Naapurini inhoaa koiraani =(,muilla kokemuksia?

hannaliina4

Elikkä joo,olen 8-vuotiaan leikatun,typätyn dobe-pojan ja myöskin 3-vuotiaan kiinaharjakoiratytön emäntä.Poju on asunut meillä isäntänsä kanssa vuoden verran,ja viettänyt 4-vuotiaaksi asti kiertolaiselämää-3 kotia jne..=( Taustaltaan kaveri on Eestiläinen,ja tosiaan typätty Latviassa silloin kun oli vielä sallittua.

Luonteeltaan on kotona mitä parahin perhekoira,seuraa rasittavuuteen asti emäntää kotona-ja haluaa osallistuakaikkeen =).Tyttöjemme-6 ja 9vee kanssa tulee hyvin toimeen-muita lapsia kohtaan pidättyväinen.

Jostain syystä kaveri on joutunut naapuritalojen pikkukoiren omistajien vainon kohteeksi..=( Naapurissa asuu esim herra,joka liikkuessaan mäyräkoirauroksensa kanssa ei koskaan väistä meitä..luonnollisesti mäykky räkyttää meidän ukolle..
Sattu sitten viime viikolla koiratarhassa semmonen episodi,että herra tuli laskemaan koiransa irti,doben touhutessa yksin siellä,tai mä olin mukana-=),jäi ite röökille aitauksen ulkopuolellae.Mäykky rupes räkyttämään meidän ukolle,ja ukko ajo sen pari kertaa veke kimpustaan.Kolmannella kerralla ukolta meni siihen hermot,ja tarttu siihen niskasta-aika tappomeiningillä.Mä tartuin ukkoa niskasta,mäykyn omistajan saapuessa karjuen paikalle.Sain sit niskasta repimällä mäykyn irti ukon hampaista,ja tässä vaiheessa huutava omistaja tunki kättään mun koiran ja mäykyn väliin,pot-kai-si mun koiraa.Valitettavasti kävi niin-et ukko puri herraa sit polveen..=(

Kysyin et on onko hätää..säikähdin.Kirosanaryöpystä ja huorittelusta en saanu hirveästi selvää..Joka tapauksessa tuli selväksi et purtu oli.
Herra häipy paikalta,ja ilmesty sitten vajaan tunnin päästä oven taakse mun ollessa suihkussa,onneton 6-vuotiaani erehty avaamaan oven,herra tarttu tyttöä käsivarresta,ja repi sit tytön vierellä olevan koiran rappuun,josta hain sit sen pyyhe päällä,itkevä lapsi seuranani.Koira ja mut uhattiin tappaa,lapselle sanottiin-et sun mutsis joutuu maksaa,ja viedään vankilaan!!!!

Herran housut näyttivät olevan ehjät,ja suostu vilauttamaan puremaa,ei näkynyt kauhean selkeästi,kun polvi oli peitetty sideharsolla.Pyysin saada nähdä polvea,kun olen hoitaja ammatiltani,ja yritin säilyttää malttini..Polvea ei suostuttu näyttämään,ja multa vaadittiin taksirahaa.Sanoin et ilman muuta,saat jos tuot kuitit mulle..
No,herra oli käyny lääkärissä,saanu ab-kuurin,väittämänsä mukaan-dokumenttiä ei ollut.
Nyt mulle ja koiralle huudellaan pihalla ja metikössä.(Tarhassa käyminen unohdettu toistaiseksi!).Koira pitäisi kuulemma lopettaa,mä olen kuulemma hullu lehmä-joka ei osaa pyytää anteeksi..Ja lapseni ja koirani oon huonosti kasvattanut..

Musta huonosti kasvatettu on se joka potkii koiraa,ja puristaa lapsen käsivarren mustelmille.
Meidän huonoa mainetta on sitten levitelty lähitalojen pikkukoirien omistajille,ja saan ulkona karsaita katseita.Ja peräänhuutelua.en ole sit vaivautunut vastaamaan-kun kyseessä ihmiset,joiden kanssa ei kannata keskustella.Yritin,mut mut jyrättiin heidän omilla mielipiteillään,ja mua ei kuunneltu..
Ai,niin-ja olen kuulemma pahoinpitelijä omalle koirallenikin,kun on typätty..Ja koira on kuulemma koko asuinalueen kauhu.

Nostan hattua,jos joku jaksoi lukea tarinan. =) Piiiitkä.Mut tapahtumien tiivistys ois ollut hankalaa.
Ja kommentit ois jees.Kokemuksia ?
Kiide,Tv:H & M

7

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...?

      tee poliiseille rikosilmoitus tyttäresi pahoinpitelystä.
      Ei aikuisella ihmisellä ole oikeutta käydä lapseen käsiksi missään tilanteessa.

    • Kun ei sosiaalisteta

      Huoh...

      on se kumma ettei omaa koiraa osata pitää kurissa ja sitten kun toisen omistaman koiran pinna katkeaa, niin syy onkin sen, joka tosiaan yritti sietää ja kestää! Hirveän usein tulee vastaan tällaista, ettei esim. huskyja tai doppereita viitsitä viedä enää koirapuistoihinkaan, kun siellä pikkukoirat rähisevät ja melkein käyvät päälle, mutta sitten kun ison koiran pinna palaa ja se aikoo antaa pienemmälle opetuksen, niin sitten tuleekin omistaja väliin!

      Tilanne on vähän ohi nyt. Sinun olisi pitänyt ehtiä hermostua ensin ja käskeä ukkoa opettamaan mäykylleen, ettei muiden koiria kannata provosoida. Huonosti sosiaalistetun pikkuväykyn (= sen omistajan) vika tuo oli.

    • puudeli10

      Joo,eihän typättyjä suopeasti katota koska ei ole täällä enää luvallista.
      Joten ei auta muutakun tottua asiaan,ja ottaa seuraavaksi joku pelkkä seurakoirarotu joita vähemmän vihataan.Taajama-alueille soveltuu parhaiten muille koirille ja ihmisille kiltit rodut,jotka eivät aiheuta pelkoa/häiriötä.Jossain korvessa sitten voi pitää mitä lystää,jos vaan jotain käyttöäkin sellaiselle viellä keksii.Kunhan katsoo ettei karkaile.
      Koirapuistoissa voisi kaikki varmuudeksi pitää koiralla kuonokoppaa,niin ei pahempia vahinkoja jatkossa satu,siis ihan rodusta riippumatta.

    • ...?

      Anteeksi mutta 99% dobermanneista on muille koirille ja ihmisille kilttejä, jotka eivät aiheuta häiriötä kenellekkään.

      Ehkä taajamaassa asuvien ihmisten pitäisi vähän hankkia asennekasvatusta ja tajuta että sinne kaupunkiin mahtuu muitakin kuin hengenheimolaisia ja jos se ei kelpaa täytyy muuttaa korpimetsään erämajaan.

      Kuonokopan käytöstä olen kanssasi samaa mieltä.

    • ädkjgädlshgäsdk

      Kävisin ihan varmasti tekemässä rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta, myös hänhän kävi käsiksi pieneen lapseen, myös laittomasta uhkauksesta ja kunnianloukkauksesta.

      Tosi asia kuitenkin on että sun koiralla EI olis pitänyt hermo mennä. Jatkossa älä päästä koiraa tollaseen tilanteeseen, tai jos se tilanteeseen joutuu, niin hoida koira siitä pois. Ikävä tosiasia on se että ympäristö ei toopeilta sulata minkäänlaista pienintäkään virhettä, kaikki sympatiat menee aina pikkuräksyttimille, oli se tilanne millanen hyvänsä, vaikka olis lamppuharjalta hampaat katkennut kun puree toopea sääreen, ikävä kyllä niin se vaan menee, vaikka oikein se ei ole.

      Ja kyllä on kokemusta naapurien vihasta. Meillä ei kyllä mitään tapahtunut, naapurit vaan päätti, että meidän koira on tappajakoira, koska se on doberman, ja miettivät vielä naapuririvarin kokouksessa että mitenkä pääsisivät laillisesti eroon meidän tappajakoirasta.

      No, loppu hyvin kaikki hyvin, tollanen vuosi sen jälkeen yksi kovimmista lietsojista rohkaistui tutustumaan meidän koiraan, ja hän totesikin sen kiltiksi, joka ei hänen tai muiden naapureiden lapsia syö, ja sen jälkeen pikku hiljaa muutkin hyväksyivät meidän koiran tähän "kyläyhteisöön". Tossa sitten elettiin vuosia niin, että välillä oli aikamoinen liuta lapsia koiraa viihdyttämässä pihalla, meidän koira kun nimenomaan tykkäsi ihan alyttömästi pienistä lapsista.. ja kun koiramme kuoli nyt alkusyksystä, niin oli se suru noilla naapureillakin ja koiran haudalle monet toimittivat kynttilöitä. Että sellasta.

    • teeeeeeeeeeee

      Vit.tu mikä ukko. Jos mun lapsi olis ollu kysymyksessä olisin hujauttanu pesäpallomailalla. Siitä saa sakkoa 1500. Tuskin olisin kerenny kun koira olis jo tuossa vaiheessa käyny kiinni jos lapseen käy vieras käsiks. Poliisilta oon kysyny ja koira saa suojella ovella. Avoimesta ovesta. Ihan naurettavaa touhua. Ottakaa selvää ja olkaa poliisiin yhteydessä ihan vaan kysellessä vastaisuuden varalle. Saatte sieltä mielenrauhaakin.

    • ce.mil

      Puudeli10 vois perustella ne sanomisensa :). Isommille koirille,kuten olet varmasti huomannut,rotusi on tosi vittumainen ohittaa,koska on pelkoagressiivinen lellitty hanipuppeli-> koiran kouluttamattomuus. Ja omistajalla on ennakkoluulot ja pelko täydessä mitassaan. Taikka sitten annetaan koiran käyttäytyä heikkopäisesti, kun ei saada sitä ruotuun(koulutusta vailla)-> syytetään isompia koiria,-> noita verikoiria :). Huiii kun ne on kamalia , (kun ne vastaa siihen hyökkäykseen) vaikka ne rauhan eleisesti on tulossa tutustumaan tai menossa ohi. Puudelin hihnanpää on kauhun vallassa. Mitä tää on ? Oikeesti ?

      Sit näillä puudeleilla jalostetaan lisää puudeleita kun omistajalla/kasvattajalla ei ole mitään suvaitsevaisuutta isompia rotuja kohtaan :). (Jonka se siirtää seuraaviin omistajiin)

      Jees. En minäkään tykkää puudeleista. Mut silti yritän kaikkeni. Pitää niistä koirani tähden.

      Naapurissa noita on 3 lauma, puudeleita aina vastassa räkyttämässä.
      -Kyllä koirani haluaa mennä paikan päälle kertomaan vastalauseensa. Sitä ei tee jos tuo lauma osaa olla hiljaa ja hyökkäämättä. Kauempana.

      Tää mietitytti.

      Kerran testasin,(oma koirani ei sano tasapainoisille mitään) Pyysin tuota omistajaa tuomaan laumansa,koirani eteen,suostui ,ehdolla et laitan koirani pylvääseen kiinni. Okei tein näin ja selkis tosi nopeesti mistä rähinässä oli kysymys.

      Puudelien omistajakin osasi jo kertoa et hänellä on laumassa "pomo koira". No juuri tää pomo koira provosoi kaiken pahan aluille kokoajan. Tuijotuksellaan, rintarottingilla asenteellaan ja koko vi.tun ajan hakemalla koirani katsekontaktia.

      Sit kun ärähdin sille pomo koiralle kerran et ssshhhhhhtttt. Se meni kusi sukassa omistajansa taakse ja kuinka se omistaja loukkaantui ja hämmästyi samaan aikaan.

      Koirani reagoi vain tuon "pomo" koiran heittämiin haasteisiin. Muihin oli ok.

      Ehkä oon väärällä palstalla,rotu on dogi. Rodulla ei ole mitään väliä (dob.ollu 2) Mut hemmetti nuo puudelien omistajat ottaa aivoon. "Koska minun laumassa on pomo koira".

      Pitäiskö munkii ottaa toinen dogi ja selitellä hälle että koska mun laumassa on nyt pomo dogi....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe