Olen testaillut debiania ja ajattelin asentaa sen. Miten on saako siihen vastaavaa pakettia kuin ubuntussa on "ubuntu-restricted-extras" Ja mitem on saako google chromen? Eli toimisi flashit sun muut
Debian 6.0.6 ja multimedia
6
176
Vastaukset
- -9-
Itsellä on tuo lxde työpöydällä anttiikkiläppärissä ja kaikki on toiminut. Asensin
mediaplyeriksi gecko-playerin ja ainakin kaikki mitä on tullut vastaan on toiminut.
Selaimena se iceweasel mikä se tulee asennuksen mukana. Uudempaakin
saisi pakettivarastolähteitä lisäämällä ,mutta kun vaan surffaan niin ei haittaa.
Ainiin itsellä flash ei toiminut muuten kuin lataamalla se adoben sivulta,purkamalla ja siirtämällä se /usr/lib/iceweasel/plugins hakemistoon. Tämä siis lxde.ssä.
Chrome selainta en ole kokeillut koska se on niin raskas mun läppärille.
Restricted -extraa en ole tarvinnut ,mutta ei sitä tainnut ollakkaan tarjolla.
Kokeile eri työpöytäversiota niin löydät mieleisesi. Tässä mun kokeilut omaan
koneeseen.
-Lxde kevyt ,mutta vaikea tehdä asetuksia eikä ne tahdo pysyä aina muistissa.
-Xfce hieman raskampi ,mutta asetustyökalut helppoja.
-Gnome: en ole kokeillut
-Kde :en ole kokeillut. - `,QJ@Q-+
Ohjelmalähteet ikkunasta kannatta valita myös contrib ja non-free pakettivarastot.
Paikassa http://www.deb-multimedia.org löytyy sellaisia paketteja, joita ei jostain syystä Debianiin kelpuuteta. Ohjeet löytyy heti etusivulta.
Chromen asennuspaketti pitää hake Googlelta.
Avoimen koodin flash on paketissa browser-plugin-gnash. Adoben paketeissa flashplayer-mozilla (deb-multimedia) tai flashplugin-nonfree (debian).
Icedtea6-plugin on turvallisempi Jaava selaimeen. Mikäli on pakko käyttää Sunin Jaavaa niin sitten sun-java6-plugin.
Pakettivarastosta löytyy selaimeen lisäpalikoita selaimeen. Niiden nimen alkuosa on xul-ext. - 17+3
Debian asennettu ja jotenkin vaikuttaa nopeemmalta kuin ubuntu. Mites on debianissa kun oletusasennuksella menty eikä palvelimia asennettu niin ei vissiin tarvii alkaa palomuuria säätämään?
- `,QJ@Q-+
Ilmeisesti Ubuntun työpöytä on hieman raskaampi. Konepellin alla on kuitenkin sama moottori.
Palomuurijutuista ei tarvitse välittää. Mikäli asentaa vaikkapa ssh serverin niin silloin fail2ban on hyvä lisä ettei salasanan arvuutelijat pääse hakkaamaan lokia täyteen väärillä yrityksillä.
- GoAheadGeorge
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Proceed--> All service ports --> jne...
Käy tuolla testaamassa portit. Itsellä ainakin turvallisempi fiilis kun portit ei näy verkkoon päin ollenkaan, eli sen verran jouduin "säätää". - bvbvbvb
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262073
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301543En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k941408- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1401181The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121111Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223932- 155895
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779