Debian 6.0.6 ja multimedia

debian 6.0.6

Olen testaillut debiania ja ajattelin asentaa sen. Miten on saako siihen vastaavaa pakettia kuin ubuntussa on "ubuntu-restricted-extras" Ja mitem on saako google chromen? Eli toimisi flashit sun muut

6

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -9-

Itsellä on tuo lxde työpöydällä anttiikkiläppärissä ja kaikki on toiminut. Asensin
      mediaplyeriksi gecko-playerin ja ainakin kaikki mitä on tullut vastaan on toiminut.
      Selaimena se iceweasel mikä se tulee asennuksen mukana. Uudempaakin
      saisi pakettivarastolähteitä lisäämällä ,mutta kun vaan surffaan niin ei haittaa.
      Ainiin itsellä flash ei toiminut muuten kuin lataamalla se adoben sivulta,purkamalla ja siirtämällä se /usr/lib/iceweasel/plugins hakemistoon. Tämä siis lxde.ssä.
      Chrome selainta en ole kokeillut koska se on niin raskas mun läppärille.
      Restricted -extraa en ole tarvinnut ,mutta ei sitä tainnut ollakkaan tarjolla.
      Kokeile eri työpöytäversiota niin löydät mieleisesi. Tässä mun kokeilut omaan
      koneeseen.
      -Lxde kevyt ,mutta vaikea tehdä asetuksia eikä ne tahdo pysyä aina muistissa.
      -Xfce hieman raskampi ,mutta asetustyökalut helppoja.
      -Gnome: en ole kokeillut
      -Kde :en ole kokeillut.

• `,QJ@Q-+

Ohjelmalähteet ikkunasta kannatta valita myös contrib ja non-free pakettivarastot.

Paikassa http://www.deb-multimedia.org löytyy sellaisia paketteja, joita ei jostain syystä Debianiin kelpuuteta. Ohjeet löytyy heti etusivulta.

Chromen asennuspaketti pitää hake Googlelta.

Avoimen koodin flash on paketissa browser-plugin-gnash. Adoben paketeissa flashplayer-mozilla (deb-multimedia) tai flashplugin-nonfree (debian).

Icedtea6-plugin on turvallisempi Jaava selaimeen. Mikäli on pakko käyttää Sunin Jaavaa niin sitten sun-java6-plugin.

Pakettivarastosta löytyy selaimeen lisäpalikoita selaimeen. Niiden nimen alkuosa on xul-ext.

• 17+3

Debian asennettu ja jotenkin vaikuttaa nopeemmalta kuin ubuntu. Mites on debianissa kun oletusasennuksella menty eikä palvelimia asennettu niin ei vissiin tarvii alkaa palomuuria säätämään?

• `,QJ@Q-+

Ilmeisesti Ubuntun työpöytä on hieman raskaampi. Konepellin alla on kuitenkin sama moottori.

Palomuurijutuista ei tarvitse välittää. Mikäli asentaa vaikkapa ssh serverin niin silloin fail2ban on hyvä lisä ettei salasanan arvuutelijat pääse hakkaamaan lokia täyteen väärillä yrityksillä.

• GoAheadGeorge

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Proceed--> All service ports --> jne...

Käy tuolla testaamassa portit. Itsellä ainakin turvallisempi fiilis kun portit ei näy verkkoon päin ollenkaan, eli sen verran jouduin "säätää".

• bvbvbvb

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6908
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1238
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      954
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe