atn lattia

siisti lattia

Autotallin lattia teräshierrettyä betonia. On alkanu pölisemää ja kulumaa lähinnä nastoista. Onko kokemusta jospa sen laatoittaa halvalla klinkkerillä. Jämäeriä välillä saa halvalla. Sellaista 30-40 cm laattaa.

7

4380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaantaaas111

laadukkaampi tulee esim. solmasterilla tai bilteman autotallin lattiamaalilla (ite maalasin oman tallin lattian solmasterin ep vesiohenteisella 2-komp maalilla).
      betoni ei tämän jälkeen ime vettä itteensä. tulee toki liukaampi kuin ilman maalia, mutta kuivuukin nopeammin. eikä irtoa viikon kuivumisen jälkeen millään, ellei betonia hakkaa rautakangella, eikä juuri silloinkaan. pesu ja kuivaus sitten maalia päälle ja auto viikokosi ulos.

• Vielä kestävämpi pinnoite Solmasterilta löytyy kuin tuo yllä mainittu vesiohenteinen EP-10 2-komponentti maali ja se on EP 1 Garage telattava epoksimassapinoite.

Vanhalle betonilattialle se kannattaa telata kahteen kertaan ensimmäinen kerros ohenettuna (n. 10-20 % ksyleeniä), jotta imeytyisi paremmin betoniin.

Muista myös huolellinen pohjatyö, joka on betonilattian pinnoituksessa kaiken a ja o , sillä mikäli lattiaan jää betoniliimakerros, öljyä tai hilseileviä kohtia pinnoite kuin pinnoite irtoaa lattiasta varsin nopeasti.

• minävaantaas

Onko garage nopeasti kuivuva? saimme yhden erän vastaavaa ainetta ja se kuivui kohteessa yli 2kk ennenkuin pystyi ajamaa autolla...siksi ainakin itse suosittelen noita vesiohenteisia joilla edes hitusen järkevämpi kuivausaika.

• minävaantaas kirjoitti:

Onko garage nopeasti kuivuva? saimme yhden erän vastaavaa ainetta ja se kuivui kohteessa yli 2kk ennenkuin pystyi ajamaa autolla...siksi ainakin itse suosittelen noita vesiohenteisia joilla edes hitusen järkevämpi kuivausaika.

EP-1 garage on nopeasti kuivuva, sillä se ei sisällä vettä eikä liuottimia, eli on niin sanotusti "täyttä tavaraa", joten kovettumisreaktio käynnistyy hyvin pian sekoituksen jälkeen, - eli sekoituksen jälkeen tavara tulee levittää välittömästi lattialle.

Muista kuitenkin, että yleensä epoksipinoitteet saavuttavat lopullisen lujuutensa vasta yli 5- 7 vrk: jälkeen ja jotkut "halppis pinnoitteet"" vasta yli kahden viikon kuluttua.

Eli viikon kun odotat ,niin auton ja muut painavat (korkean pistekuorman tuottamat) tavarat voit siirtää takaisin talliin.

Myös lattian lämpötilan tulee olla levityksen ja pinnoituksen aikana yli 10 astetta.

• eepoksia_pintaan
    • willaw

Sikafloorilta löytyy myös hyvä epoksi vaihtoehto. Kestää siistinä ainakin 5v. riippuu tietenkin siitä joutuuko nastoilla kääntyilemään paljon lattialla.

• kerran se kirpasee

Akryylibetoni on ainut oikea pinnoite autotalliin.ei tarvii tehdä kuin kerranelämässä toisin kuin telattavilla epoksimaaleilla.Akryylipinnoitteen paksuus on 4mm kuin noidet telattavien on 0,35mm.Kannattaa ajatella pitkällä tähtäimellä hinta on hieman kovempi ,mutta ei paha kun ei mene pinnoite miksikään vaikka nastoilla on jo ajettu talliin jo10v.Naapuri laittoi betoluxin ja toisen talven jälkeen lattia liike kävi hiomassa korkanneet betoluxit pois ja pinnoittivan akryylilla.Nyt on naapurikin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe