Onko kenelläkään kokemuksia ekonomivalmennuskurssista pyrkiessään kauppakorkeaan?
kauppakorkea ekonomivalmennus
11
3871
Vastaukset
- Lukija..
Hei
Alla olevissa viestiketjuissa oli joitan kommentteja Ekonomivalmennuksesta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10951086
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10728160 - täytepala
Epätoivoista mainostamista ;)
Kannattaa olla todella varovaisia näiden kanssa. Ekonomivalmennus saattaa näyttää mukavalta firmalta, mutta totuus on kaikkea muuta. Firman asiakaspalvelu on todella (SIIS TODELLA!) rumaa. Jos alkaa vaatimaan oikeuksiaan, kuten palautusoikeutta verkkovalmennuskurssista, tulee tympeää ja todella epä-ammattimaista vastausta.
Oma seikkailuni alkoi siitä, kun yritin palauttaa verkkovalmennuskurssia nojaten 14-päivän etämyyntituotteiden palautusoikeuteen. Kurssia en ollut kuin kokeillut, ja huomasin etten sitä tarvitse. Otin asiallisesti yhteyttä firmaan ja selitin asian. Palautin myös fyysiset materiaalit takaisin heille. Firman pomo Jukka Köngäs tivasi monen päivän ajan, ettei sähköinen palvelu ole postimyyntiä. Nähtävästi kauppatieteiden maisteri ei ole koskaan etämyynnistä kuullut. Tarkastelinkin muutamia pykäliä kuluttajansuojalaista ja huomasin, että palautusoikeus on tämäntyyppisille tuotteile olemassa, jos käyttöaste ei ylitä kokeilua. Oma käyttöni oli nimenomaan minimaalista, siis kokeilua.
Soitin myös kuluttajaneuvojalle, jonka mielestä olin oikeassa. En siis vain kuvitellu oikeuksiani ;D. Tämän jälkeen otin yhteyttä yritykseen, lainaten neuvojan sanoja. Vastaukseksi sain uhkauskeski luokitellun vastauksen, jossa Köngäs kyseenalaisti minun rehellisyyteni kuluttajaneuvojalle ja uhkasi lakimiehillä - siis opiskelijaa! Huh, kun on rohkea mies.
Tästä lähti juttu viriämään kuluttajariitalautakuntaan, josta odottelen päätöstä seuraavan vuden ajan.
Keskustelimme jälkeenpäin myös facebookisa, jossa yrittäjä puolustautui sillä, että hänen mielestään tämä verkkovalmennuskurssi on sinetöity tietokoneohjelma, joten palautusoikeutta ei sen takia olisi. Sillä kertaa itse kyseenalaistin Köngäksen tiedonsaantia, sillä eihän kukaan oikesti voi verrata foorumioikeuksia sinetöityyn pelilevyyn. Palvelu on palvelu, eikä muuksi muutu. Ehdottelin samassa viestiketjussa myös kompromissiä, missä yrittäjä olisi voinut palauttaa vaikkapa 80% alkuperäissumasta.
Mutta tämä ei kelvannut Köngäkselle, ja pian koko viestiketju - ja sen mukana koko kommentointiseinä - oli poistunut Ekonomivalmennuksen facebook- sivulta. Ei kelvannut yrittäjälle kompromissipyyntökään, eikä avoin dialogi. Pelotti varmasti liikaa, että kaikki asiakkaat saavat tietään hänen toilailuistaan.
Eli törkeää asiakaspalvelua, mykkäkoulua, kiukuttelua: kaikki nämä ovat huonon yrityksen merkkejä. Ja vaikka kuinka hyvät olisivatkaan nämä kurssit, en voi mitenkään suositella niitä, kuin kaikkein epätoivoisimmille. Kannattaa kokeilla vaikka Valmennuskeskuksen kursseja, jossa on oikeasti mukavaa porukka. Niin ei tarvitse pelätä sitten oikeuksiensa puolesta. Eikä tarvitse sietää kiukuttelevia mieslapsia.
Terveisin Porista, ja hyvää onnea ja tulevaisuutta Jukka Köngäkselle, Ekonomivalmennuksen johtajalle.
Ilja Markov, pettynyt asiakas.
PS. Kirjoittelen lisää, sitä mukaan kun valitukseni etenee kuluttajariitalauttakunnassa.- asd1423
varovaisuutta vain nyt herra Markkovin kanssa ;)
- trenaamukurssi13
Pieni järkytys valtasi minut kun luin tuota Markovin tekstiä. Eikai nyt kukaan todella kuvittele, että olisi oikein "hieman kokeilla" palvelua (=ladata kaikki tiedostot omalle koneelle) ja sitten todeta, ettei tarvitsekaan kyseistä palvelua vaatien samalla rahoja takaisin? Melko paksua. Ymmärrän hyvin, että Markovia varmasti harmittaa oma mokansa, mutta jokainen osaa varmasti jättää tämän omaan arvoonsa.
Kävin Ekonomivalmennuksen Tampereen aamukurssin 2013 ja pääsin opiskelemaan ykkösvaihtoehtooni Tampereen Kauppakorkeaan. Listaan tähän nyt lyhyesti omia kokemuksiani kurssista.
Ammattitaitoiset opettajat jokaisessa aineessa (ei mitään opiskelijoita). Alkuun kirjat tuntuivat todella sekavilta, mutta kurssilla ne avautuivat niin hyvin, ettei kurssin lopussa enää voinut uskoa, että ne joskus olivat tuntuneet vaikeilta!
Erinomainen hinta-laatu -suhde ilman mitään takuuhömpötyksiä. Iitse en ainakaan halua maksaa takuusta, mitä en todellakaan koe tarvitsevani. Ei minua ainakaan mikään takuu motivoi ensimmäisellä kerralla opiskelemaan, jos saisin seuraavana vuonna saman kurssin ilmaiseksi.
Kurssimme kova taso loi hyvää ja motivoivaa ilmapiiriä
Tykkäsin Jukan tyylistä lyödä faktat pöytään siitä mitä opiskelemaan pääseminen todella vaatii
Verkkovalmennusmateriaali on laadukas ja siitä oli suuri apu kertauksessa. Kaikki luennot videoitiin, joten jos jollain tunnilla keskittyminen oli ollut huono tai luento jäänyt kokonaan välistä, oli se helppo katsoa rauhassa kotona läppäriltä jälkeenpäin.
/- Laadukkaat kurssimateriaalit / Materiaaleissa oli jonkin verran virheitä (nämä asiat kuulemma korjataan vuoden 2014 materiaaleihin)
- Hieman tuli kiire joillakin tunneilla kun asiaa oli niin paljon
- Matematiikan opetuksen taso oli minulle hieman korkea. Minun olisi pitänyt tehdä lujasti töitä matikan parissa jo ennen kurssin alkua, mutten tehnyt, joten olin hieman ulkona tunneilla. Kuitenkin juuri matematiikan tehtävien osaaminen ratkaisi minun kohdallani kouluun pääsyn, joten kurssista oli todellakin hyötyä!
Ainakin Tampereelle hyväskyttyjen opiskelijoiden listassa vilisi paljon meidän aamukurssilaisten nimiä.
Suosittelen Ekonomivalmennuksen kurssia sekä sen korkean laadun että suhteellisen edullisen hinnan puolesta. Olisin voinut maksaa kurssista hieman enemmänkin.
Jos eri yritysten valmennuskurssit tuottavat päänvaivaa suosittelen ottamaan yhteyttä eri kurssijärjestäjiin henkilökohtaisesti soittamalla tai sähköpostilla, tutkimaan nettisivut tarkasti ja käymään heidän infotilaisuuksissa sekä lukemaan uusia keskusteluita aiheesta. Mielestäni kannattaa miettiä tarkasti tuota kurssitakuuta. Onko siinä oikeasti mitään järkeä vai onko se vain rahastusta?
Tsemiä ensi vuoden pääsykoeurakkaan jokaiselle! :)
-Ekonomivalmennuksen Tren aamukurssilainen -13- 2233111234
Terkkuja ja paljon onnea toiselta Tren aamukurssilaiselta! :)
Allekirjoitan myös kaikki nuo plussat ja miinukset, opettajat olivat kaikki hauskoja ammattitaitoisia, tosin meidän kurssilla kansiksessa tuli hieman kiire.
Itse tykkäsin matikan opetuksesta paljon, vaikka tunteja oli melko hintsusti ja asiat käytiin nopeasti läpi, sain matematiikan opetuksesta todella paljon irti ja en tehnyt sitten pääsykokeessa virheitä matikan osuudessa ollenkaan. (En tosin vastannut jokaiseen tehtävään!)
Omasta mielestäni meidän kurssilla oli hyvän opetuksen lisäksi tsemppaava ilmapiiri, ja kaikki tosissaan lukevat kannustivat toisiaan. Sitähän ei voi etukäteen tietää minkälainen ryhmä itselle tulee, mutta koin myös juuri tuon tietynlaisen "ryhmäpaineen" ja muiden kannustuksen auttaneen sisäänpääsyssäni.
- kohtamaisteri
Minua kanssa hieman arveluttaa tuo, koska palvelu on sähköinen ja asiakas saa ladattua materiaalit netistä itselleen, vaikkakin kurssin alussa materiaalia oli tarjolla vasta vähän.
Oma kokemus ekonomivalmennuksen kurssista oli vain positiivinen!
Sisään yliopistoon mentiin heittämällä, kiitos kurssin opettajien. Etenkin Kansiksen verkkoluennoitsija Juuso Heinilä, propsit vielä hänelle.
"olegbelov" näköjään tekee samoin, kuin markkinoinnin opettaja joka levittää huonoa mainetta yrityksestä hamaan loppuun saakka. Jukka voi enään vain ihmetellä ja odotella, mitä huonosta palautteesta seuraa.
ps. Olisko sittenkin kannattanut käydä se kurssi, sillä Ilja Markov ei löydy pääsylistoilta 2013 ;P
-Ekonomivalmennuksen videokurssilainen -13- oikeanimiköhaha
Ilja markov ei löydy listoilta... Hhahaha
Googletappa ilja markov....
- danna1
Kävin itsekin ekonomivalmennuksen kurssin ja pääsin ykkösvaihtoehtooni eli Tampereelle :) Pisteeni olisivat riittäneet myös helsinkiin, jos sinne olisin hakenut. Juuso Heinilän kansiksen opetus oli todella tasokasta kuin myös Jukan tapa tsempata ja motivoida potki ainakin mua persuksille kunnolla. Myös Jukan laskiksen opetukselle täytyy nostaa hattua ja opin oikeasti kiinnittämään oikeisiin asioihin huomiota lukiessa (13/13 laskiksesta ;) ). Koen, että kurssi toimi loistavana motivoijana koko kevään.
- kohtamaisteri
Jukan tyyli on tsempata on aika suoraa puhetta, mutta asiaa. Itsekkin olisin päässyt myös Helsinkiin, mutta päädyin ykkösvaihtoehtooni Ouluun. Minullakin oli laskiksesta 13/13 hyvien tärppien ansiosta.
- turun kurssi
Minäkin pääsin Ekonomivalmennuksen kurssin jälkeen ensimmäiseen hakutoiveeseeni. Olen tämän kevään ylioppilas ja aloitin lukemisen huhtikuussa. Paljon töitä sisäänpääsyn eteen joutuu tekemään, mutta ehdottomasti sen arvoista! Muistutan: VALMENNUSKURSSI EI TAKAA PAIKKAA, VAAN TYÖN JOUTUU TEKEMÄÄN ITSE. Jukka jaksaa hyvin muistuttaa tästä ;) Laskentatoimen opetus on todella hyvää (opettaja on sama joka paikkakunnalla), muitakaan opettajia ei todellakaan voi haukkua. Ovat asiansa osaavia ja opetustaitoisia. Kurssi selvittää hyvin kirjojen tärkeimmät ja hankalimmat asiat ja pitää motivaatiota yllä. Lisäksi muista kurssilaisista saa kivasti vertaistukea :D Hinta-laatu-suhde on erinomainen, 700 euron kurssi ei häviä 2000 euron kursseille juurikaan niiden juttujen mukaan mitä olen kuullut muilla kursseilla olleilta kavereiltani (eivät päässeet sisään ainakaan ensimmäisiin vaihtoehtoihin). Ainoat miinukset antaisin materiaaleista, kirjatiivistelmissä oli jonikn verran virheitä (tämän suhteen aiotaan kuulemma ensi vuonna olla tarkempia), enkä kokenut niitä itselleni kovin hyödyllisiksi. Verkkomateriaali sen sijaan oli hyvä! Katsoin paljon videoita ja tein jonkin verran harjoituskokeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232