Ohjelmistojen asennus ongelma?

jv1

Mulla on uusi EOS 600d ja uusi mac 27" (OS X lion 10.7.5). Miksi tietsikka ei anna asentaa ohjelmistoja koneelle, onko kellään mitään apuja tähän? Sain Canonilta uudet ohjelmatkin, mutta ei auta?

21

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J©B

      Mitä ohjelmistoja haluaisit asentaa?
      Onko tietokoneessa jokin virustorjuntaohjelma?

      • jv1

        Tämän kameran mukana cd:llä tulleet ohjelmistot, joista siis olen saanut uusimmat versiot Canonilta. Esim. EOS utility 2.12.0
        Tässä tietokoneessa ei ole mitään virustorjuntaohjelmaa.


    • ghajfj

      Yritätkö todellla asentaa Mac-versioita?

      • ghajf

        Luin hieman muiden kokemuksia ja vika on yleinen.
        Ohjelman voi kyllä asentaa ja se toimii, mutta jos kameran kytkee tietokoneeseen sammuu ohjelma.

        Yksinkertainen ratkaisu: hanki kortinlukija.

        Asennuksessa ei pitäisi olla ongelmia, jos käyttäjällä on asennusoikeudet. Vaatii salasanan.

        Mahdolliset vanhat versiot kannattaa poistaa ennen uuden asentamista.

        Olen itsekin törmännyt cameran toimimattomuuteen Macissa, mutta kameran kytkeminen tietokoneeseen ei ole ollenkaan tarpeellista ja on jopa hieman vaarallista.
        Jotkut on saaneet kameransa, tai muistikorttinsa täysin jumiin yhteyshäiriön sattuessa, tai akun loppuessa.


      • Canonisti minäkin
        ghajf kirjoitti:

        Luin hieman muiden kokemuksia ja vika on yleinen.
        Ohjelman voi kyllä asentaa ja se toimii, mutta jos kameran kytkee tietokoneeseen sammuu ohjelma.

        Yksinkertainen ratkaisu: hanki kortinlukija.

        Asennuksessa ei pitäisi olla ongelmia, jos käyttäjällä on asennusoikeudet. Vaatii salasanan.

        Mahdolliset vanhat versiot kannattaa poistaa ennen uuden asentamista.

        Olen itsekin törmännyt cameran toimimattomuuteen Macissa, mutta kameran kytkeminen tietokoneeseen ei ole ollenkaan tarpeellista ja on jopa hieman vaarallista.
        Jotkut on saaneet kameransa, tai muistikorttinsa täysin jumiin yhteyshäiriön sattuessa, tai akun loppuessa.

        Miksi yleensä asennat Canonin ohjelmistoja? Voit tuoda kuvat suoraan iPhotoon. Paljon parempi tapa toimia. Minulla ainakin iPhoto tunnistaa Canonit kameraksi ja kysyy haluanko tuoda kuvat.

        Ainoa poikkeus on, jos olet saanut kameran mukana Photarin jonkun kevyt version, niin sen asentamista voi pitää järkevänä.


      • ghajf
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Miksi yleensä asennat Canonin ohjelmistoja? Voit tuoda kuvat suoraan iPhotoon. Paljon parempi tapa toimia. Minulla ainakin iPhoto tunnistaa Canonit kameraksi ja kysyy haluanko tuoda kuvat.

        Ainoa poikkeus on, jos olet saanut kameran mukana Photarin jonkun kevyt version, niin sen asentamista voi pitää järkevänä.

        En asentelekaan, koska käytän Linuxia, mutta joudun korjailemaan toisten seonneita leluja.
        En ymmärrä sitä kameran tietokoneeseen tunkemisintoa, mikä ongelmista huolimatta kansalla on.


      • Mac-mies
        ghajf kirjoitti:

        En asentelekaan, koska käytän Linuxia, mutta joudun korjailemaan toisten seonneita leluja.
        En ymmärrä sitä kameran tietokoneeseen tunkemisintoa, mikä ongelmista huolimatta kansalla on.

        Minä taas en ymmärrä sitä muistikortin irrottelua ja kiinnittelyä edestakaisin kameran ja tietokoneen välillä. Kameran, muistikortin tai tietokoneen tuolla touhulla saa rikki.

        Helpompi on tökätä USB-johto kameraan ja siirtää kuvat sitä kautta.


      • touhulla saa
        Mac-mies kirjoitti:

        Minä taas en ymmärrä sitä muistikortin irrottelua ja kiinnittelyä edestakaisin kameran ja tietokoneen välillä. Kameran, muistikortin tai tietokoneen tuolla touhulla saa rikki.

        Helpompi on tökätä USB-johto kameraan ja siirtää kuvat sitä kautta.

        Minä taas en ymmärrä sitä USB-johdon irrottelua ja kiinnittelyä edestakaisin kameran ja tietokoneen välillä. Kameran tai tietokoneen USB-liittimet tuolla touhulla saa rikki.

        Helpompi on käyttää kameraa jossa on langaton tiedonsiirto ja siirtää kuvat sitä kautta.


      • Mac-mies
        touhulla saa kirjoitti:

        Minä taas en ymmärrä sitä USB-johdon irrottelua ja kiinnittelyä edestakaisin kameran ja tietokoneen välillä. Kameran tai tietokoneen USB-liittimet tuolla touhulla saa rikki.

        Helpompi on käyttää kameraa jossa on langaton tiedonsiirto ja siirtää kuvat sitä kautta.

        Langaton tiedonsiirto on tosiaan helpoin, mutta kaikissa laitteissa se ei ole mahdollista. Kalliita WIFI-kortttejakaan ei taida saada kuin 8 Gigaisina.

        Parempi ja turvallisempi tuo USB-johdon käyttö on kuitenkin kuin kortin vekslailu edestakaisin kameran ja tietokoneen välillä.


      • Mac-mies kirjoitti:

        Langaton tiedonsiirto on tosiaan helpoin, mutta kaikissa laitteissa se ei ole mahdollista. Kalliita WIFI-kortttejakaan ei taida saada kuin 8 Gigaisina.

        Parempi ja turvallisempi tuo USB-johdon käyttö on kuitenkin kuin kortin vekslailu edestakaisin kameran ja tietokoneen välillä.

        Nimenomaan päinvastoin. Ei siinä kortin irrottamisessa mitään ongelmaa ole. Jso ongelmia tulee, tulkoon ne kortille tai lukijalle, ei kameralle. Etenkään tuntemattomaan koneeseen ei pidä kameraansa lykätä.


      • nimenomaan, joo
        okaro kirjoitti:

        Nimenomaan päinvastoin. Ei siinä kortin irrottamisessa mitään ongelmaa ole. Jso ongelmia tulee, tulkoon ne kortille tai lukijalle, ei kameralle. Etenkään tuntemattomaan koneeseen ei pidä kameraansa lykätä.

        Kortin irrottamisella kuvat eivät siirry yhtään mihinkään.

        Minulla ainakin kortinlukija on reikä tuossa koneen sivussa, eli se on osa tätä tietokonetta. Tuntemattomaan ei pidä lykätä mitään muutakaan vaikka kuinka mieli tekisi.

        Saahan sitä leikkiä kortinlukijoilla ja pitää vaikka korttisulkeiset jos joku vättämättä haluaa niin kömpelösti toimia.


      • Kalliita WIFI?
        Mac-mies kirjoitti:

        Langaton tiedonsiirto on tosiaan helpoin, mutta kaikissa laitteissa se ei ole mahdollista. Kalliita WIFI-kortttejakaan ei taida saada kuin 8 Gigaisina.

        Parempi ja turvallisempi tuo USB-johdon käyttö on kuitenkin kuin kortin vekslailu edestakaisin kameran ja tietokoneen välillä.

        ”Kalliita WIFI-kortttejakaan”

        Se onkin erityisen hassua kun kamerat ja objektiivit on halpoja, mutta wifi-kortit liian kalliita?


      • USB-sulkeiset
        nimenomaan, joo kirjoitti:

        Kortin irrottamisella kuvat eivät siirry yhtään mihinkään.

        Minulla ainakin kortinlukija on reikä tuossa koneen sivussa, eli se on osa tätä tietokonetta. Tuntemattomaan ei pidä lykätä mitään muutakaan vaikka kuinka mieli tekisi.

        Saahan sitä leikkiä kortinlukijoilla ja pitää vaikka korttisulkeiset jos joku vättämättä haluaa niin kömpelösti toimia.

        KYllä USB-kaapelisulkeiset on ihan kivoja ja kaapeli etsimissulkeiset erityisesti.
        WiFi on masokistille liian mukava ilonpilaaja.


      • MountainLion
        ghajf kirjoitti:

        Luin hieman muiden kokemuksia ja vika on yleinen.
        Ohjelman voi kyllä asentaa ja se toimii, mutta jos kameran kytkee tietokoneeseen sammuu ohjelma.

        Yksinkertainen ratkaisu: hanki kortinlukija.

        Asennuksessa ei pitäisi olla ongelmia, jos käyttäjällä on asennusoikeudet. Vaatii salasanan.

        Mahdolliset vanhat versiot kannattaa poistaa ennen uuden asentamista.

        Olen itsekin törmännyt cameran toimimattomuuteen Macissa, mutta kameran kytkeminen tietokoneeseen ei ole ollenkaan tarpeellista ja on jopa hieman vaarallista.
        Jotkut on saaneet kameransa, tai muistikorttinsa täysin jumiin yhteyshäiriön sattuessa, tai akun loppuessa.

        Tämä ongelma on korjattu Canon EOS Utilityn uusimmassa versiossa. Sen voi hakea ja asentaa Canonin tukisivustolta. Itsellä oli sama ongelma Mountain Lionin kanssa, nyt toimii moitteetta.


      • hjfafhah
        nimenomaan, joo kirjoitti:

        Kortin irrottamisella kuvat eivät siirry yhtään mihinkään.

        Minulla ainakin kortinlukija on reikä tuossa koneen sivussa, eli se on osa tätä tietokonetta. Tuntemattomaan ei pidä lykätä mitään muutakaan vaikka kuinka mieli tekisi.

        Saahan sitä leikkiä kortinlukijoilla ja pitää vaikka korttisulkeiset jos joku vättämättä haluaa niin kömpelösti toimia.

        Kameraa ei tulisi ollenkaan kytkeä tietokoneeseen.

        1 Akunkesto. Jos akku loppuu operaation aikana voi kortti olla sökö, tai jopa koko kamera. Tapahtunut.
        2 Vaatii kamaran ohjelmiston asentamisen, vaikka niitä ei muuten käyttäisikään.
        3 Kuvat siirtyy orjallisesti ohjelman mukaisesti ja ohjelman päivitysrumba
        4 Varsinkin windowsissa virusvaara
        5 Kameran USB-liitin kuluu nopeasti
        6 Turha korttirumba, useita kortteja käytettäessä. Kortti täytyy laittaa takaisin kameraan siirtoa varten.
        jne

        Ymmärrän kyllä, että lelukameroissa käytettäviä SD-kortteja ei mielellään irrottele, koska ne tuhoutuu niin helposti. Tyttären SD-kortti meni mutkalle ja hajosi käsilaukussa. Työläismallit kestää.


    • apuja tähän?

      Et tarvitse Macissa mitään Canonin CD:llä olevaa ohjelmaa joten niiden asentamisesta on pelkkää haittaa.

      ”… onko kellään mitään apuja tähän?
      Paras apu tuosta levystä on linnunpelättimenä mansikkamaalla.

      • jv1

        No niin joo, sain ne asennettua (olin kirjautunut normaali käyttäjänä, johon tilaan jäin vahingossa koneen vaihdon yhteydessä), mutta nyt kamera ei saa yhteyttä macciin, eikä näihin uusiin ohjelmiin? Onpa heikko esitys Canonilta, jos näitä ohjelmia tehdään niin pitäisi kait varmistaa, että ne pelaa. En siis saa yhteyttä Iphotoonkaan. Olisin halunnut tutustua noihin Canonin ohjelmiin, mutta nyt tuntuu siltä, että poistan ne ja toivon, että saan yhteydet pelaan kameran ja koneen välillä. Ensin kuitenkin soitan Canonin tukeen ja sanon niille muutaman sanan. Kiitos teille kaikille.


      • touhulla saa
        jv1 kirjoitti:

        No niin joo, sain ne asennettua (olin kirjautunut normaali käyttäjänä, johon tilaan jäin vahingossa koneen vaihdon yhteydessä), mutta nyt kamera ei saa yhteyttä macciin, eikä näihin uusiin ohjelmiin? Onpa heikko esitys Canonilta, jos näitä ohjelmia tehdään niin pitäisi kait varmistaa, että ne pelaa. En siis saa yhteyttä Iphotoonkaan. Olisin halunnut tutustua noihin Canonin ohjelmiin, mutta nyt tuntuu siltä, että poistan ne ja toivon, että saan yhteydet pelaan kameran ja koneen välillä. Ensin kuitenkin soitan Canonin tukeen ja sanon niille muutaman sanan. Kiitos teille kaikille.

        Kyllä se iPhoto saa yhteyden kameraasi kunhan asetukset on oikein.
        Toisaalta kun omistat tuollaisen kameran niin kuvia kannattanee käsitellä Lightroomilla.


    • Pikaista apua !!

      Mitä voin tehdä kun yritän ladata Canonin kameran kuvia tietokoneelle ja se näyttää että olisi yhteyshäiriö ?
      Voisiko joku pian auttaa ja ehdottaa jotain muuta kuin kortin lukijaa

    • Mountain Lion

      Tee aikaisemmin tässä ketjussa mainittu EOS Utility -päivitys. Asenna Canonin sivuilla oleva Mac versiolle tarkoitettu päivitys.

    • 6 satanen

      ihmettelen vaan niin kauhiasti tätä ihmisten mielipideryöppyä nuinkin pienestä asiasta ja ettäkö joku asentelee juttuja tietsikkaan jossa ei ole virustorjuntaa????? ja ettäkö kotinlukija on syvältä..... paljon on opittavaa!!!!

      canonin manut ja ohjelmistot löytyy netistä heidä omilta sivuilta sekä tuki ja turva kameraan siinä mitään cdllä olevia tarvii!

      jos tietokonetta käytetää yleisessä verkossa ja tai esim selaamisessa vaikkapa pelkästään canonin sivustoja on siinä oltava virustentorjuntaohjelma!!!!!

      niin hölmöä ei ole että lyö koneen auki ja selaa mitä tahansa sivustoa!!!

      ja heitä se tiettsikkas hevon kuuseen mäkkeineen....vika on enneminkin sun tietsikan ohjelistossa kuin missään muualla

      on aivan turha haukkua "kannonia" koneesi toimimattomuudesta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe