa mielessä arvostetummalta alalta tohtori tai mielellään professori.

• Mun mielestä miehellä ei tarvi olla ammatillisesti korkeempaa statusta mitä itselläni on. Olen käynyt AMK:n ja ihan hyvin mulle kelpaa AMK:n käynyt mies.

• lifemocker
        kisu_87 kirjoitti:

Mun mielestä miehellä ei tarvi olla ammatillisesti korkeempaa statusta mitä itselläni on. Olen käynyt AMK:n ja ihan hyvin mulle kelpaa AMK:n käynyt mies.

mitä vatun väliä millään koulutuksella tms oikein on?!

en ole ikinä tätä ymmärtänyt

• Pera P.
        lifemocker kirjoitti:

Koulutuksen merkityksen ymmärtämisen perusteet.
        Esitietovaatimukset: Peruskoulu kuunneltuna

• Siinäpä sen..
        lifemocker kirjoitti:

..koulutuksen merkityksen näkeekin. Keillä ei sitä ole, eivät sitä ymmärrä. Sinulle ei taida naisellakaan olla paljon väliä, kun ei ole kokemusta siitä yhdestäkään.

• .................

Ei minua ainakaan niin koulutus kiinnosta, mutta älykkyys kylläkin. Minusta parisuhteessa miehen kuuluu olla älykkäämpi ja mitä fiksumpi nainen, sitä suurempi ongelma se on.

• Tällaiselle AMK:n käyneelle naiselle kelpais joku mukava, rento, urheilullinen DI. Voisin hyvin lähtee treffeille ottaan selvää kuinka sellaisen kanssa kemiat kohtaa.

• 9+1

Aivan sama juttu, olen itse AMK:n käynyt nainen. DI menisi, mutta en ehkä AMK-insinöörin kanssa seurustelisi. Arvostan kuitenkin todella paljon sitä, että mies on hyvin koulutettu.

• 9+1 kirjoitti:

Aivan sama juttu, olen itse AMK:n käynyt nainen. DI menisi, mutta en ehkä AMK-insinöörin kanssa seurustelisi. Arvostan kuitenkin todella paljon sitä, että mies on hyvin koulutettu.

No mulle kelpais AMK-insinööri yhtä hyvin kuin DI. Kyllä miehen luonne on koulutusta tärkeempi asia.

• epäilen tälläistä

Koska yliopiston ja siitä korkeammin koulutetut naiset haluavat miehen joka on suunnilleen samoissa koulutuksen suhteen ja eivät hyväksy yhtään heikommin kouluttautunutta miestä plus miehiä paljon harvemmissa määrin tuolla korkeammin koulutetuissa oppilaitoksissa kuin esim amk:ssa.
      Diplomi-insinööri hipoo rajaa missä naiset viitsivät vastata lähettämiisi viesteihin, mutta jos kouluttaudut vielä yhden tason ylemmäksi niin varmasti useampi vastaa viesteihisi sen jälkeen.
      Lukion ja amk:n naiset eivät aina ole yhtä tarkkoja koulutuksen suhteen ja siinä on sekin että miehiä löytyy enemmän jotka ovat amk:n käyneet joten suhdanne on enemmän tasapainossa.

• 666

Jos ei etsitä ihmistä vaan koulutusta, titteliä ja asemaa niin voi mennä vaikeaksi homma löytää niistä se ihminen.

• Pera P.

Sinun pitää ottaa huomioon myös se, että vaikka naiset hakevat akateemisesti koulutettua, niin DI:t voi dissata jo sillä perusteella, että pitää olla nimenomaan maisteri (mieluimmin mahdollisimman huuhaa-alalta).

• mies 86

Kumma ettei periaatteen.mies ole vielä copypastannut vanhaa kunnon paskalitaniaansa tähän ketjuun.

• tämä tiedetään

Yliopiston käyneet naiset ovat todella käytettyjä. Opiskelijapiireissähän pannaan ristiin rastiin kuin kanit.

• Lauradonna

Kyllä se meidän tiedekunnassa ainakin jäi sekasaunomisen jatkoihin joita oli korkeintaan kerran kuukaudessa, ja silloinkin suurinpiirtein kaikki tiesi/muisti kenen kanssa tuli "soviteltua avainta lukkoon"...

• Tiirikka dilberd

Ähkimistä estoitta. Kuka tuollaisia lutkia edes parisuhteeseen huolii? Muuttaja mies ehkä, saat exotiikan samalla.

• Mies1985

Tässäkin ketjussa esiintyy ajatus siitä että on hyvin ja huonosti koulutettuja miehiä. Jos yhdenvertaisuus toteutuisi, voitaisiin sitä pitää kiihottamisena kansanryhmää vastaan.

• No jestas!

Onhan niitä, sehän on fakta, toisin kuin kaikki sinun kirjoittamasi löpinät.

• vaimon mies

mä olen pelkän amiksen käynyt mies ja mulla on vaimo ja yks lapsi. Enkä ole mikään unelmien poikamies. Mut olen rehellinen ja luotettava ja se riittää vaimolle.
      Vaimoni sais vaikka bratt pittin ulkonäön puolesta.

• joopasen joo

Siinäpä kysymys..

Miksei yliopiston käynyt nainen löydä välttämättä edes työpaikkaa?

• anu saagim2

Yliopiston käyneillä naisilla saattaa oll ajatus maailmana,että haluavat korkeasti koulutetun miehen eivätkä suostu ottamaan heitä alempi koulutustasoa olevaa miestä. Itse en määrittelisi itseäni korkeasti koulutetuksi naiseksi työskentelen hoitoalalla vanhusten parissa ja viihdyn työssäni. Erityisen paljon tykkään tehdä työdä erillaisten ihmisten parissa ja auttaa mahdollisuuksien mukaan. Minulla on ollut aina välillä suomi24 treffeissä. ilmoitus vaikka olen alempi koulutettu yliopistossa opiskelevat miehet ovat itse ottaneet minuun yhteyttä ja olleet kiinnostuneet minusta. Olen monien kanssa käynyt treffeillä. Ainakaan kaikilla yliopistossa opiskelevilla miehillä ei ole vaatimuksena koekeasti koulutettu nainen. Vaan tälläinen hoitakin kelpaa.

• onnihallussa

He. Ovat. Töissä.
      Tosissaan uransa kanssa, joka saattaa edellyttää tietynlaista ei-baariruusumaista imagoa. Elämänhallintakin niin kohdillaan, että siinä ei huomaa kaipaavansa miestä. Ehtii just ja just laittaa ilmoituksen deittipalstalle, mutta palsta unohtuu helposti.

Eikö ammattikorkeakoulusta voi saada korkeaa koulutusta?

• Ehkä noissa koulutustasoon tuijottajissa on samaa vikaa kuin niissä, joka aktiivisesti seuraa muotia "tietääkseen" kuinka pukeutua tyylikkäästi, kun uskoa omaan tyylitajuun ei ole?

No, akateemisetkin on toki kirjava joukko - humanistit on ihan eri porukkaa kun luonnontieteilijät ja lääkis-oikis-kauppis -akseli taas omaansa (näin kärjistetysti). Itse nettideittiaikaan sain sen kuvan, että osalle kuva on silti se tärkein ja toisille tekstin fiksuus/sopivuus saattoi johtaa treffeille. Ja kaikkea siltä väliltä.

• kumkvattihillo

Minulla on paljon mukavia, inhimillisiä ja suurisydämisiä ystäviä jotka ovat käyneet kauppakorkeakoulun.

Taitavat kylmät ja laskelmoivat bisneshait olla ekonomien joukossa pieni vähemmistö. Jostain syystä tämä vähemmistö huomataan parhaiten.

• Huomaa, etten sitten väittänyt näiden kauppislaisten olevan laskelmoivia missään kohdassa - vain erilaisia, luit itse tuon ennakkoluulon siitä ;) Itsekin tiedän melko humaaneja kauppislaisia, jotka opiskelivat sitten sitä hallintokauppatiedettä (vai mikä onkaan) jossa ei suuria voittoja tavoitella... heidän kertoman mukaan ne pörssihaipuolen ihmiset sitten olivat ihan juuri sitä money talks -osastoa.

Sitähän on tutkittu että eri oppiaineissa on erilaisia oppijoita - rankan pääsykokeen omaavissa lääkiksissä on enemmän sellaisia hyvän opiskelutekniikan omaavia motivoituneita oppijoita kuin ehkä jossain vähemmän kilpailutetussa oppiaineessa jossa vähemmän eksaktia nippelitietoa tarvii omata kokeeseen. Ehkä nämä kärjistetysti stereotyyppiset erot teekkareiden, humanistien, taikkislaisten, lääkäreiden yms. välillä juuri on näistä oppimistyyperistä riippuvaisia. Tai oppimisstrategia siis kertoo vähän myös persoonallisuudesta muutenkin (määrätietoinen vs. haahuileva jne.).

Jossain tutkimuksessa muuten oli myös sellainen tulos, että kauppislaiset luultavammin eniten huijaa kokeissa jos se tehdään mahdolliseksi; koska siellä on enemmän ns. pintasuuntautuneita oppijoita - eli itse tutkinto ja sen tuoma status kiinnostaa ja tehdään se mitä voidaan sen saavuttamiseksi mutta itse opiskeltava asia ei ehkä syvällisesti herätä intohimoja eikä siksi myös sen lukeminenkaan.

Meni vähän pölinäksi mutta tiivistettynä: akateemisissa on siis eroja niin oppiaineiden välillä kuin sisällä, stereotypiat tulee siitä että jossain suhteessa tietynlaisia tyyppejä luultavasti on enemmän yhdessä oppiaineessa kuin toisessa :)

• "Jossain tutkimuksessa muuten oli myös sellainen tulos, että kauppislaiset luultavammin eniten huijaa kokeissa jos se tehdään mahdolliseksi; koska siellä on enemmän ns. pintasuuntautuneita oppijoita - eli itse tutkinto ja sen tuoma status kiinnostaa ja tehdään se mitä voidaan sen saavuttamiseksi mutta itse opiskeltava asia ei ehkä syvällisesti herätä intohimoja eikä siksi myös sen lukeminenkaan."

Kauppatieteilijät ovat lääkäreiden ohella maailman epäpätevin ammattiryhmä, ja tiede alalla on suurilta osin pelkkää humpuukia. Esim. talousteoriat on tehty lähinnä pankkisektoria varten, jotka rohkaisevat ihmisiä kulutusjuhliin, jotta pankkisektori voisi kupata rahaliikennettä mahdollisimman paljon tekemättä itse juuri mitään elantonsa eteen. No eihän tämä tietysti toimi kovinkaan kauan.

Kirjoitin tässä muutama päivä sitten kommentin taloussanomiin, kun siinä kehuttiin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulua, jossa haukuin perustellusti kauppatieteilijät maanrakoon, ja yllättäen sain asiasta myös positiivista palautetta. Joku oli sitä mieltä että tiedän tosiaan miten asiat ovat (en tässä ehdi kirjoittamaan kaikki auki mitä sinne kirjoitin, ja te ette toisaalta tajua mitään kuitenkaan).

• Oikea Tosimies71

Tämä on hyvä kirjoitus. Olen itsekin akateeminen nykyään ja aikanaan olen yrittänyt iskeä tosissani akateemisia kaunottaria mm. "Ajista"! Toki nytkin teen samaa, mutta enää en ota tätä vakavasti ja olen jo taipumassa kohtalooni.

Tästä "Ajiksesta" puheenollen, niin hän on etsinyt miestä n 7 vuotta-30-vuotiaasta lähtien. Uskoisin, että sellaisia miehiä joita hän etsii on olemassa. Minäkin täytän hänen toiveensa. Ehkäpä jonkinlainen ongelma on siinä, että Hän luo koko miehen etsimisen kirjoittelun varaan ja yhteen kuvaan. Olen ainakin ulkonäön suhteen ihan varmasti kriteerit täyttävä, mutta en tokikaan koskaan voisi kuvitella kirjoittavani "veret seisauttavaa" kirjettä ensimmäisenä jollekin kiinnostuksen kohteelleni. Aluksi kirjoitetaan lyhyesti ja toisen kuuluisi mielestäni vastata automaattisesti, koska tottakai oletuksena on lukea kriteerit kenelle kirjoittaa. Mikäli siis toinen täyttää alkukriteerit, iän, koulutuksen, harrastusten yms. suhteen silloin automaattisesti pitäisi jotain vastata.
      Olen aika huono kirjoittelemaan mitään runoja, kun olen johtotehtävissä ja siellä yleensä luodaan suhteet tapaamalla toinen ja tätä on tullut tehtyä lähes koko työura, eli ei oikein osaakaan lirkutella kirjeenvaihdolla vaan on vahvempana alueena henkilökohtainen kanssakäyminen.

• afrikka3

Koulutetun, työssä käyvän naisen ongelmana on, ettei hän tarvitse rehtiä ja ahkeraa miestä perheen elättäjäksi. Niinpä hän etsii jotain erityistä, joka saa sukat pyörimään jaloissa. Vastaava koulutus ja tulotaso ovat perusvaatimuksia, mutteivät todellakaan riitä. Miehen pitää lisäksi olla adonis, runoilija tai julkkis. Näistäkin nainen hylkää armotta kaikki, joissa havaitsee virheitä. Lisäksi realistiset naiset, joita myös on, ovat jo aikaa sitten löytäneet omansa. Sinkkumarkkinoille jäävät kiertämään nämä, joille ei koskaan löydy riittävän hyvää. Heille deittipalstoilla roikkuminen on pysyvä elämäntapa, eivätkä he kymmenen urheilullisen diplomi-insinöörin jälkeen viitsi työkiireiltään vastata yhdennelletoista, kun edellisetkään eivät vieneet jalkoja alta.

P.S. Menkään muualla länkyttämään amk vs yliopisto -juttujanne. Aloittaja ihmetteli, miksei maisterinaisille kelpaa edes yliopistotutkinnon suorittanut mies.

• wweeqqaaaa

Naisen parhaat vuodet hyvän miehen saamisen kannalta ovat vuodet alta 20v, ja paremminkin ulkonäkönsä säilyttävillä vain hyvin vähän päälle 20. Naisten koulutuksilla ei ole tässä suhteessa mitään merkitystä eikä oikeastaan merkitystä muutenkaan, enemmänkin vaan yhteiskunnalle kustannustaakkaa naisten hyvinkouluuttaiutuminen aiheuttaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      141
      3182
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      58
      2572
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      2019
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1657
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1474
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      80
      1463
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1425
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1069
    10. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      84