Debian 6.0.6 ja multimedia

debian 6.0.6

Olen testaillut debiania ja ajattelin asentaa sen. Miten on saako siihen vastaavaa pakettia kuin ubuntussa on "ubuntu-restricted-extras" Ja mitem on saako google chromen? Eli toimisi flashit sun muut

6

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -9-

Itsellä on tuo lxde työpöydällä anttiikkiläppärissä ja kaikki on toiminut. Asensin
      mediaplyeriksi gecko-playerin ja ainakin kaikki mitä on tullut vastaan on toiminut.
      Selaimena se iceweasel mikä se tulee asennuksen mukana. Uudempaakin
      saisi pakettivarastolähteitä lisäämällä ,mutta kun vaan surffaan niin ei haittaa.
      Ainiin itsellä flash ei toiminut muuten kuin lataamalla se adoben sivulta,purkamalla ja siirtämällä se /usr/lib/iceweasel/plugins hakemistoon. Tämä siis lxde.ssä.
      Chrome selainta en ole kokeillut koska se on niin raskas mun läppärille.
      Restricted -extraa en ole tarvinnut ,mutta ei sitä tainnut ollakkaan tarjolla.
      Kokeile eri työpöytäversiota niin löydät mieleisesi. Tässä mun kokeilut omaan
      koneeseen.
      -Lxde kevyt ,mutta vaikea tehdä asetuksia eikä ne tahdo pysyä aina muistissa.
      -Xfce hieman raskampi ,mutta asetustyökalut helppoja.
      -Gnome: en ole kokeillut
      -Kde :en ole kokeillut.

• `,QJ@Q-+

Ohjelmalähteet ikkunasta kannatta valita myös contrib ja non-free pakettivarastot.

Paikassa http://www.deb-multimedia.org löytyy sellaisia paketteja, joita ei jostain syystä Debianiin kelpuuteta. Ohjeet löytyy heti etusivulta.

Chromen asennuspaketti pitää hake Googlelta.

Avoimen koodin flash on paketissa browser-plugin-gnash. Adoben paketeissa flashplayer-mozilla (deb-multimedia) tai flashplugin-nonfree (debian).

Icedtea6-plugin on turvallisempi Jaava selaimeen. Mikäli on pakko käyttää Sunin Jaavaa niin sitten sun-java6-plugin.

Pakettivarastosta löytyy selaimeen lisäpalikoita selaimeen. Niiden nimen alkuosa on xul-ext.

• 17+3

Debian asennettu ja jotenkin vaikuttaa nopeemmalta kuin ubuntu. Mites on debianissa kun oletusasennuksella menty eikä palvelimia asennettu niin ei vissiin tarvii alkaa palomuuria säätämään?

• `,QJ@Q-+

Ilmeisesti Ubuntun työpöytä on hieman raskaampi. Konepellin alla on kuitenkin sama moottori.

Palomuurijutuista ei tarvitse välittää. Mikäli asentaa vaikkapa ssh serverin niin silloin fail2ban on hyvä lisä ettei salasanan arvuutelijat pääse hakkaamaan lokia täyteen väärillä yrityksillä.

• GoAheadGeorge

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Proceed--> All service ports --> jne...

Käy tuolla testaamassa portit. Itsellä ainakin turvallisempi fiilis kun portit ei näy verkkoon päin ollenkaan, eli sen verran jouduin "säätää".

• bvbvbvb

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe