Eli voiko sossut huomata että minulla on paypal tili käytössä? Entä jos on vaikka toinen tili esim. nordea pankissa? Kysyn vaan sen takia koska myin käyttämätöntä tavaraa netissä ja paypal tilillä on nyt parikymmentä euroa...
sossut ja paypal
14
5259
Vastaukset
- ghfghfghd
Älä nosta PayPalista rahojasi pankkitilillesi, vaan käytä ne sitten, kun löydät jotain tarpeellista ostettavaa, jossa voi maksaa PayPalilla. Näin raha ei koskaan näy pankissasi.
- mitenkä_olisi
vanha ketju, mutta nostan, kun ei löytynyt ainakaan äkkiseltään uudempaa.
eli kyttäileekö sossu sitten sitä, jos siirrän esim kuukausittain tai silloin tällöin harvemmin paypal-tililleni tilisiirtoina joitain summia?
kuuluuko sossulle ylipäätään, mihin rahojani siirtelen tai käytän?
tuota paypalia kun pystyisi tässä tapaukessa käyttämään esim. tavaroiden hankintaan verkkokaupoista, joihin muuten ei mahdollisuutta. - 167-176
"kuuluuko sossulle ylipäätään, mihin rahojani siirtelen tai käytän?"
Ei kuulu. Tuon siirron voit peittää tiliotteestasi niin ettei se mihin raha on mennyt näy, tapahtuman rahamäärä ja laatu (tulo vai meno) pitää jättää näkyviin.
- mhmhmh
Muuten kun alat peitteleen tiliotteestasi jotain kyllä ne sossut siihen kiinnittävät huomiota ja witttumaisella tavalla eli joudut tekemään selvityksen miksi on peitelty.
Kerron että kokemusta on.- 167-176
On tietosuojavaltuutetun päätös siitä että maksun saajan nimen saa peittää, siinäpä on sossulle sellainen selvitys että ei widjuilut auta.
Peitin kerran ihan kokeeksi yhden maksun saajan, jätin tilinumeron joka oli irlantilaiseen pankkiin, eivät kyselleet mitään, seuraavalla kerralla jätin peittämättä, ei kyselleet sittenkään. - täysvirkapelle
Itse asiassa tietosuojavaltuutettu tulkitsee lakia hiukan toisin - tietosuojavaltuutettu on ilmaissut omana näkemyksenään, että sosiaalivirkailijoilla on oikeus pyytää oman harkintansa mukaan toimeentulotuen hakijalta lisäselvitystä tiliotteella peitetyistä tiedoista.
Tietosuojalaki ei koske edes kirjattujen tietojen oikeellisuuden osalta köyhää, vaan tietosuojavaltuutetun mukaan sossu saa kirjoittaa, mitä tahansa paskaa kunhan kirjaamishetkellä sossu uskoo sen todeksi ja kukaanhan ei voi päinvastaista todistaa. Tietosuojavaltuutetun mukaan edes myöhemmin vääräksi osoitettua tietoa ei tarvitse korjata tai poistaa.
- hjgh79887654
Voi saatana että on kusettajien elämä rankkaa kun pitää tuollaisia miettiä...näkeekö sossu. Voi vittu mitä luusereita. Olisko parempi alkaa elämään omilla tuloilla niin ei tarttis stressata tuollaista. Kaiken maailman paskasakki täällä elää meidän veroja maksavien kustannuksella.
- 56754845
Sossupäättäjissä voi olla jopa keskimääräistä enemmän kusipäitä, koska asema mahdollistaa vallankäytön ilman että kukaan ymmärtää siihen puuttua ja toisaalta avuntarvitsijat voivat olla tavallista suojattomampia, jos kohta joukkoon mahtuu myös tuilla keinottelevia.
Miten lienee Kelassa järjestetty, mutta tuensaajan näkökulmasta tietynasteinen anonyymius on joissakin tilanteissa tarpeen ihan pelkästään mielenrauhan vuoksi ja sitten taas se tukien väärinkäytön estäminen tulisi voida hoitaa muillakeinoin kuin suoralla kontrollilla.
- tulipahanmieleen
Laitan tähän vaikka ei paypalia koske et mites semmonen jos on kaksi tiliä samassa pankissa. Sitten olet löytänyt ostajan jollekkin tavaralle mitä myyt. Niin jos avaa lyhytaikaisen uuden tilin pelkästään tuota myytyä tavaraa koskien ja ostaja maksaa sille tilille. Sitten menee pankkiin ja nostaa sen rahan ja sulkee tilin samantien?
- reinooee
Olettaisin että jos huomenna avaa tilin ja ensi viikolla sulkee sen niin jos ensikuussa kela tai sossu tekee kyselyn tileistä niin nehän näkee ne tilit mitä sillä hetkellä hakijalla on eikä sitä avattua ja suljettua minkä avaamisestakaan eivät ole olleet tietoisia.
- tulipahanmieleen
Sillä mietin asiaa kun en ole tälläistä ajatusta huomannut kenenkään miettivän. Kaikki keskustelut ovat koskeneet tilejä mitkä ovat olleet olemassa tuen hakuhetkellä.
- näinminäteen
Minä ainakin teen siten että koska tarvin jouluun rahaa niin löysin ostajan parille tavaralle.
Annan ostajalle käyttötilini numeron mistä aina tiliotteetkin laitan sossulle koska ei ole muuta vaihtoehtoa.
Jos vaikuttaa täydentävään toimeentulotukeen niin se on sit pois helmikuun rahoista. Joulu on nyt tärkeämpi.
Tietenkin ostaja laittaa sen rahan mun tilille vasta sen jälkeen kun olen ensi viikolla kelalle laittanut verkosta hakemuksen perustuesta 2kk tiliotteineen tammikuulle ja sieltä sitten laittavat ne tiliotteet sossulle täydentävää varten niin eivät ainakaan sossussa huomio sitä 150e tulona tammikuulle.
Tosin tuossa yhtenä kuukautena sain 100e tilisiirron eikä vaikuttanut mihinkään. Saan siis työmarkkinatukea sekä täydentävää. - Hohhhoijjaaaa
Avaa tili virolaiseen pankkiin, iban tunnukset ovat käytössä, jos tiedät mitä ne ovat.
- maaria-77
sovi tuttavan kanssa että hän siirtää tilitään rahaa sinun paypallille ja sinä annat tuttavalle saman käteisenä. mulla sama systeemi lähisukulaisen kanssa. näin sossu ja uo eivät tiedä paypallista mitään, jos kysyvät niin kiellän tilin olemassaolon, ei ne lähde hevillä jenkeistä kysymään onko sossu asiakkaalla paypalia. huom! älä anna samaa s-posti osoitetta viranomaisille, joka paypal tilillä. muista myös bitcoin yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782